Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Maikel0230

#16
Citaat van: Tuesday op 02 maart 2017 - 15:21:23
Williams mist iig weinig vandaag. Misschien komt het ze zelfs wel goed uit.

Van alle teams had Williams vandaag juist het meeste kunnen leren denk ik. Die hun pace in de regen was de afgelopen twee jaar nergens.
#17
Kan altijd gebeuren bij een rookie natuurlijk. Zijn teamgenoot aan de andere kant van de box had toen die zijn debuut maakte in 2002 ook een spin syndroom als ik mij niet vergis, en die is al bij al ook goed terecht gekomen. Natuurlijk krijg je de verwachte reacties op hem nu aangezien vaderlief toch best wel wat geld overheeft voor de carrière van zijn zoon. Er zijn zelfs al grapjassen die zo'n website gemaakt hebben als destijds met Maldonado.

De keerzijde is natuurlijk wel dat je van een coureur verwacht enige voorzichtigheid in te bouwen als je weet dat die vleugel gloednieuw ingevlogen is om de twee specimen die hij de dag ervoor al aan gort gereden heeft te vervangen. Daarbij heeft Stroll ook nog zijn crashreputatie van in de F3. Daarvoor kreeg hij zelfs een raceban alvoorens hij zijn seizoen omdraaide en kampioen werd.

Het is nog vroeg maar nu moet hij weerbaarheid tonen en volgende week zonder kleerscheuren zich klaarmaken voor zijn debuut.
#18
Formule 1 forum / Re: Met nog 2 races te gaan....
27 november 2016 - 23:12:20
Citaat van: Wings op 27 november 2016 - 20:29:56
Citaat van: Maikel0230 op 27 november 2016 - 19:27:27
Wat mij wel steekt is dat hij eerder dit weekend aangaf op vragen van journalisten het zo niet te willen spelen, om het dan uiteindelijk gewoon wel te doen. Toch een beetje een blaam op zijn race vandaag en ook wel een beetje klein van een echte racer als Hamilton.

Steekt jou dat serieus? Mij niet. Ten eerste ga je nooit je tactiek prijsgeven en ten tweede had Mercedes het Hamilton wellicht expliciet verboden en misschien wel tactisch er op ingespeeld. Dus nee daar ga je niet mee te koop lopen.

Mij steekt dat inderdaad ja. Hij hoeft van mij zijn tactiek niet prijs te geven, dan had hij beter een vaag antwoord gegeven. Dat deed hij niet. Hij stelde het nut er niet van in te zien en dat het op een circuit zoals Abu Dhabi weinig impact heeft, wat ook gewoon zo is. Dus ja, ik verwacht op dat vlak veel meer van een drievoudig-wereldkampioen Formule 1. Ik acht dat een rasechte racer als Hamilton daarboven kan staan.

Nogmaals met de tactiek zelf heb ik helemaal geen probleem. Hij ramt niemand van de baan, dus volledig reglementair. Er staat nergens in de reglementen dat je verplicht bent van start tot finish keihard te rijden. Het is dat hypocriet gedoe errond wat me ontzettend stoort. Voor de rest toonde hij zich na de finish een waardig verliezer, duidelijk ontevreden, maar respectvol genoeg naar Rosberg toe.
#19
Formule 1 forum / Re: Met nog 2 races te gaan....
27 november 2016 - 19:27:27
Ik heb persoonlijk geen problemen met de manier waarop Hamilton het hier uitgespeeld heeft. Zolang hij niet probeert om Rosberg uit te schakelen door op hem in te rijden zijn alle middelen heilig. Wat mij wel steekt is dat hij eerder dit weekend aangaf op vragen van journalisten het zo niet te willen spelen, om het dan uiteindelijk gewoon wel te doen. Toch een beetje een blaam op zijn race vandaag en ook wel een beetje klein van een echte racer als Hamilton.

CitaatBacking Rosberg up 'not practical', says Hamilton
2016 Abu Dhabi Grand PrixPosted on | 24th November 2016, 12:17Author Keith Collantine
Lewis Hamilton says it wouldn't be practical to hold Nico Rosberg up in order to encourage others to overtake his championship rival at Yas Marina.

Hamilton needs to win Sunday's race with Rosberg no higher than fourth if he is to become champion. Red Bull team principal Christian Horner said the smart thing for Hamilton to do would be to get in front of his team mate and hold him up.

"I was only just made aware of what Christian had said," said Hamilton when asked about it during today's press conference.

How Hamilton can disrupt Rosberg's title run
Hamilton said his first priority was to ensure he gets ahead of his team mate. "Nico has obviously been on pole for the last two years here, he's been very quick."
"This has generally been a relatively strong circuit for me but I have not delivered in the last years so my sole goal is to do so, make sure that I'm at my best this weekend as I have been the last couple of races."

Hamilton said he will consider his tactical options on Sunday, but holding Rosberg up has "not ever really been my thought process".

"I always really just try to, if I'm out ahead I want to be as far ahead as possible. Generally when you have a 18, 30 second lead, that's as painful a blow as you can give to the guy that you're fighting. So you look at the last race, if we didn't have red flags, I would have been 30 seconds ahead. Those scenarios for me is more valuable, more of an achievement than backing up your team mate."

He also pointed out the configuration of the Yas Marina circuit makes it difficult to delay a rival.

"Here, whilst in theory it sounds like it makes a lot of sense, it's not very practical to do," Hamilton concluded. "You've got two long DRS zones here, it wouldn't be very easy and very wise to do so."

Meanwhile Rosberg rebuffed suggestions he could try to take him team mate out of the race to guarantee the title.

"It's going to be a weekend like any other where I'm going to go for the race win and do what it takes to get that," he said. "Within the limits of what's acceptable, of course."
#20
https://twitter.com/tgruener/status/801854036668465153

Deal Sauber-Wherlein is rond volgens Tobias Gruner.
#21
Formule 1 forum / Re: Max Verstappen topic
17 november 2016 - 23:41:00
Je mag ook niet vergeten dat tegenwoordig door de goede voorbereiding van coureur op de F1 er geen 'slechte' regenrijders meer zijn. De meesten kunnen wel hun mannetje staan op het nat. Van de huidige coureurs is misschien Palmer de enige waarvan je kan stellen dat hij in de regen resoluut meer dan eens faalt. Ook Rosberg lijkt meestal als het nat is niet in staat om Hamilton bij te benen, valt echt op, maar een slak is het zeker niet.

Daarom vond ik de prestatie van Max afgelopen zondag juist zo sterk. Vergelijkingen met Senna en Schumacher mogen er wat mij betreft wel zijn, van P16 naar P3 op +/- 20 ronden is echt wel senna-esque, alleen moet men opletten hem niet meteen gelijk te schakelen met die twee. Ik geeft toe dat ik eventjes niet wist waar ik het had en me wat mee heb laten slepen in de hype die er meteen na de race is ontstaan. Indien hij in de toekomst consistent in de regen laat zien dat hij de beste is van het pak komt die titel van regenkoning, terecht, vanzelf.
#22
Formule 1 forum / Re: F1 - Motoren
17 november 2016 - 23:20:41
Dit was me eerder ook al opgevallen. Zeker bij de wintertests als de zon laag staat en de mercs oefenstarts deden aan het eind van de pitsstraat zag je het heel goed. Ik vermoed echter dat het is zoals de eerste comment op die reddit post suggereert en dat wat je hier ziet het verbranden is van excessieve olie bij de opwarmronde. De meeste auto's doen dit overigs. Door gebruik van verschillende fabrikanten kan dit al eens meer opvallen bij de ene als de andere auto.

Het succes van Mercedes schuilt in mijn ogen (aldus zonder tinfoil hat) in drie zaken:

1. Betere ontbranding
2. Engine mapping (waarbij stand 11 gereserveerd is voor het fabrieksteam)
3. Aerodynamica (moeten zekers niet onderdoen voor RB)

#23
Citaat van: Tuesday op 14 november 2016 - 12:04:31
Citaat van: Robbert65 op 14 november 2016 - 11:35:52
Citaat van: Tuesday op 14 november 2016 - 11:23:34
Citaat van: Matthijs op 14 november 2016 - 10:50:24
Ze noemen de regen wel eens 'the great equalizer' maar dat is echt onzin. Een goede auto hebben is op nat vreselijk belangrijk. Wat wel zo is, is dat de factor coureur in de regen groter wordt dan op droog, dus je kunt meer het verschil maken als rijder. Maar Verstappen had dit echt niet met een Manor kunnen doen.
klopt helemaal. Als je teamgenoten vergelijkt krijg je vaak een wat beter beeld van wie er goed overweg kan met een natte baan. Dat vond ik misschien wel het indrukwekkendste van gisteren, waar Ricciardo bleef hangen, ging Max als een mes door de boter. Met een RBR op verse banden en een in elkaar gedrukt veld krijg je dan een uitgelezen mogelijk om je te onderscheiden. Max deed dat geweldig, Ricciardo een stuk minder.
Verstappen reed de laatste stint, na de mislukte switch naar intermediates, op gebruikte full wets, niet op nieuwe banden. Ook Ricciardo was teruggezet op gebruikte banden dacht ik.  Het verschil met Ricciardo was groot en als het klopt met die gebruikte banden van Ricciardo, dus niet te verklaren met nieuwe banden voor Verstappen.
dat zou kunnen, maar die gebruikte banden zullen toch een stuk minder gebruikt zijn dan de banden van andere rijders door die 12 ronden op intermediates. Maar goed, heel veel verschil zal het niet gemaakt hebben, dat zat m vooral in de rijder en de auto.

Maakt niet veel uit op de full-wet band. Zolang de baan voldoende nat genoeg blijft zal dit rubber nauwelijks slijten. Daarvoor zijn ze ontworpen.
#24
Formule 1 forum / Re: Max Verstappen topic
13 november 2016 - 23:14:29
Na Schumacher heb ik zelden nog een coureur gezien die op zo'n magistrale wijze de regencondities de baas is. De laatste tijd vond ik hem vaak iets te arrogant uit de hoek komen, maar als je zo kan sturen dan snoer je iedereen gewoon de bek en kan je hem alleen maar bewonderen. Als er een coureur is die het gesprek voert op de baan, dan is het Max Verstappen wel.
#25
Manor klopt wel niet ;)
#26
Wat ook kan meespelen is misschien dat hij wind heeft gekregen wat de plannen zijn van Renault. Kan best dat die hem enkel nog voor 2017 wilden hebben om hem dan te vervangen door een andere rijder. Kan daarom idd zijn dat hij voor de veiligheid koos en naar Haas gaat.
#27
Citaat van: Jehoentelaar op 09 november 2016 - 18:40:06
Magnussen is door Renault uiteindelijk zo lang in de wachtkamer gezet dat ik mij kan voorstellen dat hij zich al langer is gaan oriënteren op alternatieven.

Toont toch eignelijk wel een beetje een gebrek aan zelfvertrouwen aan bij Magnussen. Over het algemeen heeft hij er een beter jaar opzitten dan Palmer, en dan mag je toch wel verwachten dat je zitje verzekerd is.

Er kan ook geld mee gemoeid zijn, al lijkt me dat hier een mindere factor te zijn. Palmer brengt toch enkel sponsors mee dacht ik?
#28
Ik ben niet de grootste Palmer fan, maar ik vind wel dat hij recentelijk echt wel op hetzelfde niveau lijkt te zitten als Magnussen. Blijft echter wel een beetje een rare keuze. Je gaat me toch niet wijsmaken dat Magnussen zelf een fabriekszitje voorbij zich laat gaan om naar Haas te gaan.
#29
Dit heeft volgens mij echt niets met kosten of vooruitgang te maken. Volgens mij is de VW groep geld aan het opsparen voor de uitval van dieselgate, want ook het WRC programma van VW is geschrapt, en die hebben verdorie de laatste vier jaar de competitie op een hoopje gevaren!
#30
Formule 1 forum / Re: Max Verstappen topic
30 oktober 2016 - 23:06:53
Ben fan van Max, maar soms moet ik toch even mijn wenkbrauwen fronsen. Die commentaar na de race vandaag alweer.... Denk toch eens even na man. Stel je eventjes boven die tirade van Vettel, 'be the better man' enzo. ;)