Man van de race: Canada

Gestart door Tim C, 08 juni 2008 - 21:28:03

« vorige - volgende »

Wie was de beste in Canada

Kubica
10 (33.3%)
Heidfeld
0 (0%)
Coulthard
5 (16.7%)
Glock
1 (3.3%)
Massa
12 (40%)
Trulli
1 (3.3%)
Barrichello
0 (0%)
Vettel
0 (0%)
Iemand anders (wie)
1 (3.3%)

Totaal aantal stemmen: 25

scho0634

Citaat van: FerrariMan op 08 juni 2008 - 23:25:36
Massa. Die ene keer buitenom was heerlijk om te zien.
Buitenom?

Volgens mij ging hij binnendoor....

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 09 juni 2008 - 07:26:03
Citaat van: FerrariMan op 08 juni 2008 - 23:25:36
Massa. Die ene keer buitenom was heerlijk om te zien.
Buitenom?

Volgens mij ging hij binnendoor....
Je hebt het gemist denk ik, zijn actie op een Williams op het einde van de start-finish. Hij zat naast de williams en ging hem in de bocht buitenom voorbij. Erg mooi én gedurfd vind ik.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

_Makke_

#17
Citaat van: Ferrari 2008 op 09 juni 2008 - 07:29:29
Citaat van: 0634 op 09 juni 2008 - 07:26:03
Citaat van: FerrariMan op 08 juni 2008 - 23:25:36
Massa. Die ene keer buitenom was heerlijk om te zien.
Buitenom?

Volgens mij ging hij binnendoor....
Je hebt het gemist denk ik, zijn actie op een Williams op het einde van de start-finish. Hij zat naast de williams en ging hem in de bocht buitenom voorbij. Erg mooi én gedurfd vind ik.

Véél knapper dan die inhaalbeweging in die hairpin waar Stefaan Lammes spontaan van klaar kwam... ( de commentaar was deze keer echt wel té slecht). Daar gingen Kovalainen en (wie was het nu ook al weer ??? :-[) gewoon te breed. Dan was die ene inhaalactie knapper in mijn ogen.

Mijn stem gaat trouwens ook naar Massa.

Supermariobros

Robert Kubica, sterke en foutloze race.

FerrariMan

Citaat van: 0634 op 09 juni 2008 - 07:26:03
Citaat van: FerrariMan op 08 juni 2008 - 23:25:36
Massa. Die ene keer buitenom was heerlijk om te zien.
Buitenom?

Volgens mij ging hij binnendoor....

Ik heb het over de actie ervoor, buitenom in bocht...?

Dat was met het mes tussen de tanden en ik was er zeker van dat hij het decor zou in vliegen.

sloggerke

Kubica!!
Messcherp en foutloos.
En Lewiske krijgt de prijs van kluns van de race.

Karre

Massa, ondanks tankprobleem mooi teruggekomen en veel mooie dingen laten zien. Kubica verdiende de overwinning al kon hamilton evengoed zijn kont geramd hebben... Rosberg ook knap, hopelijk kan hij eens een race zonder pech meemaken. knappe prestatie van coulthard. alonso toonde veel gretigheid en piquet weer maar eens in de fout. heidfeld deed zijn job door alonso op te houden.

janke

Massa en Kubica. De een door zijn goed terugkomen in de race met een paar geweldige acties. De ander door een foutloze en constante race.
Some things are too important to be left in the past.

sloggerke

Citaat van: Karre op 09 juni 2008 - 11:36:40
Massa, ondanks tankprobleem mooi teruggekomen en veel mooie dingen laten zien. Kubica verdiende de overwinning al kon hamilton evengoed zijn kont geramd hebben... Rosberg ook knap, hopelijk kan hij eens een race zonder pech meemaken. knappe prestatie van coulthard. alonso toonde veel gretigheid en piquet weer maar eens in de fout. heidfeld deed zijn job door alonso op te houden.

Dat is ook zowat het énige waar die Duitser schitterend in is... anderen ophouden!...
Ik denk dat hij zowat het moeilijkst te passeren sujet is van de ganse pitstraat!
Zijn races bestaan meestal uit één tankstop minder maken dan de rest en de boel ophouden.
Ik hou telkens mijn hart vast als hij zich bovenaan weet te kwalificeren. (Wat gelukkig een zeldzaam fenomeen is.)

janke

Anderen ophouden? Hmm, het is geen Trulli. Hij ging voor zijn eigen positie met als eind resultaat 2de. En een buffer zijn voor Kubica, dat doen ze bijv. bij McLaren en Ferrari ook. Ze noemen dat ook wel strategie en daar is niks mis mee. Alleen Kubica is op dit moment gewoon beter. Dat weet hij en ook BMW. Maar Heidfeld is een fair coureur. Ik denk dat je dit seizoen je hart nog een paar keer vast moet houden. Hij staat maar 7 punten achter op Kimi en 10 achter Hamilton en Massa. En die punten score je niet met ophouden, lijkt me.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Geen enkel team bouwt opzettelijk een buffer op, dat is met je eigen kansen spelen. Als Kimi eerste is, Massa 2de en lewis 3de, dan gaat Massa heus geen gat laten vallen met Kimi, want als hij sneller is dan Lewis en zelf een foutje maakt, dan heeft hij zelf nog wat ruimte, terwijl dat als hij als buffer gaat werken, hij dan direct zen positie kwijt is. In een race is het ieder voor zich.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Euhm... context? Situatie? Verschillende strategieën? Slechte vergelijking?

Alonso en Kubica zaten op dezelfde strategie (moesten nog 1 keer pitten), Heidfeld moest niet meer pitten. Heidfeld eindigt dus sowieso voor Alonso als hij hem achter zich houdt, en het geeft Kubica ook de kans om een voorsprong uit te bouwen op Alonso, die op dat moment de grootste bedreiging was voor BMW. Natuurlijk vormde Heidfeld een buffer.

janke

@
Ferrari 2008

Ben ik niet met je eens. Als een teammaat tig seconden op je voor ligt dan kun je best een buffer opbouwen. Dat zie je wel vaker op circuits waar je weinig kunt inhalen zoals Monaco en bijv. Hongarije. En hier in Montreal was dat ook moeilijk aangezien naast de ideale lijn het een rotzooitje was. Als je teammaat sneller is en je komt daar gewoon niet meer bij is dit een reden. En met het radiocontact wordt je wel verteld wat de coureurs doen die achter je zitten. Dat iedere coureur in eerste instantie voor zichzelf rijdt ben ik met je eens. Maar als je de snelheid van je maat niet bij kunt houden ga je voor het teambelang en niet voor jezelf. Mijn mening.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Citaat van: Jasper op 09 juni 2008 - 13:19:34
Euhm... context? Situatie? Verschillende strategieën? Slechte vergelijking?

Alonso en Kubica zaten op dezelfde strategie (moesten nog 1 keer pitten), Heidfeld moest niet meer pitten. Heidfeld eindigt dus sowieso voor Alonso als hij hem achter zich houdt, en het geeft Kubica ook de kans om een voorsprong uit te bouwen op Alonso, die op dat moment de grootste bedreiging was voor BMW. Natuurlijk vormde Heidfeld een buffer.
Ben ik ook mee eens.

Mar ik denk dat Alonso nog moest pitten, want hij wilde er wel heel rap voorbij eigenlijk.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper