Raad de foto

Gestart door Martin, 18 juni 2008 - 08:34:33

« vorige - volgende »

Schumi nr1

Citaat van: janke op 17 augustus 2008 - 12:44:24
Schumi heeft toch gegevens hier neergezet. Kun je dan zelf op internet niets vinden?? ;)

Edit, Hier een foto van een replica.

Inderdaad, ik moest al hard denken welke hint ik nog kon geven. De replica die Janke nu gaf kan je als hint beschouwen. :)

Ferrari 2010

De replica is een hint, das waar, maar wat ik zie zijn dingen die ronddraaien, volgens mij heeft het iets met een kalender te maken. Ik kom er niet direct uit. Ik ga eens verder gaan met de afmetingen :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: janke op 17 augustus 2008 - 12:44:24
Schumi heeft toch gegevens hier neergezet. Kun je dan zelf op internet niets vinden?? ;)

Als je gaat googlen is de fun eraf hé. ;)

Oké, die replica... :-\ Links moet je aan die hendel draaien alleszins. Die zwarte stokjes zullen dan ronddraaien langs die groeven en zo dus het effect geven van... een grammofoon?

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 17 augustus 2008 - 13:38:12
Citaat van: janke op 17 augustus 2008 - 12:44:24
Schumi heeft toch gegevens hier neergezet. Kun je dan zelf op internet niets vinden?? ;)

Als je gaat googlen is de fun eraf hé. ;)
Vond ik ook :) heb toch maar gegoogled op die afmetingen, maar met afmetingen ben je niet veel op google hoor ;D
Een grammofoon, zou kunnen. Ik zit momenteel vast :(
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Schumi nr1

Geen grammofoon, maar kalender heeft er wel iets meer mee te maken :).

Ferrari 2010

Iets met de maanstand dat? Of de stand van de zon? Het kan zo veel zijn :-\ De stand van de planeten?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Citaat van: Jasper op 17 augustus 2008 - 13:38:12
Citaat van: janke op 17 augustus 2008 - 12:44:24
Schumi heeft toch gegevens hier neergezet. Kun je dan zelf op internet niets vinden?? ;)

Als je gaat googlen is de fun eraf hé. ;)

Oké, die replica... :-\ Links moet je aan die hendel draaien alleszins. Die zwarte stokjes zullen dan ronddraaien langs die groeven en zo dus het effect geven van... een grammofoon?

Daarom heb ik het antwoord ook niet gegeven. Maar dit is zéér fascinerend. :)
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Citaat van: janke op 17 augustus 2008 - 17:00:34
Maar dit is zéér fascinerend. :)
;D ;D ;D
Zolang er iemand zoekt ja, maar voor hetzelfde geld was het nu dood en kon je alsnog zelf het antwoord posten :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Maar het is niet dood blijkbaar, voor dat zelfde geld.  8)
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Schumi nr1

Eilaba, da mag hier niet doodvallen hé!

Ferrari 2010

Ik zit vast. Maar men laatste antwoord, heb je nog niet gekeurd :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Schumi nr1

Citaat van: Ferrari 2008 op 20 augustus 2008 - 18:47:14
Ik zit vast. Maar men laatste antwoord, heb je nog niet gekeurd :)
Citaat van: Ferrari 2008 op 17 augustus 2008 - 16:56:28
Iets met de maanstand dat? Of de stand van de zon? Het kan zo veel zijn :-\ De stand van de planeten?

Ah sorry, ik heb er pardoes over gekeken. :-[ En het is nog wel het juiste antwoord zeker :D, proficiat Ferrari 2008, aan jou voor de nieuwe opgave. Hier vind je wat gedetailleerde informatie over het "Antikythera mechanism". http://en.wikipedia.org/wiki/Antikythera_mechanism

janke

De andere theorie is deze, daarom gaf ik de hint.

Antikythira (of Cerigotto) is een piepklein eilandje, dat tussen Kreta en Kythira ligt. Bestuurlijk gezien behoort het tot de provincie Attiki, geografisch behoort het tot de provincie Lakonia (Peleponnesos) en in historisch opzicht tot de Ionische eilanden. Er wonen slechts 45 vaste bewoners, die vrijwel allen van Kretenzische origine zijn.

Het eiland werd wereldberoemd toen in het jaar 1900 een sponzenduiker een scheepswrak ontdekte. Naast een scheepslading vol bronzen en marmeren beelden vond hij een onooglijke klomp gecorrideerd brons. Ter grootte van een schoenendoos: een analoge computer van meer dan 2000 jaar oud. De Antikythira computer, ook wel Antikythira mechanisme genoemd, staat tentoongesteld in het Nationaal Archeologisch Museum.
Some things are too important to be left in the past.

janke

Citaat van: Schumi nr1 op 20 augustus 2008 - 20:05:44
Citaat van: Ferrari 2008 op 20 augustus 2008 - 18:47:14
Ik zit vast. Maar men laatste antwoord, heb je nog niet gekeurd :)
Citaat van: Ferrari 2008 op 17 augustus 2008 - 16:56:28
Iets met de maanstand dat? Of de stand van de zon? Het kan zo veel zijn :-\ De stand van de planeten?

Ah sorry, ik heb er pardoes over gekeken. :-[ En het is nog wel het juiste antwoord zeker :D, proficiat Ferrari 2008, aan jou voor de nieuwe opgave. Hier vind je wat gedetailleerde informatie over het "Antikythera mechanism". http://en.wikipedia.org/wiki/Antikythera_mechanism
Dus Ferrari 2008 show some tits. :)
Some things are too important to be left in the past.