Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - tazpas

#91
Formule 1 forum / McLaren in 2003
09 april 2003 - 16:06:35
lol
#92
Formule 1 forum / Pronostiek voor Kuala Lumpur
16 maart 2003 - 23:48:33
Citaat van: FerrariManFerrari gaat niet winnen dit weekend. Ik gok op een 2de voor DC.

Das nogal durven!!  :lol:  :lol:
#93
Formule 1 forum / Pronostiek voor Kuala Lumpur
16 maart 2003 - 23:40:48
Waar ik aan moet wennen is het nieuwe puntensysteem. Als je vroeger 1ste was had je team minimaal het hoogste aantal punten, nu als je als enige van je team aankomt en wint, kunnen de andere nog 2de en 3de rijden wat 14 punten opbrengt. Barichello zal veel moeten aankomen wil Ferrari ook dit jaar wereldkampioen worden...
#94
Formule 1 forum / Is coulthard slecht of niet?
04 maart 2003 - 21:24:01
wat voor een onnozele poll is da nu?
#95
Citaat van: Jasper
Citaat van: Ramses
Citaat van: Jasper
Ahum, lees ik nu verkeerd, of staat daar het woord "normaliter"? ;)

goed gelezen, en het bestaat wel degelijk. Een ietwat ouderwetse verwoording voor normaal. Komt waarschijnlijk omdat ik mij mag verdiepen in de Middelnederlandse litteratuur :roll:
Ik weet ook wel dat dat bestaat, maar het was gewoon om het aan Bruno te verduidelijken. ;)
Die -iter is in het Latijn een uitgang van regelmatige bijwoorden van de 3de verbuiging, maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft. ;)

Ik dacht dat dat uit de Kiekeboe strips kwam !!  :D
#96
Formule 1 forum / M. Schumacher
22 februari 2003 - 20:42:23
Citaat van: SinisterVind 't wel leuk om die hele véte hier te volgen  :lol:  :wink:

Daar is al lang geen sprake meer van! (allee, ik van mijn kant ben dat al lang vergeten...) Maar ik wil nog eens zegen dat de "Shumi- en Ferrari fans" meer dan de helft van alle fans uitmaken, daarom mogen ze misschien ietsje meer? Het zou niet mogen maar ja...
#97
Formule 1 forum / Re: uitleg
22 februari 2003 - 18:55:35
Citaat van: LucEven een paar woordjes uitleg bij de twee feiten die Snekje aanhaalt.

Het eerste, de voorvleugel van DC. De achterste hoek van één van de opstaande randen van de voorvleugel (het gaat dus over een klein hoekje) was door de oneffen toestand van het circuit iets te laag komen hangen. Die zijkanten zitten vast met vijsjes en die worden vastgelijmd.
Die ene zijkant was ee, vijsje (ondanks de lijm) uit de vleugel getrild en was die achterste hoek van het zijpaneel 1 mm te laag komen te hangen.
DC en McLaren punten kwijt.
Het voordeel van die gedraaide kant van de zijvleugel is nul, het zou eerder een nadeel geweest zijn omdat de luchtstroming rond de band niet in de juiste richting op de band stroomde.
Die zelfde dag waren er drie teams (waaronder de Ferrari van Schumacher, de Williams van Ralf en nog een derde die ik me niet meer herinner) waarvan de bodemplaat te ver was afgesleten. De auto's waren dus eigenlijk te laag afgeveerd en daar is het voordeel onmiskenbaar van te bewijzen.
Die overtreding werd weggewuifd door de FIA door de de 'slechte' toestand van het circuit.

McLaren ging in beroep. En ze moesten de hele auto naar Parijs sturen. (In tegenstelling van Ferrari die de barge boards een jaar eerder van de auto haalden en enkel de barge boards naar Parijs moest sturen... sinds enige tijd is het nu een reglement dat in geval van beroep de hele auto aanwezig moet zijn)
Maar ook daar haalden ze het niet, zelfs niet na de argumenten dat ze de toestand van het circuit wel in bepaalde gevallen aanvaard hadden en in het geval DC niet.


Het tweede was Mika's electronic control box in Oostenrijk. Ik was daar ter plaatse aanwezig en op vrijdag had de FIA de software gedownload en nadien de box terug  dicht gedaan en maar met één zegel verzegeld terwijl er twee vereist zijn. Steve Giles, toen nummer één mechano van Mika, had dit niet opgemerkt.
Toen op zondagavond na de race de 'scrutineers' opmerkten dat er één zegel ontbrak (die ze zelf dus waren vergeten terug te plaatsen) werd de motor met de box verzegeld en is meteen per vliegtuig naar Brixworth (waar de Ilmor fabriek staat) gebracht en op maandag onder toezicht van de FIA  geopend en de software gedownload. Niks aan te merken op de software of op de motor maar McLaren speelde toch zijn punten kwijt.
Datzelfde jaar waren in Imola twee teams waarbij één zegel ontbrak, Benetton en Willams. Geen straf voor gelijkaardige feiten.

PS. In Oostenrijk (de 10e grand prix van het seizoen) was het de 17e keer dat de FIA de McLaren software downloade. Geen enkele keer was er een opmerking. Ferrari was dat seizoen  drie keer gecontroleerd.

Dit even ter verduidelijking van Snekje's mail.

Yooh die Luc!!! Zou het niet kunnen zijn dat het is omdat Ron zo'n huilebalk en een zaag is dat ze hem en z'n team zo viseren?
Dit is een veronderstelling en geen feit he! :P
#98
Formule 1 forum / M. Schumacher
20 februari 2003 - 18:41:57
Citaat van: ericKijk, ik ben in geen geval een Schumi fan, integendeel ik kan zijn kop niet zien maar dat is persoonlijk.

Hoe we het ook draaien of keren Schumacher zal altijd tegenkantingen krijgen en dat heeft hij vooral aan zichzelf te danken, zijn inhaalmanoeuvres, zijn houding, zijn startmanoeuvre en dan nog als de nummer 1 behandelt willen worden.
Dat alles heeft en zal hem geen goed doen.

Wat we ook tegen de Duitser hebben, het mag dan ook gezegd worden dat hij wellicht de beste is van het hedendaagse Formule 1.
Ondanks dat ik niet moet hebben van Herr Schumacher heb ik toch respect voor zijn talent en kunnen. :wink:

Elk seizoen zorgt Shumi voor inhaalmaneuvers, startmaneuvers 8) controversen, kritiek, gel*l, voor van alles! En kan je de man straffen die de F1 kleur en kijkers en geld in het laadje brengt?
#99
Formule 1 forum / M. Schumacher
20 februari 2003 - 17:50:43
Citaat van: Bart VDHij had duidelijk genoeg snelheid om op dat rechte stuk voor die bocht Schumi te volgen, dichter te kruipen en uiteindelijk in zijn slipstream te geraken.  De camerabeelden an achterop de Ferrari tonen ook een duidelijke "burst of speed" wanneer Monty aan zijn maneuver begint.

Ok,ok, ik heb dat anders bekeken, voor mij was Montoya nog ver van een inhaalmaneuver...maar ja wie ben ik?
#100
Formule 1 forum / M. Schumacher
20 februari 2003 - 17:10:28
Citaat van: Bart VDJe voorvleugel een paar cm voorbij het achterwiel van de auto voor je steken is HET BEGIN van een inhaalmaneuver, Tazpas.  Een maneuver dat op wel heel brute wijze werd afgebroken.  Hoe wil je iemand inhalen zonder eerst uw neus naast het achterwiel van de voorligger te brengen?  Zijn maneuver zou daar niet geëindigd zijn, want hij had voldoende snelheid en plaats om die inhaalactie af te werken.

Ok, het is dan het begin van een inhaalmaneuver maar, hoe moet ik het duidelijk maken, 1 euro is het begin van een miljoen maar IS geen miljoen he! We zullen het wel nooit weten of Montoya genoeg snelheid had om langszij te komen...
#101
Formule 1 forum / M. Schumacher
20 februari 2003 - 16:33:03
Citaat van: Bart VDUiteraard mag je je positie verdedigen.  Maar dat doe je niet door de deur dicht te smijten wanneer de achterligger met zijn voorvleugel al ter hoogte van uw achterband zit.  Formule 1 is niet gemaakt om te rammen, daarvoor zijn die wagens veel te kwetsbaar. Wil je tikken kunnen uitdelen, ga dan GT rijden ofzo.

En het gat was er wel degelijk.  Kijk maar naar Ralf, die een hele tijd achter Schumi reed en slechts op 1 (EEN!!) plaats in de buurt van een inhaalmaneuver kwam: precies dezelfde plaats.  Kijk naar de beelden gefilmd van achterop Schumi's wagen.  Monty deed wat hij moest doen, werd meegezogen door de ferrari, kwam op de juiste moment uit de slipstream, en net wanneer hij met zijn neus ter hoogte van de Ferrari kwam, smijt Schumi de deur dicht.

En zoals Luc al even aanhaalde, vreemd dat de FIA hier weer de ogen sloot...

Ik val weer in herhaling maar je voorvleugel een paar cm voorbij het achterwiel van de auto voor je steken is GEEN inhaalmaneuver, jij moet remmen!!!!
#102
Formule 1 forum / Re: Montoya
20 februari 2003 - 16:30:03
Citaat van: LucIk denk eerder dat Montoya de Zuid-Amerikaanse manier uitspeelt tegenover Schumacher's Duitse manier.

(Geen wonder dat er een aantal jaren geleden een massa Duitsers zijn  uitgeweken naar Zuid-Amerika :oops: )

Want Montoya 'probeert' (let wel, probeert!) Schumacher een koekje van eigen deeg te geven.
Alleen werkt dat natuurlijk niet zo bij Der Michaël.
(mede door de FIA die Montoya in Maleisië met een drive through bestrafte, vervolgens duidelijk stelde dat iemand die de ander bewust hindert die straf kan verwachten-of erger nog- en vervolgens niks ziet in Brazilië....maar dat terzijde)

Feit is wel dat Schumacher absoluut niet gedestabiliseerd wordt door spiegelend gedrag.

Er is er maar eentje geweest die Schumacher wist te destabiliseren en dat was Häkkinen in zijn goede dagen.
Heel stil, emotieloos, koel, relax, snel en onder druk kon die Fin Schumacher benaderen op een manier waar de Duitser geen antwoord op had. Vooral de, typisch voor de Finnen, ontspannen benadering van het hele gebeuren was iets waar Michaël geen zicht op had.

En weet je wiens gedrag een overtreffende trap is van dat van Häkkinen?
Juist, die andere jonge Fin die zo mogelijk 'te' koel is.
Onbenaderbaar voor Schumacher, de pers schuwend, maar wel een ijskoude blik zonder emotie! (Tenzij je hem kent.....;))

Als die McLaren maar eens een beetje wil werken.....!

Dat is nu wel het enige waarin ik je gelijk moet geven: Die drive through!
totaal onverdiend, toen heb ik ook mijn twijfels had ivm de FIA en hun eerlijkheid...maar als je alles bekijkt moest Montoya eens een lesje krijgen want hij reed overal door en tegen. En over Kimi hoop ik dat je gelijk gaat krijgen want ik zie dat mannetje wel zitten, laat ons eerst eens zien wat hij dit jaar presteert want "facts and figures" kan hij nog niet voorleggen, en zeg niet dat hij geen goeie auto heeft want DC heeft er toch mooi een wedstrijdje mee gewonnen vorig jaar!!
#103
Citaat van: Luc... En zullen we dan ook eens kijken hoe Schumacher zich gedragen heeft bij sommige maneuvers.....? Heu, datzelfde jaar, in Spa,  waarbij hij tegen 300+ even dacht met zijn achterband Häkkinen's voorvleugel er af te moeten tikken op Kemmel? (heb zelf de tyremarks gezien op de voorvleugel!)
Net zoals Schumacher het ooit in Spa taktischer had kunnen oplossen ;)

Daar gaat onze Luc weer! Denk je nu echt dat je met 300 per uur expres iemands voorvleugel er af kan tikken? Het is geen wedstrijdje kleiduifschieten he! Als je Montoya heet daarintegen.... :D
#104
Citaat van: FlupkeJa lap, heb verkeerd gestemt!!! Ik heb nee gestemt op de vraag die in het onderwerp stond! En niet op de vraag van de poll  :oops:

Te snel willen zijn hé!

Alhoewel ik vind dat die regels nogal laat komt denk ik wel dat ze de minder rijke teams meer kansen gaan geven.

Maar moet het ook eens zijn met Tazpas, nu weten we nooit of McLaren het met de vorige reglementen had gehaald om Ferrari te kloppen.


Ik heb me ook laten vangen met die titel!
#105
Ik heb ja gestemd, ik was er op gebrand om te zien of Mclaren of Williams een antwoord gevonden hadden op Ferrari. Door die nieuwe regels zal ik het wel nooit weten...