Aston Martin waardeert V8 Vantage op

Gestart door Martin, 26 mei 2008 - 15:22:56

« vorige - volgende »

Martin

Aston Martin neemt na de DB9 de V8 Vantage onder handen. Net als zijn grotere broer krijgt de sportwagen meer vermogen, die in dit geval deels voortkomen uit de toepassing van meer slagvolume. Daarnaast adopteert de coupé-variant verschillende technieken van de Roadster, waarmee de koets van de coupé stijver wordt. De bolide wordt vanaf het derde kwartaal uitgeleverd.



De V8 Vantage is er sinds eind 2005 als coupé. De Roadster arriveerde nog maar een jaar geleden. Toch acht Aston Martin de tijd rijp voor de eerste serie modificaties. Voor de populariteit van de sportwagen hoeft de autobouwer de verbeteringen niet door te voeren. De kleinste Aston is namelijk een regelrecht succes. De dealers verkopen meer exemplaren dan de fabriek in Gaydon kan vervaardigen en jaarlijks bereikt de productie nieuwe records. Van de baby-Aston zijn inmiddels meer dan 10.000 stuks vervaardigd.



Het nieuwe type wijkt optisch nauwelijks af van de bestaande versie. Het exterieur onderscheidt zich door nieuwe 19 inch lichtmetalen wielen en in het interieur valt een gerestylede middenconsole en versnellingspook op. Een ECU vervangt voortaan de conventionele sleutel. Op technisch vlak zijn de modificaties groter. Door de boring en slag van de 4,3 liter V8-motor met respectievelijk 2 mm en 5 mm te vergroten ligt de cilinderinhoud voortaan op 4.735 cc. Daarnaast zijn de cilinderkoppen gemodificeerd en kennen nu een vergrote inlaatklep voor een betere ademhaling. Het resultaat is een vermogen van 426 pk tegen 385 pk voorheen. Het koppel neemt met 60 Nm toe tot 470 Nm. De baby-Aston snelt in nog maar 4,8 seconden van stilstand naar 100 km/h en kan een top halen van 290 km/h. De beide transmissie, een handbak en gerobotiseerde handbak (Sportshift), zijn aan de grotere motoroutput aangepast. Een nieuwe koppeling en vliegwiel zorgen voor een verbeterde verzetwissel, terwijl het spul lichter is dan voorheen. Wanneer de Comfort-modus is ingeschakeld reageert de achtpitter volgens Aston Martin vloeiender op de gaspedaalbewegingen. In Sport juist agressiever, wat voor meer dynamiek moet zorgen. De technici hebben data van de besturing aan de informatievoorziening van de Sportshift-transmissie toegevoegd. De bak houdt tijdens het schakelen nu rekening met bochten. Daarnaast signaleert de elektronica of de auto bergopwaarts rijdt of afdaalt.

Aston Martin claimt dat de wegligging van de Coupé sterk is verbeterd. Onderstel en wielophangingen zijn onder handen genomen met de Roadster set-up als basis. De voorste veren zijn 11% stijver, achter nog altijd 5%. De geometrie van de besturing is aangepast voor een beter gevoel. Nieuwe dempers van Bilstein moet het rijgedrag verder optimaliseren.

meatball

Waarom is de wereld zo onrechtvaardig,meer dan 10000 pipo's rijden er in deze wagen rond en ik (die hem toch echt graag zou zien)kan hem niet betalen :'( :'( :'(
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Martin

Ik ben tevreden met mijn Hyundai Getz. 7 maandjes oud en als volgend jaar zijn opvolger, de i20, er komt hoop ik die te kunnen kopen.
Aston Martin is buiten mijn leage. Dus van mij zal je geen  :'( :'( :'( zien.
Maar dat zijn de meeste merken. Onbereikbaar. Ik moet het doen met de Koreanen en de Jappanners.
Maar dat weet ik en kan om de twee of drie jaar een nieuwe kopen. Ik ben er content mee.
Collega's met schoolgaande kinderen rijden in een auto van 6 - 8 jaar oud.

Ferrari 2010

Citaat van: Martin op 28 mei 2008 - 23:22:32
Ik ben tevreden met mijn Hyundai Getz. 7 maandjes oud en als volgend jaar zijn opvolger, de i20, er komt hoop ik die te kunnen kopen.
Aston Martin is buiten mijn leage. Dus van mij zal je geen  :'( :'( :'( zien.
Maar dat zijn de meeste merken. Onbereikbaar. Ik moet het doen met de Koreanen en de Jappanners.
Maar dat weet ik en kan om de twee of drie jaar een nieuwe kopen. Ik ben er content mee.
Collega's met schoolgaande kinderen rijden in een auto van 6 - 8 jaar oud.
Om de 2-3 jaar een nieuwe is nu niet bepaald lang, zou ik ook dik content mee zijn :) Ieder zijn voorkeur hé, de ene rijdt graag regelmatig met een nieuwe terwijl de andere liever een paar jaar langer met dezelfde wagen rijdt die dan iets meer kracht heeft, ik denk dat ik toch eerder voor het 2de zou kiezen. 6 jaar met dezelfde wagen rijden is niet zo extreem lang als je toen een nieuw model hebt gekocht :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Een Aston Martin blijft wel een van mijn grote dromen. :)

McChouffe

Citaat van: Ferrari 2008 op 29 mei 2008 - 08:00:14
Om de 2-3 jaar een nieuwe is nu niet bepaald lang, zou ik ook dik content mee zijn :) Ieder zijn voorkeur hé, de ene rijdt graag regelmatig met een nieuwe terwijl de andere liever een paar jaar langer met dezelfde wagen rijdt die dan iets meer kracht heeft, ik denk dat ik toch eerder voor het 2de zou kiezen. 6 jaar met dezelfde wagen rijden is niet zo extreem lang als je toen een nieuw model hebt gekocht :)

Da's het leuke aan een leasewagen. Elke 2-3 jaar een nieuwe, telkens groter en zwaarder en 't beste van al: kost mij geen €  ;)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

meatball

Citaat van: Ferrari 2008 op 29 mei 2008 - 08:00:14
Citaat van: Martin op 28 mei 2008 - 23:22:32
Ik ben tevreden met mijn Hyundai Getz. 7 maandjes oud en als volgend jaar zijn opvolger, de i20, er komt hoop ik die te kunnen kopen.
Aston Martin is buiten mijn leage. Dus van mij zal je geen  :'( :'( :'( zien.
Maar dat zijn de meeste merken. Onbereikbaar. Ik moet het doen met de Koreanen en de Jappanners.
Maar dat weet ik en kan om de twee of drie jaar een nieuwe kopen. Ik ben er content mee.
Collega's met schoolgaande kinderen rijden in een auto van 6 - 8 jaar oud.
Om de 2-3 jaar een nieuwe is nu niet bepaald lang, zou ik ook dik content mee zijn :) Ieder zijn voorkeur hé, de ene rijdt graag regelmatig met een nieuwe terwijl de andere liever een paar jaar langer met dezelfde wagen rijdt die dan iets meer kracht heeft, ik denk dat ik toch eerder voor het 2de zou kiezen. 6 jaar met dezelfde wagen rijden is niet zo extreem lang als je toen een nieuw model hebt gekocht :)
Ik rijdt nu met een 5 jaar oude a6 en dat bevalt nog steeds elke km,ondertussen 153000 probleemloze km en dat is toch mijn voorkeur.
Anders kon ik nu ongeveer aan mijn 3e nieuwe kleine wagen beginnen
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Ferrari 2010

Citaat van: McChouffe op 02 juni 2008 - 18:46:59
Citaat van: Ferrari 2008 op 29 mei 2008 - 08:00:14
Om de 2-3 jaar een nieuwe is nu niet bepaald lang, zou ik ook dik content mee zijn :) Ieder zijn voorkeur hé, de ene rijdt graag regelmatig met een nieuwe terwijl de andere liever een paar jaar langer met dezelfde wagen rijdt die dan iets meer kracht heeft, ik denk dat ik toch eerder voor het 2de zou kiezen. 6 jaar met dezelfde wagen rijden is niet zo extreem lang als je toen een nieuw model hebt gekocht :)

Da's het leuke aan een leasewagen. Elke 2-3 jaar een nieuwe, telkens groter en zwaarder en 't beste van al: kost mij geen €  ;)
Ik hoop dat mijn toekomstige baas daar ook zo over zal denken :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Ik kijk niet graag naar nieuwe auto's, heb daar helemaal niks mee. Zelfs als ik morgen als kado een nieuwe zou krijgen zou ik niet juichen.

Martin

Citaat van: meatball op 02 juni 2008 - 20:18:14
Citaat van: Ferrari 2008 op 29 mei 2008 - 08:00:14
Citaat van: Martin op 28 mei 2008 - 23:22:32
Ik ben tevreden met mijn Hyundai Getz. 7 maandjes oud en als volgend jaar zijn opvolger, de i20, er komt hoop ik die te kunnen kopen.
Aston Martin is buiten mijn leage. Dus van mij zal je geen  :'( :'( :'( zien.
Maar dat zijn de meeste merken. Onbereikbaar. Ik moet het doen met de Koreanen en de Jappanners.
Maar dat weet ik en kan om de twee of drie jaar een nieuwe kopen. Ik ben er content mee.
Collega's met schoolgaande kinderen rijden in een auto van 6 - 8 jaar oud.
Om de 2-3 jaar een nieuwe is nu niet bepaald lang, zou ik ook dik content mee zijn :) Ieder zijn voorkeur hé, de ene rijdt graag regelmatig met een nieuwe terwijl de andere liever een paar jaar langer met dezelfde wagen rijdt die dan iets meer kracht heeft, ik denk dat ik toch eerder voor het 2de zou kiezen. 6 jaar met dezelfde wagen rijden is niet zo extreem lang als je toen een nieuw model hebt gekocht :)
Ik rijdt nu met een 5 jaar oude a6 en dat bevalt nog steeds elke km,ondertussen 153000 probleemloze km en dat is toch mijn voorkeur.
Anders kon ik nu ongeveer aan mijn 3e nieuwe kleine wagen beginnen

Dat ben ik niet met je eens meatball. Een kleine auto kan ook probleemloos in 5 jaar 150.000 km. rijden. Voor mijn Getzen had ik een Citroen Saxo, nieuw, en na 5 jaar 130.000 km. zonder problemen mee gereden. Kleiner wil natuurlijk niet zeggen ook slechter.

Ferrari 2010

Citaat van: Martin op 04 juni 2008 - 19:31:38
Citaat van: meatball op 02 juni 2008 - 20:18:14
Citaat van: Ferrari 2008 op 29 mei 2008 - 08:00:14
Citaat van: Martin op 28 mei 2008 - 23:22:32
Ik ben tevreden met mijn Hyundai Getz. 7 maandjes oud en als volgend jaar zijn opvolger, de i20, er komt hoop ik die te kunnen kopen.
Aston Martin is buiten mijn leage. Dus van mij zal je geen  :'( :'( :'( zien.
Maar dat zijn de meeste merken. Onbereikbaar. Ik moet het doen met de Koreanen en de Jappanners.
Maar dat weet ik en kan om de twee of drie jaar een nieuwe kopen. Ik ben er content mee.
Collega's met schoolgaande kinderen rijden in een auto van 6 - 8 jaar oud.
Om de 2-3 jaar een nieuwe is nu niet bepaald lang, zou ik ook dik content mee zijn :) Ieder zijn voorkeur hé, de ene rijdt graag regelmatig met een nieuwe terwijl de andere liever een paar jaar langer met dezelfde wagen rijdt die dan iets meer kracht heeft, ik denk dat ik toch eerder voor het 2de zou kiezen. 6 jaar met dezelfde wagen rijden is niet zo extreem lang als je toen een nieuw model hebt gekocht :)
Ik rijdt nu met een 5 jaar oude a6 en dat bevalt nog steeds elke km,ondertussen 153000 probleemloze km en dat is toch mijn voorkeur.
Anders kon ik nu ongeveer aan mijn 3e nieuwe kleine wagen beginnen

Dat ben ik niet met je eens meatball. Een kleine auto kan ook probleemloos in 5 jaar 150.000 km. rijden. Voor mijn Getzen had ik een Citroen Saxo, nieuw, en na 5 jaar 130.000 km. zonder problemen mee gereden. Kleiner wil natuurlijk niet zeggen ook slechter.
Das een feit, maar dan nog is er het verschil tussen een Getz en een A6 hé :) Als de kracht en stand van een wagen je geen bal uitmaken, dan is de keuze voor de getz niet zo gek. Ikzelf zou eerder voor de A6 kiezen, toch geen misse bak ...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

Citaat van: Ferrari 2008 op 04 juni 2008 - 19:36:58
Citaat van: Martin op 04 juni 2008 - 19:31:38
Citaat van: meatball op 02 juni 2008 - 20:18:14
Citaat van: Ferrari 2008 op 29 mei 2008 - 08:00:14
Citaat van: Martin op 28 mei 2008 - 23:22:32
Ik ben tevreden met mijn Hyundai Getz. 7 maandjes oud en als volgend jaar zijn opvolger, de i20, er komt hoop ik die te kunnen kopen.
Aston Martin is buiten mijn leage. Dus van mij zal je geen  :'( :'( :'( zien.
Maar dat zijn de meeste merken. Onbereikbaar. Ik moet het doen met de Koreanen en de Jappanners.
Maar dat weet ik en kan om de twee of drie jaar een nieuwe kopen. Ik ben er content mee.
Collega's met schoolgaande kinderen rijden in een auto van 6 - 8 jaar oud.
Om de 2-3 jaar een nieuwe is nu niet bepaald lang, zou ik ook dik content mee zijn :) Ieder zijn voorkeur hé, de ene rijdt graag regelmatig met een nieuwe terwijl de andere liever een paar jaar langer met dezelfde wagen rijdt die dan iets meer kracht heeft, ik denk dat ik toch eerder voor het 2de zou kiezen. 6 jaar met dezelfde wagen rijden is niet zo extreem lang als je toen een nieuw model hebt gekocht :)
Ik rijdt nu met een 5 jaar oude a6 en dat bevalt nog steeds elke km,ondertussen 153000 probleemloze km en dat is toch mijn voorkeur.
Anders kon ik nu ongeveer aan mijn 3e nieuwe kleine wagen beginnen

Dat ben ik niet met je eens meatball. Een kleine auto kan ook probleemloos in 5 jaar 150.000 km. rijden. Voor mijn Getzen had ik een Citroen Saxo, nieuw, en na 5 jaar 130.000 km. zonder problemen mee gereden. Kleiner wil natuurlijk niet zeggen ook slechter.
Das een feit, maar dan nog is er het verschil tussen een Getz en een A6 hé :) Als de kracht en stand van een wagen je geen bal uitmaken, dan is de keuze voor de getz niet zo gek. Ikzelf zou eerder voor de A6 kiezen, toch geen misse bak ...

Inderdaad, het maakt mij geen ene moer uit maar ik heb ook geen geld om een A6 of zelfs een A4 of A3 te kopen. Daar ben ik eerlijk in.
Maar ik wil wel graag nieuw rijden. Maar in een Dacia of Lada zal je me nooit zien rijden. :)

Jasper

Citaat van: FerrariMan op 04 juni 2008 - 18:25:02
Ik kijk niet graag naar nieuwe auto's, heb daar helemaal niks mee. Zelfs als ik morgen als kado een nieuwe zou krijgen zou ik niet juichen.
FerrariMan, U bent geniaal. ;D