Vraag John de Mol. Als die nee zegt weet je gelijk dat het nooit valt terug te verdienen.
Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.
Toon bijdragen MenuCitaat van: Robbert65 op 30 oktober 2018 - 00:05:10Dat gebeurt natuurlijk nu al voor een deel. Als je naar de MotoGP kalender kijkt rijdt men ongeveer voor de helft op pure motorcircuits en de andere helft op waar ook veelvuldig autosport wordt bedreven. Ik denk niet dat je die tweede groep zo maar weg kunt strepen. De trend is juist om gespecialiseerde circuits multi inzetbaar te maken.
Ik heb een idee. We doen de fietsen gewoon op Assen en de Formule 1 op Zandvoort. We doen de tweewielers op Zolder en het echte werk op Francorchamps. De MotoGP op Paul Ricard en de F1 op Magny Cours. malloten in leren pakjes mogen hun domme dingetjes doen op Fuji en de helden van de koningsklasse van de mechanische sport op Suzuka.
Is dat wat? kunnen we gewoon grindbakken en muren bouwen op de F1-circuits zonder dat die orgaandonoren een te grote omloopsnelheid krijgen.
Citaat van: Matthijs op 29 oktober 2018 - 14:28:27Farina moet wel genoemd worden voor de volledigheid, maar ieder begrijpt dat naar mate we meer in het verleden duiken de vergelijking steeds meer mank gaat. In die tijd reed men de helft van het huidige aantal races, bestond de concurrentie uit graven, baronnen en prinsen, was de snelheid minder dan F3 anno nu en reed men langs echte stoepjes, lantarenpalen en overstekend volk.
Farina is gewoon niet zo'n goed voorbeeld om je punt te maken. Hij racete in de jaren '30 al tegen Tazio Nuvolari, maar het F1-kampioenschap begon nu eenmaal pas in 1950, toen hij al 43 was.
Ik vind daarentegen de vergelijking met Gilles Villeneuve best toepasselijk. Als Max zich nu te pletter zou rijden, zouden ze misschien wel een vergelijkbare status krijgen in de geschiedenisboeken.
Citaat van: Jozef op 29 oktober 2018 - 11:27:17Je moet het eigenlijk zo zien: stel dat Max vandaag zou stoppen, wat is dan zijn plaats in de F1 geschiedenis? En over 10 jaar. Ik denk dat bij deze condities zijn impact redelijk overeenkomt met Gilles (eveneens smaakmaker van beroep, ongeveer evenveel races gereden, ook vrij snel bij een topteam, moeten dealen een opgewassen teamgenoot, een auto die races kon winnen maar die geplaagd werd door onbetrouwbaarheid). De overeenkomsten zijn groter dan de verschillen.
Serieus? Verstappen komt nog niet aan de hielen van een Nino Farina, die inderdaad 5 races won maar hier wel slechts 33 starts voor nodig had en geen 79. Dat hij Watson, Regazzoni en Alboreto overstijgt, tot daaraan toe. Maar om aan die andere namen te komen (óók Gilles Villeneuve) zal hij naar mijn mening eerst maar eens wereldkampioen moeten worden.
Citaat van: Jozef op 28 oktober 2018 - 22:42:15Chapeau voor Vandoorne dan. Jammer dat Alonso uitviel, want de mogelijkheden om hem op klasse te verslaan zijn nu wel zo'n beetje voorbij.
De Belgen mogen ook tevreden zijn, Vandoorne reed na een halve ronde laatste maar kwam als achtste over de streep. Zeer sterke race waarbij hij minstens 4 man op de baan verschalkte - helaas niet één keer opgepikt door de regisseur.
Page created in 0.696 seconds with 17 queries.