Hamilton is niet zo superieur als zijn palmares doet vermoeden!

Gestart door Wings, 05 juni 2022 - 11:43:01

« vorige - volgende »

Robbert65

HAM moet voor een goede voortzetting van zijn carrière nu naar Ferrari. Doet ie dat niet nu, dan maakt hij een fout. Kijk, ieder mens heeft het recht zijn eigen fouten te maken natuurlijk, maar als hij nu voor 3 jaar tekent met een optie voor nog 2 kan hij daar met Vasseur bouwen aan iets moois.
Als hij nu niet gaat wordt het nooit meer wat, want dan duikt Verstappen in dat gat, die neemt half RBR mee, vooral Horner en dan krijg je 2 a 3 bouwjaren en vervolgens een Ferrari-hegemonie zoals in de jaren van Schumi.

Serieus, als Ham nog eens kampioen wil worden, dan moet hij nu overstappen.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Max naar Ferrari? Die heeft een contract tot (en met?) 2028 bij Red Bull. Dan zijn we een tijdperk verder. Bovendien breekt voor Red Bull een dominante periode aan nu, lijkt mij dat na een aanloop van een paar jaar zij nu ook de vruchten willen plukken. Lewis blijft gewoon bij Mercedes.

Wings

Citaat van: Sabai op 13 juni 2023 - 17:36:43Ik denk dat Norris ook geen absolute topper is. Hij kan leuk rijden maar als ik zie hoe een rookie het nu naast hem doet vind ik hem geen buitencategorie coureur. Hij past meer in het rijtje van Leclerc en Sainz. Ik denk ook als je Norris naast Russel zet dat Russel hem om de oren rijd. Dan is Hamilton een betere keuze ook op het gebied van marketing. En Hamilton kan het echt nog wel. Geef hem een goede auto en hij zit er weer bij.

Leclerc en Sainz zijn niet van hetzelfde niveau.

Wings

Citaat van: Mickey op 10 juni 2023 - 16:52:23https://www.gpfans.com/nl/f1-nieuws/109293/jack-plooij-claimt-dat-mercedes-spoedig-met-witte-rook-hamilton-komt-silverstone/

Als dit dus waar is hè. Ik snap werkelijk niet waarom Mercedes bereid is zó diep in de buidel te tasten, voor een coureur die eenvoudigweg het verschil niet meer gaat maken.

Er zijn ook geen kampioensinkomsten meer, zeg maar.

Marktwaarde. Hamilton is zijn gewicht in goud waard. Wat je moet afvragen is of Hamilton nog past in de toekomstplannen (missie, visie, strategie) van Mercedes. En wat dat doet met Russell die afgelopen jaar de bovenliggende partij was en in snelheid niet onderdoet. En naar Mercedes is gekomen om kampioen te worden.
En als je aansluiting vindt, wil je dan dat twee rijders elkaar punten afsnoepen die hard nodig zijn voor het kampioenschap? Max zal niet veel punten laten liggen en Pérez zal niet veel van die stapel afromen.


Wings

Citaat van: Sabai op 13 juni 2023 - 17:36:43Geef hem een goede auto en hij zit er weer bij.

En dat is precies het probleem! Hij moet het ook kunnen met een auto die niet dominant is. Met een dominante auto een kampioenschap bij elkaar rijden is niet waarin de buitencategorie zich onderscheidt van de toppers.

Mickey

Citaat van: Wings op 14 juni 2023 - 17:54:59
Citaat van: Mickey op 10 juni 2023 - 16:52:23https://www.gpfans.com/nl/f1-nieuws/109293/jack-plooij-claimt-dat-mercedes-spoedig-met-witte-rook-hamilton-komt-silverstone/

Als dit dus waar is hè. Ik snap werkelijk niet waarom Mercedes bereid is zó diep in de buidel te tasten, voor een coureur die eenvoudigweg het verschil niet meer gaat maken.

Er zijn ook geen kampioensinkomsten meer, zeg maar.

Marktwaarde. Hamilton is zijn gewicht in goud waard. Wat je moet afvragen is of Hamilton nog past in de toekomstplannen (missie, visie, strategie) van Mercedes. En wat dat doet met Russell die afgelopen jaar de bovenliggende partij was en in snelheid niet onderdoet. En naar Mercedes is gekomen om kampioen te worden.
En als je aansluiting vindt, wil je dan dat twee rijders elkaar punten afsnoepen die hard nodig zijn voor het kampioenschap? Max zal niet veel punten laten liggen en Pérez zal niet veel van die stapel afromen.


Marktwaarde, das war einmal! Deze man is op zijn retour Wings, daarover zijn we het volgens mij toch eens. Als Mercedes de winnende auto kan bouwen, kan Russell evengoed kampioen worden. Hamilton gaat dat nooit meer lukken met een auto die het net wel/net niet zou kunnen.

En daarnaast, inderdaad past hij alleen om zijn leeftijd al niet meer bij toekomstplannen.


Wings

Nja, na afgelopen seizoen had ik mij daar meer in kunnen vinden dan nu, dit seizoen vind ik Hamilton opleven. Misschien wel één van zijn betere seizoenen. Steady, foutloos en snel. Russell valt mij dit jaar enorm tegen. Ik vind hem grillig, morst veel punten, mist snelheid, hij kan Hamilton niet de status 'misbaar' opspelden. Daarnaast bepaalt de populariteit een groot deel van de markwaarde van Lewis Hamilton. Hij is een gewild object, het bedrijfsleven wil al te graag miljoenen betalen om hun naam aan Lewis te verbinden. Wat te denken van de opbrengsten van de merchandise? Een miljoenen-business. 

Breaktest

Citaat van: Wings op 21 juni 2023 - 18:46:31Nja, na afgelopen seizoen had ik mij daar meer in kunnen vinden dan nu, dit seizoen vind ik Hamilton opleven. Misschien wel één van zijn betere seizoenen. Steady, foutloos en snel. Russell valt mij dit jaar enorm tegen. Ik vind hem grillig, morst veel punten, mist snelheid, hij kan Hamilton niet de status 'misbaar' opspelden.   
Ik zie een overeenkomst met zijn McLaren/Button-periode. Het 2e seizoen verloor Hamilton zijn focus, waarschijnlijk omdat hij meende Button toch wel in zijn zak te hebben en daarnaast omdat ie geen auto had om voor het kampioenschap te gaan. Het jaar erop herpakte hij zich (in punten was het vrijwel gelijk maar Hamilton viel 3 keer meer uit).
Je kunt stellen dat Hamilton opnieuw in de herpakkingsfase zit nadat ie vorig jaar zijn focus verloor (als een soort rouwperiode na verlies van 'zijn' 8e titel).
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Fietser

Ik loop bepaald niet over van warmte voor Hamilton, vind zijn verhalen en gedragingen weinig innemend, maar dat terzijde. Als coureur vind ik hem echter nog steeds een kei, een absolute topper. (Jawel, zijn palmares van 8 wk's is geflatteerd dankzij jarenlange superioriteit van Mercedes.) Ben het eens met enkele reacties hierboven dat hij dit jaar weer ouderwets sterk is. Of dat met focus te maken heeft weet ik niet, maar de heersende opinie dat de Red Bulls (veel?) sneller zijn, heeft hem ook wel de underdogpositie geschonken en de verwachtingen minder hoog gemaakt waardoor hij minder heeft te verliezen. Dat brengt ontspanning en doet hem goed, zoals vaak bij sporters. Zeker bij het type sportman dat 'een verhaal' nodig heeft, iets wat zijn imago verbetert of zelfs vergroot, hem masseert en positieve aandacht genereert. Lewis Hamilton is zo iemand. En ja, dan heeft meteen Russell het nakijken.

Over palmares van grote coureurs gesproken: Wie denkt er nog wel eens aan viervoudig kampioen Vettel, als je ziet hoe Alonso én Hamilton nu bezig zijn?

Wings

Citaat van: Breaktest op 22 juni 2023 - 10:20:46
Citaat van: Wings op 21 juni 2023 - 18:46:31Nja, na afgelopen seizoen had ik mij daar meer in kunnen vinden dan nu, dit seizoen vind ik Hamilton opleven. Misschien wel één van zijn betere seizoenen. Steady, foutloos en snel. Russell valt mij dit jaar enorm tegen. Ik vind hem grillig, morst veel punten, mist snelheid, hij kan Hamilton niet de status 'misbaar' opspelden.   
Ik zie een overeenkomst met zijn McLaren/Button-periode. Het 2e seizoen verloor Hamilton zijn focus, waarschijnlijk omdat hij meende Button toch wel in zijn zak te hebben en daarnaast omdat ie geen auto had om voor het kampioenschap te gaan. Het jaar erop herpakte hij zich (in punten was het vrijwel gelijk maar Hamilton viel 3 keer meer uit).
Je kunt stellen dat Hamilton opnieuw in de herpakkingsfase zit nadat ie vorig jaar zijn focus verloor (als een soort rouwperiode na verlies van 'zijn' 8e titel).

Dan zou hij bijzonder slecht kunnen relativeren. Over het seizoen bekeken heeft Lewis meer arbitrage wind (en mazzel) in de zeilen gehad dan de overige 19 rijders bij elkaar opgeteld. Ik denk dat Hamilton zich dat echt wel realiseert. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat het een motivatiedingetje betrof versus een andere agenda. Dingen uitproberen waar Russell al bezig is met een race-set-up?


Breaktest

Citaat van: Fietser op 23 juni 2023 - 12:13:33...
Over palmares van grote coureurs gesproken: Wie denkt er nog wel eens aan viervoudig kampioen Vettel, als je ziet hoe Alonso én Hamilton nu bezig zijn?
Jong gepiekt, jong uitgeblust. Reeds in 2018 begon de zaak bij Vettel te kapseizen. Beide heren stonden op 4 kampioenschappen maar Hamilton had het momentum, dus om in de race te blijven voor Biggest Monkey Of Them All werd het tijd om terug te slaan. Maar de missie mislukte; hij reikte nog eenmaal tot p2, daarna ging het bergafwaarts.

Kunnen wij als volleerde toekomstvoorspellers hier iets mee?
Stel dat wij dit mixen met de tegeltjeswijsheid "De geschiedenis herhaalt zich, maar nooit op dezelfde manier."
Dan is het niet uitgesloten dat ook Max blijft steken op vier. Niet vanwege uitgeblust, maar omdat ie verveeld raakt, het zonde van zijn tijd begint te vinden, en zich een andere uitdaging aandient - hoe krijg ik in godsnaam mijn geld op?
Zijn uitlatingen spreken dit in ieder geval niet tegen. Plus, het veld verlaten met 4 in de pocket terwijl je de wereld volledig hebt overtuigd dat dit makkelijk het dubbele had kunnen zijn, heeft ook wel iets. Ben je dan Mister Cool, of niet? Ik zeg van wel, zelfs zonder zonnebril en kakkend op het toilet.
Sprankje hoop voor de hooligan fans - wat weet zo'n snotneus nou van de menselijke psyche?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Tja, moeilijk te voorspellen hoe sterk zijn toekomstige drijfveren zijn. Bij Vettel ging het gezinsleven uiteindelijk ook voor.

Ik heb de indruk dat Verstappen's rise to the top hem uiteindelijk veel erkenning gebracht heeft. Zolang daar niet teveel nadelen tegenover staan en hij lol beleeft aan het racen, zal hij blijven gaan. De erkenning, het succes en onbeperkte financiële middelen heeft hij al.

De vragen die je kunt stellen om een inschatting te maken zijn daarom volgens mij: Welke nadelen komt hij tegen en hoe zwaar wegen die?

Een auto die kansloos is? Dat zal in een vroeg stadium denk ik een overstap naar een ander team betekenen, gebeurt dit over drie jaar pas, dan zal de kans op een exit groot zijn.

Een auto die kan strijden maar niet per se dominant is? Ook dat zal hem in een vroeg stadium nog wel motiveren, maar later is dat ook een recept om van af te haken.

Gezinnetje? Kindjes? Dan voorspel ik een Vetteltje als de auto minder wordt ten opzichte van de concurrentie.

Overigens een zijspoor dat ik niet kan laten. Vettel heeft alleen in een topauto gezeten, Hamilton ook. Verstappen heeft a la Schumacher bij Ferrari zich naar boven moeten vechten. Die vechtlust is hem zeker gegeven, waar ik die bij de andere -statistische- grootheden wel mis. Ik denk toch wel dat Verstappen hard op weg is om de grootste aller aller aller tijden te worden. En zolang de kans daarop groot is, zal hem dat ook vast motiveren, al zegt Mister Cool natuurlijk van niet.  ;)

Breaktest

Dat laatste is niet helemaal waar. Vettel heeft zelfs een seizoen langer bij Toro Rosso gezeten.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Maar die Toro Rosso vocht in de achterhoede. Buiten dat die wagen Vettel de mogelijkheid gaf om zijn talent te laten zien, heeft hij er op een uitzondering na weinig spectaculairs mee laten zien. Verstappen bracht die auto structureel naar een positie waar die kijkend naar technische competentie niets te zoeken had.