Silly season

Gestart door Johan, 03 juli 2008 - 07:57:34

« vorige - volgende »

Jasper

#120
Citaat van: janke op 13 augustus 2008 - 22:41:26
Ik weet niet waar ik dit anders moet plaatsen. Is ook maar een klein nieuwtje.

Fiorio: "Ferrari moet kiezen tussen Massa en Raikkonen"

Voormalig Ferrari-teambaas Cesare Fiorio is van mening dat Ferrari nu een keuze moet maken met welke van de twee coureurs het voor de titel gaat. Volgens de Italiaan is het niet mogelijk om met zowel Felipe Massa als Kimi Raikkonen in de race voor de eerste plek te blijven.

Fiorio zegt in Motorsport Aktuell: "De Ferrari is op dit moment waarschijnlijk nog steeds de beste auto, maar de resultaten vallen tegen door fouten van de teamleiding en de rijders. Ferrari moet nu een beslissing nemen op wie het rekent voor het kampioenschap, Massa of Raikkonen. Een van die twee moet alle steun krijgen."

F1Today.nl

De Ferrari de beste auto van dit moment? Dat is al even waarschijnlijk als Yves Leterme die een probleem oplost...

janke

Is dat die nieuwe regelateur voor hoop op een fatsoenlijk kabinet bij jullie?? Nou we hebben dat jaren lang gezien bij Ferrari. Geen Prost of Mansell die de man snapte. Alleen de communicatie al. ;)
Some things are too important to be left in the past.

Jasper

(Yves Leterme is de man die meer dan een jaar geleden de verkiezingen won, eventjes een staatshervorming zou doorvoeren en onderweg een aantal aanslepende dossiers zou afhandelen, maar 14 maanden later nog niets bereikt heeft behalve de titel van premier in een regering die niet werkt.)

leproffesseur

Tja..Leterme ....de volgende keer wat realistischer zijn en geen dingen beloven die niet haalbaar zijn :(
De geschiedenis heeft nochtans geleerd dat een staatshervorming alleen kan door toegevingen te doen aan beide kanten .Enfin back to buissnes teamorders of niet bij ferrari?
En wie moeten ze dan kiezen ?Als je alle fouten en pech(raikonnen in canada,massa hongarije) bekijkt dan is het voor mij niet echt duidelijk wie er bovenuit steekt van beide.Probleem is ook dat ze zo dicht bij elkaar staan in de tussenstand.Dan vind ik ook niet dat er teamorders moeten zijn.Geen gemakkelijke beslissing maar lijkt me het best.

janke

Niks kiezen. Ze moeten gewoon voor hun eigen gaan, Massa en Kimi. Dat was bij McLaren vorig jaar ook zo. Alhoewel, die konden elkaars bloed wel drinken. Maar ze hebben alle 2 tot de laatste race tegen elkaar "gestreden". Daar kon zelfs Dennis en Haug niks tegen doen, lijkt me.
Some things are too important to be left in the past.

leproffesseur

Elkaars bloed drinken lijkt wat overdreven.
Ze hebben op de baan nooit in aanrijding geweest en ik denk dat het allemaal wat opgeblazen was.

Folkert

Nu moeten ze nog niet kiezen. Maar er zit wel wijsheid in. Als Kimi nu komende 2 races wint en massa valt uit(of andersom) dan is het wel duidelijk.

Laat nu maar zien wie van de 2 de betere is en dan kiezen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Dat dat nog steeds niet duidelijk is, zegt in principe genoeg. ;)

En tja, kiezen....hmmmm, het is nog altijd een individuele racesport, dus zolang beide coureurs een realistische kans maken, hoeft van mij niet gekozen te worden. Ze racen mar om het wereldkampioenschap. Het is geen sinterklaascup.

Folkert

Citaat van: Wizard op 19 augustus 2008 - 17:40:35
Dat dat nog steeds niet duidelijk is, zegt in principe genoeg. ;)

En tja, kiezen....hmmmm, het is nog altijd een individuele racesport, dus zolang beide coureurs een realistische kans maken, hoeft van mij niet gekozen te worden. Ze racen mar om het wereldkampioenschap. Het is geen sinterklaascup.
Nee klopt, maar mocht 1 van de 2 rijders komende 2/3 races de bovenhand tonen, lijkt het mij verstandiger een kopman te kiezen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Stel Massa is komende 2 races beter, verslaat Kimi en wint beide races. Moet Ferrari dan voor Massa kiezen, die 1 punt voor Kimi staat (er vanuitgaand dat Kimi tweede wordt)?

Ik begrijp je punt, alleen vergeet je één ding, het is een individueel kampioenschap. Zolang beide coureurs een realistische kans maken, hoeft Ferrari wat mij betreft niet te kiezen. Waarom? Laat ze maar racen om die befaamde titel. 

robbert

Citaat van: Wizard op 20 augustus 2008 - 06:40:26
Stel Massa is komende 2 races beter, verslaat Kimi en wint beide races. Moet Ferrari dan voor Massa kiezen, die 1 punt voor Kimi staat (er vanuitgaand dat Kimi tweede wordt)?

Ik begrijp je punt, alleen vergeet je één ding, het is een individueel kampioenschap. Zolang beide coureurs een realistische kans maken, hoeft Ferrari wat mij betreft niet te kiezen. Waarom? Laat ze maar racen om die befaamde titel. 

en zo veel punten verliezen, kijk maar naar alonso en hamilton in 2007

Wizard

Dat is wat ik bedoel met dat ik het punt begrijp, echter vind ik dat geen goed argument voor een kunstmatige titel. Zolang beide coureurs een realistische kans maken, moet je ze beide laten vechten om die titel....vind ik.

Folkert

Citaat van: Wizard op 20 augustus 2008 - 06:40:26
Stel Massa is komende 2 races beter, verslaat Kimi en wint beide races. Moet Ferrari dan voor Massa kiezen, die 1 punt voor Kimi staat (er vanuitgaand dat Kimi tweede wordt)?

Ik begrijp je punt, alleen vergeet je één ding, het is een individueel kampioenschap. Zolang beide coureurs een realistische kans maken, hoeft Ferrari wat mij betreft niet te kiezen. Waarom? Laat ze maar racen om die befaamde titel. 
Nou ja in principe wel. Misschien in Massa's geval 4 races met kimi 2de. Maar goed je begrijpt het iig wat ik bedoel.
Trotse vader van Rosalie(L)

leproffesseur

Nu in ieder geval geen teamorders!Ze staan nog te dicht bij elkaar in het klassement en bovendien kan je moeilijk zeggen dat 1 van beide overduidelijk uitspringt tot nu toe in het seizoen!

McChouffe

Citaat van: Wizard op 20 augustus 2008 - 06:40:26
Ik begrijp je punt, alleen vergeet je één ding, het is een individueel kampioenschap.

In theorie is het een individueel kampioenschap. In theorie strijden de piloten voor de rijderstitel en de teams voor de constructeurstitel. Echter, in praktijk telt zowel voor de piloten als voor de teams (en voor de grote meute) quasi enkel de rijderstitel.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.