Klassiekers

Gestart door Flying Fin, 30 december 2013 - 22:09:48

« vorige - volgende »

T.Nuvolari

Haha lol. Goeie vriend van mij kreeg een ritje met één of ander Porsche model cadeau vlak na de huwelijksmis. Is wel 10 keer stilgevallen nog voor hij weggeraakte. 200m verder stond hij voor het rode licht, je kan al raden...  :)

Franky R.

Ik breek 'effetjes' een muur uit van mijn droomgarage voor een autootje erbij... ;)


1966 Ford Mustang convertible

janke

Citaat van: M@rc op 28 februari 2014 - 12:41:59
Haha lol. Goeie vriend van mij kreeg een ritje met één of ander Porsche model cadeau vlak na de huwelijksmis. Is wel 10 keer stilgevallen nog voor hij weggeraakte. 200m verder stond hij voor het rode licht, je kan al raden...  :)

Je moet wel goed gasgeven natuurlijk bij zo'n Porsche blok hè. Anders verzuipt hij of smoort zichzelf. ;)
Citaat van: Franky R. op 29 maart 2014 - 12:49:20
Ik breek 'effetjes' een muur uit van mijn droomgarage voor een autootje erbij... ;)


1966 Ford Mustang convertible

Breng maar langs. Dit weekend is het schitterend weer ervoor om met een convertible rond te toeren. En al helemaal met een Mustang. Fantastische auto.

Some things are too important to be left in the past.

janke

Met mijn zoon naar Interclassics geweest. Daar staat wel héél mooi spul. Zoals F1 uit de geschiedenis. Fantastisch, heb er uren rondgelopen en bewonderd. Hier een Talbot.
Some things are too important to be left in the past.

janke

De Ferrari 340 ex Ascari.
Some things are too important to be left in the past.

janke

Deze stond er ook. De winners auto van James Hunt. McLaren.
Some things are too important to be left in the past.

janke

En sluit af met all time favoriet van mij. Mario's Lotus, winner 1978. Hier wordt nog mee geraced. Alleen deze Avon bandjes hadden het beste wel gegeven. :) Zal deze week nog wel meer plaatsen voor de liefhebbers. gr.
Some things are too important to be left in the past.

Franky R.

Leuke dag geweest, Janke! Bedankt voor de foto's... :)

C.G. de Beaufort

Prins Bernard in de Muiderstraatweg nadat hij een vrachtauto heeft geraakt in 1937.



Er is niet veel van over...

Groet,

C.G. de Beaufort



C.G. de Beaufort



Boston Car Show 1927

Groet,

C.G. de Beaufort

Franky R.

Citaat van: C.G. de Beaufort op 07 april 2018 - 12:14:28
Prins Bernard in de Muiderstraatweg nadat hij een vrachtauto heeft geraakt in 1937.



Er is niet veel van over...

Groet,

C.G. de Beaufort


Vanwege deze klapper noemde mijn vader hem al 'Superman'...In die tijd was het niet gebruikelijk dat je een dergelijk ongeluk overleefde...

C.G. de Beaufort



Verkeersongeluk in 1914, Nederland. Locatie is onbekend.

Volgens mij hebben ze veel te weinig breekzone's, de voorzijden zijn niet meer funktioneel...

Groet,

C.G. de Beaufort


Wings

Rijden er twee auto's in een stad, botsen ze alsnog. Ongelofelijk. ;)

Leuk die showroom.

C.G. de Beaufort

#43
Renault 4CV



Dit is één van mijn favorieten. De 4CV(*) van Renault die tijdens de oorlog in het geheim werd ontwikkeld, is er enige invloed van Porsche in het ontwerp. De 4CV werd in 1946 gelanceerd met een 18 pk sterke 760cc viercilindermotor, een geheel onafhankelijke ophanging en een zeer chique en knuffelige styling. Meer kracht - zij het van een kleinere 747cc-motor - kwam er in 1950 en de geleidelijke vorderingen gingen door tot in 1961. Het meest intrigerende was de R1063 Sport, met 42 pk. Niet zo veel misschien, maar in een auto die zo licht en klein is, meer dan genoeg om er een echte terriër van te maken. Maar, het is geen RBR en dat is maar goed ook.

Specificaties

Productie: 1.105.547 auto's
Prijs bij lancering: £ 474
Topsnelheid: 92 km/h
Krachtbron: 18 pk
Koppel: 45 N/m 
Motor configuratie: inline vier
Brandstof : benzine
Toevoer: carburateur
Vering voor: independent, wishbone, schroefveer
Vering Achter: onafhankelijke, zwenkende halve as, schroefveer, hefboomarmdempers
Aandrijving: motor achterin
Besturing: tandheugel
Bodyframe: metaal monocoque
Transmissie: Handmatige drie-snelheden
Afmetingen: lengte: 3607 mm,  breedte: 1430 mm, hoogte: 1470 mm, wielbasis: 2095 mm, gewicht: 560 kg


http://youtu.be/aIhYrRQmwlI

Groet,

C.G. de Beaufort

* https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_4CV




Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel