Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Matthijs

#3991
CitaatAls ik me niet vergis zijn de hoogteverschillen zo ontworpen en gemaakt
Als dit waar is onderstreept het precies mijn punt: de circuits van Tilke volgen in mijn ogen te weinig de natuurlijke, organische lijn van het landschap (zoals bijvoorbeeld de Nordschleife), maar worden vanaf de tekentafel bedacht (inclusief dan kunstmatige hoogteverschillen).

Natuurlijk worden bijna alle circuits 'bedacht', maar de rechte lijnen en de geometrische vormen van de Tilke-circuits staan me een beetje tegen. Dat neemt niet weg dat er zeker interessante wedstrijden zijn verreden op Tilke-circuits.

Edit: ik lees net dat de locatie van het circuit voorheen een (kale?) vlakte was zonder hoogteverschillen. Tja, dan zijn er weinig natuurlijke en organische lijnen van het landschap te ontdekken...
#3992
Alle Tilke-circuits zijn high-downforce tegenwoordig. Hoewel hij echt wel mooie circuits heeft gemaakt is het voor mij teveel van hetzelfde. Misschien moet hij zijn passer en liniaal eens neerleggen en een natuurlijke, vloeiende baan maken die recht doet aan de locatie en de hoogteverschillen aldaar.

Op de spelcomputer vond ik het een matige baan (voor zover ik er dan over kan oordelen), maar ik hoop dat ik het mis heb.
#3993
Na een trage start (onervarenheid) rijdt Ricciardo nu toch wel echt beter dan Liuzzi. Als 'ze' ontevreden zijn over Ricciardo vraag ik me wel af wat dan de verwachtingen waren.
#3994
Formule 1 forum / Re: passieve f-duct
21 oktober 2011 - 13:17:57
De voorvleugel heeft niet zo veel effect op de topsnelheid, tenminste veel minder dan de achtervleugel (die veel meer drag produceert).
#3995
Dat klopt, maar ik wacht af waar je mee komt! ;)
#3996
Moet je opletten, komt SDG morgen met Suzuka '89!
#3997
CitaatMisschien waren ze wel telefonisch aan het wordfeuten en had Alonso alleen nog de X, de Q en de Y over.
:D I like
#3998
Hamilton VS Vettel

Geweldig.
http://www.youtube.com/watch?v=rkLZBxHWRXA

En de bonusvraag: wie rijdt ervoor?
#3999
Helaas worden mijn bovenstaande posts kracht bijgezet door de werkelijkheid: Dan Wheldon zou wellicht nog hebben geleefd als de achterwielen waren beschermd...
#4000
Formule 1 forum / Re: banaan van de race
17 oktober 2011 - 12:25:32
CitaatNee, ik geloof niet dat dat Schumacher was, maar een sauber geloof ik.
Het was toch Schumacher, kijk maar aan het eind van het filmpje onder. Niet dat het heel veel uitmaakt, maar als Schumacher niet naar rechts had gestuurd (de bocht in), maar naar links om Petrov te ontwijken hadden we nu met z'n allen Alonso de banaan gevonden die Schumacher eruit ramde.

#4001
Formule 1 forum / Re: banaan van de race
17 oktober 2011 - 10:27:17
CitaatEn daarbij dat er voor Alonso ook nog een auto reed.
Volgens mij was dat juist Schumacher, toch?
#4002
Andere Autosport / Re: IndyCar Serries
17 oktober 2011 - 09:34:16
RIP Dan Wheldon...
#4003
Formule 1 forum / Re: banaan van de race
17 oktober 2011 - 09:17:55
http://www.youtube.com/watch?v=jmGom8pYH0s&feature=related
Zie bovenstaand filmpje. Je kunt dan echt niet met droge ogen beweren dat Alonso niet veel te laat heeft geremd en veel te ver rechtdoor schiet. Hij blokkeert zijn voorwielen zelfs. Eerder insturen was echt geen mogelijkheid. Petrov en Alonso wilden gewoon niet eerder remmen dan de ander. Als Schumacher in zijn spiegels had gezien dat Petrov eraan kwam en naar links had gestuurd, was Alonso er vervolgens vol op geknald. Meer geluk dan wijsheid dus (voor Alonso dan, niet voor Petrov en Schumi).
#4004
Formule 1 forum / Re: banaan van de race
16 oktober 2011 - 11:12:16
Petrov en Alonso waren even fout. Alonso had alleen het geluk niemand te raken, dus daarom benoem ik Petrov nipt als banaan.
#4005
Ja dat krijg je ervan als de f1 krampachtig nieuwe markten wil aanboren die helemaal geen racetraditie hebben. Het zou me echt niet verbazen als het circuit daadwerkelijk een jaar lang niet is gebruikt.