Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Breaktest

#2041
Formule 1 forum / Re: Gok de top : Mexico
29 oktober 2018 - 15:23:39
Nul goed. To zo ver mijn voorspellende gaven. Wel fijn dat hier een correctieknop zit. Ik heb 'm drie keer geaaid... :D
#2042
Citaat van: Matthijs op 29 oktober 2018 - 14:28:27
Farina is gewoon niet zo'n goed voorbeeld om je punt te maken. Hij racete in de jaren '30 al tegen Tazio Nuvolari, maar het F1-kampioenschap begon nu eenmaal pas in 1950, toen hij al 43 was.

Ik vind daarentegen de vergelijking met Gilles Villeneuve best toepasselijk. Als Max zich nu te pletter zou rijden, zouden ze misschien wel een vergelijkbare status krijgen in de geschiedenisboeken.
Farina moet wel genoemd worden voor de volledigheid, maar ieder begrijpt dat naar mate we meer in het verleden duiken de vergelijking steeds meer mank gaat. In die tijd reed men de helft van het huidige aantal races, bestond de concurrentie uit graven, baronnen en prinsen, was de snelheid minder dan F3 anno nu en reed men langs echte stoepjes, lantarenpalen en overstekend volk.
#2043
Heeft Max nog iets aardigs gezegd over Renault? Of krijgt ie dat zijn bek niet meer uit?
#2044
Citaat van: Jozef op 29 oktober 2018 - 11:27:17
Serieus? Verstappen komt nog niet aan de hielen van een Nino Farina, die inderdaad 5 races won maar hier wel slechts 33 starts voor nodig had en geen 79. Dat hij Watson, Regazzoni en Alboreto overstijgt, tot daaraan toe. Maar om aan die andere namen te komen (óók Gilles Villeneuve) zal hij naar mijn mening eerst maar eens wereldkampioen moeten worden.
Je moet het eigenlijk zo zien: stel dat Max vandaag zou stoppen, wat is dan zijn plaats in de F1 geschiedenis? En over 10 jaar. Ik denk dat bij deze condities zijn impact redelijk overeenkomt met Gilles (eveneens smaakmaker van beroep, ongeveer evenveel races gereden, ook vrij snel bij een topteam, moeten dealen een opgewassen teamgenoot, een auto die races kon winnen maar die geplaagd werd door onbetrouwbaarheid). De overeenkomsten zijn groter dan de verschillen.
#2045
Max is moving up. Met zijn 5e overwinning voegt hij zich bij het rijtje illustere namen Regazzoni, John Watson, Keke Rosberg, Albereto en Nino Farina.
Het voelt niet echt als passend moet ik zeggen, intuïtief heb ik het idee dat 'de ster' van meer Max weegt dan dat rijtje namen bij elkaar. Maar dat komt natuurlijk vooral omdat Max nog onderweg is. Je kijkt niet alleen naar hem als iemand die iets heeft gepresteerd, maar vooral als iemand waar nog heel veel in het vat zit. Maar zelfs als je je verplaatst naar de tijd dat de andere heren nog actief waren, dan nog weegt de naam Max volgens mij al meer. 

Gek genoeg zijn er niet zoveel coureurs met 5 GP's achter hun naam. Nog een erbij en hij mag zich meten met iemand als Gilles Villeneuve; dat klopt al iets beter.
#2046
Het valt me altijd op als Vettel en Raikkonen naast elkaar op het podium staan, hoe veel breder de Fin is. Aangezien die auto's maatwerk zijn, heeft dat niet consequenties voor de breedte van zijn kuip?
#2047
Citaat van: Jozef op 28 oktober 2018 - 22:42:15
De Belgen mogen ook tevreden zijn, Vandoorne reed na een halve ronde laatste maar kwam als achtste over de streep. Zeer sterke race waarbij hij minstens 4 man op de baan verschalkte - helaas niet één keer opgepikt door de regisseur. ::)
Chapeau voor Vandoorne dan. Jammer dat Alonso uitviel, want de mogelijkheden  om hem op klasse te verslaan zijn nu wel zo'n beetje voorbij.
#2048
Een 6je. De voornaamste spanning zat in de vraag: houd die motor van Max het of niet?
#2049
Fantastisch weer. Maar het zijn altijd wel verdomd saaie races die Verstappen wint.
#2050
Of wat dachten jullie van die grof rubber tegels die bij kinderspeelplaatsen liggen? Die geven weinig grip, gaan langer mee dan kaal gereden grasstroken en zijn geen obstakels glijdende motorcoureurs.
#2051
Citaat van: Mickey op 26 oktober 2018 - 17:30:28
Grind is afgeschaft omdat een auto daar bij rechtdoor schieten niet op afremt. Wel goed kijken waar je het gebruikt dus.
En het kost vaak ook nogal wat tijd om 'm eruit getakeld te krijgen, dus veel VSC's.
#2052
Ik ben herintreder. Ben eerder een paar jaartjes lid geweest, t/m 2013 geloof ik. Ik moet diep in mijn herinnering graven waarom ik ook al weer gestopt was, maar vermoed dat het te maken had met een stelling destijds, dat McLaren topteam af was. Met de kennis van nu had ik het natuurlijk goed gezien (en zou geroemd moeten worden om mijn voorspellende gaven ;)) maar destijds was dat nogal tegen het zere been van velen. Dat was de bedoeling ook, anders heb je geen discussie. Echter deze genereerde onvoorzien zoveel negatieve energie dat ik op een bepaald moment mijn plezier verloor en het welletjes vond. Sindsdien vond ik mijn heil bij een ander forum. Maar guess what, na 5 jaar braaf forumschap werd ik plotseling getroffen door een ban.

Dus gelijk maar een testje of ik de toets der kritiek hier wel kan doorstaan.
Ik vermoed (als je verband wordt krijg je geen uitleg) dat mijn verbanning met twee opmerkingen te maken had. De eerste luidde: Tel de spel- en stijlfouten als commentaar op een redactioneel artikel. Daar had men natuurlijk wel een punt; kritiek op de redactie was namelijk tegen het forumstatuut. De tweede betrof commentaar op het bericht dat Vettel familieproblemen zou hebben (als verklaring voor zijn geblunder). Wat voor problemen precies bleef duister, een soort redactioneel belletje trekken zeg maar, dus deed ik zelf een suggestie:  Vettel wil Ferrari-familielid Schumacher om advies vragen maar die geeft geen antwoord. Dat was natuurlijk schandelijk, zo'n grap.
Welnu, that's me, ik heb weinig op met vrome fatsoensrakkers en vind, met Aristoteles, dat je om alles moet kunnen lachen, waarbij timing de enige beperkende factor is. Verder heb ik inmiddels geleerd iedereen tot in lengte der dagen dood te zwijgen die een discussie persoonlijk meent te moeten maken. Dus zeg het maar.
#2053
Citaat van: Robbert65 op 26 oktober 2018 - 02:30:33
Grindbakken, muren, bandenstapels. Niks (kunst)gras, niks extra ruw asfalt, gewoon een dikke kans op DNF als je de tracklimits niet respecteert. En dus ook geen achterlijk inconsequent gedoe van officials als het om bestraffen van overschrijden van tracklilits gaat. De track straft de rijder zelf wel. Boem is ho.
Dat klinkt als voorstander van een stratencircuit. Maar het is allemaal niet zo simpel. Veel circuits moeten ook voor motorraces worden gebruikt, en dan kun je niet met harde buffers aankomen. Grind heeft dat nadeel niet, maar er zal best een reden zijn waarom dat destijds is afgeschaft. Ik vermoed dat het uitvalpercentage dan te hoog wordt. Een race met in de tweede helft nog maar 10 auto's op de baan is ook het aankijken niet waard - zeker met dat armoedige startveld van tegenwoordig.
Een oplossing die ontegenzeggelijk fiks nadeel geeft maar de auto wel in de race houdt lijkt me toch het beste.
#2054
Afgelopen week stonden de curbs nogal in de belangstelling. Hoe houdt men coureurs binnen de lijntjes? Want al die uitstapjes vragen om straf en straffen is per definitie inconsequent straffen. Adrian Newey opperde om de curbstones glad te maken, welk idee door de FIA onmiddellijk werd afgewezen (zonder met een alternatief te komen).
Zelf ben ik voorstander van overal drie meter gras direct naast de witte lijn, en daarna weer asfalt om de remweg te bekorten. Het idee moet zijn dat de coureur nadeel heeft zodra ie het circuit verlaat, dan kan dat belabberde strafgebeuren voor een groot deel het raam uit .  Andere suggesties welkom.
#2055
Formule 1 forum / Re: Gok de top : Mexico
25 oktober 2018 - 16:39:20
1 Vet
2 Ham
3 Ricc
4 Ver
5 Per