Autonieuws

Gestart door janke, 03 juni 2015 - 21:17:48

« vorige - volgende »

Wings

Lijkt me naïef om te denken dat een model in dit segment Alfa Romeo er weer bovenop kan helpen. Lijkt me helder dat men daar een andere koers vaart. Marchionne is wat dat aangaat duidelijk geweest over waar Alfa staat en wat hun bedoelingen zijn.

Mickey

Zo goed ben ik ook niet ingelezen. Wat is die koers dan? Mikken op het hogere segment, zoals bijvoorbeeld het gat tussen Alfa en Maserati opvullenen? Zoiets heb ik weleens ergens gelezen geloof ik.

janke

Citaat van: Wings op 04 juli 2015 - 20:56:05
Porno uit de auto-industrie. Keiharde welteverstaan.



Uhh?? Keiharde porno met de kleren nog aan zekers. ;)
Some things are too important to be left in the past.

SDG

Citaat van: Wings op 12 juni 2015 - 18:59:15
O zou het echt? Geen idee hoe Alfa er financieel bijstaat en hoe ze het doen. Ik las recent dat Marchionne riep dat Fiat geen sportieve auto's meer zal bouwen. Daarvoor hebben ze Alfa Romeo en voor terreinwagens hebben ze Jeep. Ik heb verder geen beeld of dit ook ten tonele wordt gebracht. Verder denk ik niet dat je dit Fiat nog kunt vergelijken met het Fiat van de jaren 80-90. Toen was het nog echt een burgerbak voor mensen met een kleine beurs. De 500x wat ik recent zag ik de showroom kost maar liefst €28.000,-. Bijna 60.000 gulden. Tot midden jaren 90 kon je er een BMW 5-serie van kopen! Kennelijk concurreert men nu liever met Mini (o en met succes hoor! Dikke bak die 500x) dan dat ze alleen maar auto's bouwen voor een breed publiek. Met de Panda hebben ze nog wel een instapmodel maar het scala is lang niet zo breed als dat van Volkswagen bijvoorbeeld. Wat dat aangaat vind ik ze niet slim genoeg en vrees ik, net als jou, voor het langere termijn.

Ik sprak er twee weken terug nog over met een verkoper in de Fiat-garage waar ik mijn auto gekocht heb. Hij wist me ook te vertellen dat de naam Punto binnenkort definitief gaat verdwijnen en in de plaats daarvan gaat er een kleiner model van de 500 komen.

Wings

Volgens mij vullen ze dit nu al op met de 500xl. Persoonlijk vind ik het een beetje apart allemaal maar goed, ze doen maar.

Franky R.

Citaat van: Mickey op 04 juli 2015 - 21:26:44
Hèhè. Ben wel een Alfamamnetje (pun intended) maar ik ben niet echt kapot van de Giulia. Iets teveel mondeo/mazda6 looks.

Ben wel benieuwd naar de versie voor de gewone sterveling.    Zonder een miljoen pk en tupperwarepakket.


Maar die hebben weer geen achterwielaandrijving? :P

Van Wijk

Ben geen Alfist, maar dit gaat toch een knaller worden.
Ben benieuwd of ze deze ook bij de Media Markt gaan verkopen.....

Wings

Die laatste snap ik niet helemaal.

Van Wijk

Omdat er in Nederland immens veel Fiat / Alfa dealers hun dealer contract hebben opgezegd.....
Ze hebben geen modellen meer ( alleen Fiat 500 ), als dealer kun en kon je onmogelijk je hoofd boven water houden.
Toen hebben ze besloten icm ( ik dacht Lease Plan, annex ABN Amro ) en de Media Markt auto's aan te bieden via de Media Markt onder een private lease formule.
Het was overigens een groot succes, er werden bij a 1000 contracten afgesloten , zelfs AH was later geinterreseerd.
Maar ja, zou jij dan nog dealer willen zijn? Grote investeringen ( showroom,personeel ) terwijl de producten via andere kanalen verkocht worden...

Wings

O zo. Ja die wereld is ontzettend veranderd. Waarom denken je dat tegenwoordig complete wagenparken worden opgezet? De kleine merkdealer op de hoek van de straat zal uit dat zelfde straatbeeld komen te verdwijnen. Maar aan de andere kant, waarom moet er per se een iemand tussen jou en de fabrikant zitten? Dat zijn duizenden euro's wat je meer betaald zonder dat je er wat voor terugkrijgt. Wat dat aangaat zou je gewoon bezichtigings- en proefritpunten kunnen oprichten en zouden merken zich kunnen aansluiten bij universele garages die als garantieopzichter kan worden aangesteld. Lang leve internet!

janke

Vandaag naar Essen Motorshow geweest. De M1 van Hans Stuck was wel een plaatje.
Some things are too important to be left in the past.

janke

#26
Citaat van: Van Wijk op 14 juli 2015 - 15:50:30
Ben geen Alfist, maar dit gaat toch een knaller worden.
Ben benieuwd of ze deze ook bij de Media Markt gaan verkopen.....

Dit gaat geen knaller worden. Een auto voor Alfa liefhebbers. Modelletje in de marge.
Some things are too important to be left in the past.

Wings

De batterijen voor mijn glazen bol zijn leeg. Sorry.

Franky R.

Citaat van: Wings op 15 juli 2015 - 17:56:04
O zo. Ja die wereld is ontzettend veranderd. Waarom denken je dat tegenwoordig complete wagenparken worden opgezet? De kleine merkdealer op de hoek van de straat zal uit dat zelfde straatbeeld komen te verdwijnen. Maar aan de andere kant, waarom moet er per se een iemand tussen jou en de fabrikant zitten? Dat zijn duizenden euro's wat je meer betaald zonder dat je er wat voor terugkrijgt. Wat dat aangaat zou je gewoon bezichtigings- en proefritpunten kunnen oprichten en zouden merken zich kunnen aansluiten bij universele garages die als garantieopzichter kan worden aangesteld. Lang leve internet!


Zoiets is er al in België dacht ik? Cardoen of zo?
Gewoon een verkooppunt voor een hoop automerken. Maar het idee van 'direct kopen van de fabrikant' is ook een goede...

janke

Citaat van: Wings op 29 november 2015 - 11:21:58
De batterijen voor mijn glazen bol zijn leeg. Sorry.

Niet erg Wings. Even aan de lader en het komt goed. Of er moet vette sluiting in zitten. Wanneer komt die nieuwe "bolle Jan"op de markt?? En wie gaat deze Alfa in Nederland verkopen? Buiten Appie Hein (Bol.Com), MediaMarkt enz. Geintje. ;)
Some things are too important to be left in the past.