Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Forza F1

#16
Citaat van: Kootje op 19 september 2011 - 18:43:00
Dat mag.

Ik vind persoonlijk dat voornamelijk de omstandigheden in z'n voordeel werken.
Zoals Forza al aangaf heeft hij 't toch 'n aantal keren "kado" gekregen.
Dat kun je als 'n kwaliteit zien, maar zo zie ik dat niet.

Ik bedoel ..... het is 'n zéér degelijk coureur in 'n topauto.
Maar hij heeft in 'n mindere auto nooit het verschil kunnen maken.
Dat kunnen Alonso, Vettel en in iets mindere mate Hamilton wel.
En daarom vind ik deze 3 net 'n tikkie beter, ook al komt 't er niet altijd uit.

Perfect geformuleerd, dank!  :)
#17
Mag ik jullie er toch even aan herinneren dat dit jaar minder voor de échte racers is omwille van de banden.

Die Pirelli's zijn niet gemaakt om telkens het snelst door de bocht te gaan. (Ergens wel jammer, aangezien dat de essentie van F1 zou moeten zijn). Het is telkens een wedstrijdje "wie kan er het langst mee om?".

Toegegeven dat Button -in dat aspect- wel de beste is.
#18
Formule 1 forum / Re: Kan Schumacher het nog?
19 september 2011 - 18:39:30
Zie je wel, HIJ (Schumacher) kan het nog !!  :P
#19
Formule 1 forum / Re: De grote vier: toen of nu?
19 september 2011 - 18:30:50
Citaat van: Jeroen op 18 september 2011 - 20:26:46
Citaat van: Forza F1 op 18 september 2011 - 12:41:19
Dat is waar, maar ik heb zo altijd het gevoel dat Button steeds een hoge LUCK-factor nodig heeft om te kunnen winnen.
Ik moet wel toegeven dat hij sinds 2011 in m'n achting gestegen is, maar dat maakt z'n geschiedenis nog niet volledig ongedaan.

Ik wil dat hij in 2012 bewijst dat hij op constante basis kan winnen, in droog-weer-omstandigheden. Of puur nat. En wanneer hij dan keer op keer sneller is dan Hamilton, dan reken ik hem tot de grote 4.
Vergeet niet dat Button 2 keer uitgevallen is met materiaalpech. Anders was zijn voorsprong op Lewis toch echt wel behoorlijk geweest en was hij waarschijnlijk dik tweede in de WK geweest momenteel.

Dat klopt. Maar laten we eens z'n 2 overwinningen wat dichter bekijken:
1) Canada > Puik gereden, dat wel. Maar mocht hij Hamilton er niet uitgetikt hebben (ongeacht wiens schuld het ook was), had hij hoogstwaarschijnlijk achter Hamilton geëindigd, zoals in China.
2) Hongarije > Als enige op de juiste band op het juiste moment blijven rijden. Je kan zeggen "LUCK" en je kan zeggen "KLASSE". Feit is wel dat -toen het begon te regenen- Hamilton het recht had om als eerste te pitten, Button moest nog een ronde buiten blijven.  Toen Hamilton z'n pitstop maakte stopte het met regenen. Ook Webber gokte verkeerd...

Dus ik zeg niet dat hij het enkel en alleen van geluk moet hebben om te kunnen winnen. Maar geluk lijkt er wel steeds bij betrokken te zijn. (Tegenover andere piloten die de race zelf maken (Alonso-Vettel-Hamilton-...))
#20
Formule 1 forum / Re: Motoren
18 september 2011 - 13:36:06
Citaat van: Vieze baas op 18 september 2011 - 12:41:09
maar de Cosworth is toch echt een matige vergeleken met de rest.

Goh, dat zou ik nog niet zo durven stellen. Het is namelijk zéér moeilijk te vergelijken hé.
Lotus reed vorig jaar met Cosworth en nu met Renault. En je kan niet echt zeggen dat het hen ver vooruitgeholpen heeft. Een auto moet je als totaalpakket zien hé. En het is moeilijk te evalueren welke motor "beter" is. Ik denk dat (kleinere) vele teams nu zouden willen switchen omdat ze van Renault dan ook een versnellingsbak & KERS kunnen afnemen die perfect bij de motor aansluit. Jammer genoeg kan Cosworth dat niet bieden.

Er wordt bvb gezegd dat de Mercedes motor de krachtigste is, de Renault motor zou minder krachtig zijn, maar ook minder benzine verbruiken. Volgens mij doet Cosworth het best aardig. Het is enkel jammer dat ze geen motor leveren aan een topteam.  Mocht Red Bull Cosworth het kampioenschap winnen zouden we er wellicht anders over denken  :)
#21
Citaat van: Vieze baas op 18 september 2011 - 12:35:50
Alonso tilt de Ferrari zeker naar een hoger niveau maar doet Vettel dat ook niet met de Red Bull?? Hij is standaard een halve seconde sneller dan Webber(die vorig jaar ook gewoon meedeed om de titel). Ik ben echt onder de indruk geraakt van Vettel dit seizoen. Hij heeft maar 2 kleine foutjes gemaakt, 1 koste hem de overwinning in Canada en die ander had 0 gevolgen.

Volledig mee eens.
En daarom is hij de allerbest op dit moment: snel en constant.

Ook leuk is dat hij nog steeds voor de overwinning gaat.
Button won in 2009 ook het WK, maar na de eerste 7 races speelde hij het op safe. Om constant te scoren ipv het onderste uit de kan te willen halen.  Niemand zou het Vettel kwalijk genomen hebben om achter Alonso te finishen in 2de positie en z'n titel weer wat veiliger te stellen. Maar dat deed ie niet. Hij ging in de aanval, nam risico's om met lege handen naar huis te gaan en werd beloond met de overwinning. Prachtig van hem!  8)
#22
Formule 1 forum / Re: De grote vier: toen of nu?
18 september 2011 - 13:22:07
Citaat van: Sabai op 18 september 2011 - 13:07:40
Ook is mijn beeld van de F1 toen de tijd stoere mannen met lang haar en een shaggie in hun mond en een flinke dosis moed gezien de gevaren die tijd.

Martin Brundle sloeg de spijker op de kop in z'n commentaar tijdens de GP van Monza:
CitaatThese young drivers think they're invincible, like nothing can harm tem in their carbon-fiber monocoques.
#23
Formule 1 forum / Re: Silly Season!
18 september 2011 - 13:18:32
Ik ben fan van Raikkonen sinds hij voor het eerst bij Sauber instapte en een 6de plaats scoorde in z'n eerste race.

Maar dat hij eerst maar eens uitzoekt wat hij van z'n leven wil maken....  :-\

Rally willen doen en dan gewoon niet komen opdagen... wie denkt hij wel dat hij is?!? Dit valt niet goed te praten...

Lack of commitment.
En dat kun je zien in z'n rijstijl sinds Ferrari 2008...

Mocht ik Williams zijn, ik zou hem nog niet in mijn team willen...
#24
Citaat van: Jozef op 15 september 2011 - 22:59:16
Het verschil Virgin-HRT moet zo ongeveer even groot zijn als het verschil McLaren-Mercedes. En toch...

Als je als F1-coureur naar de eerste bocht rijdt en denkt: "ik moet mijn best niet doen om in te halen, want ik verlies die plaatsen toch later weer", dan kun je maar beter met pensioen gaan...

Klopt, maar dan nog moet je realistisch zijn en geen onnodige risico's nemen.
Liuzzi kon ook evengoed links gaan, niet remmen, over de chicane vliegen en dan zou hij misschien zelfs even Vettel gepasseerd zijn en de wedstrijd leiden! Maar dat heeft ook geen zin, als ge achteraf 23 posities moet teruggeven...

Nogmaals: zoveel risico in een eerste bocht is gewoon dom, zeker in seizoen 2011.
#25
Formule 1 forum / Re: Ferrari back on top!
18 september 2011 - 12:46:34
Citaat van: KVDracer op 18 september 2011 - 10:13:21
Geen enkel team kan nog met iets revolutionairs afkomen. Alles staat zodanig beschreven dat ze niets meer kunnen uit vinden. Of het moet dan de dubbele diffusor zijn, maar vermits je dit niet ziet, vind niemand dit revolutionair.

Dat dachten we na 2009 en de ban van de DD ook, maar toen kwam 2010 en stond McLaren daar met z'n -toch wel revolutionaire- F-duct  :)  (Of dit jaar, met de Blown Diffuser...)

Men zal af ten toe wel eens iets nieuws ontdekken. Men probeert immers telkens de reglementen tot het uiterste te testen, en af en toe komt daar nog wel iets goed van!
#26
Formule 1 forum / Re: De grote vier: toen of nu?
18 september 2011 - 12:41:19
Dat is waar, maar ik heb zo altijd het gevoel dat Button steeds een hoge LUCK-factor nodig heeft om te kunnen winnen.
Ik moet wel toegeven dat hij sinds 2011 in m'n achting gestegen is, maar dat maakt z'n geschiedenis nog niet volledig ongedaan.

Ik wil dat hij in 2012 bewijst dat hij op constante basis kan winnen, in droog-weer-omstandigheden. Of puur nat. En wanneer hij dan keer op keer sneller is dan Hamilton, dan reken ik hem tot de grote 4.
#27
Formule 1 forum / Re: Kan Schumacher het nog?
18 september 2011 - 12:21:08
Achja, waarom ook niet?

Vanaf 2002 tot 2010 mochten teamorders ook niet. Ferrari lapt het aan z'n laars, en nu is het terug toegelaten.
Nu veel commentaar op "Schumacher z'n rijstijl", maar wanneer Alonso het volgende keer ook doet wordt die regel gewoon afgeschaft  :P

Niet vergeten dat die regel in't leven geroepen is omwille van het incident Hamilton-Petrov in China 2010, om 'weaving' tegen te gaan. Dit opdat de piloot maar 1x van z'n ideale lijn zou afgaan. Terug naar de ideale lijn =/= 2x afwijken.
#28
Formule 1 forum / Re: Motoren
18 september 2011 - 12:11:02
Voor de F1 zou het beter zijn mochten er meer motorleveranciers zijn. Ferrari-Mercedes-Renault is niet genoeg.
Waneer één van hen aan veel meer teams zou leveren dan anderen (bvb: Ferrarix3teams; Mercedesx3teams; Renaultx6teams). Dan zou Renault veel meer te zeggen hebben en z'n stempel kunnen drukken wat de richting betreft (die dan weer in het voordeel van Renault-teams zou zijn, uiteraard).

Daarom kun je de macht beter verdelen:  Ferrari-Mercedes-Renault-Cosworth zoals het nu is, is ideaal: 12 teams = 3 per motor. Super.
#29
Formule 1 forum / Re: De grote vier: toen of nu?
18 september 2011 - 11:09:46
Ik vind Button niet eens bij "de grote vier" horen...  ???
#30
Formule 1 forum / Re: Ferrari back on top!
15 september 2011 - 22:27:31
De "Dumbo Ears" van Honda vielen uiteraard meer op  ;)