Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Dimensie

#1
Formule 1 forum / Re: is McLaren nog een topteam?
09 december 2015 - 16:28:53
Citaat van: Hamilton#44 op 07 december 2015 - 12:21:08
Schijnt dat McLaren 320 startplaatsen straf heeft gehad, puur motor gerelateerd...  :o

ALLE Mercedes teams geen enkele motorgerelateerde penalty... Die liggen bij Honda echt 5 jaar achter.
Als ze nog wat vermogen hadden ge had maar onbetrouwbaar dan was het nog niet zo erg.
En dan willen ze volgendjaar om overwinningen of anders podiums mee gaan doen :D
Manor reed met 2014 materiaal dus eigenlijk zou je Mc Laren als het laatste team kunnen zien.
#2
Citaat van: Jozef op 04 december 2015 - 23:11:58
Het is gewoon een Renault waar ze mee gaan rijden hoor. Ze noemen het alleen TAG, om een beetje te kunnen verbergen dat ze met de staart tussen de poten, en met het schaamrood op de wangen terug bij Renault zijn uitgekomen.

Ilmor is inderdaad betrokken, maar die werken rechtstreeks samen met Renault. Dus ook Lotus-Renault zal gebruik maken van de hulp van Ilmor

Nou Renault mag zich ook best schamen dat ze nu pas de hulp accepteren van illmor die RB een jaar geleden heeft ingeschakeld.
Ze betaalden dus 50 miljoen voor die a status waarbij ze zelf nog engineers moesten  in schakelen en Renault komt dood leuk met een eigen team.
#3
Citaat van: Matthijs op 01 december 2015 - 07:01:53
Nee, liever een exclusieve deal met een motorbouwer. Volkswagen misschien, maar dat is toekomstmuziek. Tot die tijd willen ze een zo competitief mogelijke klantenmotor en dat zou Mercedes zijn. Mits die een competitieve motor willen geven en dat willen ze niet.
Waarom willen ze die competieve motor niet geven?
Als je met een klantenmotor niet kan winnen dan zou het leveren geen groot struikelblok zijn.
#4
Citaat van: Matthijs op 30 november 2015 - 16:40:33
Citaat van: Hamilton#44 op 30 november 2015 - 16:27:09
Dat zeg ik niet maar ik denk niet dat Williams serieus als doelstelling heeft om voor de titel te gaan, jij wel?  :)

Je kan er donder op zeggen dat Williams mindere motoren gaat krijgen dan Mercedes zelf wanneer ze te dichtbij komen.
Williams was in 2013 nog een achterhoedeteam. De Mercedesmotoren hebben het team zeker geholpen om de enorme stap naar de subtop te maken. Vervolgens was 2015 het jaar voor Williams om zich te handhaven in de subtop wat aardig gelukt is. Maar als Williams de ambitie heeft om de sprong naar de absolute top te maken, dan zullen ze weer een eigen motorleverancier moeten aantrekken. Maar ik ben bang dat ze daar het budget niet voor hebben.

Als dat zo werkt zou RB dan zo graag Mercedes motoren willen?
#5
Citaat van: lieven op 21 november 2015 - 18:39:10
hij zal wel wat trager geweest zijn dan een tiende.
een tiende kan je met goede aero zo inlopen.
Die moet drie zijn typ foutje.
Tenmiste dat is wat ik onthouden heb.
Ik geloof dat ze 7 miljoen goedkoper waren.
#6
Ik snap het niet helemaal want Mercedes maakte een tijdje geleden nog bekend een miljoenen goedkopere motor te hebben aangeboden die niemand wou hebben?
Deze zou dan die tiende langzamer zijn en dat zou dan gewoon Ferrari niveau zijn volgens mij.
#7
Formule 1 forum / Re: is McLaren nog een topteam?
16 november 2015 - 09:55:15
Citaat van: Wings op 15 november 2015 - 11:27:57
En toch verwacht ik dat ze er komend seizoen weer bij zullen staan. P4 achter Red Bull. Mark my words.
Volgend jaar achter Manor met een Mercedes motor mark my words:)
#8
Citaat van: Hamilton#44 op 13 november 2015 - 14:34:14
Citaat van: Matthijs op 13 november 2015 - 09:57:35
Geen sprake? Wat dan met "als we geen competitieve motor krijgen dan trekken we de stekker eruit"?
Als Red Bull niet te koop zou zijn, waar hebben we ons dan al die maanden druk over gemaakt?

Ehhh ja, dan snap ik het ook niet.  ;)

Het dreigement was dat Red Bull ging stoppen, ik denk niet dat ze dan gezellig met zijn vieren rondjes op de Red Bull Ring in Oostenrijk gaan rijden het hele jaar door.  ;) Dan verkopen ze de toko.

Misschien dat Renault daarom ook wel zo lang wachtte met Lotus definitief te kopen.
Stoppen met f1 waarschijnlijk en dat zou andere autosport niet uitsluiten.
#9
Formule 1 forum / Re: De toekomst van Renault
22 oktober 2015 - 18:27:24
Citaat van: Jozef op 16 oktober 2015 - 17:05:36
Ik denk zelfs dat Red Bull nog wel een soort van A-status kan krijgen in 2016, zelfs als Renault met een eigen team begint. 2016 zal toch gebruikt moeten worden om de boel weer beter op poten te zetten bij Lotus/Renault. Over een jaar zal het wel echt gedaan zijn met fabriekssteun voor Red Bull, maar misschien is dat ook niet heel erg indien de Renault-motor dan wat dichter bij de Ferrari en de Mercedes komt qua prestaties.

Die fabriekssteun stelt dat nou zo veel voor?
Ze betalen toch gewoon voor de motoren en nog meer dan voor een Mercedes of Ferrari motor.
#10
Formule 1 forum / Re: is McLaren nog een topteam?
03 oktober 2015 - 14:18:33
Frijns wilde niet naar RB...
#11
Formule 1 forum / Re: is McLaren nog een topteam?
29 september 2015 - 11:13:08
Williams is ook door een groot dal gegaan en dat zou Mc laren ook kunnen gebeuren.
Het is te hopen dat ze niet op een dag ook Maldonado centjes nodig hebben om mee te blijven doen.
#12
Formule 1 forum / Re: Silly season motoren 2015/ 2016
29 september 2015 - 10:59:51
Als Ferrari lang de boot af houd kan het de Redbull teams ook langer afhouden van het bouwen van een op de Ferrari motor aangepaste 2016 auto.
#13
Citaat van: Jeroen op 14 juni 2015 - 22:08:34
Citaat van: Dimensie op 14 juni 2015 - 20:35:33
Citaat van: Jeroen op 13 juni 2015 - 15:34:01
Jamaar McLaren is geen bedrijf al Red Bull of zo, maar een raceteam. En raceteams doen niet mee om meer geld binnen te halen of om commerciele redenen, maar om te racen en te winnen.

Maar goed, ik hou erover op, wij hebben fundamentele verschillen in de doelstelling van een authentiek raceteam. Ik ben als McLaren-fan in ieder geval bij dat ze het niet accepteren om het tweede team van Mercedes te zijn.

Dit zijn niet meer de jaren '90 waar teams bestuurd werden door mensen als Frank Williams die de sport voorop stelden.
Vandaag de dag zijn het gewoon de aandeelhouders die bepalen hoeveel geld er word uit gegeven.
Uiteindelijk is het nog steeds de teambaas die bepaald of er gewonnen word maar zijn het de aandeelhouders die gaan over de muntjes.
Als McLaren autos wil verkopen zal een aandeelhouder misschien roepen dat het alleen Ferrari moet verslaan en genoegen nemen met een 2e plaats.
Ron Dennis zal misschien alleen willen winnen en b.v vragen om geld voor een nieuwe windtunnel maar de aandeelhouder zou kunnen vinden dat Ferrari er dit jaar al 100 miljoen extra insteekt en ze zich dus beter kunnen focussen op besparing om in een ander jaar toe te slaan.
(Ik hoop dat het strakts niet gaat over mijn voorbeeld van een windtunnel maar om de inhoud)

Frank Williams is er nog steeds, zover ik weet, of er is de afgelopen week iets verschrikkelijks gebeurd. En Ron Dennis is nog altijd met Mansour voor 50% aandeelhouder van McLaren en gaat dit jaar nog de enige andere aandeelhouder Mumtakalat uitkopen. De overeenkomst is er al, alleen moet Ronnie nog wel op tijd betalen (ergens in de zomer geloof ik) Dus welke aandeelhouders bedoel je dan?

Nee maar Williams heeft de laatste jaren sinds de aandeelhouders kwamen wel weinig succes gekend.
En als Ron maar 50% heeft dan heb je toch nooit niet genoeg te vertellen?
Een bankier denkt nou eenmaal heel anders als een sportman en ik denk dus dat ook al heeft hij maar voor 10% inspraak de neuzen toch in een iets andere richting komen te staan.
#14
Citaat van: Jeroen op 13 juni 2015 - 15:34:01
Jamaar McLaren is geen bedrijf al Red Bull of zo, maar een raceteam. En raceteams doen niet mee om meer geld binnen te halen of om commerciele redenen, maar om te racen en te winnen.

Maar goed, ik hou erover op, wij hebben fundamentele verschillen in de doelstelling van een authentiek raceteam. Ik ben als McLaren-fan in ieder geval bij dat ze het niet accepteren om het tweede team van Mercedes te zijn.

Dit zijn niet meer de jaren '90 waar teams bestuurd werden door mensen als Frank Williams die de sport voorop stelden.
Vandaag de dag zijn het gewoon de aandeelhouders die bepalen hoeveel geld er word uit gegeven.
Uiteindelijk is het nog steeds de teambaas die bepaald of er gewonnen word maar zijn het de aandeelhouders die gaan over de muntjes.
Als McLaren autos wil verkopen zal een aandeelhouder misschien roepen dat het alleen Ferrari moet verslaan en genoegen nemen met een 2e plaats.
Ron Dennis zal misschien alleen willen winnen en b.v vragen om geld voor een nieuwe windtunnel maar de aandeelhouder zou kunnen vinden dat Ferrari er dit jaar al 100 miljoen extra insteekt en ze zich dus beter kunnen focussen op besparing om in een ander jaar toe te slaan.
(Ik hoop dat het strakts niet gaat over mijn voorbeeld van een windtunnel maar om de inhoud)
#15
Citaat van: Jeroen op 12 juni 2015 - 23:52:17
Het interesseert Mercedes geen drol of Williams of Ferrari tweede wordt. Dat maakt ze echt niks uit.
Nee maar een compleet Mercedes podium is toch wel prettig en houd de punten weg bij de echte concurenten.
Citaat van: Jeroen op 12 juni 2015 - 23:52:17
Maar het gaat om wat eerder werd gezegd: McLaren was dan misschien wel het tweede Mercedes team geweest. McLaren heeft geen ambities om tweede te zijn, en eerste zullen ze echt nooit worden met een Mercedes motor.

Ik vind het absoluut verstandig, avontuurlijk en top van ze dat ze met Honda in zee zijn gegaan, nog even los ervan dat het goed is voor de F1, een nieuwe constructeur. McLaren gaat niet voor plek 2, daar heb je niks aan.

Ik snap de keuze volledig. Daarmee tonen ze aan veel ambities te hebben en bereid zijn hun nek uit te steken.

Op het moment van een 2e plaats zijn ze er als de kippen bij om toch maar even te roepen dat ze tal van "concurenten" toch maar mooi hebben verslagen.
Ambities zijn leuk maar als ze te hoog zijn dan is er niets mis mee om ze tijdelijk even bij te stellen.
Een tweede plaats genereerd ze al 35 miljoen meer aan prijzen geld en dan komen daar nog verlies aan sponsors en tv gelden bij.