Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - The Iceman

#31
Formule 1 forum / Re: Nieuwe layout Barcelona
23 januari 2007 - 21:49:43
Jammer van die aanpassing. Vond die laatste bocht wel iets hebben   :(
#32
Formule 1 forum / Re: De wagens van 2007
19 januari 2007 - 09:41:50
Citaat van: Kimi_über_alles op 18 januari 2007 - 19:42:37
CitaatEen tank voor Kimi
Een tank voor kimi, althans dat zegt Mario Illien voormalig motorbouwer bij Mercedes. Volgens de oud motorbouwer is de Fin genadeloos voor zijn materiaal. Illien zei tegen het sportblad Sport Bild: "Kimi wil alleen maar gas geven, voor al het andere interesseert hij zich niet".  Illien is van mening dat deze genadeloosheid mee heeft geholpen aan het vake uitvallen van Kimi bij McLaren.

Verder geeft Illien aan dat geen enkele andere rijder het materiaal zo zwaar belast: "Geen enkele coureur gaat ruwer met het materiaal om dan Kimi en hij is de enige rijder die ronde na ronde zo hard over de kerbstones gaat".  Ter illustratie hoe Kimi met zijn materiaal omgaat zei Illien: "Ferrari moet een tank bouwen als ze met hem de wereldtitel willen behalen."
Dikke zever volgens mij ! Een F1 wagen moet gemaakt worden om op de limiet te kunnen rijden. McLaren wil gewoon verdoezelen dat ze geen betrouwbare wagen hebben kunnen bouwen de laatste jaren. Montoya en Coulthard stonden ook geregeld aan de kant de afgelopen seizoenen. Het was niet alleen Kimi die pech had.
Altijd gemakkelijk om de schuld in de schoenen van de rijder te schuiven.
#33
Formule 1 forum / Re: Wie wint, wie verliest?
03 januari 2007 - 19:57:58
Denk dat Toyota eerst zijn twee rijders op 'pensioen' moet sturen. Ralf heeft het alleen aan zijn achternaam te danken dat hij in F1 zit, vult riant zijn zakken en bakt er na zijn Indy crash destijds niets meer van.  Trulli is de kopie van Fisichella en is ook niet het grote talent. Zolang Toyota geen toprijder van het kaliber Raïkkönen, Alonso kan aantrekken, zal het nog een hele tijd duren vooraleer er overwinningen geboekt worden. Ze hadden destijds Mika Salo en Ryan Briscoe moeten houden als coureur en testrijder en met Gascoigne een beetje meer geduld moeten hebben.
Hoeveel rijders zijn bij Toyota de revue al niet gepasseerd ???? Salo, McNish, Panis, Da Matta, Zonta, Briscoe, ....
Het zal de Japanse mentaliteit zijn zeker ! 
#34
Formule 1 forum / Re: Motortypes 2006
26 november 2006 - 11:45:01
Citaat van: bmwracing op 26 november 2006 - 11:08:36
]voor renault is het inderdaad een r26 maar de motor is wel rs25
en voor toro roso is het inderdaad str01 maar cosworth tj2006 v10
Toch niet, RS 26 is de benaming van de motor.
Kijk maar op http://www.formula1.com/insight/technical_analysis/race/2006/0/361.html
#35
Formule 1 forum / Re: De plaatsjes in 2007.
26 november 2006 - 11:37:11
Citaat van: bmwracing op 26 november 2006 - 11:10:43
ik denk bij toro roso zal het Robert Doornbos en speed zijn 
Denk niet dat Red Bull Liuzzi zomaar aan de kant schuift voor Doornbos. Liuzzi is al een tijdje lid van de 'Red Bull' familie en had Horner als teambaas bij Arden toen hij zijn F3000 titel won.
Speed daarentegen is belangrijk voor de afzet van Red Bull naar Amerika, dus blijft die zeker van zijn zitje volgens mij.
Doornbos behoudt zijn zitje als test -en reserverijder bij Red Bull Racing.
Toro Rosso rijdt volgens mij met dezelfde line-up als in 2006.  :)
#36
Citaat van: Mclaren1986 op 19 november 2006 - 14:08:11
]In Monaco was het de bedrading dat in brand vloog en niet de motor.
Dacht dat het een hitteschild was dat vuur vatte tijdens de race. Opmerkelijk was ook dat hetzelfde onderdeel reeds op donderdag tijdens de vrije training in de fik vloog.
#37
Formule 1 forum / Re: Tickets Spa 2007
14 november 2006 - 14:13:29
Citaat van: Tim C op 14 november 2006 - 11:11:46
425 Euro om de pits te zien?

Dat ze nog duizenden gekken vinden om het te betalen gaat m'n petje al te boven (no offence). Zoals eerder al gezegd, de duurste prijzen op de kalender voor het minste zicht en het minst aantal rondes. Oh en bijna nog het busje met de rijders op vergeten... Ze mogen het houden, dan spaar ik liever voor een hopje over de oceaan naar Montreal en Indy...
Vrees eerlijk gezegd het ergste voor de ticketverkoop nu Schumacher zijn helm aan de haak heeft gehangen. Veel Duitsers die afhaken. Deze leemte wordt misschien opgevuld door de Hollanders die hun nationale held komen aanmoedigen.  ;)
Maar zoals je reeds zei, die ticketprijs is eigenlijk veel te hoog voor hetgeen je in de plaats krijgt, maar toch  ga ik elk jaar toch terug  :)
Heb sinds 1986 nog geen enkele editie overgeslagen. 
#38
Citaat van: Mikacouli op 14 november 2006 - 13:10:31
Ah, we zullen wachten zeker tot volgend seizoen, shall we?
Om nu al met zekerheid te zeggen dat McLaren niet meedoet voor de wereldtitel volgend jaar lijkt me een domme uitspraak, zoniet belachelijke uitspraak.
Aangezien de leegloop bij het team van Ron Dennis vrees ik eerlijk gezegd voor het ergste. Volgens het Britse tijdschrift Autosport zijn er buiten Newey het afgelopen jaar nog 19 mensen vertrokken in Woking. Alonso alleen gaat het tij daar niet kunnen keren vrees ik.  :-\ :-\ :-\
#39
Citaat van: Juan Pablo op 08 november 2006 - 12:00:05
Ieder team haalt sponsoren binnen, onnodig dus om een topic te beginnen.
Denk dat iedereen vrij mag posten hetgeen hij wil ?  ::)
#40
Formule 1 forum / Re: Man van het seizoen
01 november 2006 - 20:25:22
Citaat van: thomas17 op 01 november 2006 - 17:32:03
mijn stem gaat naar alonso wat hij dit jaar allemaal wel niet mee heeft gemaakt.hij heeft het zwaar gehad echt zwaar en zen hooft wederom boven wat gehouwden een een aantal gave acties gemaakt.

race van het jaar is lastig te zeggen holgerije,turkije,china,australie,bahrein.

2006 was ongekend mooi seizoen!
Foutloos schrijven is precies toch iets teveel gevraagd  :)
#41
Formule 1 forum / Re: Proficiat Fernando en Renault!
01 november 2006 - 19:00:03
Citaat van: thomas17 op 01 november 2006 - 17:47:16
renault heeft het als team goed gedaan.natuurlijk maak je wel eens fouten(holgerije,china)maar dat is sport.
Briatore heeft goed voor elkaar.maar vergeet bob bell en pat symonds niet en steve nylson.deze mensen dragen het succes van renault.en al die jonge monteurs.die altijd leuk en vriendelijk overkomen.het is een echt team.een warm team.
Alonso heeft het ook goed gedaan pakken wat er te pakken viel.lukte het niet om te winnen dan maar rustig.das denken en racen.
en dan al zijn pech nog.en die gave acties van hem.Buitenlangs,Buitenlangs holgerije,Bahrein,Spanje(niet bezweken onder de druk)en nog veel meer
hij is weer gegroeid als coureur.Dat zie je op de baan en naast de baan.Een jonge vent maar heeft het in de vingers.
HULDE VOOR ALONSO EN RENAULT DE COMBINATSIE 2005 en 2006!!!
Ik wist niet dat er een grote prijs van Holgerije bestond ?
;D ;D ;D
#42
Citaat van: Martin op 29 oktober 2006 - 13:28:59
Het was tijdens een bandentraining in 1984 op Zandvoort
Vroeger in de 70er en begin 80er jaren werd dat wel vaker gedaan hé, die bandendesten.
De ideale kans volgens mij om overal dichtbij te raken.
Zag je foto's van de jaren 70 op F1 geschiedenis.
Wat jammer dat ik die tijden nooit heb mogen meemaken. Dat was volgens mij F1 op zijn best !
#43
Volg F1 vanaf 1982

Hoogtepunten
Zandvoort 1983, mijn eerste live GP. Ticketjes kon je nog kopen voor een appel en een ei. 25 gulden kostte een tribuneplaats in Bos Uit destijds op zondag. Het jaar nadien ben ik maar het ganse weekend gegaan.
Monaco 1984 waar Senna zijn visitekaartje afgaf door met de Toleman bijna zijn eerste GP op zijn naam te schrijven.
Portugal 1985 waar Ayrton in de stromende regen zijn eerste zege behaalde met de Lotus, een team dat al enkele jaren geen GP meer kon winnen.
Spa 1986, mijn eerste 'live' kennismaking met het Ardense circuit.
Japan 1988, Senna's eerste titel die hij wist te behalen na een ware achtervolgingsrace.
Monaco 1992 waar Senna de veel snellere Mansell tot aan de finish achter zich kon houden.
Donington 1993, hoeft geen verdere uitleg vermoed ik.
Monaco 2005 mijn eerste 'live' race in het prinsdom waarbij Kimi Räikkönen de overwinning pakte.
En natuurlijk ook alle schitterende overwinningen van Ayrton Senna, David Coulthard, Mika Häkkinen en Kimi Räikkönen natuurlijk  :)

Dieptepunten

Zolder 1982, waar Gilles Villeneuve het leven liet tijdens de kwalificatie.
Montreal 1982, Ricardo Palletti verbrandt levend in zijn wagen nadat hij op polesitter Pironi was gebotst tijdens de start.
Paul Ricard 1986, de dood van Elio De Angelis tijdens een testsessie op het Franse circuit. 
Winter 1990 : Balestre die Senna's superlicentie wil afnemen omwille van Senna's inhaalactie op teamgenoot Alain Prost tijdens de GP van Japan in 1989
Imola 1994, dat 'verdoemde' 1 mei weekend waar Ratzenberger en Senna verongelukten  :'( :'( :'(
Oostenrijk 2002 waar Rubens Barrichello zijn auto moest parkeren om Schumacher door te laten
USA 2005 : Bandenperikelen van Michelin






#44
Citaat van: Mclaren1986 op 28 oktober 2006 - 13:57:25
Dat is dit jaar toch wel veranderd denk ik, het is de snelheid dat er dit jaar niet was.
Inderdaad, 2006 was het tegenovergestelde van 2005, de betrouwbaarheid viel wel mee dit jaar, maar de Mac was niet vooruit te branden.
#45
Citaat van: scho0634 op 27 oktober 2006 - 20:49:09
Op http://www.formule1.nl/pagina_nieuws.php?id=10702 staat te lezen dat Renault in ieder geval tot 1012 actief blijft in de F1. En dat is goed nieuws voor de sport.
Denk dat er in 1012 nog geen Renault rondreed op deze planeet  ;) ;) ;)