Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Breaktest

#2011
Formule 1 forum / Re: Formule 1 Seizoen 2019
01 december 2018 - 11:11:12
Citaat van: FolkertE op 30 november 2018 - 22:55:01
Citaat van: Breaktest op 28 november 2018 - 15:10:17
9> 6 > 4
Iemand een idee?
3.
Bingo! Misschien wel onbedoeld, maar vooruit, Bingo.
Het zijn de standen in de eindklassering van Renault de afgelopen drie jaar.
En 3 reken ik goed omdat dat hun doelklassering is voor komend jaar.
#2012
Formule 1 forum / Re: Formule 1 Seizoen 2019
28 november 2018 - 15:10:17
9> 6 > 4
Iemand een idee?
#2013
Formule 1 forum / Re: Silly season f1 2018
27 november 2018 - 13:27:15
Alle pijlen zijn dan steeds op Williams gericht, maar langzamerhand vind ik Toro Rosso steeds meer het lulletje van de klas. Dat begon al met die domme te vroege overstap van Sainz die hen dure plaatsen op de ranglijst kostte, dan hebben we het wel erg vergaande gehoereer met die Honda-motor terwijl dat weinig oplevert, het geval Hartley, en ook nu weer: wie is er onder de indruk van Alexander Albon? Wat mij betreft staat ie nog een treetje lager dan Nyck de Vries.   
#2014
Ben het eens om die halo discussie te laten rusten.

Schiet mij overigens wel een andere zaak te binnen waarmee de FIA de plank nog veel sterker misslaat. Notabelen als Todt vinden het prachtig om taakstraffen uit te delen aan een duwende Verstappen, maar feitelijk brengen zij F1 oneindig meer schade toe dan wie dan ook.

...Ik begrijp het, deze stelling schreeuwt om uitleg...

Ik doel op het protest van Haas tegen Racing Point/Force India.
In het kort: Haas vindt het onrechtvaardig dat zij de eerste 2 jaar geen bonussen kregen voor hun prestaties terwijl de nieuwe eigenaar van RP/FI wel meteen kan gaan vangen.
Dat protest is inmiddels afgewezen, maar dat neemt niet weg dat zij wel degelijk een punt hebben. Vooral als je nadenkt over de betekenis ervan: kennelijk loont het meer om een bestaand team over te nemen dan als nieuwkomer je entree maken, terwijl dat laatste niet alleen veel moeilijker is, maar ook nog eens F1 als geheel ten goed komt. Immers F1 schreeuwt al jaren om uitbreiding van het startveld, maar dat wordt dus doelbewust vanachter de groene tafel tegengewerkt. Zoals wel vaker bevinden de grootste misstanden zich tussen de kleine letters.

Kunnen coureurs omgekeerd ook de witte boorden taakstraffen opleggen?  Zo niet, dan wordt het hoog tijd.

 
#2015
Formule 1 forum / Re: De GP van Nederland
27 november 2018 - 11:40:45
Citaat van: gloudiesaurus op 26 november 2018 - 22:36:11
Ik wil eerst de onofficiƫle kalender van de FOM zien voordat ik het echt geloof.
Dat bericht in de Telegraaf over Zandvoort is ook nooit bevestigd door de FOM...
Nou inmiddels op je wenken bediend.
https://www.grandprixradio.nl/2018/11/27/gp-van-nederland-2020-staat-met-potlood-op-de-kalender/
Zelfs de datum is al bekend: 1-3 mei, wat op zich niet slecht gekozen is (minder kans om de file te moeten delen met strandgasten). Zandvoort tevreden, FOM tevreden. Die maakt sier met "Kijk eens, de kalender is nu al rond, haast u als u hier nog bij wilt."
Maar het is nog steeds een luchtballonnetje. Het is goed om de gum onder handbereik te houden. Ik zie echt geen instantie in NL opstaan  die dat budget gaat ophoesten.
En als we alle opwinding over het idee even laten neerdwarrelen is het misschien goed om ook nog even in herinnering te brengen dat 65% van alle GP's het aanzien niet waard zijn. De kans is dus groot dat men een waardeloze show aankoopt. In dit verband moet ik altijd denken aan een citaat over de Beatles in hun nadagen: "De aankondiging van een nieuw project veroorzaakte langzamerhand meer opwinding dan het project zelf."

Ikzelf ben dan ook voorstander van een ander bedrijfsmodel: Jullie willen een GP in Nederland? Nou dat komt goed uit, want wij hebben een circuit. De huurkosten zijn blablabla. Wel na afloop alles schoon achterlaten anders komt er nog een rekeningetje na. M.a.w. alle overige kosten en opbrengsten voor rekening van Liberty. Als dat vervolgens zegt "daar trappen wij niet in", waarom zou een NL overheid daar dan wel moeten in trappen?
#2016
Ja van leven ga je dood
#2017
Citaat van: Matthijs op 26 november 2018 - 12:56:21
Citaat van: Breaktest op 26 november 2018 - 12:03:53
Alle crashes van dit seizoen op een rijtje zettend, inclusief die van Alonso op Leclerc in Spa, moet je concluderen dat de halo van nul en generlei waarde is geweest
En hiermee sla je de discussie net zo dood als alle voorstanders die dat ding doordrukten. Meningen als feiten neerzetten helpt de discussie niet.
Ik heb het uit alle beschikbare hoeken bekeken en denk dat we dit echt wel als feit kunnen archiveren. Een achterwiel schampte de halo - dus was de FIA er als de kippen om dit als bewijs van nuttigheid op te voeren. Maar die halo bevindt zich ver van het hoofd en de schampende auto bewoog zich van de rijder af. Er is weinig fantasie voor nodig om te zien dat zonder halo de uitkomst hetzelfde zou zijn geweest.   
#2018
Formule 1 forum / Re: Silly season f1 2018
26 november 2018 - 12:09:29
Het is waar dat de geleidelijke toeloop van fabrieksteams de dood in de pot is. Het introduceert een ander speelveld waar menig prive team niet meer kan meekomen. Maar wat McLaren nog eens extra de kop heeft gekost is hun oeverloze arrogantie.
#2019
F1 heeft al heel wat teleurstellende ontwikkelingen achter de rug (smalle achterbanden, stuurflippers, geluidsverlies, knobbelzwaanauto's) maar die halo spant toch wel de kroon.
Dat merkte je al in de aanloop daar naartoe waarbij er gewoon niet rationeel over viel te discussiƫren; dat ding moest en zou er komen. En ook na invoering blijven de potsierlijke rechtvaardigingen je om de oren vliegen.

Alle crashes van dit seizoen op een rijtje zettend, inclusief die van Alonso op Leclerc in Spa, moet je concluderen dat de halo van nul en generlei waarde is geweest, hoewel dat in diverse media soms anders wordt voorgesteld. Diezelfde media beweren ook dat het publiek daar inmiddels aan gewend is en men daar niemand meer over hoort - een regelrechte leugen wat mij betreft; het went nooit. Dat menig liefhebber daar niet iedere race opnieuw over begint, zegt meer over diens incasseringsvermogen dan wat er werkelijk in hem omgaat. Echter het F1-wereldje wentelt zich liever in haar eigen waarheid. 
#2020
Formule 1 forum / Re: Red Bull en Honda
26 november 2018 - 11:39:04
Ook die race is Abu Dhabi was weer om te huilen voor Toro Rosso. Weer een kapotte Honda motor en weer een anonieme plek buiten de punten.
En dat terwijl ze een heel seizoen naar hartelust hebben kunnen experimenteren en zij naar eigen zeggen klaar waren om de laatste races te oogsten. Dat gaan ze in de winter niet goed maken. Het verschil tussen graag willen maar niet kunnen wordt alsmaar groter. 
#2021
Formule 1 forum / Re: GP ABU DHABI 2018: Yas Marina
26 november 2018 - 10:58:52
Bottas maakt op mij een geknakte indruk - en dat is voor een groot deel te danken aan Toto Wolff. Wat wil je ook? Je hebt de sterkste rijder ter wereld als teamgenoot, en een van de weinige keren dat je voor de overwinning kan gaan wordt die door je teambaas afgenomen.
Redelijk walgelijk, vooral als je kijkt naar de omstandigheden destijds (met Hamilton al 50 ptn voorsprong op Vettel). We hebben een paar evidente losers dit seizoen, maar daar hoort Toto Wolff, de man die overal mee wegkomt, wat mij betreft ook bij.
#2022
Andere Autosport / Re: Formule 2
24 november 2018 - 17:37:31
Abu Dhabi 2018
Mooi de kop gepakt vanaf plek 2, en toch als 4e eindigen. Dit was waarschijnlijk de laatste kans voor Nyck de Vries om voor Lando Norris te eindigen.
#2023
Formule 1 forum / Re: Silly season f1 2018
22 november 2018 - 16:38:07
Citaat van: Robbert65 op 22 november 2018 - 14:06:21
http://www.gppits.net/nieuws/williams_biedt_robert_kubica_eindfase_re-integratietraject/
Oei, dat is wel een donker stukkie. Maar het zou best de spijker op de kop kunnen zijn. Toen Bottas twee jaar geleden naar Mercedes verkaste schreef ik al dat ik Williams er verstandig aan zou doen het verlies aan plaatsen op de ranglijst voor de komende seizoenen in hun afkoopsom te verdisconteren. Het zou best kunnen dat de BV Williams inmiddels in de fase van het paniekvoetbal is beland, waarin niet eens meer zoveel valt te kiezen, behalve dan gaan voor de hoogste bieder.
#2024
Formule 1 forum / Re: Silly season f1 2018
22 november 2018 - 10:30:21
Citaat van: Jozef op 21 november 2018 - 12:45:56
Autosport weet dat Kubica voor Williams rijdt volgend seizoen!!
Ook net gelezen op andere sites. Mooi. Ben benieuwd hoe ie zich tegenover George Russel houdt. We gaan het beleven. En ik vind het niet eens spijtig voor Ocon. Die knaap heeft in rap tempo mijn sympathie verloren...
Dat maakt dat de carrousel bijna rond is, niet? Ik geloof dat er nog 1 stoeltje bij Toro Rosso open staat.
#2025
Formule 1 forum / Re: Red Bull en Honda
21 november 2018 - 17:18:48
Vergeet ook niet dat het vertrek van Ricciardo een aderlating is. Het zal nog wel 1 of 2 jaartjes duren voor Gasly op hetzelfde niveau is.