Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Forza F1

#121
Formule 1 forum / Re:Man van de Race: Bahrein
15 maart 2010 - 21:01:39
Vettel.

Sowieso nog mooi z'n 4de plaats verdedigd, verder even foutloos gereden en sneller dan Alonso  :)
#122
Formule 1 forum / Re:GP van Bahrein
13 maart 2010 - 14:06:39
Ja, zéér mooie prestatie van Massa.

Schumacher komt nog tekort...jammer...

Enfin, ik heb geen idee wat het gaat geven... Met dat tankverbod en snelle bandenslijtage...  Ik gok dat Massa of Alonso toch nog zullen winnen, aangezien de Red Bull slechter met de banden werkt... Ik hoop dat Schumacher nog wat kan goedmaken, maar ik reken er niet teveel op. Al bij al valt z'n schade nog wel mee: 4 topteams = 8 kandidaten voor de wereldtitel, en hij staat 7des, met nog een zéér lang seizoen voor de boeg. In het begin constant zijn en punten pakken kan hem op 't einde van't jaar misschien......(de rest durf ik nog niet invullen  8) )
#123
Ik ben niet voor de GP van Rome... Ik ben niet zo te vinden voor die stratencircuits...

Rome als GP van Italië...NO WAY! Er gaat niks boven Monza!!
Rome als GP van Europa... ja, Valencia valt enorm tegen, maar waarom een slecht stratencircuit vervangen door een ander (slecht) stratencircuit ?

Ik zie liever een extra circuit verschijnen zoals Abu Dhabi, Yas Marina Circuit, prachtig gewoon.... en véél veiliger voor piloten, marshalls en toeschouwers. Lange uitloopstroken, enzovoort... Ik denk dat we het richting zo'n circuits moeten zoeken ipv nog meer stratencircuits erbij te steken. Iedereen houdt van Monaco, omdat het al jaren meedraait, maar laat ons eerlijk zijn:
- Het is een redelijk gevaarlijk circuit
- Het is een redelijk traag circuit
- Het is een SAAI circuit, zonder pitstops geraak je bijna je voorligger niet voorbij...

En wat de constructeurs betreft zou het beter zijn om terug wat Amerikaanse circuits erin te steken, ik vond de GP van Indianapolis altijd leuk om zien, maar er zijn uiteraard genoeg andere alternatieven!  :)
#124
Formule 1 forum / Re:F1 2010 voorbeschouwing
08 maart 2010 - 21:22:12
Citaat van: Marc_Vl op 06 maart 2010 - 11:32:47
Voor de mensen die op zaterdagmiddag niets te doen hebben op BBC1 is er tussen 14 en 15u een review van vorig seizoen.

Perfect, dat wou ik nog zien, bedankt!  8)
#125
Formule 1 forum / Re:GP van Bahrein
08 maart 2010 - 21:20:58
Heb de teams nog nooit zo dicht bij elkaar weten zitten tijdens de tests...

Sterkste team lijkt mij Ferrari, zéér zéér dicht gevolgd door McLaren, dan Red Bull en Mercedes.

Dan lijkt Sauber met Force India om 5de plaats te strijden...

Dan volgens mij Williams

Op een afstand gevolgd door Renault.

Dan een lange tijd niks... en wanneer die teams allen al over de streep zijn en de 1ste drie al op't podium staan, zal Lotus als laatste over de streep komen. Virgin en Hispania halen het niet door betrouwbaarheidsproblemen  :)
#126
Citaat van: Marc_Vl op 05 maart 2010 - 09:00:31
Ik vraag me af of ze toch geen tesdag kunnen losweken. Nieuwkomers mochten toch één dag testen volgens de nieuwe regels en je kan van Senna en Chandhok nu niet zeggen dat het ervaren rotten zijn. Het is een long shot, maar proberen gaat mee hé.

Gelijk heb je, maar het zou me verbazen mochten ze meer dan 1 reserveonderdeel hebben  :)
#127
Formule 1 forum / Re:Puntentelling
11 december 2009 - 18:01:30
Ik vind het STOM hoe de FIA redeneert...
In de tijden dat Michael Schumacher kampioen werd (10 - 6 - 4 - 3 - 2 - 1 en enkel de 1ste 6 punten kregen) had hij soms bijna het dubbel van de punten van de #2, en toen kloeg men dat het verschil te groot was en niet meer in te halen viel.

Dan hebben ze het herleid naar 10-8-6-5-4-3-2-1 en kregen de eerste 8 punten, wat spannende kampioenschappen opleverde! (Raikkonen WK met 1pt verschil, Hamilton dito)

Dan wou Bernie het medaille-systeem invoeren, wat het nog minder spannend had gemaakt, want dan was Button al na de eerste 5 races WK geweest...

En nu willen ze van die 10-8-6 naar 25 - 20 - 15 ? Dan krijgen we gewoon terug wat we met Schumacher hadden... Na 9 of 10 GP's zullen we de WK al kennen  :)
#128
mjah, als ge't zo bekijkt... daar hebde wel gelijk  :)
#129
Rosberg staat toch onterecht zo laag hoor... Was vaak de snelste in een vrije trainingssessie, sleurde die Williams meermaals naar het laatste kwalificatiegedeelte.... Dat verdient meer  :)
#130
Formule 1 forum / Re:Singapore-gate
07 oktober 2009 - 20:29:23
Haha  ;D
Ja, daar heb je wel gelijk meatball  8)
#131
Formule 1 forum / Re:einde van f1 uitzendingen???
07 oktober 2009 - 20:27:30
Citaat van: robbert op 05 oktober 2009 - 22:58:17
Ergens zou ik het wel kunnen geloven, want ik denk dat canvas niet zoveel kijkcijfers heeft omdat men afknapt door het commentaar.

Wees daar maar zeker van!  8)
#132
Formule 1 forum / Re:Singapore-gate
05 oktober 2009 - 22:22:40
Deze al gelezen?

Citaat
Nelson Piquet Jr. has described himself as the 'victim' of the 'Crashgate' race-fixing saga
Bron: http://f1.gpupdate.net/en/news/2009/10/05/victim-piquet-talks-of-crashgate/

Ik vind het wel erg grof van Piquet dat hij nog zo'n uitspraken durft doen  :P
Wat had ie dan verwacht, dat teams hem onmiddellijk zouden opbellen om hem een nieuw zitje aan te bieden? Wa ne f*cking dwaas!

En "de zwaarste straf" ?? Ik vind dat Flavio minstens even zwaar gestraft is, en in totaliteit zijn ze allemaal nog lang niet zwaar genoeg gestraft!!!

Stupid Piquet....  ::)
#133
Formule 1 forum / Re:De kruimels
04 oktober 2009 - 21:31:20
Citaat van: Makke op 04 oktober 2009 - 21:17:02
Citaat van: Forza Ferrari op 04 oktober 2009 - 21:03:25
Zowel Nakajima, Liuzzi, Grosjean en Alguersuari hebben nog geen enkel punt gescoord!

Voor Grosjean, Alguersuari en Luizzi is daar weinig tot geen schande aan eh. De eerste 2 heren maken hun debuut en hebben niet alle races verreden, Liuzzi zit ook maar even in die FI. Voor Nakajima is het toch wat anders. Hij zit al een tijdje in de F1 en zijn teammaat sprokkelde wel al de nodige punten bij elkaar.

Ja, daar heb je volkomen gelijk, maar niemand staat graag op die laatste plek hé  :)
Arme Badoer  :P
#134
Formule 1 forum / Re:Man van de race: Japan
04 oktober 2009 - 21:16:32
Citaat van: Makke op 04 oktober 2009 - 21:14:56
Citaat van: Forza Ferrari op 04 oktober 2009 - 20:57:13
Mjah, ik snap toch niet goed waarom Trulli na de SC niet probeerde om Vettel te passeren bij de herstart. Wat reed Grosjean daar feitelijk tussen die 2 te doen? "Lapped cars may now overtake" heb ik al gezien, waarom is dat hier niet gebeurd ?

Renault is nog niet zeker of ze volgend jaar motoren mogen leveren aan RBR eh  8)

Haha, owkey, got it  ;)
#135
Formule 1 forum / Re:Singapore-gate
04 oktober 2009 - 21:13:02
Citaat van: Wizard op 04 oktober 2009 - 14:21:52
Citaat van: Jasper op 04 oktober 2009 - 00:33:51
Dan was de race inderdaad anders afgelopen. Maar als de crash van Piquet nu niet expres was geweest, was de race dan ook anders afgelopen? Mijn punt is dat er 18 rijders op de baan waren (tenzij er al uitvallers waren geweest daarvoor, natuurlijk :P) voor wie de situatie hetzelfde was. Het kamp van Massa heeft het slechtst gereageerd op deze situatie. Hoe de situatie tot stand is gekomen, doet er dan wat mij betreft niet toe, het was geen ongewone situatie.

Als de crash niet expres was, dan had je ook niemand gehoord. Er is dan ook sprake van een normaal raceverloop, nu niet. In mijn ogen doet het er wel toe, omdat Piquet opzettelijk gecrashed is, iets wat expliciet verboden is! Er is dus 'vals gespeeld' wat invloed heeft gehad op de race-uitslag en uiteindelijk op de WK. Ik begrijp dat Massa daar op reageert. Dat iemand het inhoudelijk niet met Massa eens is, prima, kan ik inkomen, maar om Massa hieron kansloos te noemen vind ik op mijn beurt triest. Dat dit, hoe dan ook, zuur is, staat als een paal boven water. Ik zeg dus nergens dat Massa zonder de opzettelijke crash wél kampioen zou zijn geworden, maar de kaarten waren dan anders geschudt. Aangezien Massa het nu niet is geworden, op 300 meter na, had het wellicht anders kunnen uitpakken. Maar goed, het 'natuurlijk verloop' kun je nu eenmaal niet meer terughalen, het zij zo, maar -nogmaals- dat Massa dit zuur vindt, kan ik wel begrijpen.

Dat kan ik ook zeker en vast begrijpen! Door die crash en safety-car werd het "natuurlijk verloop" nu eenmaal verstoord. Plotseling moest iedereen tegelijkertijd pitten, wat voor EXTRA DRUK zorgde die er anders niet geweest zou zijn. Niet te vergeten dat Kimi achter Massa stond aan te schuiven om ook z'n pitstop af te werken hé...

Ik begrijp Massa zeker en vast, en ook al vind ik het onterecht dat hij de overwinning van Spa in z'n schoot geworpen kreeg... ook al mocht het niet gebeurd zijn, dan nog had hij kampioen geweest.

Anyway, ik vind dat het hoge tijd wordt dat die safety car regel aangepast wordt, want dit trekt op niks!!!