Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Breaktest

#2056
Ik ben herintreder. Ben eerder een paar jaartjes lid geweest, t/m 2013 geloof ik. Ik moet diep in mijn herinnering graven waarom ik ook al weer gestopt was, maar vermoed dat het te maken had met een stelling destijds, dat McLaren topteam af was. Met de kennis van nu had ik het natuurlijk goed gezien (en zou geroemd moeten worden om mijn voorspellende gaven ;)) maar destijds was dat nogal tegen het zere been van velen. Dat was de bedoeling ook, anders heb je geen discussie. Echter deze genereerde onvoorzien zoveel negatieve energie dat ik op een bepaald moment mijn plezier verloor en het welletjes vond. Sindsdien vond ik mijn heil bij een ander forum. Maar guess what, na 5 jaar braaf forumschap werd ik plotseling getroffen door een ban.

Dus gelijk maar een testje of ik de toets der kritiek hier wel kan doorstaan.
Ik vermoed (als je verband wordt krijg je geen uitleg) dat mijn verbanning met twee opmerkingen te maken had. De eerste luidde: Tel de spel- en stijlfouten als commentaar op een redactioneel artikel. Daar had men natuurlijk wel een punt; kritiek op de redactie was namelijk tegen het forumstatuut. De tweede betrof commentaar op het bericht dat Vettel familieproblemen zou hebben (als verklaring voor zijn geblunder). Wat voor problemen precies bleef duister, een soort redactioneel belletje trekken zeg maar, dus deed ik zelf een suggestie:  Vettel wil Ferrari-familielid Schumacher om advies vragen maar die geeft geen antwoord. Dat was natuurlijk schandelijk, zo'n grap.
Welnu, that's me, ik heb weinig op met vrome fatsoensrakkers en vind, met Aristoteles, dat je om alles moet kunnen lachen, waarbij timing de enige beperkende factor is. Verder heb ik inmiddels geleerd iedereen tot in lengte der dagen dood te zwijgen die een discussie persoonlijk meent te moeten maken. Dus zeg het maar.
#2057
Citaat van: Robbert65 op 26 oktober 2018 - 02:30:33
Grindbakken, muren, bandenstapels. Niks (kunst)gras, niks extra ruw asfalt, gewoon een dikke kans op DNF als je de tracklimits niet respecteert. En dus ook geen achterlijk inconsequent gedoe van officials als het om bestraffen van overschrijden van tracklilits gaat. De track straft de rijder zelf wel. Boem is ho.
Dat klinkt als voorstander van een stratencircuit. Maar het is allemaal niet zo simpel. Veel circuits moeten ook voor motorraces worden gebruikt, en dan kun je niet met harde buffers aankomen. Grind heeft dat nadeel niet, maar er zal best een reden zijn waarom dat destijds is afgeschaft. Ik vermoed dat het uitvalpercentage dan te hoog wordt. Een race met in de tweede helft nog maar 10 auto's op de baan is ook het aankijken niet waard - zeker met dat armoedige startveld van tegenwoordig.
Een oplossing die ontegenzeggelijk fiks nadeel geeft maar de auto wel in de race houdt lijkt me toch het beste.
#2058
Afgelopen week stonden de curbs nogal in de belangstelling. Hoe houdt men coureurs binnen de lijntjes? Want al die uitstapjes vragen om straf en straffen is per definitie inconsequent straffen. Adrian Newey opperde om de curbstones glad te maken, welk idee door de FIA onmiddellijk werd afgewezen (zonder met een alternatief te komen).
Zelf ben ik voorstander van overal drie meter gras direct naast de witte lijn, en daarna weer asfalt om de remweg te bekorten. Het idee moet zijn dat de coureur nadeel heeft zodra ie het circuit verlaat, dan kan dat belabberde strafgebeuren voor een groot deel het raam uit .  Andere suggesties welkom.
#2059
Formule 1 forum / Re: Gok de top : Mexico
25 oktober 2018 - 16:39:20
1 Vet
2 Ham
3 Ricc
4 Ver
5 Per

#2060
8-je. Don't get carried away vanwege het mooie einde. Het middenstuk viel ik bijna weer in slaap.