Even snel mijn mening:
De nieuwe quali: Grote verbetering tov vorig jaar. Waar vorig jaar de eerste quali verwaarloosbaar was, heb je nu 2 keer een quali die wel degelijk van belang is. Akkoord, de 12-ronden format was nog beter, maar goed, mij hoor je niet klagen.
De nieuwe bandenregel: Ook een verbetering. Nu is het aan de rijders om verstandiger te rijden, zodat hun banden er na 15 ronden niet doorzitten. Nadeel is mischien dat er in het begin van de race veiliger zal gereden, maar naar het einde toe zullen de races wel spannend worden. In Australie zag je op enkele ronden van het einde bv de eerste 5 in één shot.
De nieuwe motorregel: Onmiddelijk afvoeren. Wat heeft een motor met een lange levensduur te maken met autosport? Zie je het in andere sporten al gebeuren? Armstrongs fiets moet zeker 2 tours kunnen rijden, Williams haar tennisracket moet 2 wedstrijden doen zonder enig onderhoud? Zidane mag zijn schoenen voor 2 wedstrijden niet wassen.
Een motor moet gewoon het volgende doel hebben: zoveel vermogen hebben dat hij na 1gp en 10 ronden gewoon uit elkaar valt....
De nieuwe areodynamica van de wagens ipv ze proberen trager te maken, zou men eerder moeten proberen het inhalen te vergemakkelijken. had dit niks te maken met de vorm van de diffuser?
De nieuwe quali: Grote verbetering tov vorig jaar. Waar vorig jaar de eerste quali verwaarloosbaar was, heb je nu 2 keer een quali die wel degelijk van belang is. Akkoord, de 12-ronden format was nog beter, maar goed, mij hoor je niet klagen.
De nieuwe bandenregel: Ook een verbetering. Nu is het aan de rijders om verstandiger te rijden, zodat hun banden er na 15 ronden niet doorzitten. Nadeel is mischien dat er in het begin van de race veiliger zal gereden, maar naar het einde toe zullen de races wel spannend worden. In Australie zag je op enkele ronden van het einde bv de eerste 5 in één shot.
De nieuwe motorregel: Onmiddelijk afvoeren. Wat heeft een motor met een lange levensduur te maken met autosport? Zie je het in andere sporten al gebeuren? Armstrongs fiets moet zeker 2 tours kunnen rijden, Williams haar tennisracket moet 2 wedstrijden doen zonder enig onderhoud? Zidane mag zijn schoenen voor 2 wedstrijden niet wassen.
Een motor moet gewoon het volgende doel hebben: zoveel vermogen hebben dat hij na 1gp en 10 ronden gewoon uit elkaar valt....
De nieuwe areodynamica van de wagens ipv ze proberen trager te maken, zou men eerder moeten proberen het inhalen te vergemakkelijken. had dit niks te maken met de vorm van de diffuser?