Codemasters neemt F1-rechten over

Gestart door TheIceman, 10 mei 2008 - 14:25:04

« vorige - volgende »

TheIceman

Wat mij betreft een enorme verbetering. Ik vind Codemasters over het algemeen gewoon betere autosport-games maken dan Sony.

Jasper

Hola, klinkt goed, heb je een linkje of zo?


Schumi nr1

Hopelijk gaan ze dezelfde engine gebruiken als Colin McRae Dirt en Racer Driver Grid. Dan belooft het pas echt goed te worden!

TheIceman

Citaat van: Schumi nr1 op 10 mei 2008 - 16:25:33
Hopelijk gaan ze dezelfde engine gebruiken als Colin McRae Dirt en Racer Driver Grid. Dan belooft het pas echt goed te worden!

Ik meen gelezen te hebben in een bericht dat ze hetzelfde gaan gebruiken.

TheIceman

Citaat van: www.nu.nlDe eerste F1-game onder Codemasters zal gebruik maken van een verbeterde versie van de EGO-engine, die we vooral kennen van de racegame DIRT.

Ik neem aan dat je dit bedoeld?

Schumi nr1

Citaat van: TheIceman op 10 mei 2008 - 16:59:44
Citaat van: www.nu.nlDe eerste F1-game onder Codemasters zal gebruik maken van een verbeterde versie van de EGO-engine, die we vooral kennen van de racegame DIRT.

Ik neem aan dat je dit bedoeld?

Ja inderdaad, ik kende de naam niet van buiten maar die zal het wel zijn. Dit maakt het veel belovend, Codemasters kan hier iets heel moois van maken.

Knarf

Citaat van: Schumi nr1 op 10 mei 2008 - 16:25:33
Hopelijk gaan ze dezelfde engine gebruiken als Colin McRae Dirt en Racer Driver Grid. Dan belooft het pas echt goed te worden!
Dit kunt ge toch niet menen :o De EGO engine is gewoon afgrijselijk wat betreft physics.
Nu ja, slechter dan F1 op PS3 zal toch al moeilijk zijn. Vindt het toch doodzonde dat Bernie geld boven kwaliteit zet en niet de licentie voor veel minder aan simbin of CTDP ofzo heeft verkocht.

Icecognito

Zolang er maar iets uitkomt vind ik het goed!
Mol: Hamilton, stomme geit! Hij ramt Alonso vol in z'n kont!

Niels_

Citaat van: Knarf op 14 mei 2008 - 14:54:51
Citaat van: Schumi nr1 op 10 mei 2008 - 16:25:33
Hopelijk gaan ze dezelfde engine gebruiken als Colin McRae Dirt en Racer Driver Grid. Dan belooft het pas echt goed te worden!
Dit kunt ge toch niet menen :o De EGO engine is gewoon afgrijselijk wat betreft physics.
Nu ja, slechter dan F1 op PS3 zal toch al moeilijk zijn. Vindt het toch doodzonde dat Bernie geld boven kwaliteit zet en niet de licentie voor veel minder aan simbin of CTDP ofzo heeft verkocht.

Is het dan zo slecht? Ik vind het best wel goed, enkel de online mode lijkt nergens naar, zelfs als je tegen elkaar kunt rijden zie je belachelijke dingen, het minste tikje dat je uitdeelt wordt je tegenstander de kant in gekatapulteerd.

Schumi nr1

Citaat van: Scuderia91 op 13 september 2008 - 19:44:59
Citaat van: Knarf op 14 mei 2008 - 14:54:51
Citaat van: Schumi nr1 op 10 mei 2008 - 16:25:33
Hopelijk gaan ze dezelfde engine gebruiken als Colin McRae Dirt en Racer Driver Grid. Dan belooft het pas echt goed te worden!
Dit kunt ge toch niet menen :o De EGO engine is gewoon afgrijselijk wat betreft physics.
Nu ja, slechter dan F1 op PS3 zal toch al moeilijk zijn. Vindt het toch doodzonde dat Bernie geld boven kwaliteit zet en niet de licentie voor veel minder aan simbin of CTDP ofzo heeft verkocht.

Is het dan zo slecht? Ik vind het best wel goed, enkel de online mode lijkt nergens naar, zelfs als je tegen elkaar kunt rijden zie je belachelijke dingen, het minste tikje dat je uitdeelt wordt je tegenstander de kant in gekatapulteerd.

Wel Grid mag je niet zien als een racesimulator, is veel eerder een arcade racespel. De regels in het online spelen kunnen inderdaad beter, fouten worden gewoon weg niet bestraft. Je kan eindeloos bochten afsnijden en anderen van de baan rammen zonder bestraft te worden.

Jasper

Een online niet-arcade racespel programmeren is volgens mij bijna onmogelijk. Er is heel veel dataverkeer voor nodig, en dat is meestal gewoonweg niet realistisch. En dan krijg je inderdaad dat je een andere auto raakt, die dan ineens 300 meter ver vliegt en dikwijls nog 10 meter in de lucht ook.

Als je online wilt racen, zul je het bij TrackMania moeten houden, daar kun je elkaar sowieso niet raken. :)

Schumi nr1

DTM racedriver 3 had wel regels bij het online spelen. Deze waren niet echt perfect maar ze deden toch meestal hun werk. En idd, laten we het bij Trackmania houden, da is gewoon puur fun, ik zie nog niet direkt een F1 circuit opduiken met wallrides en loopings :P.

TheIceman

Citaat van: Schumi nr1 op 14 september 2008 - 16:10:57
DTM racedriver 3 had wel regels bij het online spelen. Deze waren niet echt perfect maar ze deden toch meestal hun werk. En idd, laten we het bij Trackmania houden, da is gewoon puur fun, ik zie nog niet direkt een F1 circuit opduiken met wallrides en loopings :P.

Nieuw idee voor Ecclestone :D

Jasper

Een F1-wagen kan aan topsnelheid ondersteboven rijden omdat hij dan genoeg opwaartse kracht zou genereren, dus loopings en wallrides moeten een eitje zijn! :D