Raad de foto

Gestart door Martin, 18 juni 2008 - 08:34:33

« vorige - volgende »

Martin

En wij maar wachten. :(

Supermariobros

Alan: WAKKER  WORDEN!!!    ;)

Alan Blues

Oké, ik ben wakker...  :P

Beloof wel om niet naar de bron te kijken...



Waarvoor dient dit?


Alan Blues

Zou niet zo goed zijn voor je tanden. :)
Meestal is het gemaakt uit metaal, soms uit glas...

Ferrari 2010

Om een fles wijn oid koel te houden?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Eric

iets om uw gitaar mee te bespelen....maar ken naam niet  :(

Martin

Dat kan wel eens ged zjn Eric. Maar zijn die ook wel eens van glas?

Martin

Anders iets voor een laboratorium misschien? Glazen buisjes.

Alan Blues

Het is natuurlijk moeilijk in te schatten hoe groot het is. Dus geef ik een extra hint: het is maar +/- 7cm lang.

Eric en Martin zijn er dicht bij, maar toch zou ik een iets preciezer antwoord willen... ;)

janke

Een bottleneck. Rory Galagher gebruikte deze veel om er slidegitaar mee te spelen.

[verwijderd door de beheerder]
Some things are too important to be left in the past.

Alan Blues

Citaat van: janke op 30 juli 2008 - 11:10:13
Een bottleneck. Rory Galagher gebruikte deze veel om er slidegitaar mee te spelen.

Janke wint!!!

Dit is inderdaad een bottleneck. Vroeger gebruikten de zwarte bluesgitaristen een echte afgeslepen flessenhals om gitaar te spelen. Achteraf hebben ze die industrieel gemaakt in metaal. Zelf ook industrieel in glas.

Ik weet zelf niet of de glazen versie beter is dan de metalen... Ieder zijn smaak qua klank.

En, Janke, je keuze voor Rory Galagher is de juiste. Hij was virtuoos... (Helaas vrees ik dat ik mijn permanente ruis in m'n oren te danken heb aan twee van zijn optredens die ik gezien heb. Of was het toch iets te veel F1 in 't echt?)

Voor de geïnteresseerden enkele filmpjes met bottleneck:

Uiteraard om te beginnen: Rory Galagher. Steeds loeihard en stevige blues spelend.
De bottleneck is wat hij rond zijn pink heeft van zijn linker hand. Volume op 10 en headbangen!!!


Iets meer back to basic en nog steeds mijn favoriete bluesdame, nu we toch over Rory bezig zijn: Rory Block (deze keer een madam!):

En deze Bob Brozman is wat mij betreft het grootste bottlrneckgenie dat er  rondloopt...

En dan kom je uiteraard naar de oude meesters.... Big Joe Williams!! Lekker primitief en zo echt...

En de meester zelf: Ry Cooder, wel bekend van de soundtrack van Paris/Texas:

Zo, ik heb me op dit uur nog geamuseerd met het opzoeken van de filmpjes en ik heb er van genoten. Blues en het geluid van een F1 of een Harley zijn de enige klanken die me kunnen bekoren... (Over vrouwen zwijg ik....)

En als er mensen vragen hebben over bottleneck, slide, open tunig (van gitaren weliswaar, niet van auto's!!!), steeds welkom...  :D

Janke, 't is aan jou...


janke

Ik heb die Gallagher ook live gezien. Een van mijn favorieten.

Wat is dit.

[verwijderd door de beheerder]
Some things are too important to be left in the past.

Martin

Een gereedschap uit een BMW werkplaats.