Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Breaktest

#1951
Citaat van: Matthijs op 26 november 2018 - 12:56:21
Citaat van: Breaktest op 26 november 2018 - 12:03:53
Alle crashes van dit seizoen op een rijtje zettend, inclusief die van Alonso op Leclerc in Spa, moet je concluderen dat de halo van nul en generlei waarde is geweest
En hiermee sla je de discussie net zo dood als alle voorstanders die dat ding doordrukten. Meningen als feiten neerzetten helpt de discussie niet.
Ik heb het uit alle beschikbare hoeken bekeken en denk dat we dit echt wel als feit kunnen archiveren. Een achterwiel schampte de halo - dus was de FIA er als de kippen om dit als bewijs van nuttigheid op te voeren. Maar die halo bevindt zich ver van het hoofd en de schampende auto bewoog zich van de rijder af. Er is weinig fantasie voor nodig om te zien dat zonder halo de uitkomst hetzelfde zou zijn geweest.   
#1952
Formule 1 forum / Re: Silly season f1 2018
26 november 2018 - 12:09:29
Het is waar dat de geleidelijke toeloop van fabrieksteams de dood in de pot is. Het introduceert een ander speelveld waar menig prive team niet meer kan meekomen. Maar wat McLaren nog eens extra de kop heeft gekost is hun oeverloze arrogantie.
#1953
F1 heeft al heel wat teleurstellende ontwikkelingen achter de rug (smalle achterbanden, stuurflippers, geluidsverlies, knobbelzwaanauto's) maar die halo spant toch wel de kroon.
Dat merkte je al in de aanloop daar naartoe waarbij er gewoon niet rationeel over viel te discussiëren; dat ding moest en zou er komen. En ook na invoering blijven de potsierlijke rechtvaardigingen je om de oren vliegen.

Alle crashes van dit seizoen op een rijtje zettend, inclusief die van Alonso op Leclerc in Spa, moet je concluderen dat de halo van nul en generlei waarde is geweest, hoewel dat in diverse media soms anders wordt voorgesteld. Diezelfde media beweren ook dat het publiek daar inmiddels aan gewend is en men daar niemand meer over hoort - een regelrechte leugen wat mij betreft; het went nooit. Dat menig liefhebber daar niet iedere race opnieuw over begint, zegt meer over diens incasseringsvermogen dan wat er werkelijk in hem omgaat. Echter het F1-wereldje wentelt zich liever in haar eigen waarheid. 
#1954
Formule 1 forum / Re: Red Bull en Honda
26 november 2018 - 11:39:04
Ook die race is Abu Dhabi was weer om te huilen voor Toro Rosso. Weer een kapotte Honda motor en weer een anonieme plek buiten de punten.
En dat terwijl ze een heel seizoen naar hartelust hebben kunnen experimenteren en zij naar eigen zeggen klaar waren om de laatste races te oogsten. Dat gaan ze in de winter niet goed maken. Het verschil tussen graag willen maar niet kunnen wordt alsmaar groter. 
#1955
Formule 1 forum / Re: GP ABU DHABI 2018: Yas Marina
26 november 2018 - 10:58:52
Bottas maakt op mij een geknakte indruk - en dat is voor een groot deel te danken aan Toto Wolff. Wat wil je ook? Je hebt de sterkste rijder ter wereld als teamgenoot, en een van de weinige keren dat je voor de overwinning kan gaan wordt die door je teambaas afgenomen.
Redelijk walgelijk, vooral als je kijkt naar de omstandigheden destijds (met Hamilton al 50 ptn voorsprong op Vettel). We hebben een paar evidente losers dit seizoen, maar daar hoort Toto Wolff, de man die overal mee wegkomt, wat mij betreft ook bij.
#1956
Andere Autosport / Re: Formule 2
24 november 2018 - 17:37:31
Abu Dhabi 2018
Mooi de kop gepakt vanaf plek 2, en toch als 4e eindigen. Dit was waarschijnlijk de laatste kans voor Nyck de Vries om voor Lando Norris te eindigen.
#1957
Formule 1 forum / Re: Silly season f1 2018
22 november 2018 - 16:38:07
Citaat van: Robbert65 op 22 november 2018 - 14:06:21
http://www.gppits.net/nieuws/williams_biedt_robert_kubica_eindfase_re-integratietraject/
Oei, dat is wel een donker stukkie. Maar het zou best de spijker op de kop kunnen zijn. Toen Bottas twee jaar geleden naar Mercedes verkaste schreef ik al dat ik Williams er verstandig aan zou doen het verlies aan plaatsen op de ranglijst voor de komende seizoenen in hun afkoopsom te verdisconteren. Het zou best kunnen dat de BV Williams inmiddels in de fase van het paniekvoetbal is beland, waarin niet eens meer zoveel valt te kiezen, behalve dan gaan voor de hoogste bieder.
#1958
Formule 1 forum / Re: Silly season f1 2018
22 november 2018 - 10:30:21
Citaat van: Jozef op 21 november 2018 - 12:45:56
Autosport weet dat Kubica voor Williams rijdt volgend seizoen!!
Ook net gelezen op andere sites. Mooi. Ben benieuwd hoe ie zich tegenover George Russel houdt. We gaan het beleven. En ik vind het niet eens spijtig voor Ocon. Die knaap heeft in rap tempo mijn sympathie verloren...
Dat maakt dat de carrousel bijna rond is, niet? Ik geloof dat er nog 1 stoeltje bij Toro Rosso open staat.
#1959
Formule 1 forum / Re: Red Bull en Honda
21 november 2018 - 17:18:48
Vergeet ook niet dat het vertrek van Ricciardo een aderlating is. Het zal nog wel 1 of 2 jaartjes duren voor Gasly op hetzelfde niveau is.
#1960
Andere Autosport / Re: Macau 2018
19 november 2018 - 17:54:22
Waar ik benieuwd naar ben is de opmaat naar dit ongeluk. Hoe kon het zo gebeuren, wat ging eraan vooraf? Ik heb nog nergens commentaar van betrokkenen of ooggetuigen gevonden. Het lijkt alsof dit door alle toeschouwers is gemist.
#1961
Formule 1 forum / Red Bull en Honda
19 november 2018 - 15:12:02
Tussen hoop en vrees, zo zou je de deal tussen Red Bull en Honda kunnen bestempelen. Het enthousiasme van Helmut Marko ten spijt heeft die Honda motor mij nog steeds niet kunnen overtuigen. Afgelopen race zouden de kaarten uiteindelijk op tafel worden gelegd, en weer was het niks. Ik zou hogelijk verbaasd zijn als Red Bull Racing het volgens seizoen beter doet dan het huidige. Waar ook niet over wordt gerept is dat de overeenkomst Red Bull al flink wat geld heeft gekost: Toro staat immers op een armzalige 10e plaats terwijl een jaar geleden rond deze tijd de 6e positie in zicht had (tot men Sainz voortijdig naar de concurrent liet gaan; ook al zo'n ultradomme actie waar bijna niets over geschreven is). 
Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat een ander chassis, andere coureurs en wat meer betrouwbaarheid en pk's  het verschil maakt tussen positie 10 en 1 (nou ja 2 dan). Of ben ik te pessimistisch?
#1962
Andere Autosport / Macau 2018
18 november 2018 - 11:34:33
Macau staat gerant voor spectaculaire races maar is ook een ver van mijn bed show (rare uitzendtijden en zo).
Maar deze klap doet de hele autosport op zijn grondvesten schudden.

Naar verluidt heeft de coureur (Sophia Floersch, Van Amersfoort Racing)  het overleefd.
#1963
Formule 1 forum / Re: GP BRAZILIË: Dork of the Day
13 november 2018 - 11:13:58
Dork of the Day vandaag is overduidelijk Ross Brawn die als uitgebluste oude man Max meent te moeten kapittelen om zijn temperament, want dat is niet het temperament dat hij graag in F1 wil zien. "Je hebt als coureur een voorbeeldfunctie".
Mijn haren reizen te berge als ik dit soort onzin hoor, en daar schaar ik gelijk maar ook dat infantiele censuurgepiep onder als iemand krachttermen gebruikt.  Ja gevloekt wordt er, welkom in de wereld. Wil je een voorbeeldfunctie, Brawn? Begin dan eens je eigen ecologisch footprint onder de loep te nemen. Voorbeeldfunctie voor wie overigens? Voor de hypocriete Amerikaanse televisiecultuur? Voor de tere kinderzieltjes op kartbanen en samen met papa sleutelend in garages? Nou daar wordt waarschijnlijk in het kwadraat gevloekt hoor.

En dan dat beetje duwen en trekken dan, volgens Brawn "geen fijn gezicht en niet te rechtvaardigen", met andere woorden, die twee dagen taakstraf zijn meer dan terecht. Heeft die man wel eens een voetbalwedstrijd gekeken? En geldt diezelfde wereldvreemdheid voor de talloze kinderzieltjes die Brawn meent te moeten beschermen?
En hoe zit het met de aanranding door Hamilton van zijn eigen auto na afloop van zijn wedstrijd? Is dat een goed voorbeeld dan?
#1964
En dan even over de officiële Driver of the day list 2018:
Kleine troost: Verstappen wereldkampioen

Wat iedereen al lang weet - Max verstappen is dè smaakmaker van het circus - wordt  inmiddels ook in cijfers uitgedrukt. Met nog 1 race te gaan valt onze Maxie niet meer in te halen in de Driver of the day turflijst.


Verstappen 6
Ricciardo      4
Vettel      3
Hamilton      3
Raikkonen   1
Leclerc      1
Gasly      1
Alonso      1
#1965
Citaat van: Matthijs op 12 november 2018 - 09:13:46
Citaat van: Mickey op 12 november 2018 - 06:24:40
Natuurlijk is Ocon de veroorzaker en treft Verstappen geen blaam. Maar na een nachtje slapen wil ik toch wat nuance toevoegen.
Het één hoeft de ander niet uit te sluiten. Voor mij is Ocon de veroorzaker maar treft Verstappen wel blaam. Tenminste, medeverantwoordelijkheid. Ocon had daar niet moeten rijden wat mij betreft, maar hij zat er wel dus kan je als Verstappen zijnde niet zomaar insturen. Wel enorm kinderachtig van Ocon dat hij achteraf geen enkele blaam bij zichzelf legt. Ach, het zijn natuurlijk allemaal jonge gassies en jonkies hebben de neiging ongenuanceerd te zijn.
Ben het hier geheel mee eens. Bijzonder aan dit incident is dat het om de koppositie versus helemaal niks ging, en dat geeft Max het moreel gelijk. Maar meer psychologie speelt een rol. Was het niet twee races geleden dat Hamilton ver bij Verstappen vandaan bleef bij een inhaalpoging - want, was zijn commentaar na afloop, bij Verstappen weet je het nooit. Welnu, moet Max hebben gedacht, als mijn Uit de weg, ik kom eraan-reputatie betekent dat zelfs Hamilton ruimte maakt, dan mag ik er toch zeker blind op rekenen dat het mindere garnituur dat ook doet. Maar zo werkt dat dus niet. Ik vermoed dat niet alleen Ocon, maar ook Magnussen  - en wellicht zelfs Verstappen zelf in zijn Toro Rosso-jaren - meteen had teruggeslagen als ie daartoe was geweest.
Max behoort inmiddels tot het establishment en hij weet dat dat bepaalde privileges op de baan met zich mee brengt. Hoe vaak zien we niet dat het middenkader als makke schapen aan de kant gaat als bijvoorbeeld een Vettel of Hamilton na een bandenwissel aan komt stormen. Maar 100% hierop rekenen - wat Max dus gisteren deed - mag je natuurlijk nooit.