Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Mikacouli

#16
Formule 1 forum / Re: F1 wagens 2009
16 januari 2009 - 18:13:28
Citaat van: NDCGN op 16 januari 2009 - 18:08:26
Citaat van: Mikacouli op 16 januari 2009 - 18:05:35
De banden waren dezelfde.. De verhoudingen kloppen redelijk goed.
Hier zie je dit. De cirkels zijn exact even groot.

nu de voorbanden nog ff.. daar zit echt duidelijk verschil in...

Nope, gezichtsbedrog... Of het is heel heel miniem.
kijk maar..


Wat de uitlaten van de McLaren betreft: Ik denk dat de uitlaten een opwaartse beweging maken gewoon dat ze zo wat extra neerwaartse druk genereren. En de uitgang van hetgeen we zien is daarom niet het eind van de uitlaat zelf. De uitlaat zit volgens mij dieper want anders zouden ze een stuk ongeschilderd carbon er rond moeten hangen. Nu zit die gewoon ingewerkt volgens mij.

Het voornaamste aan de nieuwe McLaren zijn de kleine koelingsgaten, zowel in de sidepods als de airbox..
#17
Formule 1 forum / Re: F1 wagens 2009
16 januari 2009 - 18:05:35
De banden waren dezelfde.. De verhoudingen kloppen redelijk goed.
Hier zie je dit. De cirkels zijn exact even groot.
#18
Formule 1 forum / Re: F1 wagens 2009
16 januari 2009 - 16:45:29
Heb een vergelijking gemaakt tussen de mp4-23 en de mp4-24..
De MP4-24 heeft een kortere wielbasis vergeleken met zijn voorganger.
Hoogst waarschijnlijk door de komst van de slicks..
#19
Formule 1 forum / Re: F1 wagens 2009
16 januari 2009 - 13:26:53
Niet mee eens, ik vind de manier waarop de uitlaten verwerkt zijn uniek. Prachtig hoe die in het bodywork ingewerkt zijn. Voor de rest ziet hij er heel goed uit, alhoewel deze niet de wagen zal zijn die we in de eerste race zullen zien..
#20
Formule 1 forum / Re: F1 wagens 2009
15 januari 2009 - 13:38:06
Citaat van: Jasper op 15 januari 2009 - 13:15:00
Holy f*ck @ voorvleugel Toyota! (vooral de bevestiging aan de neus)

Maar dat zijn wel al twee teams die hun bevestiging aan de neus schuin naar voren zetten in plaats van verticaal, lijkt me inderdaad beter aerodynamisch verantwoord en het verbaast me dat dit nooit eerder is gedaan (behalve door de Walrus een paar jaar geleden, maar dat was een beetje een extreem geval).

Wat me wel opvalt is dat de neus van Toyota veel korter is als die van Ferrari of eender welke wagen vorig jaar. Ik zou er de bedoeling niet van weten eig..
#21
bernie..
#22
Citaat van: EBX op 12 december 2008 - 01:13:43
Citaat van: NDCGN op 11 december 2008 - 14:38:01
Citaat van: EBX op 11 december 2008 - 05:26:19
Citaat van: NDCGN op 11 december 2008 - 00:07:49
wat een onzin zeg... ... straks blijkt het wel waar te zijn :o
hehehehe :)
als je wilt quoten moet je er geen dingen uitknippen... dat 'onzin' sloeg op die opmerking van Jasper... misschien een beetje overdreven, maar dat was mijn eerste reactie.. volgens mij kun nl nergens op de banden een 'neutrale meting' doen.. en volgens mij zou je juist op de plek moeten meten waar de temperaturen het meest extreem zijn, of op meerdere plaatsen...
.

Was ook niet serieus bedoeld, maar was wel grappig om zo te lezen. excuses als het beledigend overkwam !.

Bovendien heb ik geen gedacht van wat dat ding allemaal meet :) Mss meet het wel meer dan temperaturen, zoals vervorming van het bandoppervlak; slijtage (dan meer per type bocht dan algemene slijtage), denk dat alleen mclaren het ons precies kan zeggen :)

Ben ik trouwens de enige die vind dat Ferrari vooral tijdens de wintertest op de achtergrond blijft ?
Geen kers tot de F2009 ( http://f1-club.clint.be/nieuws/verslag.php?id=2953 ), nog geen enkel teken van de F2009
McLaren, BMW, Honda en Williams & nog een paar (?) expirimenteren al even met Kers & de nieuwe aerodynamische regels, Ferrari reed enkele dagen geleden zelf nog rond met gegroefde banden in de oude auto ....
Nu kan ik me wel voorstelling dat je daar nog wat zaken aan kan doorontwikkelen, en zal het testen van de nieuwe slicks ook wel tijd innemen, maar dit lijkt me het best te gaan in de nieuwe setup, niet ? of denken jullie daar anders over ?

Mja, ik denk dat Ferrari veel tijd verloren heeft aan het proberen halen van de titel.. Het is al een tijdje bekend dat Ferrari moeilijkheden heeft met het ontwikkelen van KERS. Mss loopt de samenwerking met Magnetti Marelli niet zo goed? Wie weet het..
#23
Citaat van: NDCGN op 11 december 2008 - 16:39:34
Citaat van: Mikacouli op 11 december 2008 - 16:38:06
Citaat van: NDCGN op 11 december 2008 - 14:38:01
Citaat van: EBX op 11 december 2008 - 05:26:19
Citaat van: NDCGN op 11 december 2008 - 00:07:49
wat een onzin zeg... ... straks blijkt het wel waar te zijn :o
hehehehe :)
als je wilt quoten moet je er geen dingen uitknippen... dat 'onzin' sloeg op die opmerking van Jasper... misschien een beetje overdreven, maar dat was mijn eerste reactie.. volgens mij kun nl nergens op de banden een 'neutrale meting' doen.. en volgens mij zou je juist op de plek moeten meten waar de temperaturen het meest extreem zijn, of op meerdere plaatsen...
Citaat van: Mikacouli op 11 december 2008 - 13:07:35
Elke F1 site die op de proppen kwam met een evolutie van de wieldoppen had het mis. Het is wel degelijk om de warmte te meten in de banden in bvb snelle lange bochten in vergelijking met chicanes. Vorig jaar kreeg ik al te horen van een expert dat die 'dingen' dus op de wielen zaten met de bedoeling om de warmte te meten in de banden tijdens het rijden.
Het heeft niks met aerodnamica te maken, integendeel, het zorgt enkel maar voor verkeerde luchtstroom langs de banden. Dit zal je nooit te zien krijgen tijdens het seizoen want het is zelfs verboden.

Ook Renault testte dit al eerder, maar dan met een iets andere vorm. Ik vind nu even geen afbeelding.
nou, sorry dat ik zo eigenwijs ben hoor, maar k ben nog niet overtuigd... dat het geen aerodynamische onderdelen zijn lijkt me wel duidelijk, maar waarom zou het geen nieuwe wieldop kunnen zijn om de luchtstroom bij de remmen te verbeteren? ze rijden tegenwoordig allemaal met die wieldoppen rond (verbieden die handel zou ik zeggen).. waarom meten ze dan alleen op één punt van de band?? en alleen op de voorbanden?? en normaal weten ze toch ook de temperatuur van de banden?? hoor tijdens de opwarmronde nl wel eens een engineer over de radio zeggen 'tyre temperatures ok'... hoe komen ze daar dan bij??
maar goed, misschien heb je wel gelijk... t klinkt mij alleen wat onlogisch in de oren... maar goed, andere theoriën zijn ook niet heel logisch als het toch niet gebruikt mag worden tijdens het seizoen..

Waarom zouden ze met wieldoppen rijden als die volgend jaar verboden zijn ??? Al es bij stilgestaan?
als je nou eens naar mn laatste regel kijk, dan zou je kunnen zien dat ik er al bij stil heb gestaan??  ik zeg ook niet dat je ongelijk hebt, maar ik betwijfel het wel... dat mag toch?? ik zie trouwens nog heel veel teams rondrijden met dingen die volgens jaar verboden zijn...

Dat is omdat ze nog geen hybrid wagen hebben. Alles wat op de BMW zit bvb is legaal volgend jaar..
Het is een mechanisme dat McLaren gebruikt enkel tijdens tests. Ik het het es proberen op te zoeken, want er is ooit es een artikel over gepubliceerd maar ik vind het niet meer terug.
#24
Citaat van: NDCGN op 11 december 2008 - 14:38:01
Citaat van: EBX op 11 december 2008 - 05:26:19
Citaat van: NDCGN op 11 december 2008 - 00:07:49
wat een onzin zeg... ... straks blijkt het wel waar te zijn :o
hehehehe :)
als je wilt quoten moet je er geen dingen uitknippen... dat 'onzin' sloeg op die opmerking van Jasper... misschien een beetje overdreven, maar dat was mijn eerste reactie.. volgens mij kun nl nergens op de banden een 'neutrale meting' doen.. en volgens mij zou je juist op de plek moeten meten waar de temperaturen het meest extreem zijn, of op meerdere plaatsen...
Citaat van: Mikacouli op 11 december 2008 - 13:07:35
Elke F1 site die op de proppen kwam met een evolutie van de wieldoppen had het mis. Het is wel degelijk om de warmte te meten in de banden in bvb snelle lange bochten in vergelijking met chicanes. Vorig jaar kreeg ik al te horen van een expert dat die 'dingen' dus op de wielen zaten met de bedoeling om de warmte te meten in de banden tijdens het rijden.
Het heeft niks met aerodnamica te maken, integendeel, het zorgt enkel maar voor verkeerde luchtstroom langs de banden. Dit zal je nooit te zien krijgen tijdens het seizoen want het is zelfs verboden.

Ook Renault testte dit al eerder, maar dan met een iets andere vorm. Ik vind nu even geen afbeelding.
nou, sorry dat ik zo eigenwijs ben hoor, maar k ben nog niet overtuigd... dat het geen aerodynamische onderdelen zijn lijkt me wel duidelijk, maar waarom zou het geen nieuwe wieldop kunnen zijn om de luchtstroom bij de remmen te verbeteren? ze rijden tegenwoordig allemaal met die wieldoppen rond (verbieden die handel zou ik zeggen).. waarom meten ze dan alleen op één punt van de band?? en alleen op de voorbanden?? en normaal weten ze toch ook de temperatuur van de banden?? hoor tijdens de opwarmronde nl wel eens een engineer over de radio zeggen 'tyre temperatures ok'... hoe komen ze daar dan bij??
maar goed, misschien heb je wel gelijk... t klinkt mij alleen wat onlogisch in de oren... maar goed, andere theoriën zijn ook niet heel logisch als het toch niet gebruikt mag worden tijdens het seizoen..

Waarom zouden ze met wieldoppen rijden als die volgend jaar verboden zijn ??? Al es bij stilgestaan?
#25
Elke F1 site die op de proppen kwam met een evolutie van de wieldoppen had het mis. Het is wel degelijk om de warmte te meten in de banden in bvb snelle lange bochten in vergelijking met chicanes. Vorig jaar kreeg ik al te horen van een expert dat die 'dingen' dus op de wielen zaten met de bedoeling om de warmte te meten in de banden tijdens het rijden.
Het heeft niks met aerodnamica te maken, integendeel, het zorgt enkel maar voor verkeerde luchtstroom langs de banden. Dit zal je nooit te zien krijgen tijdens het seizoen want het is zelfs verboden.

Ook Renault testte dit al eerder, maar dan met een iets andere vorm. Ik vind nu even geen afbeelding.
#26
Citaat van: fawlty op 10 december 2008 - 21:29:23
ik zie geen hoeken op die wagen hoor  ;)
trouwens ook de niewe 'wieldoppen' gezien van mclaren? ook wel opvallend

Zijn geen wieldoppen.. Zijn warmtesensors om de warmte in de banden te kunnen opmeten.. Dat zijn geen permanente dingen.
#27

De Mclaren neus...
#28
Formule 1 forum / Re: LEWIS WERELDKAMPIOEN F1 2008
08 november 2008 - 09:02:27
Citaat van: 0634 op 07 november 2008 - 20:58:48
Massa moest afrekenen met Raikkonen? Kom nou toch, Kimi was dit jaar een slap aftreksel van wat een kampioen moet zijn. Daar had Pedro Diniz nog mee afgerekend.

Ik hoor zijn volgende vraag al, wie is Pedro Diniz? ;D :D
Nee je hebt wel gelijk, Raikkonen was nergens, zeker niet in de tweede seizoenshelft. Mss waren de wagenspecificaties meer gericht naar Massa toe?
#29
Formule 1 forum / Re: GP van Brazilië
07 november 2008 - 17:58:07
Velen vergeten ook dat Raikkonen Massa voorgelaten heeft in de Chinese gp wat hem 2 punten opleverde. Dat zijn eig 2 punten die hij dan ook niet verdiende. Een heel andere situatie, want ik hoor jullie al komen, dan deze in hockenheim waar Heikki Lewis voorbij liet.
Kimi liet massa voorbijgaan in de laatste ronde terwijl Heikki Lewis voorbij liet met nog 16 ronden te gaan. Lewis nam de leiding over van Piquet met nog 8 ronden te gaan. Ik ben ervan overtuigd, zoals lewis toen reed, dat hij zeker geen 8 ronden ging nodig gehad hebben om zijn teamgenoot in te halen.
Dus 2 volledig verschillende situaties...
Dus ik denk dat als Massa kampioen was geweest dat hij veeel meer geluk ging gehad hebben dan Lewis nu.
#30
Formule 1 forum / Re: GP van Brazilië
05 november 2008 - 11:32:38
Citaat van: Tim op 05 november 2008 - 06:28:28
Citaat van: Mikacouli op 04 november 2008 - 22:43:10
Citaat van: Tim op 04 november 2008 - 21:58:27
Citaat van: Tim op 04 november 2008 - 21:21:28
Dit heeft, denk ik, lang genoeg geduurd?
Ik zal mezelf dan maar even citeren?
Tim, iedereen weet intussen al dat je avatar een grapje was... Geen intentie die nu te veranderen?
Ik denk, maar kan me vergissen, dat ik het had op die eindeloze discussie over rascisme.

Be my guest om daarover verder te praten, maar niet in deze topic.
Ik dacht, maar ik kan me vergissen, dat je door ging hebben dat mijn post niks met die discussie ivm racisme te maken had... gewoon louter op je avatar.
Het is vervelend om telkens te kijken op een hoofd met een kruis erdoor.

Back on topic.
Wie gaat de wagens van dit jaar missen aangezien die van volgend jaar er totaal anders uit zullen zien?