Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Jozef

#5386
Formule 1 forum / Re:Teamvoorstellingen 2011.
01 februari 2011 - 23:20:13
Citaat van: Jeroen op 01 februari 2011 - 19:25:26Dat zie jij aan de vorm van de wagen?

Ik ben jammer genoeg niet werkzaam in de F1 en heb ook niet met de ingenieurs van Mercedes gesproken over het ontwerp van hun auto. Dus ik kan niet aan de vorm van een auto op zich afleiden of hij snel is of niet.

Wat je wel kunt zien, is dat deze wagen vanaf nul is ontworpen en dat er enorm veel tijd in is gestoken. De indicaties waarop ik baseer dat dit een goede auto is, zijn:
- de ontwikkeling is al lang bezig (het was al snel duidelijk dat 2010 toch niks werd, dus kon er vroeg begonnen worden aan het ontwerp van de nieuwe auto)
- Mercedes heeft veel geld en andere middelen besteed aan deze auto
- het resultaat is iets dat (voor Mercedes) totaal nieuw is (zie de punten die ik aanhaalde in mijn vorige post) en als iets nieuw is, betekent dat automatisch dat er goed over is nagedacht en dat je er dus vanuit kunt gaan dat het beter is dan vorig jaar. Dit in tegenstelling tot andere teams (neem nu pakweg de Red Bull of de Williams) die erg lijken op de auto van vorig jaar, waar dus op het eerste zicht weinig vooruitgang in zit.

Op basis van deze punten durf ik de uitspraak te doen dat deze auto races gaat winnen. En natuurlijk blijft dat speculatie, niets is 100% zeker voor iedereen over de finishlijn is. Dat snap ik ook wel.
#5387
Supervet om te zien. Ik had niet gedacht dat het omschakelen zo snel zou gaan.

Trouwens ook echt wel een grote verandering van de hoek, dat moet echt verschrikkelijk zijn voor de balans van de auto. Wil een coureur goed kunnen inhalen, moet hij dus z'n vleugel plat zetten, z'n rembalans naar voren gooien (want hij heeft veel minder grip op z'n achterwielen) en dan nog hopen dat hij in het midden van de bocht niet vol oversturend met z'n achterwiel in de sidepod van de tegenstander belandt. Oh en dat hij, als hij inhaalt in een langzame bocht, niet na de bocht bij het uitaccelereren weer ingehaald wordt omdat hij minder tractie heeft, of hij moet in het midden van bocht zijn vleugel weer omhoog hebben gezet.

Ik ben benieuwd wat dit systeem gaat geven. :)
#5388
Formule 1 forum / Re:Teamvoorstellingen 2011.
01 februari 2011 - 14:49:41
Oké, die Mercedes is wel echt indrukwekkend vind ik. Brawn en de zijnen hebben wel eens goed naar de Red Bull gekeken lijkt me. De neus is ultradun, de achterkant wordt enorm samengeknepen (je zou bijna denken dat er geen plaats meer is voor een versnellingsbak) en de achterophanging is met een pullrod zoals de Red Bulls dat al twee jaar hebben.

Ik verwachtte al langer heel veel van Mercedes in 2011 (2010 was een overgangsjaar met een auto die ontworpen was met weinig geld en weinig personeel omdat BrawnGP in 2009 de middelen niet had, 2011 is dus het eerste échte jaar voor Mercedes) en als ik dit zie, kan dat alleen maar bevestigd worden. Deze auto gaat races winnen!
#5389
Formule 1 forum / Re:Teamvoorstellingen 2011.
31 januari 2011 - 16:21:01
Citaat van: Enzo op 30 januari 2011 - 21:27:32
Volgens mij was de dubbele luchtinlaat ook gekoppeld aan de F-duct, welke dit jaar verboden is.

Dat betwijfel ik, aangezien Mercedes al met de dubbele inlaat reed voordat ze een F-duct hadden. De reden dat ze met die dubbele inlaat kwamen, is dat de luchtstroom voor de achtervleugel ermee verbeterde. Er zit echter ook een enorm (potentieel) nadeel aan verbonden want de luchtinlaat zit dichter bij de helm van de coureurs, waardoor de luchttoevoer voor de motor verstoord kan worden en dat gaat al snel pk's kosten. Dus misschien waren ze er toch niet zo tevreden over vorig jaar.
#5390
Formule 1 forum / Re:Teamvoorstellingen 2011.
31 januari 2011 - 14:39:17
Citaat van: Edwin90 op 30 januari 2011 - 13:54:08
Sneakpeak!!
De nieuwe Mercedes

In tegenstelling tot wat beweerd wordt op deze site, is dit geen foto maar een render. (De opmerking "er is een opvallendere kleur zilver gebruikt voor de livery" staat dan ook een beetje komisch. ;) Die grijze kleur van de banden vind ik ook wel speciaal! :P)

In het artikel over de Sauber C30 staan dan weer foto's van twee verschillende auto's wat zeer verwarrend is (de tweede foto is anders, kijk maar naar de ophanging van de voorvleugel, de motorkap met F-duct en de Bridgestone-banden, dit is dus de auto van vorig jaar).

De opvallendste auto tot nu toe is zeker de Ferrari met zijn spitsere neus, ronde sidepods (maar toch met kleine luchtinlaten) die heel vloeiend overlopen in de motorkap en ik heb ook de indruk dat de uitlaten anders verpakt zitten dan we al hebben gezien. En niet te vergeten: ze hebben een Spanjaard met een snor als coureur!

Mvg,
Jozef