A long time ago in a galaxy far, far away was er een topic waarin iedereen zijn desktop mocht posten. Ik zal de spits afbijten:
Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.
Toon bijdragen MenuCitaatBron: http://www.topgear.com/content/news/stories/1472
New Jaguar C-XF
These exclusive Top Gear studio shots are as close as you'll get to Jaguar's new C-XF ahead of next week's Detroit motor show.
Billed as a design exercise showcasing the vision for the next generation of Jag saloons, the XF gives us a glimpse of what we can expect from the upcoming S-Type replacement in a year's time.
And the message is clear - no more retro. "This isn't about heritage," says Ian Callum, Jaguar's design director. "Understanding Jaguar's past is about understanding what created those cars in the context of their time. This is about creating something that's right for our time."
The lines are chiselled high-tech rather than swooping old school - and the high-shouldered, lean-forward shape is more reminiscent of sharp new Japanese design (think Lexus IS) than Jaguar history book.
"Everything powers rearwards from the grille," says Callum, "and there should be a spontaneity, as though something's just happened. There's no unnecessary decoration on this car. If there's a detail, there's a good reason why it's there."
Under the bonnet there's a reworked version of Jaguar's 4.2-litre supercharged V8, rumoured to deliver around 500bhp - ready, we hear, for a likely XF-R appearance.
For the first time in a road car, the engine uses Beru F1 System's Wire in Composite (WIC) technology, where the electrical kit is tucked neatly and safely away in a bespoke carbon-fibre sleeve.
Inside, the retro-bashing continues: heavily sculpted seats trimmed in semi-aniline leather headline with cool carbon-effect trim. Even the standard-issue Jag wood trim has been worked over - symbolically scorched poplar wood features on the doors and transmission tunnel.
Start the engine and the cabin is filled with electroluminescent lighting; select 'dynamic' mode on the transmission and the rev-counter motors towards you. There's even a Dual View screen on the dash, allowing the driver to view the satnav and passenger to watch a DVD.
As Ian Callum puts it: "Jaguars should be perceived as cool cars, and cool cars attract interesting and edgy people. The next generations of Jaguars will do just that." And, finally for Jaguar, we reckon that might just be right.
Citaat van: www.hln.be
Thierry Tassin veroordeeld tot 18 maanden met uitstel
De correctionele rechtbank van Brussel heeft donderdag gewezen autopiloot Thierry Tassin (47) veroordeeld tot 18 maanden met volledig uitstel en een effectieve boete van 12.500 euro.
5 miljoen euro
Tassin, thans consultant autosport voor de RTBF, werd schuldig bevonden aan het opstellen van een groot aantal valse facturen met het oog op fiscale fraude. Daardoor kon hij zowat 5 miljoen euro winsten verdonkermanen. Tassin werd ook schuldig bevonden aan actieve corruptie jegens zijn belastingcontroleur. Volgens de rechtbank heeft Tassin zowat 20.000 euro aan de ambtenaar overgemaakt. Die is nu adjunct-directeur op het ministerie van Financiën.
Sinterklaas
Rechter Annick Baudrie benadrukte dat dit 'corruptiepact' erg efficiënt is geweest, omdat het Tassin in staat stelde te ontsnappen aan directe controles. De magistraat herinnerde eraan dat de ex-winnaar van de 24 Uren van Francorchamps meerdere jaren Sinterklaas kwam vieren in de kantoren van de fiscus. Hij was dan zelf verkleed als goedheilig man. (belga)
Citaat van: www.tweakers.net
Gebruikers van MSN onder Windows XP worden de laatste tijd geplaagd door een gevaarlijk virus. Het is het eerste virus dat gebruik maakt van een vorige week ontdekte fout in het grafische systeem van XP. Het aantal besmettingen is tot dusver gering, enige honderden. Aangezien 98 procent hiervan Nederlandse gebruikers betreft, wordt aangenomen dat de maker van het virus eveneens Nederlander is. Omdat Microsoft nog geen patch tegen het virus heeft uitgebracht zijn ook gebruikers met de nieuwste updates kwetsbaar.
Het virus presenteert zich als een plaatje met een kerstgroet. Wie daar op klikt raakt via een internetpagina besmet. Op het systeem wordt vervolgens een keylogger geïnstalleerd die alle toetsaanslagen registreert. Dit gedrag doet vermoeden dat de maker van het virus uit is op betaalgegevens en creditcardnummers. Volgens virusdeskundigen is er geen echte remedie tegen zolang Microsoft er geen update tegen heeft uitgebracht. Het antivirusbedrijf Kapersky adviseert gebruikers tot die tijd de beveiligingsinstellingen maximaal te zetten en op te passen met onbekende plaatjes.
Citaat van: www.planetf1.comKeith Duckworth, one of the founders of Cosworth Engineering, has died at the age of 72.
Created in 1958 by Mike Costin and Keith Duckworth, Cosworth today employs 600 staff and is still one of the best-known names in motorsport.
Costin and Duckworth created the Cosworth DFV engine which started its F1 career in 1967 and won on its debut in the Dutch Grand Prix with Jim Clark's Lotus.
The engines also powered Jackie Stewart, Emerson Fittipaldi, James Hunt and Nelson Piquet to world titles in the 1970s.
The company will supply Williams (V8) and Toro Rosso (V10) in 2006.
CitaatAlcohol in het verkeer. We weten het allemaal: dat gaat niet samen. Maar weten en doen is twee. Saab heeft nu de Alcokey ontwikkeld om te zorgen dat de achteloze alcoholdrinkers zich daarvan bewust zijn op het moment dat ze achter het stuur stappen.
De Alcokey van Saab is nog een prototype, waarmee de auto alleen gestart kan worden als de bestuurder eerst op het mondstuk heeft geblazen en de ingebouwde alcoholgevoelige sensor groen licht heeft gegeven. In Zweden is 29 procent van de dodelijke aanrijdingen het gevolg van alcoholgebruik. Daarom heeft de alcoholtester in de contactsleutel volgens Saab dan ook zin. Als hij in productie zou gaan, zou hij zo'n € 250 moeten kosten.
In de Alcokey gaat de adem langs een sensor die verbonden is met de transponder in de sleutel. Is het alcoholpromillage in de adem boven de wettelijk toegestane waarde (dat is programmeerbaar), geeft de transponder geen deblokkeringcode af voor de elektronische startblokkering van de auto. Saab ziet mogelijkheden voor levering van een dergelijke sleutel als optie, zeker nu bedrijven en Zweedse overheidsinstellingen met omvangrijke wagenparken zich zorgen maken over het rijden onder invloed.
De sleutel maakt gebruik van het in de auto aanwezige antidiefstalsysteem. Zodra de bestuurder met een druk op de knop in de sleutel de auto ontgrendelt, schakelt hij tegelijkertijd de alcoholsensor in. Om te kunnen starten moet er eerst worden geblazen, waarna een groen of rood lampje oplicht. Bij groen functioneert de sleutel normaal, bij rood blijft de startblokkering ingeschakeld.
Citaat van: http://www.autoweek.nl
Toyota kan net zo gek doen als bij voorbeeld DaimlerChrysler. Dat zie je wel aan de PM, de Personal Mobility concept, die het merk op de tentoonstelling in Tokyo lanceert.
De cockpit staat helemaal los van de wielen en de wielbasis is variabel, waardoor de PM kan worden aangepast aan de snelheid of aan de behoefte aan een comfortabele instap. In de hogesnelheidsmode wordt de PM uitgerekt op de maximale wielbasis en ligt de cockpit zo laag mogelijk bij de grond. In de stadsmode staan de wielen dichter bij elkaar voor een betere wendbaarheid. Daarbij zorgt de hogere positie van de cabine voor een goed zicht op het verkeer. De PM kan bij het parkeren zo klein mogelijk worden gemaakt, waarbij de achterwielen naar binnen draaien en de cabine verder omhoog komt om de in- en uitstap te vergemakkelijken. Foefje is dat de PMs met elkaar kunnen communiceren, bij voorbeeld door communicatie uit te wisselen of te chatten. Ze kunnen bovendien een peloton vormen, waarbij de voorste PM de anderen leid, die op de automatische piloot volgen. Daartoe is de PM voorzien van radargestuurde cruise control.
CitaatKopieervergoeding moet auteurs en uitvoerders compenseren
Begin januari besliste de federale regering een belasting in te voeren op blanco cd-R-schijfjes. Die belasting wordt van kracht op 1 mei. Het principe van de nieuwe belasting werd op 10 januari jongstleden goedgekeurd door de ministerraad. De belasting heet officieel 'vergoeding voor kopiëren voor eigen gebruik', en is bedoeld om de rechthebbenden (componisten, uitvoerders en producenten) te vergoeden voor kopieën die u voor persoonlijk gebruik van uw eigen audio-cd's maakt.
Er bestond al zo'n belasting op blanco audio-cd-R's - het type schijfjes dat u nodig hebt voor de cd-schrijvers in een hifi-installatie. Die belasting wordt verhoogd van 12 naar 23 eurocent per uur muziek dat er op zo'n schijfje past. Op blanco data-cd-R's komt er een nieuwe belasting van 12 eurocent per uur muziek.
Op het kabinet van Charles Picqué, Minister van Economie en Wetenschappelijk Onderzoek, kon men ons bevestigen dat deze belasting op 1 mei 2003 officieel ingaat.
De belasting betekent overigens niet dat u voortaan ongeremd kan gaan kopiëren. De billijke vergoeding gaat alleen over kopieën voor eigen gebruik, bijvoorbeeld voor in de wagen of in een tweede verblijf. Een kopie maken van een cd die u niet gekocht hebt of gedownloade muziek op cd branden blijft illegaal. In december had de partij Spirit voorgesteld om alle muziekdownloads te legaliseren en de rechthebbenden te compenseren via een forse belasting op blanco cd's en harde schijven, maar zover zijn we nog niet.
Bron: ZDNet.be
Page created in 0.053 seconds with 16 queries.