GP van Groot-Brittannië

Gestart door Supermariobros, 28 juni 2008 - 09:52:36

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: 0634 op 05 juli 2008 - 13:38:26
Citaat van: Burorri op 05 juli 2008 - 12:18:11
Citaat van: 0634 op 05 juli 2008 - 09:32:17
http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=32&nid=7542

rare gozer, die Hamilton.
Vind eigenlijk wel mooi. Goed ookd at hij dat zegt. Vorig jaar was eindelijk is een jaar met ook concurentie binnen het team, maar ook tussen 2 teams. Dat is mooi.
dit jaat toch ook?
Ja, ook wel. Maar vorig jaar was beter vond ik. Mclaren en Ferrari waren vorig jaar dichter bij elkaar. En Massa vind ik neit zo goed als Kimi en Kovaleinen staat toch wel wat achter op Hamilton.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

#61
Piquette doet het goed, q2. Gun het hem toch wel, zeker na al die negatieve kritiek die hij over zich heen heeft gekregen. (ok, ik was er ook deel van, maar goed. Verwacht nog wel wat van hem. )

Word volgens mij wel een aparte Grid. Hamilton toch op 1 en Alonso zal denk ik ook wel een stuntje leveren.
Maar gaat het morgen regenen eigenlijk?

Edit:
Webber 2de, erg knap toch. Kovaleinen Pole. zou dit de ommekeer zijn voor de fin?
En Massa 9de?!!!!!
Houden ze rekening met regen morgen?

mmmm ben benieuwd.
Trotse vader van Rosalie(L)

FerrariMan

Massa zou een probleem hebben gehad met de weelnut. Lang leve dat meer Italiaanse Ferrari van tegenwoordig. Elk weekend teveel kostbare en vooral vermijdbare fouten.

Folkert

Citaat van: FerrariMan op 05 juli 2008 - 16:28:20
Massa zou een probleem hebben gehad met de weelnut. Lang leve dat meer Italiaanse Ferrari van tegenwoordig. Elk weekend teveel kostbare en vooral vermijdbare fouten.
Niet om Schumacher te Bashen: maar dat is het grote geluk geweest van Schumacher in zijn tijd. Daar zag je Ferrari weinig tot geen fouten maken. De Ferrari was nagenoeg foutloos.
Dit jaar en vorig jaar zijn er meer dingen mis gegaan dan in de 10 jaar die Schumacher bij Ferrari reed.
Enik zei het ook al begin van Vorig jaar geloof ik: Italianen bij elkaar onder Italiaanse leiding kan niet goed gaan.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: Burorri op 05 juli 2008 - 13:52:03
Citaat van: 0634 op 05 juli 2008 - 13:38:26
Citaat van: Burorri op 05 juli 2008 - 12:18:11
Citaat van: 0634 op 05 juli 2008 - 09:32:17
http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=32&nid=7542

rare gozer, die Hamilton.
Vind eigenlijk wel mooi. Goed ookd at hij dat zegt. Vorig jaar was eindelijk is een jaar met ook concurentie binnen het team, maar ook tussen 2 teams. Dat is mooi.
dit jaat toch ook?
Ja, ook wel. Maar vorig jaar was beter vond ik. Mclaren en Ferrari waren vorig jaar dichter bij elkaar. En Massa vind ik neit zo goed als Kimi en Kovaleinen staat toch wel wat achter op Hamilton.
Och, aangzien Kimi aanmerkelijk minder is dan vorig jaar en Massa aanmerkelijk beter, zijn ze momenteel aan elkaar gewaagd. De uitslagen bewijzen dat ook.

alonsolover

Denk dat kimi behoorlijk zwaar is en webber en kova licht

Sept

Citaat van: Burorri op 05 juli 2008 - 17:31:23
Citaat van: FerrariMan op 05 juli 2008 - 16:28:20
Massa zou een probleem hebben gehad met de weelnut. Lang leve dat meer Italiaanse Ferrari van tegenwoordig. Elk weekend teveel kostbare en vooral vermijdbare fouten.
Niet om Schumacher te Bashen: maar dat is het grote geluk geweest van Schumacher in zijn tijd. Daar zag je Ferrari weinig tot geen fouten maken. De Ferrari was nagenoeg foutloos.
Dit jaar en vorig jaar zijn er meer dingen mis gegaan dan in de 10 jaar die Schumacher bij Ferrari reed.
Enik zei het ook al begin van Vorig jaar geloof ik: Italianen bij elkaar onder Italiaanse leiding kan niet goed gaan.

Misschien hangt het ene wel vast aan het andere? Schumacher heeft in zijn periode bij Ferrari echt wel veel geëist van het team qua inzet, maar hij gaf daar ook veel voor terug.. Ik denk dat Kimi en Massa veel minder druk op de ketel zetten wat ineens ook het meermaals maken van domme keuzes, en vele fouten verklaart..
1991 - 2004 = 7

FerrariMan

Citaat van: Burorri op 05 juli 2008 - 17:31:23
Citaat van: FerrariMan op 05 juli 2008 - 16:28:20
Massa zou een probleem hebben gehad met de weelnut. Lang leve dat meer Italiaanse Ferrari van tegenwoordig. Elk weekend teveel kostbare en vooral vermijdbare fouten.
Niet om Schumacher te Bashen: maar dat is het grote geluk geweest van Schumacher in zijn tijd.
Ik denk dat jij een beetje té gemakkelijk het woord 'geluk' gebruikt. Ik denk eerder dat er in die tijd veel strikter werd gewerkt.
Dit had trouwens ook niks met geluk te maken, wel met een fout van de pit. Weeral.

scho0634

Citaat van: Sept op 05 juli 2008 - 17:42:04
Citaat van: Burorri op 05 juli 2008 - 17:31:23
Citaat van: FerrariMan op 05 juli 2008 - 16:28:20
Massa zou een probleem hebben gehad met de weelnut. Lang leve dat meer Italiaanse Ferrari van tegenwoordig. Elk weekend teveel kostbare en vooral vermijdbare fouten.
Niet om Schumacher te Bashen: maar dat is het grote geluk geweest van Schumacher in zijn tijd. Daar zag je Ferrari weinig tot geen fouten maken. De Ferrari was nagenoeg foutloos.
Dit jaar en vorig jaar zijn er meer dingen mis gegaan dan in de 10 jaar die Schumacher bij Ferrari reed.
Enik zei het ook al begin van Vorig jaar geloof ik: Italianen bij elkaar onder Italiaanse leiding kan niet goed gaan.

Misschien hangt het ene wel vast aan het andere? Schumacher heeft in zijn periode bij Ferrari echt wel veel geëist van het team qua inzet, maar hij gaf daar ook veel voor terug.. Ik denk dat Kimi en Massa veel minder druk op de ketel zetten wat ineens ook het meermaals maken van domme keuzes, en vele fouten verklaart..
Daar heeft het niks mee te maken. Er staan gewoon andere mensen aan het roer, kwalitatief mindere mensen. en dat verklaart de fouten. De druk die Schumacher al dan niet op zijn collega's legde heeft daar niet veel mee te maken.

Citaat van: alonsolover op 05 juli 2008 - 17:38:08
Denk dat kimi behoorlijk zwaar is en webber en kova licht
Ik denk dat iedereen dat vermoeden wel deelt ;)

leproffesseur

Dat ferrari na het vertrek van schummi minder dominant is ligt in de eerste plaats door de "fouten"
bij de technische staf maar wie had dat niet verwacht  met het vertrek brawn,bryn en todt die een andere functie heeft.Kimmi en massa maken fouten maar je kan de omstandigheden niet vergelijkken met de periode 2000-2006.
Bovendien lag de focus van het team toen bij schummi en nu kiezen ze niet voor een voorkeursbehandeling.

Folkert

Citaat van: 0634 op 05 juli 2008 - 17:33:55
Citaat van: Burorri op 05 juli 2008 - 13:52:03
Citaat van: 0634 op 05 juli 2008 - 13:38:26
Citaat van: Burorri op 05 juli 2008 - 12:18:11
Citaat van: 0634 op 05 juli 2008 - 09:32:17
http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=32&nid=7542

rare gozer, die Hamilton.
Vind eigenlijk wel mooi. Goed ookd at hij dat zegt. Vorig jaar was eindelijk is een jaar met ook concurentie binnen het team, maar ook tussen 2 teams. Dat is mooi.
dit jaat toch ook?
Ja, ook wel. Maar vorig jaar was beter vond ik. Mclaren en Ferrari waren vorig jaar dichter bij elkaar. En Massa vind ik neit zo goed als Kimi en Kovaleinen staat toch wel wat achter op Hamilton.
Och, aangzien Kimi aanmerkelijk minder is dan vorig jaar en Massa aanmerkelijk beter, zijn ze momenteel aan elkaar gewaagd. De uitslagen bewijzen dat ook.
De resultaten zijn niet geheel realistisch in mijn ogen.
Massa is inderdaad beter dan vorig jaar, maar Australie bv, reed Kimi beter dan Massa. Zijn maar 2 races waar Massa echt duidelijk de betere was dan Kimi. En laatste 2 races was Kimi ook duidelijk de snelste van de 2.
Trotse vader van Rosalie(L)

waard500

Citaat van: 0634 op 05 juli 2008 - 17:48:13
Citaat van: Sept op 05 juli 2008 - 17:42:04
Citaat van: Burorri op 05 juli 2008 - 17:31:23
Citaat van: FerrariMan op 05 juli 2008 - 16:28:20
Massa zou een probleem hebben gehad met de weelnut. Lang leve dat meer Italiaanse Ferrari van tegenwoordig. Elk weekend teveel kostbare en vooral vermijdbare fouten.
Niet om Schumacher te Bashen: maar dat is het grote geluk geweest van Schumacher in zijn tijd. Daar zag je Ferrari weinig tot geen fouten maken. De Ferrari was nagenoeg foutloos.
Dit jaar en vorig jaar zijn er meer dingen mis gegaan dan in de 10 jaar die Schumacher bij Ferrari reed.
Enik zei het ook al begin van Vorig jaar geloof ik: Italianen bij elkaar onder Italiaanse leiding kan niet goed gaan.

Misschien hangt het ene wel vast aan het andere? Schumacher heeft in zijn periode bij Ferrari echt wel veel geëist van het team qua inzet, maar hij gaf daar ook veel voor terug.. Ik denk dat Kimi en Massa veel minder druk op de ketel zetten wat ineens ook het meermaals maken van domme keuzes, en vele fouten verklaart..
Daar heeft het niks mee te maken. Er staan gewoon andere mensen aan het roer, kwalitatief mindere mensen. en dat verklaart de fouten. De druk die Schumacher al dan niet op zijn collega's legde heeft daar niet veel mee te maken.


Ik denk wel dat het deels met Schumacher te maken heeft gehad. Het kan toch geen toeval zijn dat Ferrari in zijn tijd veranderde van een chaotische organisatie in een professioneel team? Schumi was niet alleen belangrijk op de baan, ook zeker naast de baan. De man kon niet alleen hard rijden, hij heeft ook zeker een stel hersens. En wellicht dat het vertek van Ross Brawn ook iets uitmaakt.

Bij Benetton klapte het in elkaar toen Schumi vertrok...ook toeval?
Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

Folkert

Citaat van: FerrariMan op 05 juli 2008 - 17:47:26
Citaat van: Burorri op 05 juli 2008 - 17:31:23
Citaat van: FerrariMan op 05 juli 2008 - 16:28:20
Massa zou een probleem hebben gehad met de weelnut. Lang leve dat meer Italiaanse Ferrari van tegenwoordig. Elk weekend teveel kostbare en vooral vermijdbare fouten.
Niet om Schumacher te Bashen: maar dat is het grote geluk geweest van Schumacher in zijn tijd.
Ik denk dat jij een beetje té gemakkelijk het woord 'geluk' gebruikt. Ik denk eerder dat er in die tijd veel strikter werd gewerkt.
Dit had trouwens ook niks met geluk te maken, wel met een fout van de pit. Weeral.
Nee, gebruik woord geluk niet te gemakkelijk. Er staan nu andere mensen aan het roer en dan kan een coureur nog net zoveel druk er op zetten als hij wilt, maar andere mensen geft een ander resultaalt. Ook Schumacher zou dit jaar en vorig jaar meer problemen hebben gehad dan al zijn vorige jaren. misschien is het gebruiken van "Het grote geluk" iets te veel, maar ben wel van mening dat Schumacher het geluk had, juiste tijd bij Ferrari te zijn. Las een artikel in de F1racing report over Ferrari, dat er sinds het begin van Ferrari altijd corruptie heerste. Ook de typische Italiaanse arrogantie/temparement.  Enzo Ferrari was des tijds de baas van Ferrari die alles besliste op zijn manier, ook al sprak iedereen hem tegen anders te doen. Voorbeeld was in 76 geloof ik, toen de turbo motorenkwamen  iig, elke groot team had turbo motoren laten ontwikkelen. En Ferrari was nergens te vinden.
Toch hield Enzo voetbij stuk.



CitaatDaar heeft het niks mee te maken. Er staan gewoon andere mensen aan het roer, kwalitatief mindere mensen. en dat verklaart de fouten. De druk die Schumacher al dan niet op zijn collega's legde heeft daar niet veel mee te maken.


Ik denk wel dat het deels met Schumacher te maken heeft gehad. Het kan toch geen toeval zijn dat Ferrari in zijn tijd veranderde van een chaotische organisatie in een professioneel team? Schumi was niet alleen belangrijk op de baan, ook zeker naast de baan. De man kon niet alleen hard rijden, hij heeft ook zeker een stel hersens. En wellicht dat het vertek van Ross Brawn ook iets uitmaakt.

Bij Benetton klapte het in elkaar toen Schumi vertrok...ook toeval?
Combiatie Schumacher, Todt, Byrne en Brawn.
en nee het is geen toeval, omdat ook de topmensen van Benneton vertrokken.

Als je jou Redenatie volgt zou je kunnenzeggen dat Alonso de steunpilaar is van Renault/Benneton. En ook Mclaren weer heeft op gebouwd.

Er is nog nooit maar dan ook nooit 1 coureur geweest die niet Afhankelijk was van zijn team.
Trotse vader van Rosalie(L)

FerrariMan

Citaat van: Burorri op 05 juli 2008 - 19:08:35Ook de typische Italiaanse arrogantie
Nogal een lompe uitspraak.

Folkert

Citaat van: FerrariMan op 05 juli 2008 - 19:13:08
Citaat van: Burorri op 05 juli 2008 - 19:08:35Ook de typische Italiaanse arrogantie
Nogal een lompe uitspraak.
Niets meer dan de waarheid.
Hoezo is dat lomp? :)
Trotse vader van Rosalie(L)