Man van de race: Canada

Gestart door Tim C, 08 juni 2008 - 21:28:03

« vorige - volgende »

Wie was de beste in Canada

Kubica
10 (33.3%)
Heidfeld
0 (0%)
Coulthard
5 (16.7%)
Glock
1 (3.3%)
Massa
12 (40%)
Trulli
1 (3.3%)
Barrichello
0 (0%)
Vettel
0 (0%)
Iemand anders (wie)
1 (3.3%)

Totaal aantal stemmen: 25

Ferrari 2010

Citaat van: janke op 13 juni 2008 - 11:29:33
Omdat Doefie zegt, schaf de pitstops af daarom de vraag, gaan die slicks dan een hele race mee.
Ah zo, ja, ik denk niet dat de slicks waar nu mee getest wordt een hele race meegaan, maar dat is uiteindelijk maar een kwestie van wat er gevraagd wordt. Als men morgen beslist dat er volgend jaar slicks moeten zijn die een hele race meegaan, dan zullen die er zijn. Zelfs als ze een heel jaar moeten meegaan, zullen die erzijn. Hoewel in dat laatste geval de wagens aan het begin van het seizoen mss meer op monstertrucks zullen lijken :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

sloggerke

Nog een voordeel van het afschaffen van de pitstops: Hamilton zal het gemakkelijker krijgen.. want hij heeft het vooralsnog moeilijk met zowel het binnen als het buitenrijden.... ;D

Neen serieus, ooit al eens een GP in het echt gaan volgen? Zelfs met dure kaartjes en dus een groot scherm voor je is het een huzarenstukje om telkens van iedere piloot te voorspellen wat zijn positie is....
Gewoon gas geven tot het gedaan is! En je zal zien... dan moeten ze wel voorbijsteken. (Zoals Doefie zegt: It's all in the head.)
Je gaat dan snelle wagens krijgen die wel "bandenvretend" zijn.. zodat ze op het einde van de race snelheid zullen verliezen enz...
Nu weet je zelfs niet of iemand zich goed kwalificeerde of niet, want je kent de tankinhoud niet. (vb.Alonso in Spanje)
Er mag ook terug een kwalificatieband komen die snel is over twee rondjes. (Just like in the old days.)
Meer mechanische en minder aerodynamische grip is ook geen garantie op voorbijsteken. Er is nu reeds minder aerodynamische grip dan vroeger. Denk aan de Lotus met grondeffect ("rokjes") of de Brabham met "turbine".
Ze kunnen een wagen zo veel grondeffect geven tot zelfs de "vuile lucht" van de voorganger teniet gedaan wordt... En daar pleit ik voor...
F1 moet F1 blijven... en dat impliceert niet enkel een strijd tussen piloten maar ook tussen ingenieurs! Anders gaan we naar de Formule renault of de Champcar.
Sorry voor het off-topic gezwets maar het moest even uit mijn nek..

Jasper

Grondeffect is niet voor niets een omstreden oplossing hoor, dat is totaal niet veilig als de luchtstroom ineens wegvalt, bijvoorbeeld als de onderkant van je wagen de baan raakt. Ik denk zelfs eigenlijk dat grondeffect en de turbine niet onder aerodynamische grip vallen zoals we die nu kennen, omdat het niet echt afhankelijk is van de lucht voor je wagen. Nu ja, het is wel aerodynamisch natuurlijk, maar het is een heel ander principe dan een vleugel.

Ferrari 2010

@sloggerke:
Al wat je daar zegt was in het verleden inderdaad wel waar, maar ik geloof niet dat het afschaffen van pitstops iets aan de zaak zou veranderen, 8 punten halen is ook dan nog steeds beter dan geen. Het verschil tussen de plaatsen stelt niks meer voor, hooguit 2 puntjes en dat met wagens die zo betrouwbaar zijn als wat. Al draai je alles terug naar hoe het 20 jaar geleden was, ze gaan niet meer risico gaan nemen. Het zit allemaal in het koppeke, net daarom dat je het inhalen echt moet vergemakkelijken en niet situaties gaan creëren waarin je denkt dat ze wel moeten. Ze moeten niks want elke race dat men uitvalt is er één te veel, beter een puntje minder dan geen punten, denkt men. Al voer je al die dingen terug in, de wagens zijn zo betrouwbaar dat het gewoon verstandiger is om niet in te halen als je niet zeker bent dat het slaagt...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Ik had daar nog nooit bij stilgestaan, maar die uitleg klopt eigenlijk wel inderdaad. Vroeger viel iedereen wel een paar keer per seizoen uit dus een keer crashen maakte relatief gezien minder verschil dan nu. Er staat gewoon meer op het spel, een race niet uitrijden is een gigantisch nadeel geworden (cfr. Kubica die zomaar aan de leiding komt).