Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - mol

#1
Formule 1 forum / Een andere visie
03 juli 2003 - 08:49:09
Ik denk dat we hier met een behoorlijke variatie aan themas zitten.

Ik wil namelijk dat alle auto's die de baan uitgaan door kunnen rijden.
Zonder schade.
Dus niks paaltjes, grind wat verder...

Gewoon asfalt. En tussen het asfalt en het circuit een curb die behoorlijk vertragend werkt.
Zoals ze in Montreal blijkbaar perfect weten te bouwen.
Het kan toch niet zo moeilijk zijn om de curbs van Montreal, zoals in de laatste chicane bij de muur, te copieren.
Die werken zo destabiliserend dat niemand er baat bij heeft om er over te rijden, en toch beschadigen ze de auto niet.

Op die manier heb je een behoorlijk nadeel als je het circuit denkt te moeten verbreden, kan je na een spin ongeholpen door rijden.

Grind is passe!

Ik geef hier een voorbeeldje.
In Montreal in de Casino haarspeld lag aan de buitenkant asfalt met hoge weerstand zonder afstraffende curb.
Tijdens de natte vrijdag kwalificatie reed Schumacher (heel slim) gewoon rechtdoor aan de chicane, maakte zijn bocht op het hoge weerstand asfalt en reed weer rechtdoor de volgende rechte lijn op.
Hij vond op die plek behoorlijk wat meer grip dan op het gerubberde natte circuit.
Goed gezien.
Maar niet echt de bedoeling van de asfaltuitloopstroken.

Daarom pleit ik voor asfaltuitloopstroken met destabiliserende curbs.
Zijn we in 1 keer van deze topic verlost want dan kan iedereen doorrijden na een spin.
Zo houden we het maximaal aantal autos op de baan.
Goed toch?
Als dat niet kostenbesparend werkt ;)
#2
Formule 1 forum / Moeilijk blijkbaar
02 juli 2003 - 09:13:07
Het is blijkbaar heel moeilijk voor een aantal mensen om deze vraag los te zien van de gebeurtenis van het voorbije weekend en los te zien van Luc.
Ik meen te zien dat Luc duidelijk is en hulp van wie dan ook afkeurt, ook als het een McLaren of een Minardi betreft.


Maar goed...de scenarios bestaan waarbij iemand in de grindbak zit met draaiende motor en zonder achtervleugel en de ander in de grindbak onbeschadigd met draaiende motor...
Als als als...maar de discussies barsten los want de Zwitserse marshaller, die al jaren op vakantie gaat naar Silverstone en daar als marshaller wordt ingedeeld bij gebrek aan race in Zwitserland, duwt die beschadigde Sauber terug en laat die Ferrari even staan....
Wat nu?

Neen, ik stem ook voor nooit helpen want dat is het enige wat duidelijk is, of wel helpen maar binnenrijden en race voorbij.
Dan is er nooit discussie.

Wat die grindbakken betreft.
Natuurlijk vervang die door het afremmende asfalt. Een goede zaak, maar maak de curbs dan dusdanig dat er geen tijdswinst te halen valt door over die asfaltstroken te vlammen.
Bocht 1 in Oostenrijk was nog nauwelijks een schim van zichzelf nadat die grindbak aan de buitenkant vervangen werd door asfalt.
Het circuit was plots onbeperkt breed.
En dat mag ook niet, dus curbs vertragender maken maar asfalt zodat je toch kan doorrijden zonder hulp.
Alle problemen opgelost dan.
#3
Formule 1 forum / 'k zou niet willen
27 maart 2003 - 18:41:01
Het interesseert me niet om live een race bij te wonen, er is volgens mij niks te beleven op een circuit. Vele uren niks te zien en dan tijdens de race nog maar een klein stukje van het circuit.

Ik snap niet dat mensen zo veel geld willen uitgeven om iets minder goed te kunnen zien dan thuis op de tv. :oops: