Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - sjakie

#16
Camping le Bounty toevallig? Hoorde ik goede berichten over en schijnen een shuttlebus te hebben voor vervoer van en naar het circuit.

Als je op vrijdag reist mis je de pitwalk of je moet heel snel rijden. Voor de parade ben je dan ook wel laat denk ik. Maar veel plezier toegewenst !
#17
Formule 1 forum / Re: Max Verstappen topic
25 november 2016 - 10:19:46
Citaat van: Wings op 23 november 2016 - 20:43:41
Sure dude! Want Villeneuve heeft patent op de waarheid en basht verder ook niet. :) Niet dat ik Lauda hoog heb zitten maar wat kritiek en lofzang over Max aangaat is hij een betere graadmeter om af te lezen hoe Max het doet.

hmm, Villeneuve heeft zeker geen patent op de waarheid maar basht ook niet. Wat mij opvalt is dat Villeneuves opmerkingen wel eens uit z'n verband worden gerukt, complimenten van de Canadees aan Verstappen de kranten, fora en faceboekjes (met name die van RTL GP magazine) vaak niet halen en dat de opmerkingen van Villeneuve in de buitenlandse media geen enkele rimpeling veroorzaken.

Illustratief daarvoor was het commentaar van Villeneuve in Duitsland: een lofzang over Verstappen met één maar: hij komt nog snelheid tekort (wat ook klopte want de combinatie Verstappen Red Bull kon (en kan) onder  normale omstandigheden de Mercedessen niet bijbenen). Uiteraard haalde alleen de opmerking over de snelheid de Nederlandse media en was er op de Verstappen fora weer een meltdown gaande....

De zaken worden inderdaad groter gemaakt dan ze zijn.

#18
de parade is gratis toegankelijk, start op place de la Republic en eindigt op Place de jacobines, tenminste, als dat nog steeds zo is. de Fransen willen nog wel eens van hun plan afwijken. De eerste keer in 2012 regende het pijpenstelen dat we maar een hapje zijn gaan eten. Bleken er een paar monteurs van het Rebellion team daar ook te gaan schuilen.
In 2014 stonden we op de Place de Jacobines, daar konden we de coureurs dan zien uitstappen. Dat bleek een misrekening, ze waren al een straatje eerder uitgestapt. Vervolgens naar een rotonde gelopen waar een grote Amerikaan z'n mond opentrok: "Hey Tommy, over here!". Konden we even praten met Tommy Millner en Jan Magnussen.
Verder is het tijdens de parade druk in de stad, maar ook weer niet zo druk dat er nergens een plek is om een hapje te eten. Het Dempsy voorval gebeurde terwijl ik op het terras een pizza zat te eten.
De parade is officieel 's-avonds maar ik zou er voor zorgen om al rond 16:00 in de stad te zijn en ergens een plek te zoeken langs het parcours. Een paar Britten hadden een plek gevonden ergens langs de Sarthe, naast een pub...."Very convenient!

Je kunt bij Ticket en Travel ook parkeerplaatsen bestellen. Dat kan een voordeel zijn maar het blijven Fransen, ondanks je reservering kan je gekozen parkeerplaats toch vol zijn. Dan wordt je wel doorverwezen maar dat kan natuurlijk wel een eind weg zijn.
Altternatief is dan om een plekje in de buurt van een tramhalte willekeurig in Le Mans te zoeken en dan met de tram te gaan. Ik heb begrepen dat de tram tijdens de race de hele nacht doorrijdt. Dat weet ik niet zeker want ik sliep altijd op het circuit. Zoek even op SETRAM Le mans en er rolt wel wat info uit.

Als je de bus wil nemen vanaf het start finish gebied naar Arnage en/of Mulsanne, dat is inbegrepen bij je ticket. alleen even je ticket laten zien en je kunt door. Vooral Arnage is leuk, sinds de wijziging aan het circuit, of eigenlijk aan de openbare wegen er omheen, kun je heel mooi de Indianapolis Virage overzien.
Je bent zo in arnage maar het nadeel is wel dat de terugweg wat langer kan duren. De bus volgt een vaste route: eerst naar Arnage, dan naar Mulsanne en dan weer terug, dus als je van Arnage terug wil ga je eerst naar Mulsanne. En er wordt flink omgereden want rechtstreeks kan uiteraard niet. Enverder is het wie het eerst komt wie het eerst maalt, volle bus betekent wachten op de volgende. Heb in 2012 toch wel ruim een half uur moeten wachten in Arnage en de terugrit duurde alles bij elkaar ook wel een uur.

maar vertel eens over je plannen: welke tribune heb je, waar is je camping, ga je de hele week?
#20
Vergeet op vrijdag de pitwalk niet. Kijk bij alle teams naar binnen. Je kunt eventueel een praatje maken met coureurs en met een beetje geluk krijg je nog een mooi aandenken in de vorm van t shirts of goodybags.
Vrijdagavond de parade in de stad.  In 2014 zat ik op een terras,  komt Patrick Dempsey voorbijrennen, vluchtend voor een horde tienermeisjes. Verder een klein praatje kunnen maken met Jan Magnussen en Tommy Milner.
Tijdens de race kun je ook met de bus naar Arnage en Mulsanne. Doe dat niet met de auto want je staat gegarandeerd vast. De bus brengt je er snel naar toe maar terug duurt wat langer. Wie het eerst komt wie het eerst maalt.
Verder nog tips? Kijk op Beermountain of op Club Arnage en je vind een wereld aan ideeën. Wel voornamelijk gericht op de kamperende bezoeker.
#21
Een tribunekaart is inclusief general admission. Dus je kunt overal heen. Let er wel op dat je reservering alleen voor de race geldt. Tijdens kwalificaties mogen alle general admission houders ook op de tribune zitten.

In 2012 zat ik op tribune 34. Mooie plek maar geen groot scherm.  een plek met een groot scherm is ideaal om de race te volgen. En neem een radio mee met headset om Radio Le Mans te luisteren.
#22
je bent wat laat voor een hotel in de stad denk ik. Zoek een hotel in Le Mans of vlak daarbuiten. Ga met de auto naar een tramhalte en reis dan naar het circuit met de tram. Die schijnt gedurende de race de hele nacht te rijden (halte Antares of Guatteloupe). Ik weet dat niet want ik had altijd een campingplaats bij Tertre Rouge.

Kijk op ticket & travel voor kaarten en eventueel nog overnachtingsmogelijkheden.

General admission is uitstekend te doen. Je kunt dan zelfs bij start finish op de betonstroken voor de tribunes zitten. Neem een licht stoeltje mee en je zit helemaal goed.

Voor meer tips weet je met te vinden. Ik heb in 2012 en 2014 de 24 uur bezocht
#23
Andere Autosport / Re: 2017 Verizon IndyCar Series
18 november 2016 - 10:17:13
Tsja, nu er steeds minder getest wordt gaan de teams voor ervaring. Daarom blijven zoveel oudgedienden zitten. Kanaan en Castroneves zijn de veteranen maar die zijn nog snel genoeg. Power en Dixon zitten nog midden in hun carriere, die vertrekken voorlopig nog niet. En terecht.

De vierde wagen van Ganassi is volgens mij Pay-to-Play dus als Chilton met zijn advocatenfirma vertrekt naar Carlin (in samenwerking met KV) is het over denk ik. Tenzij er een ander opstaat met een sponsor. Sato zou daar ook nog terecht kunnen als package deal met Honda
#24
BR engineering gaat een LMP1 ontwikkelen in samenwerking met Dallara. Of er een hybrid motor in komt te liggen weet ik niet. Maar Nissan heeft nog wel wat liggen....

SMP racing zal het team runnen

http://www.racer.com/latest-stories/item/136503-br-engineering-launches-new-lmp1-project
#25
Formule 1 forum / Re: Max Verstappen topic
17 november 2016 - 09:52:05
Helaas ben ik het Italiaans niet machtig dus kan ik het originele interview niet lezen of het originele commentaar van Villeneuve op Sky Italia (want daar zal de gewraakte uitspraak wel gedaan zijn) verstaan. Het zal mij echter niet verbazen dat er het een en ander uit z'n verband is gerukt en dat de uitspraak werd voorgegaan door het commentaar dat het zeer indrukwekkend was wat Verstappen liet zien. Maar dat is slechts speculatie van mijn zijde.

Het doet mij denken aan het interview van Jack Plooij met de Canadees waarin Verstappen alle lof kreeg en een toekomstig wereldkampioen werd genoemd maar dat hij alleen nog wat snelheid tekort kwam. Guess what waarover de meltdown toen ging...
Ik zie verder niet in wat er mis is met de mening van Villeneuve. Het is slechts een mening, geen feit.

#26
Andere Autosport / Re: 2017 Verizon IndyCar Series
09 november 2016 - 12:06:43
Conor Daly is binnen bij AJ Foyt en Ed Jones zou een contract getekend hebben bij Dale Coyne (www.racer.com)
#27
Joest is zijn positie aan het evalueren: Het Audi chassis wat volgend jaar zou worden ingezet is al nagenoeg klaar. Er wordt bestudeerd of hier een non-hybrid motor ingezet kan worden.
Op de vraag of IMSA DPi een mogelijkheid is antwoordde Ralf Juttner: "I liked racing in America a lot," he said. "It was a few years ago, I have to admit. I loved it, Mr. Joest loved it." Oftewel, we kijken ernaar..

sportscar365.com
#28
Andere Autosport / Re: 2017 Verizon IndyCar Series
07 november 2016 - 13:49:08
Munoz zou in beeld zijn bij AJ Foyt Racing. Bevestiging zou nog maar een formaliteit zijn (aldus Racer.com)

#29
overigens werd door Joe Saward ook dat andere proefballonnetje weer genoemd: Red Bull zou, gezien de niet echt toekomstvaste motorstrategie van het team, weer op Audi hybrids azen...
#30
Andere Autosport / Re: IndyCar Series
04 november 2016 - 09:02:06
Citaat van: Jehoentelaar op 02 november 2016 - 16:34:05
Om het overzichtelijk te maken wil ik op zich wel een nieuw topic in elkaar knutselen met een overzicht van gevulde zitjes, de kalender, dat soort dingen.

Ik zou zeggen: bring it on.

En zet JR Hildebrand even op de plek van Newgarden bij ECR