Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Johan

#1
Citaat van: Tazmanian op 23 juli 2008 - 14:00:32
Citaat van: Johan op 18 juli 2008 - 15:27:05
Dan wil ik nog iets uit de wereld helpen: indoorkarting is zwaarder als outdoor.

::) ::)

Aangezien je dat zegt denk ik dat je nog geen outdoorkarting hebt gereden en je daar dan ook niet kan over uitspreken.

Citaat
Maar als je outdoor gaat rijden, wil je het goed doen. Je koopt je eigen kart, banden , helm, schoenen, baclava, handschoenen, reserveonderdelen, benzine, mengsmering, gereedschap, aanhanger (of busje) en ga zo maar door.

Mmmm, van iedereen die ik ken en regelmatig gaat indoorkarten hebben ze toch ook allemaal een eigen helm, schoenen, balaclava, handschoenen, overall, .....

Kuch, ik heb het over huurkarts. Die zijn wel "meestal" wat zwaarder als professionele outdoorkarts.

En de meesten zullen wel, ik ook trouwens, wat eigen spullen hebben. Maar als je buiten gaat karten met je EIGEN kart dan zul je net wat meer nodig hebben, denk je niet?
#2
Gefeliciteerd Ramses!
#3
Citaat van: Ferrari 2008 op 20 juli 2008 - 18:28:45
Ik denk dat vooral het geld vooraleer je kan beginnen voor velen veel is/lijkt. Helm, schoenen, overal, nog wat extra's eventueel, elke training kost geld. Ze sturen kinderen liever naar het voetbal, veel goedkoper en iedereen kan het.

En dat van die kosten, ik had het niet over competitie hé doef, gewoon over vrij rijden voor jezelf ;) Je gaat me niet zeggen dat een indoorkarting verlies maakt hé, dus als je alles zelf doet kan het niet anders dan ietwat goedkoper zijn ;)

Het onderhouden van een kart is wel zo duur als Doefie zegt. Je kijkt er van op merk ik. Maar de uitbaters van indoorcircuits doen het heel anders. Ze gooien er kneiterharde banden op en kopen karts die ontzettend lang mee gaan. Daardoor kunnen ze de kosten perken. Want ga maar eens na. Laat ze er voor een keer zachtere banden op leggen en een wedstrijdkart gebruiken. Dan gaat iedereen meteen 5 seconden sneller.

Maar als je outdoor gaat rijden, wil je het goed doen. Je koopt je eigen kart, banden , helm, schoenen, baclava, handschoenen, reserveonderdelen, benzine, mengsmering, gereedschap, aanhanger (of busje) en ga zo maar door. Sommige dingen zijn eenmalig bij aanschaf, maar het onderhouden van een Rotax Max motortje moet al na de 20 uur. Kosten circa 250 minimaal. En banden gaan slechts 2 weken mee als je elke zondag gaat ;)
#4
Piquet natuurlijk. Wat deze jonge nu heeft gedaan is werkelijk mooi! :)
#5
@ Doefie
Heb maar enkele keer aan race meegedaan. Is harstikke leuk, maar had geen tijd om dit voor een volledig seizoen te doen. Nu ik pas gestopt ben met karten kijk ik er nog altijd leuk naar terug en snap ik niet dat de populariteit bij kartings afneemt. (kijk maar naar de bezoekersaantallen).
#6
Bwah, na 7 jaar indoorkarten, en ik lees dan het topictitel moet ik bijna walgen! Jammer natuurlijk dat er zo neerwaarts gekeken wordt. Het is een erg leuke, en zware sport. De eerste paar keer zal je pijn in je spieren hebben, maar de keren daarop valt het allemaal wel mee. Je zal minder aan de kant moeten voor snellere rijders, waardoor je misschien ook wel meer plezier in het rijden hebt. Het is intensief maar de sport geeft mij voldoening.

Dan wil ik nog iets uit de wereld helpen: indoorkarting is zwaarder als outdoor. Bovendien ligt dat aan de bouw van de karts. Totaal andere s-inrichting. De indoorkarts zijn gemaakt voor betrouwbaarheid, omdat sommige klojo's er mee rijden als botsautotjes. Daarentegen is een outdoorkart lichter, en een stuk "subtieler". Het sturen is vele malen lichter, waardoor je minder moe wordt. Oké, ze gaan een stuk harder maar aan de snelheid kan iedereen wennen. Toen ik een paar keer naar buiten ben gegaan was ik zo aan alle ongemakken gewend.

Conclusie voor mij is dat de mensen die niet serieus rijden de sport meer zien als "fun", maar er zit degelijk potentie in. Jammer daarnaast dat de Nederlandse overheid outdoorbanen sluit vanwege het milieu. Ondanks dat er tal van oplossingen zijn, en de bazen van de banen welwillend zijn om mee te helpen aan een beter milieu.
#7
@ Jasper. Ik denk dat het aan de kosten ligt. Koolstofvezel is lichter, maar tegelijkertijd zwaarder in de prijs ;)
#8
Formule 1 forum / Re: Silly season
11 juli 2008 - 20:00:25
De spanning is er wel tot nu toe want niemand is foutloos in dit seizoen! Veel teams maken fouten waar de ander weer van profiteert.
#9
Andere Onderwerpen / Re: Woordspelletje
09 juli 2008 - 08:00:00
dief
#10
Formule 1 forum / Re: Silly season
09 juli 2008 - 07:58:05
Ja, maar de potentie is er zeker! Al zie je toch vaak dat Hamilton de sterkere is.
#11
Formule 1 forum / Re: Wat wil hij nou??
09 juli 2008 - 07:56:24
Het is natuurlijk wel arrogantie dat hij tijdens een interview bij RTLGP al opstaat voor het uberhaupt afgelopen is omdat zijn mobiel afgaat! Aan de andere kant, en daar geef ik je gelijk in Janke, moet je hem wel met respect behandelen, en niet met vragen komen die je geen eens aan Albers doet stellen ;)
#12
Formule 1 forum / Re: Wat wil hij nou??
08 juli 2008 - 19:09:30
Conclusie: Arrogantie
#13
Andere Onderwerpen / Re: Woordspelletje
07 juli 2008 - 20:19:12
gekkenwerk
#14
Andere Onderwerpen / Re: Woordspelletje
07 juli 2008 - 20:15:24
retorica
#15
Formule 1 forum / Re: Silly season
07 juli 2008 - 20:09:37
Nou Rosberg is zeker f1-waardig om bij een topteam te rijden. Hij kon zelfs vorig jaar bij McLaren tekenen, maar Frank Williams hield hem tegen. Piquet is niet dé topper en zal waarschijnlijk de f1 zonder contract verlaten. En Senna is gewoon goed, alleen Pantano is beter in de GP2. Dus wel kansje voor die Brazo dat hij bij een topteam in de f1 komt!