Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - sjakie

#31
Klopt, maar dat is blijkbaar niet waar alle teameigenaren op zitten te wachten, of zaten te wachten nu Rebellion ook afdaalt naar de LMP2 klasse. Kolles neem ik niet helemaal serieus. Niettemin geloof ik dat er zat privateers zijn die wel oren hebben naar de LMP1 klasse als ze het financieel maar kunnen rondkrijgen. In 2012 waren er 16 LMP1's, waarvan 10 privateers, volgend jaar als het even tegenzit maar 4...

In IMSA (of USCC) zitten ze blijkbaar ook niet zo te wachten op de versimpelde LMP2 klasse nu ze daar de DPi klasse hebben opgezet. Ik verwacht dat de DPi's sneller zullen zijn dan de LMP2's en dat de DPi's ook interessanter zullen zijn voor fabriekssupport (niet voor fabrieksteams). Het lijkt erop dat de klasse ergens tussen de LMP1 en LMP2 zal zitten qua snelheid.
#32
Andere Autosport / Re: IndyCar Series
02 november 2016 - 16:28:31
volgens motorsport.com wel officieel, volgens Racer nog niet: Sato als toegift bij een levering Honda motoren naar Andretti
#33
Wellicht niet, ik verwacht ook niet dat DPi's fabrieksteams zullen verslaan. het zal echter er wel toe leiden dat de LMP1-L klasse eindelijk eens goed gevuld raakt. En als er dan ook een goed prijzengeldpakket aan wordt verbonden voorkom je dat de LMP1 klasse doodbloedt.
Dit is uiteraard niet hetzelfde als de tijd in Groep C waar een ieder een Porsche 956/962 kon kopen en soms zelfs de fabriek kon verslaan, zelf wereldkampioen kon worden. Maar het geeft in elk geval een platform voor de privateer op het hoogste niveau
#34
Gezien de kwaliteiten van de wagen die ze nu hebben is het absoluut een business beslissing, geen sportieve beslissing. Maar wat gaan ze nu doen? Het budget in dieselgate stoppen is een druppel op de gloeiende plaat. Bovendien heeft Audi aangegeven dat er niemand ontslagen wordt dus iedereen krijgt doorbetaald en heeft Joest zelfs nieuw personeel aangenomen. Wordt iedereen dan in Formula E ingezet? Met het jaarbudget van Audi in de WEC kan je het voltallige Formula E veld blij maken dus dat zal hem ook niet (helemaal) worden.

Vorige week geluisterd naar Midweek Motorsport op Radio Le Mans. De visie van John Hindhaugh en Graham Goodwin was meer in de trend van dat Audi mogelijk zit te broeden op een geheel nieuwe technologie (waterstof?) en die dan inzetten op Le Mans zodra de reglementen weer op de schop gaan (na de 2018 editie). Uiteraard pure speculatie maar je weet maar nooit...

Niettemin pleit het verlies van Audi wederom voor een grotere inbreng van privateers in de LMP1 klasse. Misschien moet het, volgens mij, afgeschoten plannetje om de IMSA DPi's in de LMP1-L klasse in te zetten, weer uit de kast worden gehaald.
#35
Formule 1 forum / Re: Formule 1 is verkocht
06 september 2016 - 17:25:57
Citaat van: Jehoentelaar op 06 september 2016 - 17:02:05
Citaat van: Arthur op 05 september 2016 - 20:35:35
Helder! Echt veel VS kijk ik dan ook niet  ;)

Ik -helaas- ook niet (meer) vanwege het voor mij onpraktische moment van de zondagavond. In het verleden heb ik wel veel gezien van IndyCar en Grand-Am/ALMS (nu USCC). Dat zijn allemaal geen heel solide georganiseerde kampioenschappen, maar wel vermakelijk en ze zitten niet al te ingewikkeld in elkaar.

Weinig tijd om te kijken. Blijft beperkt tot highlights of het bekijken van de race een paar dagen later op youtube.
#36
Formule 1 forum / Re: Formule 1 is verkocht
06 september 2016 - 11:43:51
overigens zie ik dat de nieuwe eigenaar John Malone is die content zoekt voor zijn vele TV kanalen. Misschien wordt er dan wel gesleuteld aan het entertainment concept..

Deal verwacht vandaag

https://joesaward.wordpress.com/2016/09/06/the-crystal-balls-come-out/
#37
Formule 1 forum / Re: Formule 1 is verkocht
06 september 2016 - 11:11:24
overigens is het nog niet bevestigd in de media dat de F1 verkocht is maar Joe Saward heeft in z'n blog aangegeven dat hij de bevestiging min-of-meer van Donald Mckenzie, een van de bazen van CVC, min of meer gekregen heeft. In een gesprek waar Saward bij was gaf Mckenzie aan bij Ron Dennis dat dit zijn laatste race was...

https://joesaward.wordpress.com/2016/09/05/notebook-from-the-hotel-lobby/

Overigens vraag ik me af of de nieuwe eigenaar zich veel zal bemoeien met hoe de sport bedreven zal gaan worden. CVC interesseerde zich ook alleen maar voor de centen die eruit werden gezogen. Maar we zullen zien.
#38
http://www.motorsportmagazine.com/opinion/f1/laudas-comeback

Vandaag 40 jaar geleden verscheen Niki Lauda in de pits van Monza, een maand na de crash op de Nurburgring.
#39
Aan Amon kan ik nog de volgende tip toevoegen:
In het boek 'Mijn Formule 1' van Koen Vergeer wordt een hoofdstuk gewijd aan Amon. Een oude man kijkt in Nieuw Zeeland uit over de velden rond zijn boerderij en denkt terug aan zijn carrière. Aan alle pech die hij had. Maar alle rijders die zo geprofiteerd hebben van zijn pech zijn er niet meer, allang dood, als gevolg van ongelukken op de baan, of met vliegtuigen, ziekte of anderszins. Maar de oude man is er nog...
Het hoofdstuk begint dus met een pechvogel, aan het eind is het een geluksvogel...
#40
Andere Autosport / Re: IndyCar Series
31 augustus 2016 - 12:18:11
Het lijkt erop dat de Indycarseries de komende jaren in wat stabieler vaarwater terecht komen. De kalender wordt volgend jaar aangevuld met Gateway St Louis, Watkins Glen, wat dit jaar een gaatjesvuller is, keert ook weer terug. En er is sprake van dat Portland in 2018 weer op de kalender gezet wordt.

Daarmee bestaat de kalender uit enkele van de beste roadcourses: Barber, Elkhart lake, Mid Ohio, Watkins Glen en als Portland daadwerkelijk terugkeert ontbreekt eigenlijk alleen een baan als Mosport, St Jovite of Laguna Seca. Bij die laatste baan is een gevecht gaande over wie de beheerdersrechten heeft, wat kan resulteren in het opheffen van een van de klassieke Noordamerikaanse circuits.

Als we naar de ovals kijken is het wachten op een derde 500 mijler om de triple crown weer te herstellen. Fontana zou daarvoor het beste zijn maar op een of andere manier kunnen Autoclub Speedway en Indycar nooit een goede datum overeenkomen. Op het gebied van de short ovals ontbreekt Milwaukee. De week na Indy was historisch gezien het plekje van Milwaukee op de kalender maar het lijkt er op dat de dagen van de oudste baan van de wereld geteld zijn. De tribunes zouden al afgevoerd zijn.

En stratencircuits? Zit met Long Beach, St Pete, Detroit en Toronto wel goed lijkt me. Je zou Montreal kunnen toevoegen want dat is in feite ook een stratencircuit.

Op het rijdersfront waart het gerucht rond dat Newgarden volgend jaar bij Penske rijdt. Ik zou niet weten wat de waarde van het gerucht is, wel dat Penske volgend jaar een of meerdere wagens zal inzetten in IMSA, mogelijk dat een van de huidige rijders daar naartoe verkast? Daarbij heeft Montoya er geen geheim van gemaakt dat hij graag een poging gaat doen om Le Mans te winnen en dat hij de test met de Porsche 919 wel erg leuk vond...

#41
goh, nou moet ik ook al leren lezen. Zie je een patroon verschijnen?

Dit was mijn laatste reactie, het is wel goed zo. Ongetwijfeld heb je een reactie. Veel plezier ermee.
#42
sorry, ik denk helaas totaal anders over DRS dan jij en anderen. Ik kan jouw argumenten proberen te weerleggen met mijn mening, maar ook niet met meer dan dat. Net zo min dat jij mijn  argumenten kan proberen te weerleggen met iets dat meer is dan een mening, jouw mening. En daar hou ik het op.

Daarbij mag er wat over mijn forumgedrag worden gezegd, maar mij dom noemen, nou ja, dan laat je jezelf wel erg kennen..... Maar dat is nog altijd jouw zaak, niet de mijne.
#43
Citaat van: Perton op 15 april 2015 - 12:06:12


Je moet niet dom gaan doen. Jij begon te zeggen dat er een tijdelijk voordeel was. Het enige wat ik heb gezegd is dat dat bij een rode kaart ook net zo goed aan de orde is. Ik vind "een tijdelijk voordeel" dan ook geen argument tegen DRS. Als jij hier nu compleet ridicule opmerkingen tegenin gaat brengen, dan is (het rode kaart-deel althans) voor mij afgesloten.

Dit is niet ridicuul, ik zet alleen in perspectief wat je zegt. Als jij mij dom vindt is dat een beetje jammer maar dat is jouw zaak, niet de mijne.

CitaatJe negeert nog steeds compleet mijn voorbeelden en uitleggen waarom ook de voorste coureur geen hinder hoeft te ondervinden van DRS. Dat per concreet geval "niet iedereen" DRS mag inzetten, dat snapt een klein kind van 2 ook nog wel. Over een hele race genomen is het alleen pure onzin. Als je snel genoeg bent, kan je namelijk binnen een seconde blijven en een tegenaanval plaatsen. Kan je dat niet, dan ben je terecht ingehaald.

Ik negeer inderdaad je voorbeelden omdat ze alles weergeven van wat ik aan DRS veracht. Wat een kind van 2 hier mee te maken heeft weet ik niet en wat je als pure onzin betitelt komt ook niet naar voren in je bijdrage
#44
dan snap ik de opmerking dat "verlangen naar races met veel DRS loze duels verlangen is naar tijden die nooit hebben bestaan" niet. Daarvoor heb ik teveel DRS-loze races mogen aanschouwen waar wel veel duels in zaten en die spannend bleven tot het eind. En uiteraard zaten er ook draken van races tussen waar niets in gebeurde.
En ik zie dit wel als sport, daar zijn gelijke middelen nodig.

#45
Citaat van: Perton op 14 april 2015 - 18:17:01
Ik snap de essentie heel goed.

Dus jij vindt blijkbaar dat bij een gelijke stand 5 minuten voor tijd dat het team met de minste hoekschoppen (indicator voor aanvallendheid) een 3 rode kaarten krijgt zodat het meer aanvallende team meer kans krijgt om te scoren

CitaatIedereen mag het inzetten. Als je het niet kán inzetten nadat je ingehaald bent, komt dat omdat je dus blijkbaar te langzaam bent. Maar als je gewoon snel genoeg bent, dan ben je (tenzij je Nico Rosberg heet) prima in staat om binnen een seconde van je tegenstander te blijven en zelf een inhaalactie te plaatsen. En voor die eerste situatie is DRS bedoeld.

Dus mag niet iedereen het inzetten. als er iemand voor ligt en er zit iemand op minder dan een seconde, dan mag het ingezet worden door de achterste maar niet door de voorste. Dat is dus in dit geval 50%  en dat is volgens mij niet iedereen.

Citaattweede geval: daar heb ik al iets over gezegd, ga ik niet nog een keer doen.

Nou, dan zeg je het toch lekker niet. Ik ben hier wel over uitgesproken. DRS is een ordinaire inhaalknop. Daar heb ik nog niet eens zoveel moeite mee, zolang die knop er maar voor iedereen, ten allen tijden, is. Om aan te vallen en om te verdedigen .