Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Mickey

#1
Citaat van: Fietser op 24 juni 2024 - 12:37:35
Citaat van: Mickey op 23 juni 2024 - 18:37:32Ik vind Piastri dus echt een enorme Perez, eigenlijk.
Hmm... Het kan ook zijn dat Piastri's teamgenoot van hetzelfde niveau als Verstappen is.

Norris is momenteel best of the rest, maar haalt met grote afstand nog niet het niveau van Verstappen. Tel alleen de foutjes of fouten die beiden maken. Bij Verstappen ben je snel klaar met tellen.

Die Mclaren heeft al vanaf Miami de overhand. Zou Norris toch van het niveau Verstappen zijn had hij sindsdien toch alles moeten pakken. Dat deed hij niet.
#2
VER
NOR
LEC
HAM
RUS
#3
Formule 1 forum / Re: Gok de Top 2024 - Spanje
24 juni 2024 - 19:51:45
Vormdipje a la Perez. ;D
#4
Ik vind Piastri dus echt een enorme Perez, eigenlijk.
#5
Goed samengevat.

Gat is wel echt weg inmiddels. Verstappen moet echt met die oranje club gaan praten.
#6
Waaah lekkere Q. Ik dacht dat Verstappen safe zat.
#7
Formule 1 forum / Re: F1 Allerlei
21 juni 2024 - 17:23:07
Hi Break,

Je dwingt me tot veel corporate bullshit. 😉

Citaat van: BreaktestMaar laten we huidige 'standaarden'- wat dat ook mag betekenen - niet heilig maken. Klinkt als typisch marketingpraat van autofabrikanten zelf, maar wat ik niet hoor, is hoe hun inbreng F1 op het sportieve vlak geholpen zou hebben. Die is er niet; ik denk eerder dat hun bijdrage daar haaks op staat.

Wat veel romantici lijkt te ontgaan is dat sport en business inmiddels wel steeds verder uit elkaar komen te staan. Maar ik doe een gooi.

Zoals de ""Sport"" er nu uitziet, is een gevolg van het geld dat de fabrikanten er met name het laatste decennium ingepompt hebben. "Wij betalen verdomd veel geld zodat jullie je coureurs teveel kunnen betalen, je tien keer over the top hospitality units met overvloedige drank en kaviaar de wereld over kunt zeulen, op elke plek belangrijke potentiële nieuwe geldschieters kunnen fêteren en vooral ónze logo's en merken in beeld kunt brengen." Het is gewoon een bizar groot commercieel meesterwerk geworden inmiddels. Wij hier zijn de nerds, maar buiten kijken de noobs hun ogen uit naar alle pracht en praal waarmee dit wereldje vergeven is. Voor wie dit echt onaanvaardbaar is, hen verwijs ik naar meer pure -sponsorarme- autosport.

Citaat van: BreaktestVoorts, ik denk dat je 'die geldende maatschappelijke verwachtingen' niet moet zoeken onder autosportfans. Dus wie zijn die krachten dan precies die green washing van F1 eisen? En zou een instantie als de FIA zich daar niet met behulp van common sense zich daar te weer tegen moeten stellen? Maatschappelijke voorbeelden van dwaallichten zat - denk aan de extreem vervuilende bruinkoolwinning in Duitsland omdat bepaalde krachten kernenergie niet zag zitten.

Autosportfans betalen de huur niet, klanten van sponsors wel.

Ik ben zelf vanuit mijn professie regelmatig met hele grote corporate players -nota bene zelfs met twee partijen die bij de teams prominent op de wagens staan, maar dit leeft overal- in gesprek en CO footprint reduction is iets wat is omgebogen naar een verdienmodel. Echt waar. Wat zij eisen van business partners is dat die voorop lopen in de hele energietransitie en alles in het werk stellen om ESG compliant te zijn of liever nog, daarin een leider of zelfs game changer te zijn. De FIA gaat hier eenvoudigweg niet over. Die gaat over de sport. De commercie is verkocht, het zij zo. Het is zo gegroeid en dat is echt niet terug te draaien.

Hier mijn persoonlijke noot: ik sta aan jouw kant. Ik vind dit oprecht de grootst mogelijke dwaling van de laatste jaren. Maar met deze boodschap is voorlopig ironisch genoeg gewoon geld te verdienen. Er staat een gebrainwashte generatie op die denkt dat we de wereld redden met windmolens en zonnepanelen. Die kopen alleen jouw product, of nemen alleen jouw diensten af, als je het beste voor hebt met de planeet. Wel nu, we gaan de wereld niet redden met windmolens en zonnepanelen. Onlang gelukkig ook een invloedrijke key note speaker van McKinsey mogen aanhoren die wonderwel een bijzonder genuanceerd en positief verhaal had; alleen kernenergie gaat ons kunnen redden en dat zit er gewoon ook aan te komen. McKinsey kennende, weten ze ook dat de komende jaren wel te vermarkten, hèhèhè.

Citaat van: BreaktestDaarnaast, 'Veel perceptie'? Zelfs dat is een understatement. Noem mij 1 ding uit 30 jaar recente F1-geschiedenis dat zijn weg naar gewone straatauto's (geen supercars) heeft gevonden. Zelfs die paar dingetjes uit een nog verder verleden, zoals altijd maar weer die schijfremmen, of de her en der alweer uitgespuugde stuurflippers, waren ook wel zonder F1 uitgevonden.

Je noemt er een paar en daar heb ik niet veel aan toe te voegen, maar de leugen regeert.

Maar nu mijn vragen.

Als je dit allemaal terugdraait, allemaal uitkleedt, back tot basics. Ga je dan de beste coureurs vinden, die zeggen: "Wow, die V8 is vet, daar wil in rijden. Dat ik daar drie keer modaal kan verdienen en bij een F1 team 300x modaal, dat maakt mij niet uit."

Gaat zo'n klasse zichzelf kunnen bedruipen of gaan we dan 20 jaar terug in de tijd met motoren?

Is het net zo aantrekkelijk om te zien als de huidige F1, met de complete entourage?

Zien we dezelfde circuits?

Is het plaatje visueel net zo aantrekkelijk?

Nee hè?

Dat gezegd hebbende. Zelf veer ik prima mee. Het irriteert me niet. Ik geniet elk weekend. In Zandvoort weer live over een paar maanden. Met alle hospitality die erbij hoort. Ik denk dat ik ook gehersenspoeld ben. 😉

#8
Formule 1 forum / Re: Gok de Top 2024 - Spanje
19 juni 2024 - 11:06:28
VER
NOR
LEC
PER
PIA
#9
Formule 1 forum / Re: F1 Allerlei
19 juni 2024 - 11:04:25
Zonder autofabrikanten had je een totaal andere competitie gehad die met privateers nooit zou kunnen voldoen aan de standaarden van nu. Denk alleen al aan ontwikkeling van de motoren.

En autofabrikanten op hun beurt stappen alleen in als er wat te verdienen valt. Dat laatste dan in lijn met geldende maatschappelijke verwachtingen zoals daar is duurzaamheid. Voor de stakeholders van de fabrikanten geldt Formule 1 toch nog steeds als de kraamkamer van nieuwe technologieën. Dat daar veel perceptie bij zit is een feit, maar wel inherent en onlosmakelijk onderdeel van de sport zoals deze nu is.

#10
1:11.577
#11
Formule 1 forum / Re: Gok de top Canada
13 juni 2024 - 19:02:01
Pijnlijk ja.

#12
Hoeveel ruimte heeft hij nog nodig dan? ;D

Ze hebben al wagonladingen geduld als je het mij vraagt. En met Ferrari en McLaren die in je nek hijgen wordt de noodzaak voor Perez om te presteren nog groter.
#13
Citaat van: Breaktest op 10 juni 2024 - 10:34:36Zou Red Bull werkelijk hebben zitten plussen en minnen voordat Perez een nieuw contract voorgeschoteld kreeg? Of kwam gewoon de marketingman binnenstormen met cijfertjes over de Mexicaanse afzetmarkt? Hoe dan ook, slechte timing en nergens voor nodig. De theorie, rust creëren, kan ook het raam uit; dit lijkt zijn slechtste seizoen ooit te worden.


Ik denk toch dat ze inderdaad alles op een rijtje hebben gezet en daar hoort de inkomstenbron die Perez aanboort gewoon bij.

Nu hoop ik dat ze toch ook een scherpe underperformance clause hebben opgenomen in zijn contract. Dit wil je niet nog een paar races. Trouwens ook nog wat, zóu er al sprake zijn van zo'n clausule, dan zijn we daar dít jaar ook niet mee geholpen.

#14
Wat een heerlijke pot. Beste dit seizoen tot nu toe.
#15
Formule 1 forum / Re: Gok de top Canada
09 juni 2024 - 18:57:03
Maar er is toch een substantieel risico dat Verstappen vroegtijdig naar MB vertrekt. Zit je dan met je wisselvallige jockey.