lol
Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.
Toon bijdragen MenuCitaat van: FerrariManFerrari gaat niet winnen dit weekend. Ik gok op een 2de voor DC.
Citaat van: JasperCitaat van: RamsesIk weet ook wel dat dat bestaat, maar het was gewoon om het aan Bruno te verduidelijken.Citaat van: Jasper
Ahum, lees ik nu verkeerd, of staat daar het woord "normaliter"?
goed gelezen, en het bestaat wel degelijk. Een ietwat ouderwetse verwoording voor normaal. Komt waarschijnlijk omdat ik mij mag verdiepen in de Middelnederlandse litteratuur :roll:
Die -iter is in het Latijn een uitgang van regelmatige bijwoorden van de 3de verbuiging, maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft.
Citaat van: SinisterVind 't wel leuk om die hele véte hier te volgen:wink:
Citaat van: LucEven een paar woordjes uitleg bij de twee feiten die Snekje aanhaalt.
Het eerste, de voorvleugel van DC. De achterste hoek van één van de opstaande randen van de voorvleugel (het gaat dus over een klein hoekje) was door de oneffen toestand van het circuit iets te laag komen hangen. Die zijkanten zitten vast met vijsjes en die worden vastgelijmd.
Die ene zijkant was ee, vijsje (ondanks de lijm) uit de vleugel getrild en was die achterste hoek van het zijpaneel 1 mm te laag komen te hangen.
DC en McLaren punten kwijt.
Het voordeel van die gedraaide kant van de zijvleugel is nul, het zou eerder een nadeel geweest zijn omdat de luchtstroming rond de band niet in de juiste richting op de band stroomde.
Die zelfde dag waren er drie teams (waaronder de Ferrari van Schumacher, de Williams van Ralf en nog een derde die ik me niet meer herinner) waarvan de bodemplaat te ver was afgesleten. De auto's waren dus eigenlijk te laag afgeveerd en daar is het voordeel onmiskenbaar van te bewijzen.
Die overtreding werd weggewuifd door de FIA door de de 'slechte' toestand van het circuit.
McLaren ging in beroep. En ze moesten de hele auto naar Parijs sturen. (In tegenstelling van Ferrari die de barge boards een jaar eerder van de auto haalden en enkel de barge boards naar Parijs moest sturen... sinds enige tijd is het nu een reglement dat in geval van beroep de hele auto aanwezig moet zijn)
Maar ook daar haalden ze het niet, zelfs niet na de argumenten dat ze de toestand van het circuit wel in bepaalde gevallen aanvaard hadden en in het geval DC niet.
Het tweede was Mika's electronic control box in Oostenrijk. Ik was daar ter plaatse aanwezig en op vrijdag had de FIA de software gedownload en nadien de box terug dicht gedaan en maar met één zegel verzegeld terwijl er twee vereist zijn. Steve Giles, toen nummer één mechano van Mika, had dit niet opgemerkt.
Toen op zondagavond na de race de 'scrutineers' opmerkten dat er één zegel ontbrak (die ze zelf dus waren vergeten terug te plaatsen) werd de motor met de box verzegeld en is meteen per vliegtuig naar Brixworth (waar de Ilmor fabriek staat) gebracht en op maandag onder toezicht van de FIA geopend en de software gedownload. Niks aan te merken op de software of op de motor maar McLaren speelde toch zijn punten kwijt.
Datzelfde jaar waren in Imola twee teams waarbij één zegel ontbrak, Benetton en Willams. Geen straf voor gelijkaardige feiten.
PS. In Oostenrijk (de 10e grand prix van het seizoen) was het de 17e keer dat de FIA de McLaren software downloade. Geen enkele keer was er een opmerking. Ferrari was dat seizoen drie keer gecontroleerd.
Dit even ter verduidelijking van Snekje's mail.
Citaat van: ericKijk, ik ben in geen geval een Schumi fan, integendeel ik kan zijn kop niet zien maar dat is persoonlijk.
Hoe we het ook draaien of keren Schumacher zal altijd tegenkantingen krijgen en dat heeft hij vooral aan zichzelf te danken, zijn inhaalmanoeuvres, zijn houding, zijn startmanoeuvre en dan nog als de nummer 1 behandelt willen worden.
Dat alles heeft en zal hem geen goed doen.
Wat we ook tegen de Duitser hebben, het mag dan ook gezegd worden dat hij wellicht de beste is van het hedendaagse Formule 1.
Ondanks dat ik niet moet hebben van Herr Schumacher heb ik toch respect voor zijn talent en kunnen. :wink:
Citaat van: Bart VDHij had duidelijk genoeg snelheid om op dat rechte stuk voor die bocht Schumi te volgen, dichter te kruipen en uiteindelijk in zijn slipstream te geraken. De camerabeelden an achterop de Ferrari tonen ook een duidelijke "burst of speed" wanneer Monty aan zijn maneuver begint.
Citaat van: Bart VDJe voorvleugel een paar cm voorbij het achterwiel van de auto voor je steken is HET BEGIN van een inhaalmaneuver, Tazpas. Een maneuver dat op wel heel brute wijze werd afgebroken. Hoe wil je iemand inhalen zonder eerst uw neus naast het achterwiel van de voorligger te brengen? Zijn maneuver zou daar niet geëindigd zijn, want hij had voldoende snelheid en plaats om die inhaalactie af te werken.
Citaat van: Bart VDUiteraard mag je je positie verdedigen. Maar dat doe je niet door de deur dicht te smijten wanneer de achterligger met zijn voorvleugel al ter hoogte van uw achterband zit. Formule 1 is niet gemaakt om te rammen, daarvoor zijn die wagens veel te kwetsbaar. Wil je tikken kunnen uitdelen, ga dan GT rijden ofzo.
En het gat was er wel degelijk. Kijk maar naar Ralf, die een hele tijd achter Schumi reed en slechts op 1 (EEN!!) plaats in de buurt van een inhaalmaneuver kwam: precies dezelfde plaats. Kijk naar de beelden gefilmd van achterop Schumi's wagen. Monty deed wat hij moest doen, werd meegezogen door de ferrari, kwam op de juiste moment uit de slipstream, en net wanneer hij met zijn neus ter hoogte van de Ferrari kwam, smijt Schumi de deur dicht.
En zoals Luc al even aanhaalde, vreemd dat de FIA hier weer de ogen sloot...
Citaat van: LucIk denk eerder dat Montoya de Zuid-Amerikaanse manier uitspeelt tegenover Schumacher's Duitse manier.
(Geen wonder dat er een aantal jaren geleden een massa Duitsers zijn uitgeweken naar Zuid-Amerika :oops: )
Want Montoya 'probeert' (let wel, probeert!) Schumacher een koekje van eigen deeg te geven.
Alleen werkt dat natuurlijk niet zo bij Der Michaël.
(mede door de FIA die Montoya in Maleisië met een drive through bestrafte, vervolgens duidelijk stelde dat iemand die de ander bewust hindert die straf kan verwachten-of erger nog- en vervolgens niks ziet in Brazilië....maar dat terzijde)
Feit is wel dat Schumacher absoluut niet gedestabiliseerd wordt door spiegelend gedrag.
Er is er maar eentje geweest die Schumacher wist te destabiliseren en dat was Häkkinen in zijn goede dagen.
Heel stil, emotieloos, koel, relax, snel en onder druk kon die Fin Schumacher benaderen op een manier waar de Duitser geen antwoord op had. Vooral de, typisch voor de Finnen, ontspannen benadering van het hele gebeuren was iets waar Michaël geen zicht op had.
En weet je wiens gedrag een overtreffende trap is van dat van Häkkinen?
Juist, die andere jonge Fin die zo mogelijk 'te' koel is.
Onbenaderbaar voor Schumacher, de pers schuwend, maar wel een ijskoude blik zonder emotie! (Tenzij je hem kent.....)
Als die McLaren maar eens een beetje wil werken.....!
Citaat van: Luc... En zullen we dan ook eens kijken hoe Schumacher zich gedragen heeft bij sommige maneuvers.....? Heu, datzelfde jaar, in Spa, waarbij hij tegen 300+ even dacht met zijn achterband Häkkinen's voorvleugel er af te moeten tikken op Kemmel? (heb zelf de tyremarks gezien op de voorvleugel!)
Net zoals Schumacher het ooit in Spa taktischer had kunnen oplossen
Citaat van: FlupkeJa lap, heb verkeerd gestemt!!! Ik heb nee gestemt op de vraag die in het onderwerp stond! En niet op de vraag van de poll :oops:
Te snel willen zijn hé!
Alhoewel ik vind dat die regels nogal laat komt denk ik wel dat ze de minder rijke teams meer kansen gaan geven.
Maar moet het ook eens zijn met Tazpas, nu weten we nooit of McLaren het met de vorige reglementen had gehaald om Ferrari te kloppen.
Page created in 0.100 seconds with 16 queries.