Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Robbert65

#2672
met de terminologie "een zeker belang" kan ik zeker leven!  ;)
#2673
Natalie Pinkham ontvangt Mike Gascoyne en Craig Scarborough voor een technische analyse van de auto's naar aanleiding van de twee pre-season testsessies.
http://www.skysports.com/watch/video/10198351/f1-report-development-special
#2674
Citaat van: Jozef op 09 maart 2016 - 18:17:20
Citaat van: gloudiesaurus op 09 maart 2016 - 01:11:53
Huh, Max was gewoon sneller dan Sainz in Hongarije hoor?
Niet zo veel sneller dat hij Sainz nog had verslagen na zijn drive through.

Edit: incorrect, hij had die DT al gehad toen Sainz uitviel. Het zat anders, Sainz reed ervoor maar er ging wat mis bij zijn eerste pitstop waardoor hij achter Alonso vast zat en daarna werd hij bij de safety car nog verder gepiepeld waardoor hij plots ver achter Max zat. En dan viel hij nog uit om het plaatje compleet te maken. Max werd fluitend vierde.

Niet te zeggen wie waar zou geëindigd zijn met "als" en "dan", maar ik wilde alleen het punt maken dat de kwalificatie een eerlijker vergelijkingspunt is en dat is in ieder geval wel aangetoond. In een race gebeuren gewoon te veel zaken waar een coureur geen controle over heeft.
Dit is een interpretatie van GP racen die de wereld in mijn ogen volkomen op zijn kop zet. Racen gaat over een paar dingen; de vaardigheden van de coureur, de betrouwbaarheid van de auto, het vermogen van de motor en de intelligentie van het team en de rijder ten aanzien van race strategie.

Er is in alles in het leven sprake van een geluksfactor, dat sluit ik niet uit.

De kwalificatie staat in dienst van de race. Als er meer dan twee rijders aan een race meedoen heb je een modus nodig om een startvolgorde vast te stellen. Daartoe dient een of andere vorm van kwalificatie. Stellen dat er beter te meten is wie een betere coureur is door middel van de kwalificatie dan door de race is toch een wel erg boude bewering. Het loutere feit, dat de race wel en de kwalificatie niet tot punten voor het WK leidt zegt daarover voldoende.
#2675
kijk: er ligt inmiddels al asfalt, op alle andere beelden tot nu toe lagen er kinderhoofdjes.

http://www.gppits.net/nieuws/fernando_alonso_bezoekt_bakoe/
#2676
Qualify-cijfers tellen mee in de beeldvorming. rijders worden afgerekend op resultaat. Sainz kan Verstappen eruit kwalificeren wat ie wil, als ie maar een derde van de punten scoort die Verstappen scoort, zoals afgelopen jaar, dan is-ie het haasje. La lièbre, om het even duidelijker te zeggen. Voor Sainz dan ;-)
#2677
Formule 1 forum / Re: Formule 1 in de toekomst
07 maart 2016 - 20:12:43
ik denk dat dat een goed idee is. Dan gaat Alfa in rood en Ferrari in geel rijden :D Dat Ferrari in rood rijd, komt overigens, omdat Enzo eerst teambaas was bij Alfa Romeo. Toen Alfa kapte ging hij door onder eigen naam en behield de rode kleur voor de auto's.
#2678
Het leuke is, dat we het allemaal gaan meemaken de komende tijd, ik heb er zin in, ik kan niet wachten zo langzamerhand :-)
#2679
Ik vrees dat we gewoon moeten incalculeren dat het heel af en toe totaal mis gaat. En dat we dan met z'n allen met een kater zitten een tijdje, het is altijd heel naar als iemand door de sport omkomt, of voor het leven getekend raakt, zoals Zinardi. Je kunt halo's, koepels, rolkooien, bepantsering of  wat dan ook verzinnen, er zullen altijd omstandigheden blijven waarin een veiligheidsmiddel juist tegen je werkt in extreme omstandigheden.

Sommigen zijn tegen de halo omdat ie simpelweg afwijkt van wat de gemiddelde mens mooi vindt of normaal vindt voor een raceauto. Anderen zien het veiligheidsvoordeel niet. Maar daar wordt juist onderzoek naar gedaan nu, da's work in progress. Raïkönnen heeft er een paar rondjes mee gereden en zei dat het het zicht niet belemmert. dat moeten wij dan maar aannemen, nietwaar. Hamilton is tegen omdat t lelijk is. Hij zegt dat hij gaat weigeren om met de halo op zijn auto te rijden, maar volgens mij gaat dat wel meevallen hoor, als dat ding verplicht zou worden. We willen allemaal retesnelle auto's met retedik rubber eronder die reteveel herrie maken als ze langsjagen op het rechte stuk, maar we weillen allemaal ook niet meemaken dat er ieder jaar een of twee begrafenissen zijn in F1. Dus ik vrees, dat we de mannen ontwikkelaars in F1 maar hun gang zullen moeten laten gaan, protesteren helpt niet, als die halo bijdraagt aan algemene veiligheid, dan komt ie er gewoon volgend jaar. Net als HANS, was ook iedereen eerst tegen.
#2680
Er moeten wel heel rare dingen gebeuren willen anderen dan Hamilton, Rosberg of Vettel in aanmerking komen voor het kampioenschap. Er moeten al gekke dingen gebeuren wil een ander dan Hamilton in aanmerking komen. Maar ik gun het Formule 1 dat Ferrari nu eens echt dichtbij komt, dat er een scherp gevecht tussen Nico en Lewis van komt. Maar zo zal het niet gaan denk ik. LEwis is gewoon beter, zet weer ergens in oktober de wereldcup in de vensterbank en dan gaat Nico weer een rijtje GP's winnen. Dan is de druk er bij Lewis vanaf, dan presteert ie minder. En dan is de druk bij Nico eraf, dan presteert ie beter... Volgens mij is dat precies het verschil tussen die twee, Lewis geniet van druk en media-aandacht, Nico ziet het beide als een nare bijkomstigheid.
#2681
Top tip:
F1 Fanatic heeft een leuke app op de site waarmee je verschillende F1 auto's tegen elkaar kunt plakken om te vergelijken. Geinig!

http://www.f1fanatic.co.uk/2016/03/07/compare-every-f1-car-of-2016-from-every-angle/
#2682
Formule 1 forum / Re: Formule 1 in de toekomst
07 maart 2016 - 16:15:17
Wat denk je, gaat Kaltenborn het seizoen afmaken als top hat van Sauber? En het Team Sauber, gaan ze het redden om in F1 te blijven? Op de eerste vraag zeg ik: ik hoop het eigenlijk niet, op de tweede zeg ik, ik hoop het van harte maar...

http://www.gppits.net/nieuws/sauber_heeft_het_financieel_nog_steeds_moeilijk/
#2684
Klopt,  sinds 2013 dacht ik. Ik las ergens dat het anders werd, als gezegd, ik ga op ondrrzoek;)
#2685
Citaat van: Jozef op 04 maart 2016 - 17:10:27
Citaat van: gloudiesaurus op 04 maart 2016 - 16:26:13
Waarom moeten rijders in Q3 starten op de banden waarmee ze Q3 rijden?
Damn...

Ze moeten ze juist een extra set banden geven als beloning voor het halen van Q3.

Is dat echt zo? Ik heb Autosport en Motorsport.com gecheckt en die melden het allebei niet, ik ben benieuwd waar Robbert deze informatie vandaan haalt. Bij mijn weten is dit ongewijzigd, dat wil zeggen dat ze de race moeten starten op de banden waarmee ze hun beste tijd in Q2 reden.

Na Q3 krijgt iedereen een extra set van de zachtste band die Pirelli dat weekend meeneemt. De Q3-deelnemers moeten die set weer inleveren na de kwalificatie, alle anderen mogen het inzetten tijdens de race.

At the start of the race each car which qualified for Q3 must be fitted with the tyres
with which the driver set his fastest time during Q2. This will only be necessary for these
cars if dry-weather tyres were used to set the fastest time in Q2 and if dry-weather
tyres are used at the start of the race.

Artikel 24.4 lid g van de Fia F1 worldchampionship regulations versie 27022016.

Het is dus net iets anders als ik eerst las en overschreef in mijn artikel op de front page, ik heb dat dan ook snel aangepast. De regels (technical en sporting) zijn te downloaden:
http://www.fia.com/regulations/regulation/fia-formula-one-world-championship-110

NB: nu zou het nog zo kunnen zijn, dat mijn eerste verhaal wel klopt, dat dat een wijziging is ten opzichte van de versie van eind februari. ik duik er nog wel even in dit weekend, maar ik heb ook een hoop andere plannen ;-)