Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Bart VD

#1
Ik mis een "0" in de opties.  De eerste race dit seizoen die ik bekijk en het was ronduit slaapverwekkend.  Dus terug naar samenvattingen op youtube.  Kost mij minder tijd, en dan moet ik ook niet zo lang kijken naar kunstmatige inhaal-knopjes, brandstofbesparend cruising en spuuglelijke halo's.  Jammer, F1 was ooit een mooie sport.
#2
Formule 1 forum / Re: Grid girls verdwijnen
22 februari 2018 - 12:45:21
Het grootste probleem hier is dat dit deel uitmaakt van een veel groter geheel.  Aan de overkant van de plas (maar intussen ook in Europa) zijn ze met dit soort onzin al veel langer bezig.  Van "safe spaces" tot "jij facist!!" of imaginaire vrouwenhaat en zelfs het bij wet gaan bepalen welke persoonlijke voornaamwoorden je nog mag gebruiken.  We zijn de afgelopen jaren steeds meer afgegleden naar een maatschappij waar het lucratief is om slachtoffer te zijn of om overal slachtoffers en "onderdrukkers" te zien.

Dat dit ten koste gaat van grid girls is nog maar het minste.  De vrije meningsuiting ligt volop onder vuur en het principe "vermoeden van onschuld" moet tegenwoordig in de publieke opinie vaak plaats ruimen voor het principe "we moeten het slachtoffer de facto geloven".  Grote social media sites (Twitter en Youtube voorop) zijn dan ook al langer bezig met het censureren, shadowbannen en demonetizen van "verkeerde" meningen.

Klinkt dat allemaal nogal dramatisch voor wat grid girls?  Zeker.  Maar het maakt het niet minder realistisch.

P.S.: En ironisch genoeg wordt die "objectivering" van vrouwen nu dus vervangen door kinderarbeid...
#3
Volgens insiders zou Force India bij de sponsordeal ook gedwongen de piloten moeten vervangen.  Als vervangers worden Barbie Mattel en Ken Strandjeannet getipt.
#4
Citaat van: Dimensie op 19 maart 2014 - 12:19:23
Citaat van: Jozef op 19 maart 2014 - 01:07:23
Of iets milieuvriendelijk is of niet, die discussie is altijd complex. Een auto als de Prius is voor het milieu ronduit een drama tenzij er een goede oplossing komt voor afgeschreven batterijen.

Buiten de batterijen...eigenlijk is de som of de auto milieu vriendelijk is alleen te bepalen door!
energie van productie, bij het totale verbruik over de levensduur, en de energie kosten van verwijdering van de auto bij elkaar op te tellen  ;)

Eigenlijk is het zaakje nog veel complexer dan dat, net zoals bij zowat alle "groene" ingrepen, overigens.  Zo is er ook de impact van transport (een wagen die aan de andere kant van de wereld gebouwd wordt ten opzichte van een wagen die uit eigen land komt), is er de impact van de productie van de brandstof (komt de gebruikte electriciteit bvb voornamelijk uit bruinkoolcentrales?  Ook windmolens en zonnepanelen groeien niet zomaar aan de bomen), en is er zelfs de impact op het gebruik (gaan mensen wat meer rijden als het electrisch en dus gepercipieerd groener/goedkoper gebeurt?), ...

Volgens mij is zowat elke "groene" ingreep zodanig complex dat het onmogelijk is een echt idee te vormen van hoe groen het nu eigenlijk allemaal wel is.
#5
Wanneer het alleen om het uiterlijk gaat, dan zeg je "They have a stunning car".  Dat je zegt "They look like they have a stunning car impliceert dat het gaat om iets dat niet meteen waarneembaar is, iets dat slechts een vermoeden is.  Het lijk mij vrij duidelijk dat Hamilton het hier heeft over de snelheid van de wagen, en dat hij vervolgens de ongeschreven regel "if it looks good, it's usually fast" gebruikt om dat te onderbouwen.
#6
Citaat van: Maikel0230 op 23 februari 2014 - 10:00:14


Ai, resultaat van eventjes teveel wheelspin.

Misschien wilde hij gewoon van die stofzuigerneus af. ;-)
#7
Sorry, maar ik mis toch een paar opties.  De la rosa-Kathikeyan?

Een totale FAIL kan ook legendarisch zijn he ;-)
#8
Citaat van: Matthijs op 10 januari 2014 - 12:41:35Ik snap je frustratie wel, maar je verhaal klopt niet. Aan de ene kant roep je dat de gigantische rem op technische innovatie eraf moet, maar aan de andere kant baal je ervan dat de F1 gedomineerd wordt door geld.

Wanneer ik het heb over de dominantie door geld, dan heb ik het niet over hoeveel de teams spenderen aan hun ontwikkelingen.  Dan heb ik het over paydrivers.  Ideaal zou ik graag een F1 zien waar rijders rijden omwille van hun talent en niet omwille van de centen, en waar alle mogelijke technische ontwikkelingen mogelijk zijn.  Nu zal dit niet haalbaar zijn, o.a. omdat de kleinere teams die ontwikkelingen financieel gewoon niet aankunnen.  Wel, zet dan een spending cap op die ontwikkelingen, maar laat a.u.b. toch de ruimte om nieuwigheden uit te vinden (ik denk bvb aan de suspension van Lotus)...

CitaatLaten we eerst beginnen te achterhalen waarom deze 'jeanetterij' (jouw woorden, niet de mijne) in de sport is gekropen

Omdat de stewards voor het minste geringste al in je nek springen.  "Causing a collision"... fucking hell... Ik dacht dat het racen was.

Citaatom vervolgens de problemen bij de kern aan te pakken. Roepen dat alles slecht is is heel makkelijk (en begrijpelijk) maar brengt ons niet verder.

Je kan een probleem maar aanpakken wanneer je het eerst bij naam noemt.
#9
Dat ze eens ophouden met foefelen in de regels.  Niet voluit gaan om banden te sparen, anderen voorsteken door gewoon het vleugeltje plat te leggen, een gigantische rem op technische innovatie, elke inhaalactie waar er ook maar het minste contact is wordt door de stewards bestraft, en nu dus kunstmatig het kampioenschap wat langer aan het infuus houden.  F1 is verworden tot een karikatuur, een grap, een sport waar rijderstalent en technische hoogstand plaats moeten maken voor geld, kunstmatig gefoefel en jeanetterij.  Kunnen we aub eens gewoon terug gaan racen?
#10
Citaat van: NielsD op 29 december 2013 - 23:48:29Wat mij betreft is zijn keuze om buiten de piste te gaan skieën absoluut niet belangrijk in deze kwestie. Het gaat hier om een leven van een Formule 1-legende en voor velen een held, laten we ons daar op focussen en niet op de dingen die niet echt belangrijk zijn nu.

Ook dat is irrelevant. Schumacher is een mens met een familie.  De rest is bijzaak.
#11
Formule 1 forum / Re: Silly Season 2013/2014
19 november 2013 - 15:52:41
Citaat van: Jeroen op 19 november 2013 - 06:36:52
Citaat van: Gerard op 18 november 2013 - 23:22:09
De Quantum/ Lotus soap heeft ook weer een vervolg.. Boullier zou nu gezegd hebben Hulk te willen hebben, maar het zou begrijpen als Hulk voor zekerheid gaat... Overigens zou de deal deze week dan eindelijk bezegeld worden.... Ben benieuwd....

Wanneer Boullier zegt dat hij het kan begrijpen als Hulk voor zekerheid gaat, lijkt het mij dat het niet binnen een week rond is. Want als het deze week bezegeld wordt, kan Hulk net zo goed nog even wachten, lijkt me. Die week kan er ook nog wel bij.

Misschien zie ik spoken, maar die uitspraak van Boullier komt bij mij over alsof hij Hulk net dat laatste duwtje naar een ander team wilde geven.  Niet omdat hij Hulk niet wilt als piloot, maar wel omdat hij liever voor Maldonado's centen gaat.  En aangezien Hulk op deze manier zelf eieren voor zijn geld kiest, kan Lotus nu ongegeneerd voor die centen gaan onder het motto "nu moeten we wel Maldonado kiezen".
#12
Formule 1 forum / Re: Silly Season 2013/2014
02 september 2013 - 11:24:58
Citaat van: NielsD op 01 september 2013 - 22:29:11
Citaat van: Fabian op 01 september 2013 - 22:28:04
Ik hoop zo dat je sommige dingen fout hebt Niels!!!  :) ;)

Ik zou het namelijk echt belachelijk vinden als Red Bull niet kiest voor Ricciardo. Dan kunnen ze Toro Rosso opdoeken en er mee stoppen want dan heeft t allemaal weinig zin als je t mij vraagt, maar goed dit heb ik al vaker aangegeven.

Wat betreft de andere namen zal het me allemaal weinig uitmaken.

Ik denk ook niet dat ik het helemaal goed heb, maar ik heb gewoon geen zin om Ricciardo in de Red Bull te zien. Kan er niks aan doen.

Van mij moet er zelfs helemaal niemand in die red bull zitten.  En dan worden ze waarschijnlijk nog kampioen...
#13
Ik zie hier een gouden kans voor een comeback van Schumacher. ;-)
#14
Citaat van: Super Seb op 08 maart 2013 - 20:20:36
Citaat van: Jeroen op 08 maart 2013 - 19:05:57
Citaat van: Arthur op 08 maart 2013 - 18:35:48
Dit is volgens mij bijzonder moeilijk [eigenlijk onmogelijk] te vergelijken. Hetzelfde als wie nu de beste coureur ooit is.

Hoezo? Iedereen weet toch dat dat Senna is? Het is hooguit interessant om te kijken wie de op één na beste is. ;)

Tik em aan! One post to rule them all! Alle respect voor Schumacher al ben ik nooit echt fan geweest. Ben er alleen wel heilig van overtuigd dat heel wat van zijn records door toedoen van Vettel gaan sneuvelen.

Maar Seb zal nooit zo'n grote kin hebben.
#15
Citaat van: Fabian op 27 mei 2013 - 08:12:42
Citaat van: Bart VD op 27 mei 2013 - 08:10:04
Moeilijke beslissing.  Ik zie 4 mogelijkheden, warvan eentje wellicht redelijk controversieel (laat ik daar dan mee beginnen):

1. Perez.  Dat inhaalmaneuver op Kimi was erover.  Totaal idioot, geen kans op slagen.  Maar enkele andere gelijkaardige maneuvers lukten wel, en ik zie wel graag het soort van ik-moet-en-zal-die-plaats-overpakken attitude die bvb Hamilton ook heeft.  Goed, man van de race is er teveel aan, maar ik vond hem toch wel een van de smaakmakers.

2. Rosberg.  In termen van actie liet hij absoluut niks zien, maar dat komt dan ook omdat niemand hem kon raken deze race.  Perfect weekend.

3. Sutil.  Een paar heel mooie inhaalmaneuvers met een mooi resultaat tot gevolg.  Er kan wel degelijk ingehaald worden op Monaco.

4. Kimi.  Terugvallen naar de 16e plaats enkele ronden voor het einde en op die paar rondjes toch nog 10e worden.  Nu goed, hij had versere banden, maar het blijft Monaco.
En de winnaar is......  :)

Ik ben gegaan voor Rosberg.  Van Sutil en Perez heb ik het meeste genoten, maar uiteindelijk is "man van de race" m.i. toch eerder een skill-competitie dan een spektakelcompetitie. :)