GP van Groot-Brittannië

Gestart door Supermariobros, 28 juni 2008 - 09:52:36

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Tim op 06 juli 2008 - 16:23:35
Citaat van: Burorri op 06 juli 2008 - 16:21:44
Als je ziet dat hij op China na, bijna elke regenrace wint en als je ziet hoe overtuigend hij Monaco en Silverstone won kan ik niets anders zeggen dat hij ze allebei evenaard.
Senna en Schumacher hebben onder hen 10 titels. Hamilton heeft er op dit moment nog 0. Willen we aub, aub, aub niet beginnen overdrijven?
Ik heb het over regenraces. Senna en Schumacher hebben inderdaad veel meer regenraces gereden, maar na 4 regen races op overtuigende wijze winnen, vind ik wel dat ik hem in de zelfde categorie regenrijder mag zetten als Senna en Schumacher.
En ik overdrijf niet, mag ik mijn mening dan niet meer verkondigen?
Trotse vader van Rosalie(L)

Tim C

#121
4 Regenraces stellen niks voor. Als Ferrari geen verkeerde banden op hun wagen had gezet hadden ze Japan gewonnen (getuige Raikkonen van deadlast naar P3), hadden ze vandaag banden gewisseld had Lewis het nog knap lastig gehad. Schiet enkel Monaco over...

Zo dominant is de man niet in de regen.

scho0634

Citaat van: Tim op 06 juli 2008 - 16:31:58
4 Regenraces stellen niks voor. Als Ferrari geen verkeerde banden op hun wagen had gezet hadden ze Japan gewonnen (getuige Raikkonen van deadlast naar P3), hadden ze vandaag banden gewisseld had Lewis het nog knap lastig gehad. Schiet enkel Monaco over...

Zo dominant is de man niet in de regen.
Als...als. Een hoop als-en Tim.

Vandaag was hij ijzersterk, en als Ferrari niet als amateurs hadden geprutst had ik ze ook niet heel snel zien winnen. En dat anderen fouten maken doet niets af aan het feit dat Hamilton meesterlijk was vandaag.

Maar wat Ferrari aan het doen was is mij nog steeds een raadsel. Op een bepaald moment waren ze de twee langzaamsten op de baan. Massa maakte er helemaal een potje van. Je kan best, zeker met een verkeerde afstelling, een keertje spinnen. Maar 7 keer slaat nergens op. Dan ben je wel heel hardleers. Kimi heeft de schade beperkt zonder potten te breken.

Folkert

Citaat van: Tim op 06 juli 2008 - 16:31:58
4 Regenraces stellen niks voor. Als Ferrari geen verkeerde banden op hun wagen had gezet hadden ze Japan gewonnen (getuige Raikkonen van deadlast naar P3), hadden ze vandaag banden gewisselt had Lewis het nog knap lastig gehad. Schiet enkel Monaco over...

Zo dominant is de man niet in de regen.
Ja, maar dat zegt meer over Raikkonen en doet niets af aan de prestatie van Hamilton.
Als ik zo ga kijken is de prestatie van Schumacher in mijn ogen ook niet zo goed, omdat hij in de afgelopen jaren amper tegenstand had in een superieure auto. 2000-2002niemand was opgewassen tegen de Ferrari, logisch dat de Ferrari ook in de regen dan goed gaat. (ok kleine kans dat het niet goed gaat, maar goed. ) 2003 in USA wel goed staaltje.
Maar groot deel van zijn gewonnen regen races waren in jaren dat hij amper concurentie had. Lewis heeft in de Regen Kimi, Alonso en Kubica als erg goede regen rijders tegen hem.
Sorry, dat ik het zeg, maar ik vind zijn prestaties in de regen gewoon erggg goed.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Citaat van: 0634 op 06 juli 2008 - 16:44:09
Citaat van: Tim op 06 juli 2008 - 16:31:58
4 Regenraces stellen niks voor. Als Ferrari geen verkeerde banden op hun wagen had gezet hadden ze Japan gewonnen (getuige Raikkonen van deadlast naar P3), hadden ze vandaag banden gewisseld had Lewis het nog knap lastig gehad. Schiet enkel Monaco over...

Zo dominant is de man niet in de regen.
Als...als. Een hoop als-en Tim.

Vandaag was hij ijzersterk, en als Ferrari niet als amateurs hadden geprutst had ik ze ook niet heel snel zien winnen. En dat anderen fouten maken doet niets af aan het feit dat Hamilton meesterlijk was vandaag.

Maar wat Ferrari aan het doen was is mij nog steeds een raadsel. Op een bepaald moment waren ze de twee langzaamsten op de baan. Massa maakte er helemaal een potje van. Je kan best, zeker met een verkeerde afstelling, een keertje spinnen. Maar 7 keer slaat nergens op. Dan ben je wel heel hardleers. Kimi heeft de schade beperkt zonder potten te breken.

Ferrari heeft bij de eerste stop geen nieuwe intermediates opgelegd. Dat is iets wat wel vaker gebeurt... op een opdrogende baan. Deze keer een foute gok want de baan bleef niet zo lang opdrogen...

janke

#125
Tim
\
Man, als ze dit en als ze zo. Lekker geouwehoer over F1. Vandaag hebben we een mooie race gezien. Met alles. Zelfs Kubica maakt een remfout, terwijl het bij Ferrari vandag kermis was. Opa Heidfeld 2de. Slechte coureur hè die Heidfeld. Moet met pensioen. Voor Barri ook verdiend. Mooi podium.
Some things are too important to be left in the past.

scho0634

Citaat van: Jasper op 06 juli 2008 - 16:50:28

Ferrari heeft bij de eerste stop geen nieuwe intermediates opgelegd. Dat is iets wat wel vaker gebeurt... op een opdrogende baan. Deze keer een foute gok want de baan bleef niet zo lang opdrogen...
Jij hebt niet het idee gekregen toen je naar de race keek, dat m.n. Massa een ietwat ongelukkige afstelling zou kunnen hebben voor de omstandigheden?

Ferrari 2010

Ik begrijp eigenlijk maar 1 ding niet. Massa's race was al vrij snel verloren, punten waren haast onmogelijk. Waarom in godsnaam heeft men bij Ferrari niet de gok genomen hem op full-wets te zetten? Het zou een gok zijn, maar ze hadden niets te verliezen en zou nog goed zijn uitgedraaid ook!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Weet ik niet. Op zich hou ik wel van zo'n gokje en ze hadden niets te veliezen. Maar ik denk zelf dat hun afstelling niet best was, en dan zou een switch naar full wets weinig helpen.

Tim C

Voor de als-jongens:

Ik wou enkel de claim weerleggen dat Lewis heer en meester is in de regen, net zoals Senna en Schumacher. Hij heeft enorm veel cadeau gekregen, vandaag en in het verleden. Meer dan dat zit er niet achter.

Een overwinning is een overwinning, maar een claim zonder context is nutteloos.

Jasper

Citaat van: 0634 op 06 juli 2008 - 17:03:38
Citaat van: Jasper op 06 juli 2008 - 16:50:28

Ferrari heeft bij de eerste stop geen nieuwe intermediates opgelegd. Dat is iets wat wel vaker gebeurt... op een opdrogende baan. Deze keer een foute gok want de baan bleef niet zo lang opdrogen...
Jij hebt niet het idee gekregen toen je naar de race keek, dat m.n. Massa een ietwat ongelukkige afstelling zou kunnen hebben voor de omstandigheden?

Van de race van Massa weet ik niks. Hij spinde ongeveer om de 10 ronden wel een keer maar vraag me niet wat voor rondetijden hij voor de rest heeft gereden.

Räikkönen kwam dicht bij Hamilton vlak voor hun eerste pitstop. Hamilton kreeg nieuwe banden, Räikkönen niet. In de tweede stint verloor hij luttele seconden per ronde. Niet veel later werden zowel Räikkönen als Massa (die ook geen nieuwe banden had gekregen) binnengeroepen en kregen ze wel nieuwe banden waarna Kimi weer veel sneller was.

Duidelijk de bandenkeuze dus...

Citaat van: Tim op 06 juli 2008 - 17:18:52Meer dan dat zit er niet achter.

Deze uitspraak is al even belachelijk als die van Burrori. ;)

Tim C

Euh? Belachelijk? Ik denk dat je die zin verkeerd leest... Het ging dat het me er gewoon om ging dat de context ontbrak, niet dat ik afbreuk wou doen aan vandaag => Meer dan dat zit er niet achter ;)

scho0634

Citaat van: Tim op 06 juli 2008 - 17:18:52
Voor de als-jongens:

Ik wou enkel de claim weerleggen dat Lewis heer en meester is in de regen, net zoals Senna en Schumacher. Hij heeft enorm veel cadeau gekregen, vandaag en in het verleden. Meer dan dat zit er niet achter.

Een overwinning is een overwinning, maar een claim zonder context is nutteloos.
In de regen krijg je altijd kado's omdat er velen fouten maken. Maar ik ben het met je eens dat we Lewis niet een goddelijke status moeten toedichten.

Citaat van: Jasper op 06 juli 2008 - 17:19:16
Van de race van Massa weet ik niks. Hij spinde ongeveer om de 10 ronden wel een keer maar vraag me niet wat voor rondetijden hij voor de rest heeft gereden.

Räikkönen kwam dicht bij Hamilton vlak voor hun eerste pitstop. Hamilton kreeg nieuwe banden, Räikkönen niet. In de tweede stint verloor hij luttele seconden per ronde. Niet veel later werden zowel Räikkönen als Massa (die ook geen nieuwe banden had gekregen) binnengeroepen en kregen ze wel nieuwe banden waarna Kimi weer veel sneller was.

Duidelijk de bandenkeuze dus...

Bij Kimi wel, denk ik. Maar bij Massa denk ik dat er echt iets anders aan de hand was. Zijn rondetijden waren beroerd volgens Olav Mol, en zoveel spins is niet normaal. En hij begon al met spinnen vanaf het begin, toen zijn banden nog goed waren, en hij spinde lekker door na zijn laatste pitstop. dus weer met goede banden. Massa had een afstellings probleem, anders kan ik me niet voorstellen. Misschien dat hij er zelf nog iets over zegt.

janke

Als je met een zgn. Super Ferrari en Massa en Kimi in het rond gaat in de race en Kimi had ook een probleem met de auto, dan is McLaren wel met een inhaal race bezig.. En vanmiddag hebben we gezien wie een wet-racer is:  Heidfeld.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

#134
Citaat van: Jasper op 06 juli 2008 - 17:19:16


Deze uitspraak is al even belachelijk als die van Burrori. ;)
En deze is weer net zo belachelijk als die van ons, dus we staan gelijk ;)
Waarom doet iedereen zo moeilijk over het feit dat ik Hamilton in de regen van het zelfde Niveau acht als Senna en Schumacher?


Nee, dan sommige Ferrari/Schumacher fans die zich blind staren op hun held. En alles proberen goed te praten wat Schumacher(die een foutloze carriere heeft gehad en alleen maar is tegen gewrkt.)
Trotse vader van Rosalie(L)