Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Rudi N

#1
Formule 1 forum / Re:GP van Monaco
20 mei 2010 - 00:49:18
Onbegrijpelijk dat Barrichello niet gestraft wordt. Zou dat ook zo geweest zijn indien zijn stuur door een andere wagen opgeworpen zou worden en op een helm van een andere piloot terecht gekomen zou zijn? Niet ondenkbaar, heb ik toch ergens gelezen dat Chandok het met zijn HRT tot in de tunnel meegesleurd heeft.
Men is niet consequent in het al dan niet bestraffen van piloten. Dat tast de geloofwaardigheid van de competitie aan waardoor fans gaan afhaken.
#2
Formule 1 forum / Re:GP van Bahrein
22 maart 2010 - 12:37:11
Citaat van: robbert op 20 maart 2010 - 10:48:11
Citaat van: Ferrari 2010 op 20 maart 2010 - 10:44:52
Citaat van: Rudi N op 19 maart 2010 - 22:40:12
Citaat van: meatball op 19 maart 2010 - 18:48:47
Citaat van: SDG op 19 maart 2010 - 13:01:42
Gisteren de nieuwe Formule1.nl in de winkel gehaald en daar hebben ze er een originele draai aan gegeven om hun ongenoegen over de saaie wedstrijd te uiten. Op de plaats waar normaal gezien het traditionele raceverslag te lezen is staat er nu een uitgebreid artikel over het eerste Grand Prix-weekend van het nieuwe  Lotus-team. De eigenlijke strijd aan de kop van het veld wordt besproken in twee korte kaderstukjes.
De strijd aan de kop van het veld ? Welke strijd ?   ;)

Ja zondag, mensen toch, wat een saaie boel weer. Dan wordt het nieuwe seizoen op BBC aangekondigd als "the most exiting season start ever" en Schumi hier en Schumi daar en dan komt de start en....en... zzzzz   ::)

Ik vind de seizoensstart eigenlijk écht wel boeiend. De immense strijd, de vele teams dicht bij elkaar, Schumacher die terug is, Alonso die weer een competitief team heeft, Vettel die het succes van red Bull probeert verder te zetten, Hamilton en button die elkaar bekampen voor de titel.

Sorry, als je dat niet exciting vindt, dan is misschien F1 niet echt de sport voor jou. Akkoord dat de race saai was, maar het seizoen op zich is veelbelovend.

voila, zo moeten er velen over nadenken. Akkoord het was een saaie race, en er zullen er nog volgen, dat is zeker. Maar we zijn eigenlijk maar 1 wedstrijd ver.
Maar het seizoen zelf kan superspannend worden. Maar rept bijna niemand een woord over. Stel dat de race in australie chaotisch verloopt dan kan men weer anders piepen. Gewoon afwachten dat is de boodschap.

Ik hoop dat jullie gelijk hebben en dat we nog een spannend seizoen gaan krijgen. Misschien ben ik idd wat voorbarig maar ik volg het F1 gebeuren toch al een paar decennia en vrees er eerlijk gezegd toch wat voor. Maar we zullen zien.

Ik vind de heisa naast de baan en de voor- en nabeschouwingen ook wel intressant, er hier op het forum over te lezen en te discussiëren is al leutig, maar ik zou graag wat meer spanning op de baan zien. Mensen die niet zoveel intresse hebben in F1 maar toch kijken (de meerderheid van de bevolking denk ik) zullen sneller afhaken. Dat wil niet zeggen dat ik niet blijf kijken, ik vind het nog steeds een mooie sport met spectaculaire hoog technologische wagens met een prachtig geluid (want dat vind ik nog steeds het mooiste, neem dat weg en de magie is ook weg). Maar je kan niet ontkennen dat er met de formule toch iets grondig fout zit als je ziet hoeveel regeltjes er elk jaar uitgevonden worden om het allemaal wat spannender te maken.

Citaat van: flupke3 op 21 maart 2010 - 22:07:38
Als Ron Dennis het juist heeft zou Vettel geen pech gehad hebben
maar zou de benzinetoevoer in een veilige modus zijn overgeschakeld
omdat vetel anders zonder zou zijn  gevallen.
Zou kunnen maar dan vraag ik me toch af waarom je op een gegeven moment over de boordradio Vettel hoort smeken bijna of er niks aan dat vermogenverlies van z'n motor kan gedaan worden, als piloot zou Vettel toch over de veilige modus moeten weten.
Het antwoord van het team weet ik niet meer precies maar ik heb dacht dat ze zeiden dat een afgebroken uitlaat de oorzaak was. Ik hoop echter dat de Ron gelijk heeft want dat zou betekenen dat de Renault motor toch minder zuinig is dan gehoopt of verkondig werd en dat ze volgende race iets meer benzine moeten vullen of trager moeten rijden. Niet dat ik Vettel het niet gun om te winnen hoor in tegendeel, die kerel is echt wel top.



#3
Formule 1 forum / Re:GP van Bahrein
19 maart 2010 - 22:40:12
Citaat van: meatball op 19 maart 2010 - 18:48:47
Citaat van: SDG op 19 maart 2010 - 13:01:42
Gisteren de nieuwe Formule1.nl in de winkel gehaald en daar hebben ze er een originele draai aan gegeven om hun ongenoegen over de saaie wedstrijd te uiten. Op de plaats waar normaal gezien het traditionele raceverslag te lezen is staat er nu een uitgebreid artikel over het eerste Grand Prix-weekend van het nieuwe  Lotus-team. De eigenlijke strijd aan de kop van het veld wordt besproken in twee korte kaderstukjes.
De strijd aan de kop van het veld ? Welke strijd ?   ;)

Ja zondag, mensen toch, wat een saaie boel weer. Dan wordt het nieuwe seizoen op BBC aangekondigd als "the most exiting season start ever" en Schumi hier en Schumi daar en dan komt de start en....en... zzzzz   ::)

Het veld moet korter op elkaar zitten. De wagens moeten aerodynamisch minder efficiënt worden, met bv een andere puntentelling denk ik niet dat de actie op de baan beter gaat worden.
Ik denk eerder aan uniforme vleugels die veel kleiner zijn (de sponsors zullen het wel niet zo leuk vinden), uniform motormanagement (good bye launch control, hello smoking tyres bij start) en een gewichtshandicap. Wat baat het immers dat je de wagens aanpast zodat ze elkaar makkelijker kunnen inhalen, als ze mekaar op seconden of minuten rijden. Tanken? Voor mij niet gelaten hoor, dat gaf vorig jaar toch een paar keer wat drama in de pits (zolang er geen gekwetste vallen vind ik het allemaal goed).
En laat de teams hun astronomische budgetten spenderen aan weet ik veel wat. Als ze te veel vooraan rijden krijgen ze extra gewicht en zakken ze vanzelf weer terug. En dat het hogere gewicht een veiligheidsprobleem zou kunnen zijn? De huidige formule met 160 kg brandstof aan boord is toch ook een vrij gewichtige bedoening.

OK, is dat wel fair? en de beste moet toch kunnen winnen enz maar we willen toch een strijd zien en inhaalbewegingen en actie, toch niet een saaie bedoening zoals zondag.