Raad de foto

Gestart door Martin, 18 juni 2008 - 08:34:33

« vorige - volgende »

Martin

Ik heb nog genoeg andere vragen. ;)

Supermariobros

@ Eric: Jouw beurt om een volgende foto te posten.  ;)

razzle_dazzle

Dammit Hinder kende ik thans wel van dat liedje. Is dat niet dezelfde zanger als Korn of zo?

Martin

#63
Eric op vakantie?
Dan ik maar, anders valt dit stil.


Welke shuttle is dit?

Hiermee werden de testvluchten gedaan.

Weet je ook wat dit is?

Ferrari 2010

#64
Volgens mij is die shuttle de Pathfinder, gezien zijn ongestroomlijnde vorm. De Pathfinder was puur bedoeld voor wat tests op de grond en is een tijd terug door Japanners 'omgebouwd' tot (uiterlijk althans) een echte space shuttle. Volgens mij is dit dus de shuttle op weg naar Japan.

En dat laatste Martin, dat is een vliegtuig ;) Een pure gok: de shuttle carrier aircraft? Aangezien we dan toch in de richting van de space shuttles zitten :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

Fout en fout.
Van de shuttle wil ik de naam weten en van het vliegtuig naam en type.

Ferrari 2010

De shuttle is de Buran, de russische variant die nooit is afgewerkt als ik me niet vergis. Door het instorten van de hal waarin hij gebouwd werd als ik me alweer niet zou vergissen :) Zag pas daarnet de tekst op de zijkant van de shuttle, vanaf toen was het easy :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

Deel één van de vraag is goed. Nu het vliegtuig nog. ::)

Martin

#68
Het vliegtuig is in ieder geval kapot, defekt, stuk en staat op Schiphol Airport, Amsterdam.
't Vervelende is dat er maar eentje in de hele wereld is, dus er liggen niet overal reserve delen. :'(
Ik rij iedere dag langs Schiphol en zie die kolos daar staan. Parkeren daar kost meer als een dagje in de parkeergarage.
Ga maar uit van €4000.00 per dag.

Het toestel was van Rusland maar nu van de Ukraine.
Die Buran was geen succes dus tegenwoordig gebruiken ze 'm om superzware dingen rond de wereld te vervoeren.
't Kost een paar stuivers maar je hebt er ook wat voor....

Martin

Weer iets gevonden.


Ferrari 2010

#70
Dat is dus wel een Space Shuttle op één van de shuttle carrier aircrafts hoop ik dan :)

**edit**
Dacht ik, maar er was iets mis met die kleuren op de shuttle, en toen vond ik op de wikipedia pagina van de Boeran volgende foto:

Het is dus de Boeran (Buran) bovenop de Antonov An-225 in Le Bourget, Frankrijk.

En dan concludeer ik daaruit dat die Antonov nu dus op Schiphol geparkeerd staat. En de bron van die foto en http://nl.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-225 bevestigen dat :)
Wel staat er bij: "Uiteindelijk kon de Antonov vrijdagnacht om half drie alsnog vertrekken vanaf de Polderbaan.", dus na een verblijf van een 5 tal dagen zou hij er nu toch weg moeten zijn, als je hem er nu nog steeds ziet staan is er iets mis met je ogen of met de wikipedia pagina :) Het vleigtuig zou de vraag niet aankunnen en daarom is eind 2006 besloten het 2de toestel ook af te maken, binnenkort zullen er dan ook 2 van zijn veronderstel ik :D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

Bedankt voor aanvulende berichten. :)
De volgende foto is voor jou.

Ferrari 2010

Niet in de bron kijken aub:

Niet in de bron kijken aub

Kleine hint voor wie hier direct het woord 'Tijger' wil posten, dat is niet voldoende, ik wil de soort weten :)
Omdat er niet veel verschillen zijn tussen tijgersrassen, bekijk deze foto ook eens:

Niet in de bron kijken aub:

Niet in de bron kijken aub

Het verschil zit hem in de vacht.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.


Ferrari 2010

Citaat van: The REAL BUTTON  Freak op 15 juli 2008 - 08:46:09
Boomtijgers
Ik zei op de vacht te letten, niet op hetgene waarop ze staan/hangen :)
Voor de duidelijkheid, beide foto's zijn hetzelfde ras.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.