Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Topics - Doefie

#101
Drie weken kurkdroog en hitte ... op 5 minuten tijd valt dan al het water dat zich op die 3 weken heeft opgehoopt uit de lucht. Resultaat: intussen sinds 14u al het 6de onweer dat hier overtrekt ... ten gevolge daarvan staat er nu een halve meter water en 10cm modder in onze kelder. Auto, grasmachien, karton, hout, isomo-platen, drank, stro voor de dieren, ... alles doorweekt. Jeeeeeeeeeee...

(sorry, even op adem komen en frustraties uitwerken.)
#102
Was te lezen op www.formule1.info:

Citaat25-6 - Het heetste onderwerp van gesprek in de Formule 1 is Michelin, dat zal na de farce van 19 juni niet veel mensen verbazen. Aanstaande woensdag moet de Franse firma zich tegenover de FIA komen verantwoorden. Het is niet de eerste keer dat Michelin in de clinch ligt met de FIA en misschien wel niet de laatste keer. Formule1.info zet wat zaken en feiten op een rij.

We schrijven de week na de Grand Prix van Hongarije 2003 als bekend wordt dat de Franse banden mogelijk illegaal zijn. Tijdens de race zou het loopvlak van de banden de maximaal aanvaardbare breedte overschrijden, waardoor deze meer grip bieden. Het blijkt Ferrari te zijn dat geklaagd heeft bij de FIA. Toeval of niet, Michael Schumacher was qua prestaties op dat moment al bijna dood en begraven, een race later op Monza laat hij de concurrentie – inmiddels voorzien van nieuwe Michelins – achter zich. Uiteindelijk pakt hij zelfs de wereldtitel. Zijn zesde.

Sindsdien is het vrij stil geweest rondom de Michelin-banden. Wel is het vrij opvallend dat er vorig seizoen tijdens de Grand Prix van Amerika ook verschillende banden het einde van de race niet halen. Zo crasht Fernando Alonso in de achtste ronde na een korte periode achter de safetycar – vanwege een botsing in het achterveld in de eerste bocht – in de eerste bocht na start/finish. Oorzaak: een lekke linkerachterband.

Nog geen vijf minuten na de crash van de Spanjaard, gaat het fout met Ralf Schumacher. Door een lekke achterband in de kombocht raakt hij in de slip en komt na anderhalve spin met zeer hoge snelheid in de muur terecht. De bolide komt tientallen meters verder tot stilstand. Ralf beweegt niet, het vizier is door de impact opengeklapt. Even wordt er gevreesd voor zijn leven, maar de Duitser komt bij en blijkt 'slechts' twee ruggenwervels te hebben gebroken.

Formule Farce
364 dagen later zijn de Formule 1-fans getuige van veertien Michelin-coureurs die na de formatieronde de pitstraat insturen. Slechts de Bridgestone-wagens staan op de startgrid. Wat is het geval? Tijdens de tweede vrije training op vrijdag crasht Ralf Schumacher, nu in dienst van Toyota, wederom in de kombocht. Oorzaak? Het laat zich raden, een lekke achterband. De linker om precies te zijn. Op zaterdagochtend wordt bekend dat hij een vlucht naar huis gaat zoeken, Ricardo Zonta neemt zijn plaats in. Racen zal de Braziliaan niet.

Net als zijn teamgenoot, wordt ook de vrijdagtester van Toyota op vrijdag getroffen door problemen. Sterker nog, het probleem lijkt zich als een soort olievlek uit te breiden naar haast alle coureurs die van Michelin-banden gebruikmaken. De engineers van het bedrijf staan ondertussen voor een raadsel, wat is er aan de hand? Het is vandaag nog steeds een vraag waarop geen antwoord is gegeven.

Omdat Michelin de veiligheid van haar banden niet kan garanderen wordt er op de zaterdag al uitgebreid gesproken over allerlei mogelijke oplossingen. Kan er een andere bandenspecificatie ingevlogen worden, komt er een chicane, of rijden de coureurs gewoon wat langzamer door bocht 13? Het wordt geen van allen en de F1 kan de Amerikaanse markt inmiddels wel vergeten.

Resteert de titel van dit stuk, 'Spa probleemgebied voor Michelin'. Om de verklaring daarvoor te geven is het eerst tijd om de Grand Prix van Europa en de nasleep daarvan nader te bestuderen. Het is de 34e ronde als Kimi Raikkonen in de eerste bocht Jacques Villeneuve op een ronde achterstand wil zetten. De Fin schiet rechtdoor, blokkeert zijn wielen en daar gaat het naar later blijkt fout. Vanaf dat moment heeft de Finse coureur last van allerhande vibraties. De race blijkt één ronde te lang te duren voor hem. De vibraties missen hun uitwerking niet, de voorwielophanging explodeert als het ware en Raikkonen valt uit. Titelconcurrent Fernando Alonso profiteert optimaal.

Als gevolg van de bandenproblemen bij McLaren schrijft Max Mosley begin juni een brief naar zowel Michelin als Bridgestone. Daarin maakt hij duidelijk met zorgen rondom de veiligheid van de banden te zitten: ,,We hebben gehoord dat er enkele problemen zijn geweest tijdens het testen (Alexander Wurz crashte na een fout van Michelin zeer zwaar op Paul Ricard) en bovendien hebben we zelf gezien wat er dit jaar in de verschillende races is gebeurd.''

,,Banden moeten te allen tijde veilig zijn, achter de safetycar, tijdens een uitstapje door het gras, in gevecht met een andere coureur en eveneens qua contact met de kerbstones. Verder gaan we ervan uit dat er niet teveel risico wordt genomen met het oog op de prestaties. Wij rekenen erop dat u zich aan de bovenstaande criteria houdt en danken u voor het maken van veilige banden. Een identieke brief wordt naar Bridgestone verzonden.''

En juist in het antwoord op die brief schrijft Pierre Dupasquier iets opmerkelijks. Eerst stelt hij de FIA gerust, maar halverwege de brief komt hij even verrassend als opmerkelijk uit de hoek: ,,Een band is een soepel, flexibel 'ding' dat wordt ontworpen om niet kapot te gaan onder welke omstandigheden dan ook. Bovendien moet het rubber ertoe in staat zijn om de situaties die u (Max Mosley) in uw brief beschrijft te overleven. Het wordt kritiek als de banden aan andere omstandigheden bloot worden gesteld. Dit geldt tevens als de band niet aan de door Michelin gestelde eisen kan voldoen. Wat dat betreft denken wij dat onze band het gebruik van bepaalde kerbstones op het circuit van Spa-Francorchamps waarschijnlijk niet aankan. Wij hebben bevindingen van onze engineers, die een bezoek aan het circuit hebben gebracht, op 29 mei bij de FIA kenbaar gemaakt."

Spa 2004
Even terug naar de het Grand Prix-weekend in België van vorig seizoen. Vanwege het vertrek van racecoureur Cristiano da Matta halverwege het seizoen wordt de status van Ryan Briscoe opgewaardeerd tot die van vrijdagtester. Als de Australiër bij Eau Rouge aankomt gaat het fout. Op de plek waar in 1985 de jonge Stefan Bellof overleed, crasht Briscoe. Vijf minuten later is zijn wagen geborgen, de coureur is ondertussen al op weg terug naar zijn team. O ja, de oorzaak? Een lekke achterband van Michelin.

Dat is nog niet alles; in de race worden David Coulthard en Jenson Button eveneens getroffen door falend materiaal van Michelin. Op Kemmel, het rechte stuk na de volgens velen mooiste bocht op de F1-kalender, spat de band uiteen. Voor Jenson Button heeft het de grootste gevolgen, hij botst met de Minardi van Zsolt Baumgartner. Toentertijd werd er niet overmatig veel aandacht aan besteed, maar in het licht van de afgelopen week is het misschien best interessant.

Spa 2005

Of het vorig jaar al zo was weet niemand, maar het lijkt er dus op dat de kerbstones in Spa voor problemen bij de Michelins zorgen. Dit wordt gevoed door het feit dat Ron Dennis de prestaties van Kimi Raikkonen na de race van vorig jaar prees. De Fin wist te tumultueuze race te winnen omdat hij zo voorzichtig was op de kerbstones volgens de McLaren-teambaas. Hoe moet het nu verder? Zijn de problemen van Michelin gerelateerd aan Indianapolis of is de ramp van veel grotere omvang? Feit is: gebeurt het één keer dan is het een fout, gebeurt het vaker dan zit er structureel iets mis.
Wat als een paal boven water staat is dat Michelin zich geen verder gezichtsverlies kan permitteren. Op een dag dat de pr-afdeling van Michelin met zijn handen in het haar zit, blijken de Bridgestones zelfs een impact met een bierblikje te overleven. Laat staan de kombocht. Het kan haast niet anders dan dat verschillende Michelin-medewerkers druk bezig zijn om verdere problemen op Spa te voorkomen.

De banden die uiteindelijk in België gebruikt worden, moeten natuurlijk wel eerst getest worden. Mochten deze banden het toch niet weten te redden, hoe zit het dan met de testlimiet van de teams? De Michelin-teams steunen namelijk allemaal het plan van dertig testdagen in een seizoen en al te veel zijn er al niet meer over. En wat zijn de consequenties van eventuele aanpassingen die de Michelin-coureurs moeten slikken? De laatste jaren heeft de Franse bandenfabrikant een vrij goede staat van dienst. Slechts de hegemonie van Ferrari stond enkele overwinningen in de weg. Wat als dit alles niet het geval is, gaat er dan op de zaterdag een verzoek naar de FIA om de kerbstones te verwijderen?

Daarnaast doen er geruchten de ronde dat Michelin data van alle recente bandenproblemen voor moet leggen aan de FIA op 29 juni aanstaande. De informatie zou vervolgens doorgespeeld worden naar een expert op technisch gebied. Deze persoon moet dan vervolgens beslissen of de banden al dan niet gevaarlijk zijn. Mocht zijn oordeel luiden dat het rubber gevaarlijk is, dan lijkt Michelin veel verder van huis te zijn dan dat het nu is. Simpel gezegd moeten de Formule 1-banden anno 2005 twee dingen kunnen, namelijk in staat zijn tot het winnen van races en het volhouden van de volledige raceafstand. De vraag is alleen welke van deze twee punten de prioriteit krijgt. Neemt men risico om te winnen, of zijn de Michelins gewoon beter dan de Bridgestones, die volgens eigen zeggen de veiligheid als hoogste in het vaandel hebben staan.

Nog even verder vooruitkijken op de Grand Prix van België, 11 september 2005 op Spa-Francorchamps in de Ardennen. Een groot gedeelte van de F1-fans weet wel hoe de weersomstandigheden ervoor staan die dag. ,,Het gaat toch regenen op Spa.'' Zouden de regenbanden van Michelin de kerbstones wel aankunnen...?
#103
Andere Autosport / 24h du LeMans
19 juni 2005 - 15:06:50
Het ziet er naar uit dat Tom Kirstensen het record van Jacky Ickx gaat evenaren, maar dan wel de eerste coureur die zes jaar op rij de grootste race ter wereld wint.
#104
Andere Autosport / Historic Grand Prix
10 juni 2005 - 21:11:02
Vrijdag 1 tot zondag 3 juli is 't weer zover: de 31ste Historic Grand Prix in Zolder. Vorige jaren was het wel leuk om te zien, vooral dan de Formule 1-bolides van '60-'70. Is er iemand van plan om te gaan dit jaar?
#105
Andere Autosport / A1 Grand Prix
25 mei 2005 - 18:10:57
Voor de geïnteresseerden; de circuits.

25 september - Engeland (Brands Hatch Circuit). 4.186 kilometer, 12 bochten


9 oktober - Duitsland (Euro Speedway Lausitz). 4.506 kilometer, 16 bochten (binnenste combinatie's)


23 oktober - Portugal (Autodromo Fernanda Pires da Silva, Estoril). 4.180 kilometer, 14 bochten


6 november - Australië (Eastern Creek Raceway, Sydney). 3.930 kilometer, 12 bochten


20 november - Maleisië (Sepang International Circuit, Kuala Lumpur). 5.543 kilometer, 15 bochten


11 december - Verenigde Arabische Emiraten (Dubai Autodrome). 5.400 kilometer, 16 bochten


15 januari - Indonesië (Sentul Circuit, Sentul). 3.960 kilometer, 11 bochten


29 januari - Zuid Afrika *(onder voorbehoud) (Durban (straatrace)). 2.977 kilometer, 12 bochten
*

12 februari - Brazilië (Autodromo Raul Boesel, Curitiba). 3.717 kilometer, 12 bochten


26 februari - Mexico (Parque Fundidora Monterrey). 3.386 kilometer, 12 bochten


19 maart - USA (Laguna Seca Mazda Raceway). 3.602 kilometer, 11 bochten


2 april - China (Shanghai International Circuit, Shanghai). 5.451 kilometer, 16 bochten
#106
Formule 1 forum / Irvine en Jordan
21 mei 2005 - 19:40:26
Weet er iemand iets meer over het bericht dat ze op RTBF vermeldden, dat Irvine Jordan zou hebben opgekocht?  ???
#107
Formule 1 forum / Man van de race - Spanje
08 mei 2005 - 16:14:44
Wie is er volgens jou de man van de race?
#108
Andere Onderwerpen / Zielig
07 mei 2005 - 18:26:40
Journalist Chris Crain van de Washington Blade doet zijn verhaal:

CitaatLooking hate in the face
Holding hands with your boyfriend can earn you a beating, even in the country with the gay-friendliest laws on earth.

If you woud have told me when I first came out that at some point in my life I would be beaten up for being gay, I would never have imagined it like this.

As a child of the South, where "fag" and "queer" were everyday insults, I would have expected a fist to the face somewhere back home for sure.

For years now, in big cities and small, I suppose I've tempted fate, living my life as I have always seen everyone else live theirs.

If the mood strikes me to hold my boyfriend's hand, I do it. If a chill in the air makes me want to put my arm around his shoulders, I do that, too. If he says something romantic that deserves a peck on the lips, he can expect that's coming, too.

As it happens, I tempted fate one too many times in arguably the "gay-friendliest" place on the planet.

By almost any measure, the equality movement in the Netherlands was won years ago. There are laws protecting against discrimination based on sexual orientation, there are hate crime laws, and Holland is one of only a handful of countries where gay couples can legally marry.

What's more, there are few times of the year more welcoming than Queen's Day, not so named for the gays who flock by the thousands to Amsterdam for the holiday, but for the Netherlands' Queen Beatrix, who last Saturday celebrated a quarter century on the throne.

In her annual address to the nation, she said she was disturbed by a rising tide of intolerance in this most tolerant of countries. Early Saturday morning, I got a firsthand look at what she meant.

I WAS WALKING through central Amsterdam with my boyfriend back to our hotel. People were still milling about on the sidewalks from Friday night's revelry. We were only blocks from the most popular gay areas; and we were holding hands.

As we passed two men standing on the side of the street, one of them deliberately spat on us, mainly hitting me in the face. Without saying a word, we stood our ground. We stopped, turned around, and asked why. The man, who looked in his 20s, had Moroccan features and spoke with a heavy accent, murmured something about "fucking fags."

Within seconds, the two somehow turned into seven — and five of them were ganging up on me, probably because at 6-foot-7 I'm a good bit bigger than my boyfriend.

It seemed like every direction I turned, I got another punch to the face, and when they kicked me to the ground, time seemed to stop. My heart still pounds as I write about it now. I remember feeling almost helpless.

Then just as quickly, it was over. I was standing up on my own, and our attackers were fleeing. There had been dozens of people on the street corner, but none of them had acted or even said anything. My boyfriend had escaped his attackers and had come to my aid, and that finally convinced the others to run.

I was badly bruised and covered in blood, but I got lucky. There was no permanent damage, although my nose was broken.

Even more than the physical wounds, the attack on my boyfriend and me felt like an attack on us for living our lives openly and for having the temerity to stand up for ourselves.

On the ambulance ride to the hospital, I beat myself up emotionally as much as my attackers had. Should we have been walking hand-in-hand late at night, especially on a party weekend? Should we have just shrugged and kept going after the initial spit?

I could see that night in my boyfriend's face the fear that I might be seriously hurt. He had no visible injuries, but the whole nightmare for him had been worse. He saw me surrounded by five men, being beaten and kicked and covered in blood.

I decided the next evening, as we walked together down that same street, that I was not going to second-guess our decisions anymore. Standing up for ourselves can have consequences, but not standing up for ourselves can, too.

I filed formal charges with the police, who had come to the scene quickly. At the station the next day, they agreed readily that we had been victims of a bias crime.

Of course we all know that we cannot legislate away the hate some people feel about us for openly and honestly living our lives. For as long as I live, I will never forget the looks in their faces. It was more disgust than hate, but it was there, and it was unmistakable.

I hope our gay friends in Holland realize that it's a bit too soon to declare victory and go home, now that they've won their legal battles. Winning the hearts and minds of the people will be a much more challenging task.

And as we walked down that same street the next night, the sidewalks still crowded with Queen's Day partiers, I wore sunglasses covering my worst injuries.
As so many strangers brushed past, I even reached out for my boyfriend's hand a few times - but this time only just to squeeze it for support.
#109
Andere Onderwerpen / Filmkes
28 april 2005 - 18:59:56
Staan enkele goeie tussen: http://www.zavolos.net/funstuff.htm (ook F1)
#110
Andere Onderwerpen / Wat seggie? San Marino
26 april 2005 - 22:47:41
#111
Andere Onderwerpen / Kilts
25 april 2005 - 21:36:48
Ik heb een vraagje ... weet er iemand toevallig waar je goedkoop kilts kunt krijgen? Vorig jaar stonden hier enkele links maar die zijn jammer genoeg verdwenen :-\
#112
Formule 1 forum / Pizzonia's kans?
15 april 2005 - 18:16:28
http://www.f1pits.net/f1nieuws.php?id=P6544_0_1_0

Fantastisch seizoen dat het lijkt te worden  :-\ Is dit Pizzonia's kans of Heidfeld toch nog fit binnen een weekje? Een kneuzing geneest relatief snel (al genoeg ervaring).
#113
Formule 1 forum / Villeneuve en Sauber
14 april 2005 - 17:18:35
Vind het vrij idioot van Sauber om zo te handelen en Villeneuve er eventueel al meteen uit te smijten.

Villeneuve vraagt om de wagen wat aan te passen zodat hij er al iets beter mee zou kunnen rijden --> Sauber weigert
Villeneuve vraagt aan Sauber om de mogelijkheid van de derde wagen op vrijdag gebruik te maken om zo meer gegevens te verzamelen en de wagen beter te maken --> Sauber weigert

En dan zeggen dat Villeneuve niet goed genoeg is?
#114
Formule 1 forum / RACB Formule Renault Academy
11 april 2005 - 18:40:46
[quote="[url="http://www.f1pits.net/f1nieuws.php?id=P6520_0_1_0"]In tegenstelling tot vorig jaar wordt er nu wel inschrijvingsgeld gevraagd voor de finale. Het bedraagt €100,00 per deelnemer.[/quote]

€100 x 200 coureurs = €20 000 (om en beide 810 000 oude BFR) naar de RACB. Zitten die in geldnood ofzo ??? Vorige jaren was het niet zo, kon je gratis deelnemen (de €10 per kartsessie niet meegerekend) en nu dit jaar even €100 gaan neertellen voor de finale...
#115
Formule 1 forum / Omkoperij?
08 april 2005 - 10:48:52
Citaat van: F1LiveBernie Ecclestone offered Ferrari, the team of seven-times drivers world champion Michael Schumacher, an extra 500 million US dollars over the next three years to remain loyal to the series.

Source AFP

Hier, 500 miljoen extra zakgeld als ge blijft...  ???
#116
Formule 1 forum / Bernie lost het op
03 april 2005 - 11:49:22
Op atlas.com stond hetvolgende:

CitaatWhat happens if the Ferrari F2005 is indeed only half a second a lap faster than the F2004M? What if World Champion Michael Schumacher finds himself, for the remaining 17 Grands Prix of the year, running behind Christian Klien (or Vitantonio Liuzzi)? F1 Racing's Editor in Chief Matt Bishop takes a light-hearted look into the future, and it's not necessarily all fictional...

When the new Ferrari F2005 makes its debut in Bahrain this weekend, a hell of a lot depends on its success. A hell of a lot.

If it turns out to be quick, and if its Bridgestone tyres allow it to translate that pace into lap-time, then - forgetting for a moment the ever-worsening atmosphere of ultra-political back-stabbing that has pervaded both the Melbourne and the Kuala Lumpur paddocks this year and looks equally certain to envelope Bahrain this week - Formula One's band of highly paid navel-gazers will continue to go about their business much as before.

If, however, the F2005 is disappointing - if, indeed, it is only the half-second a lap better than the F2004M that some Ferrari insiders reluctantly claim it is (which, using Saturday - i.e., low-fuel - qualifying at Sepang as a form guide, would put it somewhere between the Toyotas and the Red Bulls); and if it fails to close the gap on Renault and McLaren - then F1 is about to face a veritable cataclysm. Personally, I can't wait.

Why a cataclysm, veritable or otherwise? Because, since Michael Schumacher has now won more Grands Prix than Jackie Stewart, Jim Clark, Juan Manuel Fangio and Gilles Villeneuve put together, I find it inconceivable that he could cope psychologically with spending the next 17 Grands Prix eating Christian Klien's (or Vitantonio Liuzzi's) dust, that's why. No, if this year's Ferrari is an also-ran, or if this year's Bridgestone tyres relegate it to anything approaching also-ran status, then Schumacher will call it a day at the end of the year.

And the driver market will go bananas.

The fall-out, as represented on a fantasy 2006 Sepang grid of my own devising (the Malaysian is likely to be next year's first Grand Prix, remember), will look something like this:

1. Giancarlo Fisichella Renault R26
2. Kimi Raikkonen McLaren-Mercedes MP4-21
3. Mark Webber Renault R26
4. Fernando Alonso Ferrari F2006
5. Juan Pablo Montoya McLaren-Mercedes MP4-21
6. Jarno Trulli Toyota TF106
7. Jenson Button Williams-BMW FW28
8. Felipe Massa Ferrari F2006
9. Nick Heidfeld Williams-BMW FW28
10. Vitantonio Liuzzi Red Bull Racing-Honda RB2
11. Anthony Davidson B.A.R-Honda 008
12. Christian Klien Red Bull Racing-Honda RB2
13. Ralf Schumacher Toyota TF106
14. Alex Wurz Sauber-BMW C25
15. Rubens Barrichello Sauber-BMW C25
16. Takuma Sato B.A.R-Honda 008
17. Narain Karthikeyan Midland-Ferrari AS1
18. Jos Verstappen Minardi-Repco PS05
19. Alex Yoong Minardi-Repco PS05
20. Olga Yeltsin Midland-Ferrari AS1

Let me explain. Long before the end of Ferrari's disappointing 2005 season - let's say some time in July - Luca di Montezemolo will telephone Bernie Ecclestone. Their short conversation, which will spawn a hefty bout of telephonic activity at Princes Gate, will go something like this:

Luca: Ciao, Bernie. I 'ave biga problemo.

Bernie: Haven't we all, Luca, me old china? Haven't we all? ('China' is cockney rhyming slang for 'mate', as in 'china plate'.)

Luca: Si, biga problemo. Jean [Todt] justa calla me. He ina tears. He can 'ardly speaka. He say, "Michael, he wanna quit at enda of year." Then I 'ear no more. Just more tears. I justa senda my nurse round to Jean's 'ouse...

Bernie: Don't worry about Jean. Max [Mosley] will sort him out. Me and Max have had it all planned for a long time. We'll give ol' Jean some posh-sounding job at the FIA. As for the Michael thing, I'll have a word with Flav [Briatore]. Leave it to me.

Luca: But Bernie...

(Click)

Bernie: (Shouting to a secretary) Oi, mush! Get me Flav on the line.

Sharon: Right away, Mr Ecclestone.

(A pause)

Flav: Hey, Bernie! Ciao! Whassup? Say, you think I needa minka carpet ina my new Challenger, or brushed silver?

Bernie: Later, Flav, later. This is serious. You got to give Alphonso to Luca.

Flav: Who?

Bernie: Alphonso... you know... what's his name... Ferdinando... your Spanish chappie.

Flav: Eh?

Bernie: I ain't got time for this, Flav...

Flav: Is okay, Bernie. I get it. You mean Alonso? Fernando?

Bernie: Yeah, whatever his name is, yeah.

Flav: Luca wants him?

Bernie: Yeah, big time. I told you this would happen at some point.

Flav: Si, Bernie, but...

Bernie: No buts, Flav. Anyway, you manage 'Alphonso', don't you? So you'll get a cut. And you can run your Aussie lad instead. Okay?

Flav: But...

(Click)

Bernie: (Shouting to Sharon) Oi, mush! Get me that old wanker Williams on the line.

Sharon: Right away, Mr Ecclestone.

(A pause)

Frank: Morning, Bernie. Glad you called. Now, about your fax. I've spoken to Ron [Dennis], and...

Bernie: Later, Frank, later. Listen, you got to give Mark [Webber] to Flav. Well, he's Flav's already, ain't he? Flav manages him, right? But I mean you got to give him to Renault.

Frank: Can't do it, Bernie. No deal.

Bernie: Frank, don't mess me about. I'll have a word with your Krauts, okay?

Frank: Who?

Bernie: BMW, Frank. Keep up, for Christ's sakes. I'll call Mario [Theissen]. If you keep Heidfeld instead of the Aussie, I guarantee you Mario'll give you engines for 2006. You've got [Jenson] Button next year anyway, ain't you?

Frank: Yes. Well... er... okay.

Bernie: Good. Ta-ta.

Frank: Hang on, Bernie! One thing, before you go. Mario wants to give a second engine supply to Sauber next year, as you know. Between you and me, I'm okay with that, because Sauber aren't that well funded and don't look that strong at the moment. That's why I leaked the Sauber-BMW rumour in my pre-season press lunch.

Bernie: I know all this, Frank. Do you think I'm silly or something?

Frank: Of course not, Bernie. But, getting back to Sauber, the [Jacques] Villeneuve saga has caused them a lot of trouble. So Sauber-BMW would be good for me. Above all, you see, I don't want BMW to supply Red Bull. Red Bull look a bit too handy for my liking, and I can't afford for Team Willy to be shown up by an Austrian fizzy drinks firm. Let Honda supply Red Bull. Let Nick [Fry] have that particular headache.

Bernie: Get to the point, Frank, will you?

Frank: Okay. Trouble is, Mario's worried about drivers. Massa/Wurz doesn't really ring his bell [I am assuming that Sauber will have paid-off Jacques Villeneuve, replacing him with Alex Wurz, the only safe pair of hands available, long before July]. Can you get Mario someone better, Bernie? A bigger name? Gerhard [Berger, a great friend of Red Bull owner Dietrich Mateschitz and his right-hand man Helmut Marko] is lobbying his old pal Mario very assiduously indeed. I reckon Gerhard's probably on a big whack from Dietrich if he can wangle a cheap BMW engine supply for Red Bull for 2006. I'm worried, Bernie, and...

Bernie: What the **** does 'assiduously' mean? Speak English, will you?

(Click)

Bernie: (Shouting to Sharon) Oi, mush! Get me Montezemolo on the line.

Sharon: Who? I'm a temp, sorry...

Bernie: Montezemolo, you silly bint! Luca!

Sharon: Is that the one you just talked to a minute ago? The Italian bloke who sounded really upset?

Bernie: Yes it fucking is. Now get him on the fucking line.

Sharon: Sorry, Mr Ecclestone.

(A pause)

Bernie: Okay, Luca. Sorted. I've got Alphonso for you.

Luca: Who?

Bernie: Flav's boy. Jesus, why does this have to be so difficult? Tell Phil[ip Morris] that everything's going to be okay. The Alphonso's gonna be Champion this year anyway, so you'll end up with a nice big number-1 on the front of your jam jar ['jam jar' is cockney rhyming slang for 'car'] anyway, just like normal.

Luca: Ah, Bernie. Is fantastico. Grazie mille...

Bernie: Never mind all that. Just send me over two new F430s. Black, ox-blood leather. The way Slavica [Ecclestone] likes them. And make them both fully-loaded, you old cheapskate. Oh, and get that guy you know in Palermo - Franco something, ain't it? - the one who fits out airplane cabins, to give me a bell.

Luca: Okay, Bernie, but why...

Bernie: Because you owe Flav one, see? And he needs his new Challenger fitted out. Tell Franco I'll give him an F430 for his trouble. Black, ox-blood leather. Least we can do, really, innit? [Whispering out of the corner of his mouth] And, that way, Flav'll owe me one, too. Lovely-jubbly.

Luca: Er...

Bernie: And there's another thing. You'll have to let old Pete have Barrochelli.

Luca: Who?

Bernie: Hell's bells, Luca, try to keep up! If you want Alphonso, you'll have to give Ruben to Sauber. You can have Phil instead, okay?

Luca: Phil? But I already gotta 'em...

Bernie: No! Not Phil Morris! I'm talking about Phil Massa! Should cheer Jean up, anyway. He manages him, right?

Luca: Well, 'is son manage Felipe...

Bernie: Yeah, right. Whatever. Anyway, call Jean and tell him. He could do with some good news.

Luca: Okay, Bernie. But Jean is okay. The nurse she justa getta there. She give 'im smell salts.

Bernie: Smelling salts. Jesus...

Luca: Eh?

Bernie: Don't worry about it. Look, you can run Ferdinando and Phil next year, okay? That's it. Got to go.

Luca: Grazie, Bernie. Grazie...

Bernie: One more thing. You got to give Alex [Shnaider] customer engines for next year - and cheap. Toyota are playing silly-buggers with him. I ain't having you fleecing him like you been fleecing Sauber all this time. Got it?

Luca: Er...

(Click)

Bernie: (Shouting to Sharon) Oi, mush! Get me Sauber on the line.

Sharon: Right away, Mr Ecclestone.

(A pause)

Bernie: Morning, Pete.

Peter: Ah, Bernie. Guten tag. I need to you to talk. Jean just telephone me. He was - how you say in English? - crying...

Bernie: Not now, Pete - I've sorted him out. He'll be okay. Now, you want to run BMWs next year, don't you?

Peter: Ja.

Bernie: Okay. You know you once told me you thought Ruben was a pukka little driver?

Peter: Ja.

Bernie: Well, you can have him. If you run Ruben and that lanky Austrian geezer you got...

Peter: Wer?

Bernie: What?

Sauber: Sorry. I should say: who?

Bernie: You know, the one you nicked off Ron a few weeks back, the tall one who Helmut can't stand...

Peter: Wurz?

Bernie: That's him! He can speak your lingo, can't he? That should please Mario. And I'll tell Mario you've done a brilliant job nicking Ruben off Luca and he'll be well impressed. Got it?

Peter: Jawohl!

Bernie: And about the other thing - you know, the little issue we were talking about last week? You know, that letter addressed to the Supreme Court of Victoria that that idiot Paul [Stoddart] wants you to sign?

Peter: Er, ja...

Bernie: Good. Well, now you know what you need to do about that now, don't you?

(Click)

Bernie: (Shouting to Sharon) Oi, mush! Get me Frank on the line again.

Sharon: Right away, Mr Ecclestone.

(A pause)

Bernie: It's sorted, Frank. Sauber'll run Barrochelli. Mario'll be well chuffed.

(Click)

Bernie: (Shouting to Sharon) Oi, mush! Get me a sandwich. Cheese and pickle. Proper cheddar. Mousetrap. None of your foreign muck. Go to that little caff on Exhibition Road. It's the cheapest. I'll pay you when you get back. Oi, Pasquale [Lattuneddu]!

Pasquale: Yes, Mr Ecclestone?

Bernie: These Paddock Club passes for Turkey - their lanyards are crap. Sort them out!

Pasquale: No problem.

Bernie: And make sure Stoddy doesn't do a deal with Cosworth or Mecachrome, okay? I know: he's a scrap merchant by trade, isn't he? He can find some old V8s in a scrapyard in Australia, can't he? He can buy them off Black Jack [Brabham].

Pasquale: Of course he can. I'll see to it.

Bernie: And tell Alex [Shnaider] to run a Russian bird in his second car next year. What about Boris Yeltsin's granddaughter? She's a looker.

Pasquale: Yes, I'll see to it.
#117
Andere Onderwerpen / Wat seggie? Bahrein
02 april 2005 - 20:22:45
#118
Andere Autosport / Andere raceklassen
29 maart 2005 - 13:06:14
Vinden jullie het goed om verslag te krijgen van andere raceklassen (Belgisch F.Renault, Formule 3, enz...) of zien jullie het liever niet?

Gewoon om te weten dat ik er mee voort zou doen, anders is het verloren moeite...
#120
Formule 1 forum / Man van de race
20 maart 2005 - 15:57:43
Naar wie gaat jullie stem?