F1 + Corona-virus

Gestart door C.G. de Beaufort, 12 maart 2020 - 10:36:24

« vorige - volgende »

BMW.WilliamsF1

In Oostenrijk waren de maatregelen ook wel wat strenger denk ik. En Oostenrijk is ook wat minder dichtbevolkt dan Nederland. Misschien dat dat ook uitmaakt.

Barcelona wil ook wel een race zonder publiek organiseren en ze zijn ook bezig met Hockenheim. Zou leuk zijn als we iig nog wat verschillende circuits hebben waarop gereden gaat worden i.p.v. 2 keer achter elkaar de zelfde.

Breaktest

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 29 april 2020 - 12:05:34
In Oostenrijk waren de maatregelen ook wel wat strenger denk ik. En Oostenrijk is ook wat minder dichtbevolkt dan Nederland. Misschien dat dat ook uitmaakt.

Barcelona wil ook wel een race zonder publiek organiseren en ze zijn ook bezig met Hockenheim. Zou leuk zijn als we iig nog wat verschillende circuits hebben waarop gereden gaat worden i.p.v. 2 keer achter elkaar de zelfde.
Ik geloof zeker dat de mate van verstedelijking en bevolkingsdichtheid een belangrijke rol spelen. Maar als dat zo is, zouden bv Macau en Singapore het zwaar te verduren moeten hebben - maar dat lijkt absoluut niet het geval (of de cijfers moeten een totaal verkeerd beeld geven, of er heerst een kadaverdiscipline waarmee men ongunstige omstandigheden ruimschoots compenseert).
Kortom, er is geen peil op te trekken. 
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

BMW.WilliamsF1

Nee dat is waar. De getallen die nu uit China komen geloof ik ook niet helemaal eigenlijk. Elk land lijkt wel zijn eigen manier van meten te hebben en het aantal tests is per land ook heel verschillend.

C.G. de Beaufort

#108
Zelf een mondkapje maken uit een sok wanneer je met KLM/Transavia vliegt.

https://twitter.com/R0n3d/status/1257550839662759936

Groet,

C.G. de Beaufort



Tuesday

Citaat van: C.G. de Beaufort op 05 mei 2020 - 13:42:32
Zelf een mondkapje maken uit een sok wanneer je met KLM/Transavia vliegt.

https://twitter.com/R0n3d/status/1257550839662759936

Groet,

C.G. de Beaufort
de sok eerst wassen neem ik aan?

BMW.WilliamsF1

https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/378586/herziene-formule-1-kalender-voor-2020-krijgt-steeds-meer-vorm/

Dit schijnt de kalender te worden t/m Monza.

2x Red Bull Ring en 2x Silverstone. Alleen daar tussen nog Hongarije. Ik zou zelf Hockenheim ook wel leuk vinden om er nog ergens tussen te doen. Die staan er ook nog open voor om een race te organiseren  :)

Franky R.

Citaat van: Tuesday op 05 mei 2020 - 16:47:09

de sok eerst wassen neem ik aan?


Ik zou een nieuwe sok kopen... ;)

gloudiesaurus

https://www.gppits.net/nieuws/formule_1_presenteert_nieuwe_kalender_voor_2020/

Een kalender  :)

CitaatVastgelegde weekenden:
3-5 juli: Grand Prix van Oostenrijk (Red Bull Ring)
10-12 juli: Grand Prix van Stiermarken (Red Bull Ring)
17-19 juli: Grand Prix van Hongarije (Hungaroring)
31 juli-2 augustus: Grand Prix van Groot-Brittannië (Silverstone)
7-9 augustus: Grand Prix ter ere van de zeventigste verjaardag van de Formule 1 (Silverstone)
14-16 augustus: Grand Prix van Spanje (Circuit de Barcelona-Catalunya)
28-30 augustus: Grand Prix van België (Spa-Francorchamps)
4-6 september: Grand Prix van Italië (Monza)

In het 1e weekend van juli gaat het eindelijk weer beginnen!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

Las ergens dat begin oktober Portugal mogelijk twee keer op de kalender komt?

Franky R.


Van Wijk


Even gewoon uit interresse:
Hoe zou Stoffel van Doorne zijn werkdag er uit zien?
Hij is 1ste of 2de reserverijder van alle teams met Mercedes motoren.
In welke " bubble " zou hij zitten ?

Jozef

Niet zo vrolijk, heb ik op de Belgische tv gehoord. Vandoorne staat paraat om in te vallen indien een van de coureurs geveld wordt door corona. De paddock is inderdaad opgedeeld in bubbels en natuurlijk zou het dom zijn om in dezelfde bubbel te zitten als de coureurs die je misschien moet vervangen. Want als een coureur besmet is en de reservecoureur zit in dezelfde bubbel, dan is de kans groot dat de reservecoureur ook besmet is. Dus is Vandoorne afgezonderd van het hele raceteam van Mercedes, en slaapt hij zelfs in een ander hotel, zonder veel gezelschap.

C.G. de Beaufort

Felippo Nasr heeft het corona-virus

De ex-F1 driver heeft een corona virus opgelopen. Met de Sauber heeft'ie 29 punten gescoord en eindige als 13e in de Sauber in 2015. Deze werd later de Alfa Romeo Racing.

https://www.gpfans.com/nl/artikelen/53824/voormalig-formule-1-coureur-felipe-nasr-positief-getest-op-covid-19/

Groet,

C.G. de Beaufort


Breaktest

Al jaren ageer ik tegen het businessmodel dat een circuit moet betalen (en fors ook) om een GP te huisvesten.
Ik zie namelijk geen wezenlijk verschil met een neerstrijkend Cirque du Soleil of Tilburgse kermis dat juist betaalt voor de  faciliteiten en (top)locatie, en als ruil daarvoor de revenu's in eigen zak mag steken - of de opbrengst nu tegenvalt, of niet;  dat heet namelijk ondernemersrisico. Ja, de eerste gaat vergezeld van meer poeha en buzz, de bedragen zijn hoger en de betrokkenen gehaaider: het Wij zouden graag langskomen wordt vervormd tot Jullie hebben de eer ons te mogen ontvangen waar menig spruitjesVVD-er in de lokale dorpsraad voor zwicht, maar dat kun je geen fundamenteel verschil noemen.

Maar nu terug naar corona.
Tussen hoop en vrees  gaat men ervanuit dat dit een uitzonderlijk jaar is en het volgend seizoen weer back to business is.
Maar stel nu dat dat niet het geval is, en we aan de vooravond staan van een lange periode zonder publiek, wat dan?
Enerzijds blijkt F1 zonder publiek als kijkspel reuze mee te vallen. Je kunt zeggen dat we als F1-kijker op een bepaalde manier zijn geconditioneerd: de van oudsher geringe aandacht voor publieksparticipatie (vergeleken met voetbal) blijkt dus nu in het voordeel van F1 te werken. Het vasthouden van een kijkerspubliek lijkt me de bottleneck dus niet.
Dat is natuurlijk anders voor onze man ter plaatse. Circuits hebben het publiek verschrikkelijk nodig, omdat daar, in het huidige businessmodel, hun inkomstenbron zit. Maar bij een langdurig corona'regime' is zo'n publieksloze GP natuurlijk niet te handhaven.

Hun enige redding, zoals ik het zie, is het omarmen van het normale business model, dat luidt: "U wilt bij ons op de koffie? Dat kan ik me voor stellen. Wij hebben namelijk precies de faciliteiten die u zoekt: een uitdagend circuit en om de hoek hotels, parkeerplaatsen, een ziekenhuis om de hoek mocht het misgaan, de hele rimram waar u allemaal gebruik van kunt maken. Zelfs een groot publieksreservoir als dat wordt toegelaten. Maar dit alles is natuurlijk niet goedkoop; daar hangt een prijskaartje aan."
Zo gaat het namelijk bij elke transactie: de ene partij biedt goede faciliteiten op een aantrekkelijke locatie, de andere partij meent een act in huis te hebben die hij ten gelde kan maken en zoekt daarvoor een passend tehuis. Een redelijke deal,  in dat geval, is een deal die de continuïteit  van beide partijen waarborgt.
(best bizar dat een virus de betrokkenen moet wijzen op de perversiteit van hun businessmodel, maar dit ter zijde).
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 23 juli 2020 - 13:26:56
Al jaren ageer ik tegen het businessmodel dat een circuit moet betalen (en fors ook) om een GP te huisvesten.
Ik zie namelijk geen wezenlijk verschil met een neerstrijkend Cirque du Soleil of Tilburgse kermis dat juist betaalt voor de  faciliteiten en (top)locatie, en als ruil daarvoor de revenu's in eigen zak mag steken - of de opbrengst nu tegenvalt, of niet;  dat heet namelijk ondernemersrisico. Ja, de eerste gaat vergezeld van meer poeha en buzz, de bedragen zijn hoger en de betrokkenen gehaaider: het Wij zouden graag langskomen wordt vervormd tot Jullie hebben de eer ons te mogen ontvangen waar menig spruitjesVVD-er in de lokale dorpsraad voor zwicht, maar dat kun je geen fundamenteel verschil noemen.

Maar nu terug naar corona.
Tussen hoop en vrees  gaat men ervanuit dat dit een uitzonderlijk jaar is en het volgend seizoen weer back to business is.
Maar stel nu dat dat niet het geval is, en we aan de vooravond staan van een lange periode zonder publiek, wat dan?
Enerzijds blijkt F1 zonder publiek als kijkspel reuze mee te vallen. Je kunt zeggen dat we als F1-kijker op een bepaalde manier zijn geconditioneerd: de van oudsher geringe aandacht voor publieksparticipatie (vergeleken met voetbal) blijkt dus nu in het voordeel van F1 te werken. Het vasthouden van een kijkerspubliek lijkt me de bottleneck dus niet.
Dat is natuurlijk anders voor onze man ter plaatse. Circuits hebben het publiek verschrikkelijk nodig, omdat daar, in het huidige businessmodel, hun inkomstenbron zit. Maar bij een langdurig corona'regime' is zo'n publieksloze GP natuurlijk niet te handhaven.

Hun enige redding, zoals ik het zie, is het omarmen van het normale business model, dat luidt: "U wilt bij ons op de koffie? Dat kan ik me voor stellen. Wij hebben namelijk precies de faciliteiten die u zoekt: een uitdagend circuit en om de hoek hotels, parkeerplaatsen, een ziekenhuis om de hoek mocht het misgaan, de hele rimram waar u allemaal gebruik van kunt maken. Zelfs een groot publieksreservoir als dat wordt toegelaten. Maar dit alles is natuurlijk niet goedkoop; daar hangt een prijskaartje aan."
Zo gaat het namelijk bij elke transactie: de ene partij biedt goede faciliteiten op een aantrekkelijke locatie, de andere partij meent een act in huis te hebben die hij ten gelde kan maken en zoekt daarvoor een passend tehuis. Een redelijke deal,  in dat geval, is een deal die de continuïteit  van beide partijen waarborgt.
(best bizar dat een virus de betrokkenen moet wijzen op de perversiteit van hun businessmodel, maar dit ter zijde).
zo werkt het zeker niet overal. Bestel vanavond maar eens een escortservice ;) En als je bij haar langsgaat moet je ook betalen. Locatie is niet persé leidend dus.
Verder is het gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Er zijn veel circuits die een race willen organiseren, er is maar een beperkt aantal plekken op de kalender. Dus moet je betalen. En de reden dat ze willen betalen is omdat zo'n race weer allerlei voordelen met zich mee kan brengen. Een regionaal economisch impuls, marketing technisch gezien interessant, + natuurlijk de kaartverkoop die de organisator zelf mag doen. Tja, je kunt het er niet mee eens zijn, maar het is uiteindelijk gewoon een kwestie van vraag en aanbod.