Opel Corsa GSi komt alsnog naar Nederland

Gestart door Martin, 18 mei 2008 - 10:05:49

« vorige - volgende »

Martin

Opel Nederland komt wederom terug op een eerder beslissing om een speciale uitvoering niet te importeren. Nadat eerder de Astra OPC Nürburgring Edition werd afgeketst om vervolgens toch aan het leveringsprogramma te worden toegevoegd, is het dit maal de beurt aan de Corsa GSi om de grens over te steken. De uitvoering debuteert als speciale versie.



De komende maanden is de GSi alleen in driedeurs koetswerkvorm leverbaar. Daarbij is keuze uit de tinten Magma Red en Black Sapphire. Opel beperkt de beschikbaarheid tot 75 stuks. Met ingang van het volgende modeljaar (MY2009) krijgt de GSi een vaste plaats op de prijslijst. Dan is naast een driedeurs ook een vijfdeurs leverbaar.



De Corsa GSi beschikt over dezelfde specificaties als de Sport, maar heeft onder andere het bodypakket OPC Line Pack 1, een OPC versnellingspookknop, vijfspaaks lichtmetalen wielen in formaat 17 inch met 215/45-banden, rode gordels, met leder bekleed sportstuurwiel, aluminium pedalen en airconditioning.



Onder de motorkap hangt een 1,6 liter turbomotor. Het blok is goed voor 150 pk en genereert een koppel van 210 Nm. De GSi is in staat een topsnelheid te halen van 210 km/h en sprint in 8,1 tellen van stilstand naar 100 km/h.



Opel vraagt voor de gelimiteerde uitvoering € 22.995,-. Hij is per direct te bestellen.



McChouffe

Als hij dezelfde bouwkwaliteit heeft als de gewone Corsa ...  ::)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

meatball

When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

McChouffe

Citaat van: meatball op 21 mei 2008 - 20:38:06
Geef mij maar de golf gt :)

Het onderstel van de Golf zal ook wel beter zijn.
Met de 75pk die in mijn Corsa ligt mag ik toch niet te snel een bocht in vliegen.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.