Ik denk dat we hier met een behoorlijke variatie aan themas zitten.
Ik wil namelijk dat alle auto's die de baan uitgaan door kunnen rijden.
Zonder schade.
Dus niks paaltjes, grind wat verder...
Gewoon asfalt. En tussen het asfalt en het circuit een curb die behoorlijk vertragend werkt.
Zoals ze in Montreal blijkbaar perfect weten te bouwen.
Het kan toch niet zo moeilijk zijn om de curbs van Montreal, zoals in de laatste chicane bij de muur, te copieren.
Die werken zo destabiliserend dat niemand er baat bij heeft om er over te rijden, en toch beschadigen ze de auto niet.
Op die manier heb je een behoorlijk nadeel als je het circuit denkt te moeten verbreden, kan je na een spin ongeholpen door rijden.
Grind is passe!
Ik geef hier een voorbeeldje.
In Montreal in de Casino haarspeld lag aan de buitenkant asfalt met hoge weerstand zonder afstraffende curb.
Tijdens de natte vrijdag kwalificatie reed Schumacher (heel slim) gewoon rechtdoor aan de chicane, maakte zijn bocht op het hoge weerstand asfalt en reed weer rechtdoor de volgende rechte lijn op.
Hij vond op die plek behoorlijk wat meer grip dan op het gerubberde natte circuit.
Goed gezien.
Maar niet echt de bedoeling van de asfaltuitloopstroken.
Daarom pleit ik voor asfaltuitloopstroken met destabiliserende curbs.
Zijn we in 1 keer van deze topic verlost want dan kan iedereen doorrijden na een spin.
Zo houden we het maximaal aantal autos op de baan.
Goed toch?
Als dat niet kostenbesparend werkt
Ik wil namelijk dat alle auto's die de baan uitgaan door kunnen rijden.
Zonder schade.
Dus niks paaltjes, grind wat verder...
Gewoon asfalt. En tussen het asfalt en het circuit een curb die behoorlijk vertragend werkt.
Zoals ze in Montreal blijkbaar perfect weten te bouwen.
Het kan toch niet zo moeilijk zijn om de curbs van Montreal, zoals in de laatste chicane bij de muur, te copieren.
Die werken zo destabiliserend dat niemand er baat bij heeft om er over te rijden, en toch beschadigen ze de auto niet.
Op die manier heb je een behoorlijk nadeel als je het circuit denkt te moeten verbreden, kan je na een spin ongeholpen door rijden.
Grind is passe!
Ik geef hier een voorbeeldje.
In Montreal in de Casino haarspeld lag aan de buitenkant asfalt met hoge weerstand zonder afstraffende curb.
Tijdens de natte vrijdag kwalificatie reed Schumacher (heel slim) gewoon rechtdoor aan de chicane, maakte zijn bocht op het hoge weerstand asfalt en reed weer rechtdoor de volgende rechte lijn op.
Hij vond op die plek behoorlijk wat meer grip dan op het gerubberde natte circuit.
Goed gezien.
Maar niet echt de bedoeling van de asfaltuitloopstroken.
Daarom pleit ik voor asfaltuitloopstroken met destabiliserende curbs.
Zijn we in 1 keer van deze topic verlost want dan kan iedereen doorrijden na een spin.
Zo houden we het maximaal aantal autos op de baan.
Goed toch?
Als dat niet kostenbesparend werkt