Waar moet alonso in 2009 heen?

Gestart door alonso-for4ever, 04 juni 2008 - 16:07:07

« vorige - volgende »

Waar moet alonso in 2009 heen?

BMW
4 (10.3%)
Ferrari
7 (17.9%)
Mclaren
1 (2.6%)
Williams
2 (5.1%)
Toyota
0 (0%)
Bij renault blijven!
20 (51.3%)
Ander team
1 (2.6%)
geen idee!!
1 (2.6%)
Stoppen
3 (7.7%)

Totaal aantal stemmen: 33

sloggerke

Als ik de ronduit gespierde taal van Ross Brawn lees over HONDA... volgend jaar dan.

Dan hoop ik ten eerste dat het waar is.
En ten tweede hoop ik dat Alonso er bij is.

Ik zou het alleszins geweldig vinden!

sloggerke

Citaat van: leproffesseur op 28 oktober 2008 - 20:54:36
By the way als een team beslist om nog een jaar te wachten met het KERS systeem
te gebruikken kan dit geen voordeel zijn omdat ze dan minder technische problemen kunnen hebben.
Als je meteen een betrouwbaar systeem heb zit je goed maar ik kan me voorstellen dat teams ook veel opgaves
kunnen krijgen volgend jaar.

Ik denk echt niet dat ze gaan moeten opgeven als het systeem niet meer werkt.
Je hebt dan geen "boost" meer van 80 pk.
Maar de bolide moet dan nog kunnen rijden zoals ze nu rijdt... weliswaar met 6 kg "ballast" aan boord.
Ik stel mij de vraag of je het gaat HOREN als ze het gebruiken.
Hoogstwaarschijnlijk gaan ze het allemaal op dezelfde plaats op het circuit doen. Zodat er in se niet zo veel zal veranderen.

Jasper

Horen, ik denk het niet... Zo'n elektromotor maakt natuurlijk wel geluid maar volgens mij zal dat niet hoorbaar zijn door het geluid van een V8 die aan het optrekken is. :)

leproffesseur

Zou het niet slimmer zijn als team b.v ferrari die nu al een achterstand hebben met KERS  om
zich vooral toe te spitssen op het ontwerp van de auto en pas in 2010 KERS te gebruikken?
Aangezien het systeem de wagens toch niet sneller zal doen gaan .

Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 29 oktober 2008 - 21:41:35
Zou het niet slimmer zijn als team b.v ferrari die nu al een achterstand hebben met KERS  om
zich vooral toe te spitssen op het ontwerp van de auto en pas in 2010 KERS te gebruikken?
Aangezien het systeem de wagens toch niet sneller zal doen gaan .
Volgens mij kan de huidige BMW met KERS de huidige Ferrari/Mac bijhouden. Als ze die boost gericht en op het ultieme moment gebruiken. Ik ken ook het effect er niet van, maar de energie die wordt opgeslagen is best wel wat, en bij ultiem gebruik, moet je er wel wat mee kunnen doen. Geen kers gebruiken is volgens mij onnodig problemen vragen. Bovendien is het niet zo van we zetten deze mensen even daaraan en die daaraan, ik veronderstel dat Ferrari wel een team met meer kennis van zaken daarop heeft gezet, je kan die mensen niet zomaar elders gaan inzetten. Een professioneel team zet op zoiets extra mensen, en plukt geen mensen van een andere taak weg om het KERS systeem te ontwikkelen. De toppers zullen uiteraard wel wat tijd moeten vrijmaken ervoor, maar het meerendeel zou toch extra moeten zijn.

ps. voor dat ik de vraag krijg 'werk jij bij ferrari, dat je dit zo goed weet?' Neen, dit is gewoon wat ik veronderstel en wat ik logisch acht.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 29 oktober 2008 - 21:47:21
Citaat van: leproffesseur op 29 oktober 2008 - 21:41:35
Zou het niet slimmer zijn als team b.v ferrari die nu al een achterstand hebben met KERS  om
zich vooral toe te spitssen op het ontwerp van de auto en pas in 2010 KERS te gebruikken?
Aangezien het systeem de wagens toch niet sneller zal doen gaan .
Volgens mij kan de huidige BMW met KERS de huidige Ferrari/Mac bijhouden. Als ze die boost gericht en op het ultieme moment gebruiken. Ik ken ook het effect er niet van, maar de energie die wordt opgeslagen is best wel wat, en bij ultiem gebruik, moet je er wel wat mee kunnen doen. Geen kers gebruiken is volgens mij onnodig problemen vragen. Bovendien is het niet zo van we zetten deze mensen even daaraan en die daaraan, ik veronderstel dat Ferrari wel een team met meer kennis van zaken daarop heeft gezet, je kan die mensen niet zomaar elders gaan inzetten. Een professioneel team zet op zoiets extra mensen, en plukt geen mensen van een andere taak weg om het KERS systeem te ontwikkelen. De toppers zullen uiteraard wel wat tijd moeten vrijmaken ervoor, maar het meerendeel zou toch extra moeten zijn.

ps. voor dat ik de vraag krijg 'werk jij bij ferrari, dat je dit zo goed weet?' Neen, dit is gewoon wat ik veronderstel en wat ik logisch acht.
Bespioneer jij dan bij Ferrari? ;D

Maar om even in te haken op jou vermoeden van mensen van de ene taak op de andere taak zetten. Ik ben er dus ook niet zeker van, maar ik heb het idee dat de gemiddelde ingineur of technicus gewoon verstand van deze dingen(behoren te) hebben. Dus het weg zetten van mensen van de ene taak naar de nieuwe taak zie ik nog best wel eens mogelijk. Je hebt inderdaad wel mensen die specifiek voor die systemen werken, maar dat zijn dan denk ik de hoofdingeneurs of afdelingschef ofzo.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 29 oktober 2008 - 22:01:25
Citaat van: Ferrari 2008 op 29 oktober 2008 - 21:47:21
Citaat van: leproffesseur op 29 oktober 2008 - 21:41:35
Zou het niet slimmer zijn als team b.v ferrari die nu al een achterstand hebben met KERS  om
zich vooral toe te spitssen op het ontwerp van de auto en pas in 2010 KERS te gebruikken?
Aangezien het systeem de wagens toch niet sneller zal doen gaan .
Volgens mij kan de huidige BMW met KERS de huidige Ferrari/Mac bijhouden. Als ze die boost gericht en op het ultieme moment gebruiken. Ik ken ook het effect er niet van, maar de energie die wordt opgeslagen is best wel wat, en bij ultiem gebruik, moet je er wel wat mee kunnen doen. Geen kers gebruiken is volgens mij onnodig problemen vragen. Bovendien is het niet zo van we zetten deze mensen even daaraan en die daaraan, ik veronderstel dat Ferrari wel een team met meer kennis van zaken daarop heeft gezet, je kan die mensen niet zomaar elders gaan inzetten. Een professioneel team zet op zoiets extra mensen, en plukt geen mensen van een andere taak weg om het KERS systeem te ontwikkelen. De toppers zullen uiteraard wel wat tijd moeten vrijmaken ervoor, maar het meerendeel zou toch extra moeten zijn.

ps. voor dat ik de vraag krijg 'werk jij bij ferrari, dat je dit zo goed weet?' Neen, dit is gewoon wat ik veronderstel en wat ik logisch acht.
Bespioneer jij dan bij Ferrari? ;D

Maar om even in te haken op jou vermoeden van mensen van de ene taak op de andere taak zetten. Ik ben er dus ook niet zeker van, maar ik heb het idee dat de gemiddelde ingineur of technicus gewoon verstand van deze dingen(behoren te) hebben. Dus het weg zetten van mensen van de ene taak naar de nieuwe taak zie ik nog best wel eens mogelijk. Je hebt inderdaad wel mensen die specifiek voor die systemen werken, maar dat zijn dan denk ik de hoofdingeneurs of afdelingschef ofzo.
Toch is het beter om ieder zijn specifieke deel te geven lijkt mij, want als je je niet met alles bezig moet houden, kan je je op iets specifieks richten. Niet iedereen kent de hele wagen, zo zijn er maar enkele. Ieder kent zijn specifieke stuk tot in de puntjes, al de rest zullen ze wel begrijpen, maar om direct in detail in te kunnen springen bij problemen, das nog wat anders. Enfin, nogmaals, dat is wat ik er van denk :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: leproffesseur op 29 oktober 2008 - 21:41:35
Zou het niet slimmer zijn als team b.v ferrari die nu al een achterstand hebben met KERS  om
zich vooral toe te spitssen op het ontwerp van de auto en pas in 2010 KERS te gebruikken?
Aangezien het systeem de wagens toch niet sneller zal doen gaan .

De ontwikkeling van een nieuwe wagen begint bij het begin van de zomer of het einde van de lente. Al redelijk snel zal het onvermijdelijk gemaakt dat verschillende departementen (chassis, motor, ...) bepaalde beslissingen gaan nemen in hun ontwikkeling, en dan bedoel ik hier op het vlak van welk onderdelen waar ingepast gaan worden. In een chassis dat nu ontwikkeld wordt, is dus onvermijdelijk plaats voorzien voor een KERS-systeem dus ook al wordt het misschien nog niet in de eerste race gebruikt, het zal zo goed als zeker bij alle teams in 2009 verschijnen.

Citaat van: Burorri op 29 oktober 2008 - 22:01:25Maar om even in te haken op jou vermoeden van mensen van de ene taak op de andere taak zetten. Ik ben er dus ook niet zeker van, maar ik heb het idee dat de gemiddelde ingineur of technicus gewoon verstand van deze dingen(behoren te) hebben. Dus het weg zetten van mensen van de ene taak naar de nieuwe taak zie ik nog best wel eens mogelijk. Je hebt inderdaad wel mensen die specifiek voor die systemen werken, maar dat zijn dan denk ik de hoofdingeneurs of afdelingschef ofzo.

Een aerodynamica-ingenieur zal nooit voor de motorafdeling werken, iemand die op de versnellingsbak zit zal zich nooit moeien met de remmen en een ontwikkelaar van een KERS-systeem zal nooit deel uitmaken van de groep die materiaalkeuzes maakt. Het is een F1-team, dat bestaat uit mensen die minstens een master-diploma hebben in hun vakgebied en vaak een doctoraat hebben gedaan. Je moet maar eens online zoeken naar vacatures bij F1-teams (die vind je op de sites van de teams zelf en Autosport.com heeft volgens mij ook een overzicht).

sloggerke

Euh... ging dit topic niet over waar Alonso heen moet?

In je post onder de toekomst van de F1 JASPER, las ik dat Renault nog steeds geen KERS-systeem heeft...althans, het is nog een "vraagteken". Er is niet geweten welk systeem ze gaan gebruiken en ze hebben er bij mijn weten ook nog niet mee getest.

Als ik anderzijds de gespierde taal van Ross Brawn lees aangaande volgend jaar ben ik echt wel eens benieuwd of hij dat kan waarmaken.
Honda zou zelfs veel testkilometers en vele banden hebben opgespaard om héél veel te kunnen testen. Ook zouden er zéér veel test-onderdelen klaarliggen in functie van de totaal nieuwe aerodynamische ontwikkelingen die de wagens moeten doormaken.

Ik blijf er dus bij dat Fernando goed moet nadenken en zich niet enkel moet verlaten op die twee prachtige overwinningen die hij dit jaar boekte, bij Renault.
Het startveld zou er volgend jaar wel eens heel anders kunnen uitzien....


_Makke_

2 prachtige overwinningen, laat het ons al maar houden op maximum 1 "prachtige" zegen, want prachtig was die nu ook niet. Swat, als Honda zijn belofte kan nakomen, hoop ik dat Fernando bij Renault blijft. Hij mag een geweldig piloot zijn, ik zie hem liever niet meer meedingen voor de zeges/titel. Hij heeft niet de mentaliteit van een groot kampioen.

Ferrari 2010

Citaat van: sloggerke op 31 oktober 2008 - 08:54:30
Ik blijf er dus bij dat Fernando goed moet nadenken en zich niet enkel moet verlaten op die twee prachtige overwinningen die hij dit jaar boekte, bij Renault.
Het startveld zou er volgend jaar wel eens heel anders kunnen uitzien....
Maar gespierde taal zijn ook maar wat woorden, ook niets speciaals dat gewicht in de schaal kan leggen :) Bovendien zou het me niet verbazen dat Honda gedwongen niet testte, wegens: geen budget. Leuk, zo'n earthdream wagen, maar geen sponsors = geen geld. Althans niet voldoende.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: sloggerke op 31 oktober 2008 - 08:54:30In je post onder de toekomst van de F1 JASPER, las ik dat Renault nog steeds geen KERS-systeem heeft...althans, het is nog een "vraagteken". Er is niet geweten welk systeem ze gaan gebruiken en ze hebben er bij mijn weten ook nog niet mee getest.

Ik heb niet gecheckt wat de datum van dat artikel was, misschien is het al verouderd. En het wil ook alleen maar zeggen dat ze het bij Racecar Engineering niet wisten, maar dat wil natuurlijk niet noodzakelijk zeggen dat Renault er niet mee bezig is. ;)

sloggerke

Citaat van: _Makke_ op 31 oktober 2008 - 09:49:07
2 prachtige overwinningen, laat het ons al maar houden op maximum 1 "prachtige" zegen, want prachtig was die nu ook niet. Swat, als Honda zijn belofte kan nakomen, hoop ik dat Fernando bij Renault blijft. Hij mag een geweldig piloot zijn, ik zie hem liever niet meer meedingen voor de zeges/titel. Hij heeft niet de mentaliteit van een groot kampioen.

Wie heeft die mentaliteit dan wel volgens jou?
Toch die niet van je avatar?!
Massa?
Ok, Alonso heeft zijn kuren. Maar denk aan Senna, Schumacher..en dus ook Alonso. alle groten hadden/hebben dat.. egotrippers!

leproffesseur

Klopt!En willen juillie eens stoppen met f1 correurs te vergelijkken met de meest succesvolle die er al geweest zijn...
Daardoor leg je de lat heel hoog en niet bepaald realistisch!
De laaste 25 jaar zijn heel wat records gesneuveld maar mag het eens wat minder!
Indien de evolutie verder zet zitten we binnen 20 jaar misschien met meer dan 20races per seizoen
waardoor correurs minder lang meedraaien en minder records kunnen behalen.
En wat betreft die mentaliteit:een schumacher was lang niet zo als zijn palmares hoor.
Ik heb meer respect voor een correur met een veel minder palmares dan die contractuele voorkeursbehandelingen
en controversele maneuvers die sommige groten hebben gehad.Ik hoop in de eerste plaats dat we geen dominante seizoennen
krijgen en die records hoeven echt niet te sneuvellen voor mij.Zowat iedere topcorreur heeft wel iets arrogants in hem .

Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 31 oktober 2008 - 21:31:01
Indien de evolutie verder zet zitten we binnen 20 jaar misschien met meer dan 20races per seizoen
waardoor correurs minder lang meedraaien en minder records kunnen behalen.
Waarom zouden rijders in een kampioenschap met meer dan 20 races minder lang meedraaien dan in één met 18 of 19? En ik denk dat het meer records zou opleveren, want records als aantal poles op rij, aantal races op rij gewonnen, aantal poles in een seizoen, snelste ronden in een seizoen, aantal punten in een seizoen, zijn net eenvoudiger te breken in een langer seizoen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.