Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - kritikus

#1
Formule 1 forum / Verdomme toch
20 februari 2003 - 18:16:44
Juist nu het spannend wordt, geraakte ik niet op het forum.
Heeft me dat wat tijd gekost om dat allemaal door te lezen en 'vriend luc', 'k zou toch maar een beetje oppassen want voor je het weet krijg de hemel (weer) op je hoofd!

Maar ik ga proberen samen te vatten.

Waar Montoya een lesje moest krijgen, dan zou het misschien wijselijk geweest zijn om MS een lesje gegeven te hebben nadat hij Villeneuve ramde. Maar even met Max op pad om veiliger wegverkeer te promoten is niet echt een straf. Oh ja, hij was ook zijn punten kwijt maar dat is ook geen straf aan het eind van het seizoen als het kalf toch verdronken is.

Montoya mag best terecht gewezen worden maar dat doet men niet door dezelfde regels anders te interpreteren.
Daardoor kweek je alleen maar meer opstand.

Wat Kimi betreft, facts en figures (een ongepast gebruikte uitdrukking door Luc - vergeef me vriend!), kan hij inderdaad niet voorleggen maar om nu de 'overwinning' van DC te gaan gebruiken om de gebrekkige kwaliteit van de McLaren in vraag te stellen is ook een beetje 'dom'.

De McLaren was duidelijk een goede auto met veel, veel te weinig vermogen. De reden daarvoor is hier reeds meermaals aangehaald.
Beryllium dat nog steeds nadenderde in de motorontwikkeling in Northamptonshire en het overlijden van Paul Morgan, de tweede helft van Ilmor.
Maar Kimi heeft duidelijk laten zien uit wat voor hout hij gesneden is.
De kalmte waarmee hij de races benadert zijn al legendarisch.
De rust die hij uitstraalt al evenzeer.
De volwassenheid naar de pers toe, al praat hij nauwelijks, is ook een aanvaard feit in die middens.
In het McLaren team is iedereen vol overtuiging van die Fin die, ondanks alle lof in alle bladen en beelden, met zijn twee voeten vast op de grond blijft.

Laten we hopen dat de McLaren de nodige PK's aan boord heeft dit jaar en we zullen misschien nog koersen kunnen zien.
Al hoop ik dat de FIA zich nu een beetje rustig houdt en niet het hele seizoen de boel gaat lopen verdraaien.
#2
Formule 1 forum / verheerlijken?
17 februari 2003 - 08:03:25
Is nog erger!

Want de eerlijkheid gebiedt me om toch wel te zeggen dat de kritiek op Schumacher niet enkel op hem valt maar veeleer op zijn entourage; Brawn en Todt.

Dat het toevallig wel diezelfde mensen zijn die zijn hele carriere doorkruisen, dat werpt een smet op zijn uitstekende prestaties.

En wat talent betreft, ik denk dat er velen rondrijden met evenveel talent als de heiligheid zelve maar dat ze vaak de moeite niet kunnen nemen om met iets minder materiaal te presteren. Häkkinen was zo iemand waarvan Schumacher zelf vertelde dat hij minstens even snel is, alleen moet het een beetje meezitten om die 'luie' Fin op dreef te krijgen.

Maar het blijft altijd hetzelfde, de Schumacher fans vinden hun ster DE ster.
Terwijl zijn niet fans, of de mensen die iets meer zien dan de dorpspastoor vertelt,  hun mening geven. Vervolgens worden afgekraakt en als 'onkenners' worden uitgemaakt.

The same old story, over and over again.

Maar wel leuk om zien dat er toch maar even twee derde van de stemmers vinden dan hij NIET de allergrootste is. ;)
#3
Formule 1 forum / Grappig
16 februari 2003 - 21:23:17
Het blijft grappig om te zien dat Schumacher fans het wereldkampioen worden van 'een ander' rijder wijten aan de betere auto terwijl Schumacher altijd wereldkampioen wordt met een 'slechte auto'.

Wat die Benetton van 94 betreft, hmmmmmmmmmmmm, was dat niet die auto met verborgen tractiecontrole?

Wat die niet zo goede Ferrari betreft? Is dat niet die auto die al bijna twee seizoenen niet uitvalt? En is dat niet diezelfde auto waar zoveel controverse rond is. (vleugels, versnellingsbak, bodem, 'bevroren' benzine, de voordelen tijdens de testen, de voorkeursbehandeling van Bridgestone.......enzovoort)

Hmmmmmmmmmmmmmmm, McLaren's beryllium werd door de FIA enorm snel verboden nadat Ferrari er geen blijf mee wist.
Terwijl het metalmatrix, nu gebruikt door Ferrari, duurder en minstens even schadelijk (lees ongezond in Todt woorden) nog altijd gemonteerd blijft. En de FIA blijft vaag in zijn omschrijving van 'te verbieden' materialen.......


De controverse, zoals mijn 'vriend luc' (hoe ziet die er eigenlijk uit?) al zei, blijft de carriere van Schumacher doorkruisen en dat werpt een smet op zijn carriere.
Al ben ik overtuigd dat diezelfde Schumacher op een eerlijke manier (en ik wil hiermee niet beweren dat de andere keren niet eerlijk waren ;)) ook wel een aantal keer wereldkampioen was geworden.

Want dat moge gezegd, zijn inzet is onvergelijkbaar. Zelfs met een 90 % auto zal Schumacher dusdanig presteren dat de auto de 100 zal benaderen. Dat terwijl anderen; Häkkinen bijvoorbeeld, met een 90% auto de moeite niet kon opbrengen om met zijn minstens even groot talent als Schumacher het verschil te maken.


Maar over controversen.....hmmmmmmmmmmmmm te veel, veel te veel om in de lijst van de 'echte' groten te worden opgenomen!
#4
Omdat het nu absoluut overzichtelijk is; als het ware het spannendste van het hele weekend.

Met die nieuwe regel wordt het absoluut onoverzichtelijk. Iemand met een uiterst snelle tijd in de laatste van de vier sessies kan nog op de laatste plaats terecht komen als hij op vrijdag in de eerste sessie een waardeloze tijd heeft gereden door een technisch defect.

De qualificaties moeten blijven zoals ze zijn.

Enkel de banden, dat heeft zin, de rest is zever in pakskes.

Die andere dingen gaven al hilarische reacties op de persconferentie op donderdagnamiddag.
Een meningsverschil tussen Panis en Barichello, Panis was akkoord want hij wilde Rubens' auto wel, maar Rubens wilde die auto niet afgeven.

De FIA kan dit toch echt niet gemeend hebben, hé?

Alhoewel, Mosley kennende? :idea:   :roll:  :roll:  :idea:  :cry:
#5
Formule 1 forum / wwhoops
10 oktober 2002 - 21:04:07
sorry, mike, ik dacht dat het ging volgens chronogische volgorde.


:oops:  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:

en nog eens

:oops:  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:
#6
Vinden jullie echt dat de eerste maatregel realistisch is?
Hebben jullie daar al eens goed over nagedacht?
Komaan, jongens, dat kunnen jullie toch niet menen!
Van auto wisselen tijdens het seizoen?
Dat is gewoon technisch onmogelijk!
Om dan nog maar te zwijgen van de commerciële belangen.


De enige regel die er zeker moet komen is de bandenregel.

Maar al de andere regels zijn je reinste bullshit!

Zoals die motorenregel. F1 gaat over snelheid, niet over uithouding.
Hoe is het mogelijk om met een top performance motor vier races te racen en te trainen tijdens het raceweekend? Laat staan voor een half seizoen!

Dit negenpuntenplan is het beste bewijs dat de FIA totaal de pedalen kwijt is.
Afvoeren die handel.  :cry:
(behalve dat van die banden echter.)