Per saldo vind ik de auto's er goed uitzien; het lijkt een terugkeer naar rondere vormen (helaas blijft de wc-bril een storend element).
De tijden zijn zo goed als niks zeggend. Interessanter is de tests het probleem van porpoising (deinen als bijwerking van het grondeffect) aan het licht heeft gebracht. Daar kunnen de Newey's hun tanden komende weken op stukbijten.
De volgende serie is 10-12 mrt. Dan worden de puntjes op de i gezet en wordt het wellicht iets duidelijker hoe de onderlinge verhoudingen liggen.
Ik kan niet goed duiden waarom, maar ik vind ze niet fraai. Iets postmodernistisch of zo.
Mijn schrikbeeld blijft nog altijd jaargang 2014 met knobbelzwanen en penisneuzen, alsmede de vinexwijk-achtige designs van latere jaren. En de 20 jaar durende sharknose area (1993-2013) was ook niet mijn favoriet. Eigenlijk droom ik nog steeds van 1973-1978.
De Ferrari en de Williams zagen er het weekend in Bahrein erg goed uit vond ik. Mooie ontwerpen, al vind ik die rare bobbelige knik in de neus van de Williams wat misvormd. Heeft misschien te maken met beenruimte voor de rijder.
Dat ontwerp van Mercedes zonder sidepods, daar begrijp ik weinig van. De wagen zag er ook op de baan niet best uit. Gleed alle kanten op.