Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Robbert65

#3466
Citaat van: Kootje op 28 mei 2015 - 20:57:48
De broertjes Klytsjko komen idd uit Oekraïne, maar ach .... kniesoor die daarop let. ;)

Ik had geen idee, werkelijk :-) Maar ja, ik ben dan ook nog van de tijd dat je voor boxen 's nachts opstond. Da's echt heel lang geleden hoor...
#3467
Dat is ook waar. Het gaat goed met een sport als de helden goed zijn. (Welke russische broers trouwens?) Punt is, dat destijds de Belgen en nu de Duitsers de GP niet organiseren, omdat ze de prijs van Ecclestone niet betalen kunnen zonder enorm verlies te maken. dit, wat nu in Duitsland gebeurt gebeurde een paar jaar geleden precies zo in België. Op zo'n korte termijn krijgen ze de extra sponsoring -of de bezuinigingen- niet voor elkaar om exploitatie rond te breien. Zeker niet met dalende toeschouwersaantallen, want dat was ook nog aan de orde.
#3468
Formule 1 forum / Re: Max Verstappen topic
28 mei 2015 - 13:28:43
Citaat van: gloudiesaurus op 28 mei 2015 - 13:12:56
Overigens was de demo die Jos toen gaf in de Tyrrell enkele jaren terug op Zandvoort wel enorm gaaf. Ik verwacht weer zoiets  :)



Ik mis de like knop hier :-)
#3469
Formule 1 forum / Re: Max Verstappen topic
28 mei 2015 - 13:17:18
Citaat van: gloudiesaurus op 28 mei 2015 - 12:55:34
Met de NS is Zandvoort redelijk goed te bereiken.
Anders je auto bijv. in Haarlem bij Ikea parkeren (gratis parkeerplaats) en het laatste stukje met de trein  :)

Of Overveen, altijd plek voor de auto, nooit heel druk op 't stationnetje en maar een kort ritje.
#3470
 Er is dit seizoen een hoop gepraat over veranderingen en de toekomst in de F1. Sinds de V12's en V10's via V8en naar V6 motoren met turbo en enkele uitlaat verworden zijn, alles dat vroeger mankrachtig bediend werd door elektronica beheerst wordt (drive by wire, break by wire, TC) en er geen vrije bandenkeus is, er tijdens de race niet meer getankt wordt en de heren rijders een stuk braver lijken te zijn dan pak 'm beet twintig jaar terug, sinds dat allemaal gebeurd is, lopen de bezoekersaantallen en de kijkcijfers terug. De laatste jaren gaat dat harder.
Daar moet duidelijk wat aan gebeuren hoor, ik mis geluid en ik mis pit, peper in de reed van F1.

Lees ik  Ecclestone: er moeten dingen veranderen. De teams moeten dit, de rijders moeten dat (dat verhaal over de Duitse spelers in het veld, Vettel, Rosberg, Wolff, dat die heren bij het Duitse publiek onvoldoende zouden aanspreken en dat daardoor de Duitse Grandprix niet doorgaat), we gaan weer tanken, er moet een bandenleverancier bij, twee uitlaten, eentje om de turbo heen voor het geluid, noem maar op, er moet van alles.
Maar meneer Ecclestone had misschien niet al die televisiestations het vel over de neus moeten halen om zijn vermogen van ruim drie miljard euro nog verder  uit te bouwen, waardoor F1 achter het kastje kwam in heul veul landen,  had misschien de organisatoren van de Grandprix, vooral die in Europa, als partners en stakeholders in plaats van cash cows moeten zien, zodat het wél betaalbaar was geweest voor Francorchamps drie jaar geleden, wél betaalbaar zou zijn voor Hockenheim of Nürburg volgende maand.

Wie drie miljard aan topsport verdiend heeft begrijpt niets van sport. Je kunt nu de regels wel veranderen, maar het probleem zit niet bij de regels.
#3471
Formule 1 forum / Re: TV tips topic
28 mei 2015 - 10:29:37
Citaat van: Jehoentelaar op 27 mei 2015 - 20:56:35
Het aanbieden van illegale content op een (dit) forum is niet toegestaan, dus ik neem aan dat een van onze modjes die link snel heeft verwijderd.

LOL Illegaal, illegaal, ik weet van niks! Euhm..... dat verandert dingen.  Wel jammer...
#3472
Formule 1 forum / Re: Max Verstappen topic
27 mei 2015 - 20:16:54
Ik vind de redenering dat als MaxV eerder remt en Grosjean later remt een botsing onlogisch is de meest steekhoudende van alle redeneringen tot nu toe.

Ik heb ook wel geprobeerd om de beelden van de ronde voor het ongeluk en die van het ongeluk met elkaar te vergelijken, maar ik kan echt niet zien wie waar eerder of later remt. Wat ik wel duidelijk zie is dat Max Verstappen een veel hogere snelheid heeft dan Romain Grosjean op het moment van impact.
#3473
Formule 1 forum / Re: Max Verstappen topic
27 mei 2015 - 18:50:10
Citaat van: Wings op 27 mei 2015 - 18:48:14
Citaat van: Perton op 27 mei 2015 - 18:23:31
Uit het artikel op GPUpdate, de quote van Permane.

"Hij remde vijf meter later dan in de vorige ronde. De FIA heeft die data gezien

Goh. Wie had dat nou gedacht? Oja. Ik was dat.

Zonder het gelezen te hebben: Lotus/Romain die het roept. En Toro Rosso/Verstappen beweren anders, ondanks de straf.

Mja... zo blijven we wel lekker bezig tot aan Canada :-D
#3474
Formule 1 forum / Re: Max Verstappen topic
27 mei 2015 - 18:48:07
Citaat van: Kootje op 27 mei 2015 - 18:34:13
Citaat van: Robbert65 op 27 mei 2015 - 18:16:18
neeeee, hoogmoed is natuurlijk niet hetzelde als overmoed. Je moet ook geen puzzelwoordenboek gebruiken om iets te duiden, da's voor kruis- en crypto-puzzelaars. Hoogmoed is je verheven voelen boven het pleps, overmoed is in een situatie je eigen kunnen overschatten.

Weet ik ook wel, net als dat Tuesday ook weet dat ik overmoed bedoelde toen ik hoogmoed typte. uiteindelijk hadden we het daar namelijk al tig posts over. Maar ja ... dan gaat hij zout op slakken leggen, en ga ik doen alsof m'n neus bloed. Actie/reactie. ;)

het is gewoon wat overmoedig om hoogmoedig te gebruiken als je overmoed bedoelt. Maar andersom is erger. Want dan zou het hoogmoedig zijn geweest om overmoedig te gebruiken waar hoogmoed werd bedoeld. En hoogmoedig zijn is lelijker dan overmoedig zijn. Voorlopig lijkt het een goedmoedige spraakverwarring...
#3475
Formule 1 forum / Re: Max Verstappen topic
27 mei 2015 - 18:16:18
neeeee, hoogmoed is natuurlijk niet hetzelde als overmoed. Je moet ook geen puzzelwoordenboek gebruiken om iets te duiden, da's voor kruis- en crypto-puzzelaars. Hoogmoed is je verheven voelen boven het pleps, overmoed is in een situatie je eigen kunnen overschatten.
#3476
Formule 1 forum / Re: TV tips topic
27 mei 2015 - 18:00:07
niet helemaaal on topic, maar toch wel bekant: Ik beleef hier heel veel plezier aan, 24/7 herhalingen, hoogtepunten en interviews:

edit moderator: illegale links naar streams etc. zijn helaas niet toegestaan. Hiermee kunnen wij zelf problemen krijgen, vandaar  :)
#3477
Formule 1 forum / Re: Max Verstappen topic
27 mei 2015 - 17:52:13
http://www.nu.nl/formule-1/4056876/grosjean-remde-juist-vijf-meter-later-crash-verstappen.html

dus, dat het dan definitief mag blijken dat het waar is, dat het de -5 van Grosjean, Romain was en niet de +10-15 van MaxV?
#3478
Maldonado. tuurlijk. Of Massa. mag ook.
#3479
Formule 1 forum / Re: Max Verstappen topic
27 mei 2015 - 12:51:00
Citaat van: Jeroen op 26 mei 2015 - 21:38:01
Mja, ik vind het allemaal wat overdreven, die kritiek. Ik kijk toch al heel wat jaren F1 en ik zie met regelmaat crashes langskomen die vergelijkbaar zijn. Niks aan het handje. Alleen zijn het dan 18 plussers dus dan hoor je er niks ver. Max ligt wat dat betreft onder een vergrootglas. Maar dit was één fout. In een duel nog wel. Meer niet.

Deze is leuk: http://www.motorsport.com/f1/news/why-formula-1-needs-more-verstappens/

Dit artikel slaat de spijker op de kop. Het ongeluk heeft wel met onervarenheid, maar niks met leeftijd te maken. En wat ik al zei, dit soort rijden maakt F1 aantrekkelijk. En dan gaat er wel eens iets mis. Jonathan Noble weet waar het om gaat. En laten we eerlijk zijn, áls er dan fouten gemaakt mogen worden, dan mogen de stewards ook een missertje maken. MaxV heeft in ieder geval éen ding geleerd, namelijk wat 't betekent voor jou en je bolide als je over een achterwiel probeert te rijden van je voorligger. Lukt niet... :-)
#3480
Goeiedag samen, ik ben nieuw hier, heb na al die jaren weer eens een forum opgezocht over F1, deed lang geleden ook graag mee (op het forum van Formule1.nl en / of racereport.nl dacht ik, onder de naam OrangeMan).

Ik hoop vooral leuk en nuttig met jullie te kletsen over actualiteiten in de F1. Mocht ik teveel lullen, zeg 't me, ik kan wel eens wat breedsprakig worden. :-)