Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Doefie

#31
Formule 1 forum / Re:Puntentelling
13 december 2009 - 19:05:17
Puntenaantal is belachelijk hoog. 50 jaar lang werden de eerste 5 a 6 coureurs beloond voor elk punt dat ze haalden, er werd gestreden om in de punten te geraken en elk puntje telde (meestal) mee. Met dit nieuwe systeem krijgen ze gewoon punten kado. Als reden geven ze op "omdat het startveld vergroot is naar 26". Wat deed men dan in 1989, toen er 45 inschrijvingen per weekend waren? Kan je evengoed zoals in de NASCAR of V8 Supercars 1000 punten uitdelen voor een overwinning, dan hebben ze ook tot de allerlaatste plaats punten en telt er niets meer van de prestaties (/ statistieken) van vroeger.

Proficiat FIA, ze helpen het weer professioneel om zeep. Nu zijn we eindelijk grotendeels van de verdomse elektronica in de wagens af, nu gaan ze het naast de wagens verkloten.
#32
Andere Autosport / Re:A1GP
16 november 2009 - 01:22:44
Terug naar vroeger met duidelijke opstaplijnen (Formule Ford of Formule Opel Lotus, Formule 3, Formule 2 / 3000, Formule 1) zou veel beter zijn. Zo heb je tenminste degelijke startvelden en komen de talenten zowieso naar boven. Nu heb je in de ene klasse 10 deelnemers, de andere 8, de andere 20, de andere 16, ... smijt die bij elkaar en je hebt pas een race :-) Maar nee, nu wilt elke constructeur "zijn" raceklasse en wordt het meer show dan racen.
#33
En connecties. En zin in politieke spelletjes.
#34
Geld, dat is het enige :-)

Citaat van: gloudiesaurus op 10 november 2009 - 18:41:55
Wat is dat voor klasse, KF3?

KF3 is de klasse van de Junioren, de leeftijdscategorie tussen 13 en 15 jaar. Zo hebt ge ook KF2 (met Belgisch vice-wereldkampioen én RACB Stuurwiel-winnaar Stoffel Vandoorne) en KF1. Ge hebt ook KZ1, KZ2, ...
#35
Formule 1 forum / Re:Silly Season!!
02 november 2009 - 21:35:23
USF1 heeft een glimp getoond van hun design voor volgend jaar:

http://www.teamamericaf1.com/blog/wp-content/uploads/2009/02/taf1-p01.jpg
#36
+18 000 handtekeningen, op zich gaat het niet slecht voor een internetpetitie ...
#37
Formule 1 forum / Re:De 50 besten ooit
27 oktober 2009 - 20:45:15
Een lijst die op geen kloten trekt inderdaad, alleen Jimmy Clark vind ik persoonlijk een terechte plaats hebben.

Citaat van: flupke3 op 26 oktober 2009 - 21:43:00
Tja...die Rosberg staat inderdaad te hoog voor zijn palmares.
::)

Fangio ook, volgens zijn palmares heeft die maar 51 races gereden (en 24 races gewonnen)!

...

::)
#38
Formule 1 forum / GP van Abu Dhabi
17 oktober 2009 - 13:03:55
De eerste rondjes op video op het nieuwe circuit:


Mijn persoonlijke indruk:
Een hele vreemde, maar wel interessante pitsuitgang! Door het stoffige en gladde wegdek (en uit schrik om zo met de passagier te crashen) is hij nog niet voluit gegaan, maar het is een typisch Hermann Tilke-circuit. Lange rechte stukken onderbroken door korte, scherpe en oninteressante bochten. Een mix van Singapore, Shanghai en Bahrein. De muren zijn dicht bij de kant gezet, maar daar tegenover liggen er weer kilometers uitloopstroken aan de bochten zonder één sprietje gras. Met van die hypermoderne gigantische gebouwen langs de zijkant, waar het Tilke eigelijk alleen maar om te doen is.

Ik vrees dat het weer een flop gaat worden, zoals Bahrein.

#39
Sportforum / Re:Olymische spelen 2016
08 oktober 2009 - 02:15:54
Buiten de veel tralala is Rio niet echt iets speciaals :-) 30° in de winter, 10-15 extra in de zomer, en vooral veel volk die geen knijt Engels praat. Het eten is er anders wel lekker :-)
#40
En gij?
#41
Andere Autosport / Re:Jérôme D'Ambrosio
06 oktober 2009 - 01:45:03
Vanthoor inderdaad, maar zoals gezegd is het Duits Formule 3-kampioenschap echt niet meer wat het geweest is. Frédéric Vervisch werd al "op z'n gemakje" (bij wijze van spreken dan natuurlijk) kampioen, Vanthoor nu ook. Nu zal hij voor volgend jaar ergens degelijk moeten kunnen uitkomen (Engels Formule 3 ofzo) en degelijk presteren wilt hij voor de Formule 1 kans maken. Papa zal wel de nodige centen voorzien, hij heeft vorig jaar voor zoonlief enkele vrienden aangesproken die hem een zitje betaald hebben in het Formule 3-kampioenschap...

Vervisch doet het alleszinds niet slecht in USA. Hij is er dit jaar derde of vierde geworden in de Formule Atlantic, instapklasse naar de IRL. Hopen dat we hem binnenkort nog eens aan het werk zien.
#42
Jep. Half oktober komen de 'grand chefs' bijeen om het definitief op poten te stellen enz., volgend jaar zou ik normaal gezien aan de start staan :-)
#43
Andere Autosport / Re:Jérôme D'Ambrosio
05 oktober 2009 - 00:59:58
Formule LeMans is de instapklasse voor de LeMans Series, waar de 24u deel van uitmaakt -> http://www.formulalemans.com . Je kan het formule-wagens noemen, je kan het ook anders bekijken. Ergens zijn het wel formulewagens gezien ze dezelfde opbouw hebben, ook niet omdat ze niet "open wheel" zijn. Nu ja, veel maakt het niet uit, ze gaan in elk geval even snel. Nico Verdonck, in een ver leven nog Belgische hoop in de toenmalige Formule 3000, stond daar trouwens dit jaar aan de leiding.

Baguette maakt volgens mij het meeste kans op een Formule 1-zitje tegenwoordig, dankzij zijn titel in de World Series en de nodige connecties in de paddock, plus al die nieuwe teams. Het geld dat hij moet meebrengen zal er vanaf hangen denk ik. Jérôme d' Ambrosio gaat wel aardig maar ook niet meer dan dat. Na een sterk seizoensbegin is hij stilgevallen en rijdt hij zich niet meer in de kijker.

Naast die twee zijn er trouwens nog aanstormende talenten. Benjamin Bailly die de Formul' Academy Series op zijn naam schrijft en nieuwe laureaat voor volgend jaar, Stoffel Vandoorne. Stoffel is vice-wereldkampioen karting KF2 en gaat bijzonder goed (ken hem ook persoonlijk :-) ): http://video.rtlinfo.be/Video/71439.aspx . Zoals altijd, er is veel talent, maar of het geld er ook komt is de jammerlijke vraag.
#44
Begint stilaan zo zijn vorm te krijgen, dankzij de prestaties tijdens de Zolder Truck Grand Prix in september.

Westfield was speciaal uit Engeland afgezakt met hun fabriekscoureur Jamie Morrow. Met de versnellingsbak nog afgesteld op het laatste Engelse circuit begon Jamie aan zijn verkenningsrondjes op vrijdag, hij had nog nooit op Zolder gereden. De bedoeling was dat hij ook een 210pk sterke motor voor zijn kont kreeg geschoven, maar vermits hij als Engelsman zijnde het stuur aan de verkeerde kant koos werd het dus een 190pk-motor, 20 minder dan de Renault Clio's (en enkele Lotus Elisen) waartegen hij het moest opnemen (ofwel "klasse 4" in de race). De Elise haalde een tijd van 1'46.5, Jamie ging er in de kwalificatie onder naar 1'45.9 . In de race zelf liep hij maar liefst 4 (!) seconden per ronde uit op de nummer 2, de Lotus Elise. Halfweg de race reed hij al op 50 seconden voorsprong, tot men 105.9dB opnam en hij uit de race werd gehaald wegens geluidsoverlast (105dB toegestaan). Hadden ze het vroeger geweten, had het team er voor de race iets aan kunnen doen.

Maar, doel bereikt: men (de toekomstige organisatoren) wilden bewijzen dat de Westfields een betere instapklasse waren dan de "klasse 4" die nu meerijdt, en o zo veel goedkoper (€18000 voor een Westfield tegenover €30-40 000 voor een raceklare Clio).

Op naar volgend jaar dus, tevens mijn debuut op het circuit :) als alles gaat zoals nu alleszinds
#45
Formule 1 forum / Re:Hongaarse GP
25 juli 2009 - 23:19:59
Mij lijkt het, gebaseerd op de foto's, dat het onderdeel tegen de bevestiging van zijn vizier is gevlogen en daarvan een onderdeel door de helm naar binnen heeft geduwd. Lijkt mij anders vrij bizar om zo'n wonde te krijgen, zeker omdat de vizieren om een millimeter ofzo na toe zijn. Op de foto is ook duidelijk te zien dat Massa bij bewustzijn was, alleen op de moment net na de impact serieus groggy :)