Poll
Vraag:
Is de nieuwe MP4/18 even betrouwbaar als de F2003GA
Optie 1: Ja, zeer zeker, McLaren kan het zich niet permitteren om tijdens deze fase van het seizoen met een miskleun op de baan te komen
stemmen: 33
Optie 2: Nee, het gaat weer hetzelfde liedje worden als vorig jaar met de MP4/17
stemmen: 14
Loop al even op de feiten vooruit met deze topic !!
De hamvraag van de komende weken gaat zijn of de nieuwe 18 wel betrouwbaar gaat zijn tegenover zijn Italiaanse opponent !!
Wat denken jullie erover ???
Ik heb er alleszins als McLaren en DC fan het volste vertrouwen in dat deze wagen een topper gaat worden.
Hopelijk voelt DC zich in deze wagen wat beter dan in de 17 aangezien deze wagen hem niet echt goed lag.
Ik hoop echt dat het niet zal worden als de afgelopen jaren, toen bleek ook dat Mclaren hun betrouwbaarheid hun zwakste punt was.
duimen... :wink:
Hij zal betrouwbaar moeten zijn. McLaren alsook Mercedes kan het zich nu niet meer permiteren om met een onbetrouwbare wagen op de proppen te komen. Dat zou pas gezichtsverlies zijn. Zeker in de strijd Mercedes-BMW wat de personenwagens betreft.
McLaren heeft ons al doen watertanden naar die MP4/18 omdat hij zo revolutionair zal zijn, er zijn geregeld berichten de wereld ingestuurd over hoe goed deze MP4/18 wel zal zijn. Dan zal McLaren deze verwachtingen ook moeten waarmaken, willen ze geloofwaardig overkomen. En ik ben er zeker van dat ze er alles aan doen om deze verwachtingen in te lossen! :wink: Ik kijk al uit naar zijn eerste race! :D
Zoals in de poll staat... ze kunnen het hun niet permiteren.
Pas op, deze week zal hij misschien niet betrouwbaar blijken... en dat geeft niet. Hij zal wel betrouwbaar zijn als ze hem in de race zullen inzetten.
Allé dat hoop ik toch.
In het begin zijn er altijd kinderziektes. Uiteindelijk zal hij wel betrouwbaar worden, de vraag is alleen wanneer da da is.
Ze zullen hem nooit inzetten als hij niet 100% betrouwbaar is.Als ze hem inzetten zal hij even betrouwbaar zijn als de MP4/17D nu.En das heel betrouwbaar.
Betrouwbaar zal hij in elk geval zijn, het duurt erg lang voor ze er races mee beginnen rijden en voor kracht zal hij ook wel niet onder doen. Kortom, ik denk dat we schone races kunnen verwachten.
ik denk dat McLaren mss wel even sterk zal zijn als ferrari vorig jaar, hopelijk niet want anders word het weer saai, maar als ze zoveel research in een wagen steken zullen ze er wel de vruchten van plukken
Intussen heb ik vernomen dat de nieuwe McLaren-bolide zijn eerste serieuze crash heeft gehad.Kimi zou aan 200km/h van de baan zijn gegaan,maar heeft gelukkig slechts enkele lichte verwondingen.Het strafste van al: Norbert Haug zegt dat er niets gebeurd is... :?: :?: :?:
Citaat van: SaffierFMIntussen heb ik vernomen dat de nieuwe McLaren-bolide zijn eerste serieuze crash heeft gehad.Kimi zou aan 200km/h van de baan zijn gegaan,maar heeft gelukkig slechts enkele lichte verwondingen.Het strafste van al: Norbert Haug zegt dat er niets gebeurd is... :?: :?: :?:
Die van McLaren Mercedes zijn toch rare gasten ze. :shock: :lol:
McLaren werkte deze week in Barcelona een geheime test af met de nieuwe MP4/18 en het team vertikte het mee te delen hoe die verlopen was. Dat moest dus wel tot allerlei wilde geruchten leiden. Zo wordt er momenteel gezegd dat de wagen zijn eerste crash achter de rug heeft, maar ook dat hij het ronderecord van de Ferrari 2003-GA heeft gebroken.
Een officiële mededeling over de test op het Circuit de Catalunya werd dus niet gedaan, maar het Duitse magazine Bild zegt toch details te hebben over de test. Volgens hen heeft de nieuwe wagen vrijdag succesvol een eerste race-afstand afgewerkt en brak die daarbij ook het ronderecord van Michael Schumacher dat tijdens de GP van Spanje werd neergezet. Eerlijkheidshalve moeten we er wel bij vertellen dat de temperatuur op het circuit deze week heel wat hoger lag dan tijdens de Grand prix.
Toch zou de test niet helemaal positief verlopen zijn voor het team. Volgens Bild zou Raikkonen tegen 200 km/u met de wagen van de baan zijn gevlogen. Dat wordt echter ontkend door Mercedes-baas Norbert Haug.
Die zei dat er niks gebeurd was en dat het team de testsessie gewoon had kunnen verderzetten. De Duitser voegde er ook nog aan toe dat de wagen nu al ruim sneller is dan zijn voorganger.
Voorlopig wordt de GP van Europa nog steeds als streefdatum voor het debuut van de nieuwe wagen naar voor geschoven. Dat zou beteken dat de volgende test na de GP van Canada de laatste wordt voor het debuut van de wagen.
Bron: F1Racing.nl
Het is Newey aangeraden om nog es een keer een evenwicht te vinden tussen chassis en motor en airodynamica,daarna mag hij van mij bootjes gaan bouwen (binnen een jaar of 10).
Word hoogtijd dat ze weer met een degelijke wagen op de proppen komen.
Citaat van: nancyHet is Newey aangeraden om nog es een keer een evenwicht te vinden tussen chassis en motor en airodynamica,daarna mag hij van mij bootjes gaan bouwen (binnen een jaar of 10).
Word hoogtijd dat ze weer met een degelijke wagen op de proppen komen.
Newey wil allang bootjes bouwen, maar hij mag van Dennis nie.
Nieuwe McLaren pas op 20 juli in Engeland... :shock:
Citaat van: FerrariManNieuwe McLaren pas op 20 juli in Engeland... :shock:
Nog niet zeker hé.Geen bevestiging gegeven.
ALS de wagen nu al, op zo'n jonge leeftijd, een volledige race-afstand probleemloos kan afleggen én dan nog eens een ronderecord breken, zal hij al wel vroeger dan 20 juli ingezet worden. ;)
Ik hoop stiekem op de GP van Europa (na Canada), maar waarschijnlijk pas de GP daarna (Frankrijk?). Dat is wat ik denk. ;)
Citaat van: MikacouliCitaat van: FerrariManNieuwe McLaren pas op 20 juli in Engeland... :shock:
Nog niet zeker hé.Geen bevestiging gegeven.
Dit is volgens F1 Live bevestigd door Norbert Haug.
Citaat van: MS FanCitaat van: MikacouliCitaat van: FerrariManNieuwe McLaren pas op 20 juli in Engeland... :shock:
Nog niet zeker hé.Geen bevestiging gegeven.
Dit is volgens F1 Live bevestigd door Norbert Haug.
psychologische oorlogvoering?
Citaat van: MS FanCitaat van: MikacouliCitaat van: FerrariManNieuwe McLaren pas op 20 juli in Engeland... :shock:
Nog niet zeker hé.Geen bevestiging gegeven.
Dit is volgens F1 Live bevestigd door Norbert Haug.
Ik had het gelezen en op
racing.nl en dat is de vertaling van f1live en daarin staat nog helemaal nisk dat defenitief is.
Het zal waarschijnlijk wel Engeland worden, misschien zelfs later, wie weet :shock:
Als ie er in Hockenheim maar is............ daar ga ik heen !!
Citaat van: KimiRaikkonenAls ie er in Hockenheim maar is............ daar ga ik heen !!
Dat ze het maar houden op de Nürburg, dan zie ik hem aan het werk. :wink:
Der gaan nu ook weer geruchten rond dat er bij het debuut maar 1 MP4/18 zal ingezet worden, net zoals Ferrari vorig jaar in Brazilië. Dat begint een echte soap te worden, die MP4/18. Eerst een heel verhaal voor hij aan het publiek werd voorgesteld, nu niks dan tegenstrijdige berichten over het debuut en de testen :lol:
Citaat van: ericCitaat van: KimiRaikkonenAls ie er in Hockenheim maar is............ daar ga ik heen !!
Dat ze het maar houden op de Nürburg, dan zie ik hem aan het werk. :wink:
Waar zit je ergens ? Kom je misschien tegen 8)
Citaat van: FerrariManCitaat van: ericCitaat van: KimiRaikkonenAls ie er in Hockenheim maar is............ daar ga ik heen !!
Dat ze het maar houden op de Nürburg, dan zie ik hem aan het werk. :wink:
Waar zit je ergens ? Kom je misschien tegen 8)
Ik?
in de Ford kurve, blok E plaats 16
Citaat van: MS FanDer gaan nu ook weer geruchten rond dat er bij het debuut maar 1 MP4/18 zal ingezet worden, net zoals Ferrari vorig jaar in Brazilië. Dat begint een echte soap te worden, die MP4/18. Eerst een heel verhaal voor hij aan het publiek werd voorgesteld, nu niks dan tegenstrijdige berichten over het debuut en de testen :lol:
Volgens Niki Lauda ging er in Montreal dan weer een gerucht dat de MP4/18 nog niet kan ingezet worden omdat hij zowel bij de frontale als bij de laterale crashtest door de mand zou gevallen zijn. Zolang dat euvel niet verholpen is kan er van racen geen sprake zijn. Of het waar is laat ik aan Lauda over, maar ik zou het toch niet uitsluiten. Al bij al is het seizoen al halfweg, wat toch wel *heel* erg laat begint te worden. Het kan bijna niet anders of ze hebben bij McLaren een of ander zwaar probleem gehad tijdnes het ontwerp en/of de eerste tests.
Citaat van: FerrariManCitaat van: ericCitaat van: KimiRaikkonenAls ie er in Hockenheim maar is............ daar ga ik heen !!
Dat ze het maar houden op de Nürburg, dan zie ik hem aan het werk. :wink:
Waar zit je ergens ? Kom je misschien tegen 8)
En jij?
Er word nu gesproken van één wagen in te zetten in de Nürburgring.Denk dan wel dat deze voor David zal zijn aangezien hij niets te verliezen heeft.Kimi heeft punten nodig nu en zou niet mogen kampen met technische problemen.
Citaat van: MikacouliEr word nu gesproken van één wagen in te zetten in de Nürburgring.Denk dan wel dat deze voor David zal zijn aangezien hij niets te verliezen heeft.Kimi heeft punten nodig nu en zou niet mogen kampen met technische problemen.
Ik denk dat het eerder omgekeerd zal zijn, Kimi moet weer zien vooraan te geraken en het is een feit dat het met de MP 4/17D niet zo gemakkelijk zal zijn.
Citaat van: ericCitaat van: MikacouliEr word nu gesproken van één wagen in te zetten in de Nürburgring.Denk dan wel dat deze voor David zal zijn aangezien hij niets te verliezen heeft.Kimi heeft punten nodig nu en zou niet mogen kampen met technische problemen.
Ik denk dat het eerder omgekeerd zal zijn, Kimi moet weer zien vooraan te geraken en het is een feit dat het met de MP 4/17D niet zo gemakkelijk zal zijn.
Tis beter dat ze hem eerst testen bij David he.Als Kimi uitvalt heeft ie helemaal geen punten.Als David uitvalt is dat minder erg.Doet ie dat niet is dat zoveel te beter.Maar het belangrijkste is dat Kimi finished.
Citaat van: MikacouliCitaat van: ericCitaat van: MikacouliEr word nu gesproken van één wagen in te zetten in de Nürburgring.Denk dan wel dat deze voor David zal zijn aangezien hij niets te verliezen heeft.Kimi heeft punten nodig nu en zou niet mogen kampen met technische problemen.
Ik denk dat het eerder omgekeerd zal zijn, Kimi moet weer zien vooraan te geraken en het is een feit dat het met de MP 4/17D niet zo gemakkelijk zal zijn.
Tis beter dat ze hem eerst testen bij David he.Als Kimi uitvalt heeft ie helemaal geen punten.Als David uitvalt is dat minder erg.Doet ie dat niet is dat zoveel te beter.Maar het belangrijkste is dat Kimi finished.
Je mag ook niet vergeten dat de doelstelling van McLaren, dit jaar, was om in de eerste plaats zeker de de tweede plaats te bemachtigen, willen ze een kans maken op de titel zullen ze het risico moeten nemen om Kimi de nieuwe bolide te laten rijden.
Citaat van: ericCitaat van: MikacouliCitaat van: ericCitaat van: MikacouliEr word nu gesproken van één wagen in te zetten in de Nürburgring.Denk dan wel dat deze voor David zal zijn aangezien hij niets te verliezen heeft.Kimi heeft punten nodig nu en zou niet mogen kampen met technische problemen.
Ik denk dat het eerder omgekeerd zal zijn, Kimi moet weer zien vooraan te geraken en het is een feit dat het met de MP 4/17D niet zo gemakkelijk zal zijn.
Tis beter dat ze hem eerst testen bij David he.Als Kimi uitvalt heeft ie helemaal geen punten.Als David uitvalt is dat minder erg.Doet ie dat niet is dat zoveel te beter.Maar het belangrijkste is dat Kimi finished.
Je mag ook niet vergeten dat de doelstelling van McLaren, dit jaar, was om in de eerste plaats zeker de de tweede plaats te bemachtigen, willen ze een kans maken op de titel zullen ze het risico moeten nemen om Kimi de nieuwe bolide te laten rijden.
Maar als Schumacher wint en Kimi valt uit wegens een probleem met de 18 dan staat hij ineens 10 achter en verder.Daarmee,dat ze hem de oude nog moeten geven voor één race zodat hij eventueel kan winnen of 2 de worden.Dat is nu het belangrijkst voor McLaren.Punten halen en niet zoals vorig jaar om de grand prix uitvallen.Dat mag de bedoeling niet zijn.
En de MP4/18 is weeral gecrasht in Barcelona. Ditmaal me Wurz aan t stuur.
Citaat van: mikeCitaat van: MS FanDer gaan nu ook weer geruchten rond dat er bij het debuut maar 1 MP4/18 zal ingezet worden, net zoals Ferrari vorig jaar in Brazilië. Dat begint een echte soap te worden, die MP4/18. Eerst een heel verhaal voor hij aan het publiek werd voorgesteld, nu niks dan tegenstrijdige berichten over het debuut en de testen :lol:
Volgens Niki Lauda ging er in Montreal dan weer een gerucht dat de MP4/18 nog niet kan ingezet worden omdat hij zowel bij de frontale als bij de laterale crashtest door de mand zou gevallen zijn. Zolang dat euvel niet verholpen is kan er van racen geen sprake zijn. Of het waar is laat ik aan Lauda over, maar ik zou het toch niet uitsluiten. Al bij al is het seizoen al halfweg, wat toch wel *heel* erg laat begint te worden. Het kan bijna niet anders of ze hebben bij McLaren een of ander zwaar probleem gehad tijdnes het ontwerp en/of de eerste tests.
De Jaguar R4 kwam in de winter ook niet door die tests. ;)
En ik dénk dat het probleem bij McLaren was dat ze in de eerste plaats niet nog een misbaksel wilden maken, in de tweede plaats bezig zijn met grote verhuis naar Paragon, in de derde plaats die MP4/17D ook nog eens wilden onderhouden.
En misschien waren er nog softwareproblemen e.d.
Citaat van: JasperCitaat van: mikeCitaat van: MS FanDer gaan nu ook weer geruchten rond dat er bij het debuut maar 1 MP4/18 zal ingezet worden, net zoals Ferrari vorig jaar in Brazilië. Dat begint een echte soap te worden, die MP4/18. Eerst een heel verhaal voor hij aan het publiek werd voorgesteld, nu niks dan tegenstrijdige berichten over het debuut en de testen :lol:
Volgens Niki Lauda ging er in Montreal dan weer een gerucht dat de MP4/18 nog niet kan ingezet worden omdat hij zowel bij de frontale als bij de laterale crashtest door de mand zou gevallen zijn. Zolang dat euvel niet verholpen is kan er van racen geen sprake zijn. Of het waar is laat ik aan Lauda over, maar ik zou het toch niet uitsluiten. Al bij al is het seizoen al halfweg, wat toch wel *heel* erg laat begint te worden. Het kan bijna niet anders of ze hebben bij McLaren een of ander zwaar probleem gehad tijdnes het ontwerp en/of de eerste tests.
De Jaguar R4 kwam in de winter ook niet door die tests. ;)
En ik dénk dat het probleem bij McLaren was dat ze in de eerste plaats niet nog een misbaksel wilden maken, in de tweede plaats bezig zijn met grote verhuis naar Paragon, in de derde plaats die MP4/17D ook nog eens wilden onderhouden.
En misschien waren er nog softwareproblemen e.d.
Ze willen precies een bikke te veel ineens. Da's nooit goed.
Citaat van: unknownEn de MP4/18 is weeral gecrasht in Barcelona. Ditmaal me Wurz aan t stuur.
Geeft niet,de eerste test waarvan we de tijden weten en direct al een seconde voorsprong op de tweede,de Williams van Gene.En geen enkele problemen gehad op de wagen van Kimi. :P
Citaat van: unknownEn de MP4/18 is weeral gecrasht in Barcelona. Ditmaal me Wurz aan t stuur.
Volgens mij is er toch wel iets raars me den achterkant van diene wagen...mss door de uitlaat die helemaal anders is...
Raikkonen verloor(volgens coulthard) ook de controle over de achterkant, en bij Wurz zeggen ze dit weer...toch wel raar
en btw, het was ni in Barcelona deze keer, maar in Jerez
Citaat van: ericCitaat van: MS FanCitaat van: MikacouliCitaat van: FerrariManNieuwe McLaren pas op 20 juli in Engeland... :shock:
Nog niet zeker hé.Geen bevestiging gegeven.
Dit is volgens F1 Live bevestigd door Norbert Haug.
psychologische oorlogvoering?
inderdaad : volgend jaar zie ik ze eerst met de 18 starten....
het zijn sloebers die van mclaren!
Citaat van: MikacouliCitaat van: unknownEn de MP4/18 is weeral gecrasht in Barcelona. Ditmaal me Wurz aan t stuur.
Geeft niet,de eerste test waarvan we de tijden weten en direct al een seconde voorsprong op de tweede,de Williams van Gene.En geen enkele problemen gehad op de wagen van Kimi. :P
1)Testen zijn niet te betrouwen.
2) Als t zelfde probleem is, kan da terug voorkomen, ofwel is Kimi trager door de bochten gegaan, om t probleem nie voor te hebben, wat zijn tijd wel kan verklaren.
Het kan ook gewoon puur toeval geweest zijn hé.Aangezien de weinige rondejes misschien te snel gepuched met en wagen die geen setup had en wat overstuur had.Wie wet wat er allemaal kon gebeuren.
En testen tijdens de winter zijn niet betrouwbaar,maar tijdens het jaar,zijt maar gerust dat ze een stuk betrouwbaarder zijn.ik heb er mijn volste vertrouwens in dat deze wagen een kampioen is.En ze moeten zelf wel veel vertrouwen hebben want met een slechte wagen zouden ze niet starten volgend jaar. :wink:
Citaat van: MikacouliHet kan ook gewoon puur toeval geweest zijn hé.Aangezien de weinige rondejes misschien te snel gepuched met en wagen die geen setup had en wat overstuur had.Wie wet wat er allemaal kon gebeuren.
En testen tijdens de winter zijn niet betrouwbaar,maar tijdens het jaar,zijt maar gerust dat ze een stuk betrouwbaarder zijn.ik heb er mijn volste vertrouwens in dat deze wagen een kampioen is.En ze moeten zelf wel veel vertrouwen hebben want met een slechte wagen zouden ze niet starten volgend jaar. :wink:
Testen zijn gewoon nooit betrouwbaar, het team weet wat de afstelling, het gewicht... is en kunnen dan de conclusies trekken.
Bovendien, gij vergelijkt me de andere teams en andere mclarens. Als die nu eens een setup voor een andere GP, of iets anders testen, da heeft ook invloed op uw tijden.
Wat ik niet snap, als je wagen niet door de crashtest van de FIA komt, hoe komt het dan dat de piloten er wel mee mogen testen ???
Citaat van: FerrariManWat ik niet snap, als je wagen niet door de crashtest van de FIA komt, hoe komt het dan dat de piloten er wel mee mogen testen ???
Volgens mij omdat de wagen nog niet officieel ingeschreven is bij de FIA.
Citaat van: Alan BluesCitaat van: FerrariManWat ik niet snap, als je wagen niet door de crashtest van de FIA komt, hoe komt het dan dat de piloten er wel mee mogen testen ???
Volgens mij omdat de wagen nog niet officieel ingeschreven is bij de FIA.
Dat zou toch niet verantwoord zijn, je rijders de baan opsturen met een wagen die niet veilig blijkt te zijn. Hoe doen andere teams dat in het begin van het seizoen ???
volledig hetzelfde :wink:
er zijn meer teams die er bij de eerste crashtesten niet doorkomen hoor, maar de wagen is op zich wel veilig! enkel net niet zo veilig als de FIA wil.... de teambazen gaan het leven van het coureurs niet op het spel zetten.
Ik heb hier zo mijn vraagtekens bij.Kwam dat niet ter spraken een goeie maand geleden?
Norbert Haug zegt dat er geen problemen zijn voor de datum waar ie debuteerd dus denk ik niet dat het probleem te groot is.Ik maak er me geen zorgen in.Ik heb vertrouwen.
Ik ben toch benieuwd, die McLaren zal wel moeten presteren in zijn eerste race, anders gaat er iemand lachen in zijn zetel :lol:
Citaat van: FerrariManIk ben toch benieuwd, die McLaren zal wel moeten presteren in zijn eerste race, anders gaat er iemand lachen in zijn zetel :lol:
Een eerste race zegt ook nooit echt veel he.
Over betrouwbaarheid kan je pas conclusies trekken over enkele races gezien. Is hij stabiel of niet, is hij goed bij alle weersomstandigheden, kan de motor 300 km op volle toeren draaien???
Citaat van: JasperCitaat van: FerrariManIk ben toch benieuwd, die McLaren zal wel moeten presteren in zijn eerste race, anders gaat er iemand lachen in zijn zetel :lol:
Een eerste race zegt ook nooit echt veel he.
Over betrouwbaarheid kan je pas conclusies trekken over enkele races gezien. Is hij stabiel of niet, is hij goed bij alle weersomstandigheden, kan de motor 300 km op volle toeren draaien???
Is ook wel, maar dat is altijd zo, na zo'n misteries, ik had het eerlijk gezegd met de F2003-GA ook...
Citaat van: FerrariManIk ben toch benieuwd, die McLaren zal wel moeten presteren in zijn eerste race, anders gaat er iemand lachen in zijn zetel :lol:
Da denk ik ook. Na maanden wachten op die mysterieuze wagen en dan afgaan als een gieter, da kan nie goe zijn.
Citaat van: FerrariManIk ben toch benieuwd, die McLaren zal wel moeten presteren in zijn eerste race, anders gaat er iemand lachen in zijn zetel :lol:
Da denk ik ook. Na maanden wachten op die mysterieuze wagen en dan afgaan als een gieter, da kan nie goe zijn.
Citaat van: unknownCitaat van: FerrariManIk ben toch benieuwd, die McLaren zal wel moeten presteren in zijn eerste race, anders gaat er iemand lachen in zijn zetel :lol:
Da denk ik ook. Na maanden wachten op die mysterieuze wagen en dan afgaan als een gieter, da kan nie goe zijn.
McLaren staat nu op een punt dat ze het zich niet meer kunnen permiteren om met een slechte wagen op de proppen te komen. Desnoods debuteren ze er pas mee in 2004, zolang hij maar voldoende betrouwbaar en snel is. Trouwens, de resultaten die McLaren dit seizoen haalt met de MP4/17D zijn toch ook beter dan verwacht werd. :wink:
Citaat van: MisterYCitaat van: unknownCitaat van: FerrariManIk ben toch benieuwd, die McLaren zal wel moeten presteren in zijn eerste race, anders gaat er iemand lachen in zijn zetel :lol:
Da denk ik ook. Na maanden wachten op die mysterieuze wagen en dan afgaan als een gieter, da kan nie goe zijn.
McLaren staat nu op een punt dat ze het zich niet meer kunnen permiteren om met een slechte wagen op de proppen te komen. Desnoods debuteren ze er pas mee in 2004, zolang hij maar voldoende betrouwbaar en snel is. Trouwens, de resultaten die McLaren dit seizoen haalt met de MP4/17D zijn toch ook beter dan verwacht werd. :wink:
T moest er aan mankeren da de 17D nog slecht was, de 17 was niet echt denderend, en als ze dan ontwikkelen, en t blijft even erg, da is pas erg. Gelukkig was da zo niet.
En als ze hem pas in 2004 uitbrengen, dan zijn de verwachtingen pas echt hoog, want dan heeft men héél lang moeten wachten, en normaal gezien zal hij dan wel snel en betrouwbaar zijn, ongetwijfeld. Maar de andere teams hebben dan weer een wagen die wat sneller is, dan moet de 18 wel héél goed zijn om dat goed te maken.
Ik weet niet of iemand dit al heeft gelezen, maar ik zie het nu net.
Bron F1 world. be
MP4-18 faalt in crashtest
McLaren kent volgens Die Welt nog meerdere problemen met hun nieuwe wagen. Na de crash van 2 weken terug in Barcelona met Kimi Raikkonen en de crash van gisteren te Jerez met Alexander Wurz achter het stuur, zou de MP4-18 niet door zijn FIA-crashtest geraakt zijn.
"Niemand is nog nooit van de eerste keer voorbij de crashtest geraakt", verdedigt Norbert Haug de MP4-18. "De introductie van de nieuwe wagen zal niet gehinderd worden door deze uitslag, maar we zullen er alles aan doen om door de crashtest te raken."
Het debuut van de MP4-18 is al uitgesteld tot de Britse GP in Silverstone, en McLaren heeft duidelijk nog veel werk voor de boeg.
Citaat van: IVY440Ik weet niet of iemand dit al heeft gelezen, maar ik zie het nu net.
Bron F1 world. be
MP4-18 faalt in crashtest
McLaren kent volgens Die Welt nog meerdere problemen met hun nieuwe wagen. Na de crash van 2 weken terug in Barcelona met Kimi Raikkonen en de crash van gisteren te Jerez met Alexander Wurz achter het stuur, zou de MP4-18 niet door zijn FIA-crashtest geraakt zijn.
"Niemand is nog nooit van de eerste keer voorbij de crashtest geraakt", verdedigt Norbert Haug de MP4-18. "De introductie van de nieuwe wagen zal niet gehinderd worden door deze uitslag, maar we zullen er alles aan doen om door de crashtest te raken."
Het debuut van de MP4-18 is al uitgesteld tot de Britse GP in Silverstone, en McLaren heeft duidelijk nog veel werk voor de boeg.
exact hetzelfde bericht stond ook al te lezen op
F1I.com, er is nog officieel van gezegd, dus opletten met zo een berichten.
Citaat van: unknownCitaat van: MisterYCitaat van: unknownCitaat van: FerrariManIk ben toch benieuwd, die McLaren zal wel moeten presteren in zijn eerste race, anders gaat er iemand lachen in zijn zetel :lol:
Da denk ik ook. Na maanden wachten op die mysterieuze wagen en dan afgaan als een gieter, da kan nie goe zijn.
McLaren staat nu op een punt dat ze het zich niet meer kunnen permiteren om met een slechte wagen op de proppen te komen. Desnoods debuteren ze er pas mee in 2004, zolang hij maar voldoende betrouwbaar en snel is. Trouwens, de resultaten die McLaren dit seizoen haalt met de MP4/17D zijn toch ook beter dan verwacht werd. :wink:
T moest er aan mankeren da de 17D nog slecht was, de 17 was niet echt denderend, en als ze dan ontwikkelen, en t blijft even erg, da is pas erg. Gelukkig was da zo niet.
En als ze hem pas in 2004 uitbrengen, dan zijn de verwachtingen pas echt hoog, want dan heeft men héél lang moeten wachten, en normaal gezien zal hij dan wel snel en betrouwbaar zijn, ongetwijfeld. Maar de andere teams hebben dan weer een wagen die wat sneller is, dan moet de 18 wel héél goed zijn om dat goed te maken.
Het gaat niet om de absolute vooruitgang die je boekt, het gaat om de vooruitgang die je boekt t.o.v. je concurrenten. En zo was de MP4/17D wel geslaagd. Want je mag NOOIT vergeten dat iedereen vooruitgang boekt, behalve Minardi dan natuurlijk. :(
Citaat van: JasperCitaat van: unknownCitaat van: MisterYCitaat van: unknownCitaat van: FerrariManIk ben toch benieuwd, die McLaren zal wel moeten presteren in zijn eerste race, anders gaat er iemand lachen in zijn zetel :lol:
Da denk ik ook. Na maanden wachten op die mysterieuze wagen en dan afgaan als een gieter, da kan nie goe zijn.
McLaren staat nu op een punt dat ze het zich niet meer kunnen permiteren om met een slechte wagen op de proppen te komen. Desnoods debuteren ze er pas mee in 2004, zolang hij maar voldoende betrouwbaar en snel is. Trouwens, de resultaten die McLaren dit seizoen haalt met de MP4/17D zijn toch ook beter dan verwacht werd. :wink:
T moest er aan mankeren da de 17D nog slecht was, de 17 was niet echt denderend, en als ze dan ontwikkelen, en t blijft even erg, da is pas erg. Gelukkig was da zo niet.
En als ze hem pas in 2004 uitbrengen, dan zijn de verwachtingen pas echt hoog, want dan heeft men héél lang moeten wachten, en normaal gezien zal hij dan wel snel en betrouwbaar zijn, ongetwijfeld. Maar de andere teams hebben dan weer een wagen die wat sneller is, dan moet de 18 wel héél goed zijn om dat goed te maken.
Het gaat niet om de absolute vooruitgang die je boekt, het gaat om de vooruitgang die je boekt t.o.v. je concurrenten. En zo was de MP4/17D wel geslaagd. Want je mag NOOIT vergeten dat iedereen vooruitgang boekt, behalve Minardi dan natuurlijk. :(
Als de 18 er pas volgend jaar komt, en de rest al vele beter is, dan moet de 18 enorm goed zijn, om die kloof me de rest te dichten. Relatieve vooruitgang dus.
God ja,
het is niet omdat ze hem niet zouden uitbrengen, dat hij niet kan evolueren hé. Maar wees gerust, hij zal nog wel ingezet worden dit seizoen.
Vandaag heeft DC er maar 15 ronden mee kunnen rijden, 2 keer mechanische pech. Ik wil niet voorbarig zijn, maar ofwel gaat die wagen ongelooflijk snel zijn, ofwel de grap van het seizoen worden...
Werd er van F2003-GA ook niet gezegd dat hij betrouwbaarheidproblemen had? En zie nu, geen enkele keer uitgavallen...
Citaat van: sledgeWerd er van F2003-GA ook niet gezegd dat hij betrouwbaarheidproblemen had? En zie nu, geen enkele keer uitgavallen...
Omda ze hem ingezet hebben toen hij bewezen had een race-afstand aan te kunnen. Daar hebben ze bij de 18 nog wa werk aan.
Citaat van: sledgeWerd er van F2003-GA ook niet gezegd dat hij betrouwbaarheidproblemen had? En zie nu, geen enkele keer uitgavallen...
Zoveel problemen waren er bij de Ferrari niet.
Maar kom, in F1 kan het snel veranderen he 8)
Best grappig hoe sommigen hopen dat hij flopt :-)
Hij wordt momenteel getest... dat wil zeggen dat men zoekt naar wat er nog moet verbeterd worden. Ik heb liever dat hij nu na 15 ronden uitvalt, dan tijdens een race.
Als hij deze maand niet betrouwbaar blijkt... dan volgende maand... ik heb geduldn 't komt wel goed. 8)
Citaat van: FlupkeBest grappig hoe sommigen hopen dat hij flopt :-)
Hij wordt momenteel getest... dat wil zeggen dat men zoekt naar wat er nog moet verbeterd worden. Ik heb liever dat hij nu na 15 ronden uitvalt, dan tijdens een race.
Als hij deze maand niet betrouwbaar blijkt... dan volgende maand... ik heb geduldn 't komt wel goed. 8)
Is toch normaal dat 'rivalen' hopen dat hij flopt ? Het zou maar gek zijn ...
Citaat van: FerrariManCitaat van: FlupkeBest grappig hoe sommigen hopen dat hij flopt :-)
Hij wordt momenteel getest... dat wil zeggen dat men zoekt naar wat er nog moet verbeterd worden. Ik heb liever dat hij nu na 15 ronden uitvalt, dan tijdens een race.
Als hij deze maand niet betrouwbaar blijkt... dan volgende maand... ik heb geduldn 't komt wel goed. 8)
Is toch normaal dat 'rivalen' hopen dat hij flopt ? Het zou maar gek zijn ...
Zoals ik hoop dat Schumi uitvalt met zijn F2003-GA op de Nürburgring, liefst voor de tribune waar ik zit... :lol: :lol: :lol: :wink:
Citaat van: ericCitaat van: FerrariManCitaat van: FlupkeBest grappig hoe sommigen hopen dat hij flopt :-)
Hij wordt momenteel getest... dat wil zeggen dat men zoekt naar wat er nog moet verbeterd worden. Ik heb liever dat hij nu na 15 ronden uitvalt, dan tijdens een race.
Als hij deze maand niet betrouwbaar blijkt... dan volgende maand... ik heb geduldn 't komt wel goed. 8)
Is toch normaal dat 'rivalen' hopen dat hij flopt ? Het zou maar gek zijn ...
Zoals ik hoop dat Schumi uitvalt met zijn F2003-GA op de Nürburgring, liefst voor de tribune waar ik zit... :lol: :lol: :lol: :wink:
Als je dan iemand heel hard "Verdomme Eric !!!!!!!!!!!" hoort roepen over het circuit, dan weet je wie :lol:
Citaat van: FerrariManCitaat van: ericCitaat van: FerrariManCitaat van: FlupkeBest grappig hoe sommigen hopen dat hij flopt :-)
Hij wordt momenteel getest... dat wil zeggen dat men zoekt naar wat er nog moet verbeterd worden. Ik heb liever dat hij nu na 15 ronden uitvalt, dan tijdens een race.
Als hij deze maand niet betrouwbaar blijkt... dan volgende maand... ik heb geduldn 't komt wel goed. 8)
Is toch normaal dat 'rivalen' hopen dat hij flopt ? Het zou maar gek zijn ...
Zoals ik hoop dat Schumi uitvalt met zijn F2003-GA op de Nürburgring, liefst voor de tribune waar ik zit... :lol: :lol: :lol: :wink:
Als je dan iemand heel hard "Verdomme Eric !!!!!!!!!!!" hoort roepen over het circuit, dan weet je wie :lol:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :wink:
Citaat van: FerrariManCitaat van: sledgeWerd er van F2003-GA ook niet gezegd dat hij betrouwbaarheidproblemen had? En zie nu, geen enkele keer uitgavallen...
Zoveel problemen waren er bij de Ferrari niet.
Maar kom, in F1 kan het snel veranderen he 8)
Oh nee,ze bliezen er maar 4 motoren door in 3 dagen.Maarja,das dan ook geen groot probleem é. :roll:
Citaat van: MikacouliCitaat van: FerrariManCitaat van: sledgeWerd er van F2003-GA ook niet gezegd dat hij betrouwbaarheidproblemen had? En zie nu, geen enkele keer uitgavallen...
Zoveel problemen waren er bij de Ferrari niet.
Maar kom, in F1 kan het snel veranderen he 8)
Oh nee,ze bliezen er maar 4 motoren door in 3 dagen.Maarja,das dan ook geen groot probleem é. :roll:
Wel grote problemen, maar snel opgelost, Mclaren is al wéken aan t sukkelen en t wordt er precies nie beter op.
Citaat van: unknownCitaat van: MikacouliCitaat van: FerrariManCitaat van: sledgeWerd er van F2003-GA ook niet gezegd dat hij betrouwbaarheidproblemen had? En zie nu, geen enkele keer uitgavallen...
Zoveel problemen waren er bij de Ferrari niet.
Maar kom, in F1 kan het snel veranderen he 8)
Oh nee,ze bliezen er maar 4 motoren door in 3 dagen.Maarja,das dan ook geen groot probleem é. :roll:
Wel grote problemen, maar snel opgelost, Mclaren is al wéken aan t sukkelen en t wordt er precies nie beter op.
Zoveel WÉKEN nu ook weer niet. Ze hebben er nog maar een keer of 3-4 enkele dagen mee getest, terwijl ze bij ferrari ongeveer 3 maand getest hebben...
Citaat van: Kimi_über_allesCitaat van: unknownCitaat van: MikacouliCitaat van: FerrariManCitaat van: sledgeWerd er van F2003-GA ook niet gezegd dat hij betrouwbaarheidproblemen had? En zie nu, geen enkele keer uitgavallen...
Zoveel problemen waren er bij de Ferrari niet.
Maar kom, in F1 kan het snel veranderen he 8)
Oh nee,ze bliezen er maar 4 motoren door in 3 dagen.Maarja,das dan ook geen groot probleem é. :roll:
Wel grote problemen, maar snel opgelost, Mclaren is al wéken aan t sukkelen en t wordt er precies nie beter op.
Zoveel WÉKEN nu ook weer niet. Ze hebben er nog maar een keer of 3-4 enkele dagen mee getest, terwijl ze bij ferrari ongeveer 3 maand getest hebben...
Je kan hier ook uit besluiten dat dat was omdat de Ferrari langer heel bleef, dan kan je ook meer testen hé. :wink:
Citaat van: Kimi_über_allesCitaat van: unknownCitaat van: MikacouliCitaat van: FerrariManCitaat van: sledgeWerd er van F2003-GA ook niet gezegd dat hij betrouwbaarheidproblemen had? En zie nu, geen enkele keer uitgavallen...
Zoveel problemen waren er bij de Ferrari niet.
Maar kom, in F1 kan het snel veranderen he 8)
Oh nee,ze bliezen er maar 4 motoren door in 3 dagen.Maarja,das dan ook geen groot probleem é. :roll:
Wel grote problemen, maar snel opgelost, Mclaren is al wéken aan t sukkelen en t wordt er precies nie beter op.
Zoveel WÉKEN nu ook weer niet. Ze hebben er nog maar een keer of 3-4 enkele dagen mee getest, terwijl ze bij ferrari ongeveer 3 maand getest hebben...
Tuurlijk da ze nie zo lang echt testen, meestal is de wagen stuk. Maar ze zijn al weken aan t testen, allé proberen te testen.
1 R. Schumacher Williams 1.17.908 98
2 M. Gene Williams 1.18.383 92
3 K. Raikkonen McLaren (MP4-17) 1.18.836 83
4 R. Barrichello Ferrari 1.18.838 81
5 N. Heidfeld Sauber 1.18.861 86
6 J. Button BAR 1.18.993 91
7 T. Sato BAR 1.19.201 75
8 C. Da Matta Toyota 1.19.311 80
9 A. McNish Renault 1.19.540 146
10 M. Webber Jaguar 1.19.736 86
11 R. Firman Jordan 1.19.740 63
12 P. de la Rosa McLaren (MP4-18) 1.19.954 38
13 A. Wurz McLaren (MP4-18) 1.20.217 32
14 A. Davidson BAR 1.20.568 115
Volgens mij scheelt er iets met dat ding...
Citaat van: FerrariMan1 R. Schumacher Williams 1.17.908 98
2 M. Gene Williams 1.18.383 92
3 K. Raikkonen McLaren (MP4-17) 1.18.836 83
4 R. Barrichello Ferrari 1.18.838 81
5 N. Heidfeld Sauber 1.18.861 86
6 J. Button BAR 1.18.993 91
7 T. Sato BAR 1.19.201 75
8 C. Da Matta Toyota 1.19.311 80
9 A. McNish Renault 1.19.540 146
10 M. Webber Jaguar 1.19.736 86
11 R. Firman Jordan 1.19.740 63
12 P. de la Rosa McLaren (MP4-18) 1.19.954 38
13 A. Wurz McLaren (MP4-18) 1.20.217 32
14 A. Davidson BAR 1.20.568 115
Volgens mij scheelt er iets met dat ding...
Ik ben de tijden van gisteren vergeten te plaatsen, gelukkig hebben we u nog hé.. :wink:
Je weet natuurlijk niet op wat ze getest hebben en hoe ze getest hebben...het is best mogelijk dat Dennis of Haug gezegd heeft om het kalm aan te doen zodat raikkonen en Coulthard op het einde van de week nog kunnen testen met de MP 4/18...allemaal mogelijk hé.
Maar eerlijk gezegd heb ik er ook geen goed oog in, ik vind het zelfs raar dat ze bij McLaren al begonnen zijn aan MP 4/19, tenminste als we Dennis kunnen geloven.
Zoals het er nu uitziet denk ik niet dat MP 4/18 een racedebuut zal maken, ik denk dat hij eerder gebruikt zal worden om gewoon door te ontwikkelen van onderdelen.
Zoals ik gehoord heb in Duitsland rijd McLaren al met onderdelen van de 4/18...afwachten is de boodschap.
CitaatMcLaren put a major effort by having three drivers on the Catalunya circuit today. Kimi Raikkonen, Pedro De la Rosa and Alexander Wurz were all taking part in the session and only the Finn was using a MP4/17D. The team was busy evaluating the MP4/18 with the two test drivers to decide if the car is ready for its racing debut at the British Grand Prix but mechanical problems were encountered once again, putting serious doubts on the possibility of seeing the MP4/18 at the next Grand Prix.
Bron: F1Live.com
Ik denk niet meer dat het een soort strategie is, ik vrees dat die wagen nu al een flop is.
Zou wel eens kunnen.Nogtans,hij is snel genoeg.Heeft ie bewezen in Jerez.Enkel trekt de betrouwbaarheid op de ballen.Precies of ze daar op hun leeg gat zitten daar in Woking. :?
Citaat van: Mikacouli
Oh nee,ze bliezen er maar 4 motoren door in 3 dagen.Maarja,das dan ook geen groot probleem é. :roll:
Nu in elk geval blijkbaar niet meer. En nu telt het...
Citaat van: DerMikaCitaat van: Mikacouli
Oh nee,ze bliezen er maar 4 motoren door in 3 dagen.Maarja,das dan ook geen groot probleem é. :roll:
Nu in elk geval blijkbaar niet meer. En nu telt het...
Als hij het toen kon zou hij het nu ook moeten
kunnen.Je weet nooit wat de andere testen hé.Aan het chassis ligt het allesinds niet.Alleen ,ik denk dat alles een beetje te krap is vanbinnen.Daarmee dat ie zo onbetrouwbaar is.Dat zou die overhittingsproblemen verklaren en het hydraulisch probleem.
McLaren zou de nieuwe MP4-18 nu enkel in Amerika en in Japan inzetten, want er zijn nog teveel betrouwbaarheidproblemen om hem in Italië in te zetten.
Citaat van: KVDracerMcLaren zou de nieuwe MP4-18 nu enkel in Amerika en in Japan inzetten, want er zijn nog teveel betrouwbaarheidproblemen om hem in Italië in te zetten.
Ze zijn er wel echt een zootje vanaan het maken... :? :? :?
McLaren is goed bezig. Ze liggen comfortabel 2e in't kampioenschap, met een betrouwbaardere en competitivere wagen dan vorig jaar. Vorig jaar was er geen McLaren in de running voor titel, verre van.
Bovenop deze luxe veroorlooft Dennis zich de ontwikkeling van een wagen, de MP4-18, die waarschijnlijk nooit zal rijden, en dit ter voorbereiding van de MP4-19 in 2004, als Norbert Haug de waarheid spreekt. McLaren is zwaar aan't gokken en als de MP4-18 in Monza toch racet, zullen we pas weten whether or not it paid off. Als het een magistale zet blijkt te zijn dan gaan ze voluit voor de titel in 2004. Indien niet is doorbijten tot ze er zijn, 2005? 2006?
Citaat van: mastaMcLaren is goed bezig. Ze liggen comfortabel 2e in't kampioenschap, met een betrouwbaardere en competitivere wagen dan vorig jaar. Vorig jaar was er geen McLaren in de running voor titel, verre van.
Bovenop deze luxe veroorlooft Dennis zich de ontwikkeling van een wagen, de MP4-18, die waarschijnlijk nooit zal ter voorbereiding van de MP4-19 in 2004, als Norbert Haug de waarheid spreekt. McLaren is zwaar aan't gokken en als de MP4-18 in Monza toch racet, zullen we pas weten whether or not it paid off. Als het een magistale zet blijkt te zijn dan gaan ze voluit voor de titel in 2004. Indien niet is doorbijten tot ze er zijn, 2005? 2006?
Ik ben met alles eens, behalve dan dat ze derde liggen in het kampioenschap.
Citaat van: KVDracerIk ben met alles eens, behalve dan dat ze derde liggen in het kampioenschap.
2e.
Maar in het constructeurskamioenschap inderdaad 3e. Norbert Haug wil vooral de constructeurstitel. Voor Ron's ego telt enkel de rijderstitel.
De constructeurstitel is een verloren zaak voor McLaren. Coulthard ook, want aan Kimi zal het in 2003 niet gelegen hebben, als ze de vice-constructeurstitel blijken mis te lopen.
Citaat van: mastaZe liggen comfortabel 2e in't kampioenschap, met een betrouwbaardere en competitivere wagen dan vorig jaar.
De wagen is vele betrouwbaarder, maar er beginnen wat problemen op te duiken: versnellingsbak, motor... Als die niet meer voorkomen, kunnen ze wel wat doen, maar dan moeten ze ook enorm oppassen voor Williams, want die zijn ook goed bezig.
Als ze na Sivlerstone niet meer met Williams meekunnen moeten ze toch eens beginnen na te denken over een gokje met de Mp4-18...