GPForum.eu

Autosport => Formule 1 forum => Topic gestart door: Jozef op 26 maart 2017 - 08:52:00

Poll
Vraag: Wat was het vandaag waar?
Optie 1: 10 stemmen: 0
Optie 2: 9 stemmen: 0
Optie 3: 8 stemmen: 1
Optie 4: 7 stemmen: 7
Optie 5: 6 stemmen: 9
Optie 6: 5 stemmen: 4
Optie 7: 4 stemmen: 0
Optie 8: 3 stemmen: 0
Optie 9: 2 stemmen: 0
Optie 10: 1 stemmen: 0
Titel: GP van Australië: cijfer voor de race
Bericht door: Jozef op 26 maart 2017 - 08:52:00
Roept u maar.

Ik bijt de spits af met een 6. Eigenlijk moest het een onvoldoende zijn, maar ik geef respijt omdat het de langverwachte seizoensopener is.

Als de nieuwe regels het spektakel moesten veranderen, dan heb ik daar alvast helemaal niks van gemerkt.
Titel: Re: GP van Australië: cijfer voor de race
Bericht door: Pancake Shield op 26 maart 2017 - 08:57:13
Een 5. Als dit Albert Park al is, dan vrees ik voor de rest van het seizoen. Paar kleine gevechtjes, maar niks echt heel heftigs. Bovendien leek het veld na de pitstops stil te vallen en genoegen te nemen met de positie. Alleen met dank aan Ocon en Hulkenberg veranderde daar iets aan. Nogmaals ik vrees voor de rest van het seizoen.
Titel: Re: GP van Australië: cijfer voor de race
Bericht door: lieven op 26 maart 2017 - 09:00:45
een 5.
ik wou dat ik mijn wekker niet gezet had...

Er was helemaal niets te beleven.
Titel: Re: GP van Australië: cijfer voor de race
Bericht door: Wings op 26 maart 2017 - 09:03:46
Ik ga voor een 6. Het enige gevecht om punten was om P10.
Titel: Re: GP van Australië: cijfer voor de race
Bericht door: robbert op 26 maart 2017 - 09:11:08
ook een 5, zoals verwacht geven de nieuwe reglementen saaie races. Albert park moet normaal zorgen voor leuke races, maar dit was al saai, hoe gaat dit dan zijn op een circuit zoals bahrain, spanje of hongarije?
Titel: Re: GP van Australië: cijfer voor de race
Bericht door: Van Wijk op 26 maart 2017 - 09:11:48
Een 5, met vrees voor de rest van het seizoen. Inhaal acties ?
Wat was de regie trouwen slecht.
Titel: Re: GP van Australië: cijfer voor de race
Bericht door: Jozef op 26 maart 2017 - 09:26:48
Citaat van: Pancake Shield op 26 maart 2017 - 08:57:13Alleen met dank aan Ocon en Hulkenberg veranderde daar iets aan. Nogmaals ik vrees voor de rest van het seizoen.
Met dank aan het ophangingsprobleem van Alonso dus eigenlijk?
Titel: Re: GP van Australië: cijfer voor de race
Bericht door: Arthur op 26 maart 2017 - 09:39:21
Citaat van: Jozef op 26 maart 2017 - 08:52:00
Roept u maar.

Ik bijt de spits af met een 6. Eigenlijk moest het een onvoldoende zijn, maar ik geef respijt omdat het de langverwachte seizoensopener is.

Als de nieuwe regels het spektakel moesten veranderen, dan heb ik daar alvast helemaal niks van gemerkt.

Helemaal niets aan toe te voegen! Exact mijn beleving!
Titel: Re: GP van Australië: cijfer voor de race
Bericht door: Fietser op 26 maart 2017 - 10:14:07
Ik geef een hele dikke zeven. Een bijzonder sterke Vettel, de twee Mercedessen die redelijk aan elkaar gewaagd bleken (wat mogelijk werd veroorzaakt doordat Hamilton op geëigende wijze zijn koppie liet hangen na zijn ongelukkige pitstop), Verstappen die de hele race druk zette op Raikkonen, een wederom sterke Perez die vanaf de eerste omloop (gewaagde inhaalactie op Kvyat) tot en met de laatste ronde streed met Torro Rosso's en dan het gevecht rond plek 10 tussen Ocon, Hulkenberg en Alonso. Heb me dan ook prima vermaakt op deze vroege zondagochtend. Enige minpuntje vond ik na afloop, toen de intimiteit van het 'cooling down kamertje' (net zelden een zeer veelzeggende aangelegenheid) bleek te zijn ingewisseld voor drukte en populistisch gedoe. Dat hoeft voor mij niet zo. Maar verder vond ik Melbourne '17 een mooie ouverture.
Titel: Re: GP van Australië: cijfer voor de race
Bericht door: Wings op 26 maart 2017 - 10:40:31
Naar mijn beleving is Max redelijk in het spoor kunnen blijven van de Fin maar niet meer dan dat. Ik heb Max geen enkel moment druk zien zetten. Datzelfde geldt voor Hamilton en Bottas. Geen idee wat er tof aan is als één coureur de ander kan bijbenen. Het wordt pas leuk als de één druk kan zetten wat leidt tot een aanval en gevecht dan wel een positiewissel.
Titel: Re: GP van Australië: cijfer voor de race
Bericht door: Wings op 26 maart 2017 - 10:40:57
Citaat van: Jozef op 26 maart 2017 - 09:26:48
Citaat van: Pancake Shield op 26 maart 2017 - 08:57:13Alleen met dank aan Ocon en Hulkenberg veranderde daar iets aan. Nogmaals ik vrees voor de rest van het seizoen.
Met dank aan het ophangingsprobleem van Alonso dus eigenlijk?

Dat was toch pas na het contact met Ocon?
Titel: Re: GP van Australië: cijfer voor de race
Bericht door: Jozef op 26 maart 2017 - 10:42:12
Citaat van: Wings op 26 maart 2017 - 10:40:57
Citaat van: Jozef op 26 maart 2017 - 09:26:48
Citaat van: Pancake Shield op 26 maart 2017 - 08:57:13Alleen met dank aan Ocon en Hulkenberg veranderde daar iets aan. Nogmaals ik vrees voor de rest van het seizoen.
Met dank aan het ophangingsprobleem van Alonso dus eigenlijk?

Dat was toch pas na het contact met Ocon?

Dat was niet hoe ik Alonso's interview na de race interpreteerde nee. Zou ook een beetje gek zijn dat hij ~45 ronden lang die jongens achter zich weet te houden maar dan plots 2 plekken verliest op één recht stuk, zonder dat er iets technisch aan de hand is.

Of wacht, hij had natuurlijk Ocon naast zich in de laatste bocht, net voor dat rechte stuk. Was daar echt contact? Ik zag het niet, maar ik heb amper geslapen dus het kan aan mij liggen. ;D
Titel: Re: GP van Australië: cijfer voor de race
Bericht door: Wings op 26 maart 2017 - 10:50:53
Hij verloor niet plots. Alonso moest benzine besparen (= minder vermogen) in de laatste fase van de race waardoor Ocon en Hülkenberg snel dichterbij konden komen. Als die wielophanging voor het gevecht al stuk was zou hij al eerder zijn binnengekomen want hij kon niet verder. Wat ik zag is dat Alonso na het contact met Ocon in snelheid terugviel en zijn crew bekeek de kant van de touché. Zou wel heel toevallig zijn.
Titel: Re: GP van Australië: cijfer voor de race
Bericht door: Jozef op 26 maart 2017 - 10:57:45
Het punt is, ik heb helemaal geen touché gezien, en ik heb net 3 anderen gevraagd en die hebben het ook niet gezien... Weet je zeker dat er contact was? Het is toch een hele gekke plek voor Ocon om plots naast de McLaren te komen, in de laatste chicane?

Als je op P10 rijdt ga je natuurlijk niet zomaar binnenkomen zolang er nog 4 wielen aan je auto zitten. Hij kwam pas binnen toen punten er echt niet meer in zaten.

Edit: en ik zie BBC en Autosport wel over Alonso en z'n ophangingsprobleem schrijven maar geen melding maken van een contact met Ocon, en Alonso zelf heeft er ook niks over gezegd. Dus ik denk niet dat er contact geweest is, ik denk dat het probleem met de ophanging er al was voordat Ocon en Hülkenberg erlangs kwamen.
Titel: Re: GP van Australië: cijfer voor de race
Bericht door: Fietser op 26 maart 2017 - 11:08:52
Citaat van: Wings op 26 maart 2017 - 10:40:31
Naar mijn beleving is Max redelijk in het spoor kunnen blijven van de Fin maar niet meer dan dat. Ik heb Max geen enkel moment druk zien zetten. Datzelfde geldt voor Hamilton en Bottas. Geen idee wat er tof aan is als één coureur de ander kan bijbenen. Het wordt pas leuk als de één druk kan zetten wat leidt tot een aanval en gevecht dan wel een positiewissel.

Als je het niet erg vindt, maak ik graag zelf uit wanneer het voor mij het leuk wordt. Zo vond ik wel degelijk dat er spanning in de lucht hing toen Verstappen achter Raikkonen aanjoeg, zeker wanneer achterliggers opdoemden. Ik ben beslist geen Verstappen-chauvinist (ik gebruik dan ook nooit 'Max'), maar in het spoor blijven betekent dezelfde afstand houden, terwijl de Nederlander, op de limiet rijdend, op driekwart van de race de afstand tot de Fin toch duidelijk verkleinde. Ik kan daar domweg van genieten, hetzelfde geldt de andere voorbeelden die ik aanhaalde.   
Titel: Re: GP van Australië: cijfer voor de race
Bericht door: Wings op 26 maart 2017 - 11:26:36
Als je geen reactie op je mening wil moet je deze vooral op een discussieplatform plaatsen. :) Rare bejegening van een reactie op je post. De spanning heb ik verder gemist. De Red Bull kwam snelheid te kort om de Ferrari aan te vallen. Zelfs al zou het wel gelukt zijn om onder de achtervleugel van Kimi te belanden was hij tamelijk kansloos. Ik heb geen seconde het idee gehad dat Max Kimi kon aanvallen voor positie. Dus 'bijbenen' vind ik een prima bewoording van wat ik heb gezien.
Titel: Re: GP van Australië: cijfer voor de race
Bericht door: Wings op 26 maart 2017 - 11:32:44
Citaat van: Jozef op 26 maart 2017 - 10:57:45
Het punt is, ik heb helemaal geen touché gezien, en ik heb net 3 anderen gevraagd en die hebben het ook niet gezien... Weet je zeker dat er contact was? Het is toch een hele gekke plek voor Ocon om plots naast de McLaren te komen, in de laatste chicane?

Als je op P10 rijdt ga je natuurlijk niet zomaar binnenkomen zolang er nog 4 wielen aan je auto zitten. Hij kwam pas binnen toen punten er echt niet meer in zaten.

Edit: en ik zie BBC en Autosport wel over Alonso en z'n ophangingsprobleem schrijven maar geen melding maken van een contact met Ocon, en Alonso zelf heeft er ook niks over gezegd. Dus ik denk niet dat er contact geweest is, ik denk dat het probleem met de ophanging er al was voordat Ocon en Hülkenberg erlangs kwamen.

Ik dacht wel een touché te hebben gezien en Olav Mol zei ook dat er een touché was maar ik zal het terugkijken. Hoe dan ook tot aan het moment van het gevecht verloor Alonso geen snelheid en was er prima gevecht tussen Ocon die niet alleen Alonso aanviel maar ook Hülkenberg moest verdedigen.

Edit: teruggekeken en inderdaad geen touché.

Overigens vond ik Alonso onduidelijk in het interview. In eerste instantie had ik ook het idee dat hij sarcastisch was toen hij riep dat hij de beste race uit z'n carrière reed. Daarna zei Alonso inderdaad dat na het gevecht zijn auto stuk was zonder dat hij een aanwijsbare reden heeft genoemd.
Titel: Re: GP van Australië: cijfer voor de race
Bericht door: Van Wijk op 26 maart 2017 - 11:34:13
Ik had ook idee dat Kimi exact wist wat hij deed.
Telkens als Max bijna in de DRS zone zat, leek Kimi te versnellen...?
Max had in mijn ogen geen schijn van kans om Kimi in te halen, tenzij er iets onvoorzien had gebeurd.
( achterliggers die onoplettend zijn, ,pace car of mechanisch defect ) 
Titel: Re: GP van Australië: cijfer voor de race
Bericht door: Robbert65 op 26 maart 2017 - 11:55:00
Citaat van: Van Wijk op 26 maart 2017 - 11:34:13
Ik had ook idee dat Kimi exact wist wat hij deed.
Telkens als Max bijna in de DRS zone zat, leek Kimi te versnellen...?
Max had in mijn ogen geen schijn van kans om Kimi in te halen, tenzij er iets onvoorzien had gebeurd.
( achterliggers die onoplettend zijn, ,pace car of mechanisch defect ) 
Verstappen was in de slotfase van de race veel sneller dan Räikkönen, maar zijn rode banden hielden het net niet lang genoeg vol ten opzichte van de gele van de Fin. De aanval duurde tot zes ronden voor het einde als ik het me goed herinner en toen moest Verstappen opgeven wegens gripgebrek.
Titel: Re: GP van Australië: cijfer voor de race
Bericht door: gloudiesaurus op 26 maart 2017 - 15:13:08
Citaat van: Robbert65 op 26 maart 2017 - 11:55:00
Citaat van: Van Wijk op 26 maart 2017 - 11:34:13
Ik had ook idee dat Kimi exact wist wat hij deed.
Telkens als Max bijna in de DRS zone zat, leek Kimi te versnellen...?
Max had in mijn ogen geen schijn van kans om Kimi in te halen, tenzij er iets onvoorzien had gebeurd.
( achterliggers die onoplettend zijn, ,pace car of mechanisch defect ) 
Verstappen was in de slotfase van de race veel sneller dan Räikkönen, maar zijn rode banden hielden het net niet lang genoeg vol ten opzichte van de gele van de Fin. De aanval duurde tot zes ronden voor het einde als ik het me goed herinner en toen moest Verstappen opgeven wegens gripgebrek.

Verstappen reed een gat van 12 sec. dicht. Hij was op de rode banden sneller. Maar remproblemen zorgden ervoor dat Verstappen in de laatste ronden gas terug moest nemen. Op een gegeven moment was het gat 1,5 seconde, maar op de eindstreep weer 6 seconde. Zonder die remproblemen had Verstappen misschien nog wat kunnen proberen.
Titel: Re: GP van Australië: cijfer voor de race
Bericht door: gloudiesaurus op 26 maart 2017 - 15:14:10
Ik heb overigens een 6 gegeven.

De lang verwachte seizoensopener viel toch wat tegen vond ik. Weinig actie. Wel leuk dat er eindelijk eens een keer geen Mercedes won. Hopelijk blijven Ferrari en Mercedes dit seizoen zo close. Al hoop ik dat Red Bull zich daar ook bij kan voegen  ;)
Titel: Re: GP van Australië: cijfer voor de race
Bericht door: Fietser op 26 maart 2017 - 15:41:58
Citaat van: Wings op 26 maart 2017 - 11:26:36
Als je geen reactie op je mening wil moet je deze vooral op een discussieplatform plaatsen. :) Rare bejegening van een reactie op je post. De spanning heb ik verder gemist. De Red Bull kwam snelheid te kort om de Ferrari aan te vallen. Zelfs al zou het wel gelukt zijn om onder de achtervleugel van Kimi te belanden was hij tamelijk kansloos. Ik heb geen seconde het idee gehad dat Max Kimi kon aanvallen voor positie. Dus 'bijbenen' vind ik een prima bewoording van wat ik heb gezien.
Reacties zijn altijd welkom. Maar als ze badinerend worden ('geen idee wat er leuk is ...') dan reageer ik daar passend op. Maar wellicht is de crux dat we een andere mening hebben over wat passend is en wat niet.
V.w.b. de Raikkonen-Verstappen-situatie: die beleefden we gewoon anders. Dat Verstappen in Melbourne onder normale omstandigheden geen Ferrari kon inhalen, dat wisten iedereen in de paddock, ja zelfs al in Barcelona - en dat besefte hijzelf vast als de beste. Maar ondanks dat wist hij tot minder dan 2 seconden te komen, wat (schijn?)spanning bracht. Dat ervoer kennelijk niet alleen ik, want ook Duitse en Nederlandse commentatoren hoorde ik praten over 'druk opvoeren'. Maar nadat Verstappens rode banden/remmen (zoals anderen hierboven ook al schreven) minder werden, Kon Raikkonen weer overgaan tot controleren/stabiliseren. Als jij 'bijbenen' voor dit alles een prima bewoording noemt, dan hebben we ook daarover verschil van mening. Prima en soit, wat mij betreft.

Titel: Re: GP van Australië: cijfer voor de race
Bericht door: Tuesday op 26 maart 2017 - 16:50:09
een 7. Heel spectaculair was het niet, maar k vond het toch best spannend rond de pitstops. En sowieso mooi dat het circus weer begonnen is. Ik vraag me wel af hoe het verder gaat met deze harde banden. Zonder bijtanken denk ik niet dat het het racen ten goede komt.
Titel: Re: GP van Australië: cijfer voor de race
Bericht door: Jehoentelaar op 26 maart 2017 - 17:38:24
7. Strijd om de overwinning en verder een race die qua actie voldeed aan de verwachtingen. Kaskrakers verwachten op Albert Park zonder dat de chaos losbarst is onrealistisch en het kleine aantal pitstops en inhaalacties lag in lijn der verwachting. Uiteindelijk prima vermaakt.
Titel: Re: GP van Australië: cijfer voor de race
Bericht door: Wings op 26 maart 2017 - 17:49:28
Citaat van: gloudiesaurus op 26 maart 2017 - 15:13:08
Citaat van: Robbert65 op 26 maart 2017 - 11:55:00
Citaat van: Van Wijk op 26 maart 2017 - 11:34:13
Ik had ook idee dat Kimi exact wist wat hij deed.
Telkens als Max bijna in de DRS zone zat, leek Kimi te versnellen...?
Max had in mijn ogen geen schijn van kans om Kimi in te halen, tenzij er iets onvoorzien had gebeurd.
( achterliggers die onoplettend zijn, ,pace car of mechanisch defect ) 
Verstappen was in de slotfase van de race veel sneller dan Räikkönen, maar zijn rode banden hielden het net niet lang genoeg vol ten opzichte van de gele van de Fin. De aanval duurde tot zes ronden voor het einde als ik het me goed herinner en toen moest Verstappen opgeven wegens gripgebrek.

Verstappen reed een gat van 12 sec. dicht. Hij was op de rode banden sneller. Maar remproblemen zorgden ervoor dat Verstappen in de laatste ronden gas terug moest nemen. Op een gegeven moment was het gat 1,5 seconde, maar op de eindstreep weer 6 seconde. Zonder die remproblemen had Verstappen misschien nog wat kunnen proberen.

Wat ik begreep is dat Kimi brandstof moest sparen waardoor Max dichterbij kon komen. Toen Kimi aanzette reed hij weg bij Max. Ik denk niet dat Max wat had kunnen doen.
Titel: Re: GP van Australië: cijfer voor de race
Bericht door: Wings op 26 maart 2017 - 18:04:37
Citaat van: Fietser op 26 maart 2017 - 15:41:58
V.w.b. de Raikkonen-Verstappen-situatie: die beleefden we gewoon anders. Dat Verstappen in Melbourne onder normale omstandigheden geen Ferrari kon inhalen, dat wisten iedereen in de paddock, ja zelfs al in Barcelona - en dat besefte hijzelf vast als de beste. Maar ondanks dat wist hij tot minder dan 2 seconden te komen, wat (schijn?)spanning bracht. Dat ervoer kennelijk niet alleen ik, want ook Duitse en Nederlandse commentatoren hoorde ik praten over 'druk opvoeren'. Maar nadat Verstappens rode banden/remmen (zoals anderen hierboven ook al schreven) minder werden, Kon Raikkonen weer overgaan tot controleren/stabiliseren. Als jij 'bijbenen' voor dit alles een prima bewoording noemt, dan hebben we ook daarover verschil van mening. Prima en soit, wat mij betreft.

Dat Max de druk wat kon opvoeren is wat anders dan Max de hele race druk kon zetten bij Kimi. Dat hij dat niet kon vind ik zelfs geen mening maar een feit. Max is inderdaad binnen 2 seconden gekomen van de Fin maar ook niet meer dan dat. Ik vind het pas drukzetten als een rijder zich binnen de DRS-afstand bevindt. Pas dan kan een rijder aandringen en een kans afdwingen. Daarbuiten niet. Daarbij had Max remproblemen op het moment dat hij bij Kim in de buurt kwam dus was het vrijwel meteen duidelijk dat het niet ging lukken. Maar prima als jij dat heel spannend vond.
Titel: Re: GP van Australië: cijfer voor de race
Bericht door: C.G. de Beaufort op 28 maart 2017 - 15:06:19
Citaat van: Wings op 26 maart 2017 - 18:04:37
Citaat van: Fietser op 26 maart 2017 - 15:41:58
V.w.b. de Raikkonen-Verstappen-situatie: die beleefden we gewoon anders. Dat Verstappen in Melbourne onder normale omstandigheden geen Ferrari kon inhalen, dat wisten iedereen in de paddock, ja zelfs al in Barcelona - en dat besefte hijzelf vast als de beste. Maar ondanks dat wist hij tot minder dan 2 seconden te komen, wat (schijn?)spanning bracht. Dat ervoer kennelijk niet alleen ik, want ook Duitse en Nederlandse commentatoren hoorde ik praten over 'druk opvoeren'. Maar nadat Verstappens rode banden/remmen (zoals anderen hierboven ook al schreven) minder werden, Kon Raikkonen weer overgaan tot controleren/stabiliseren. Als jij 'bijbenen' voor dit alles een prima bewoording noemt, dan hebben we ook daarover verschil van mening. Prima en soit, wat mij betreft.

Dat Max de druk wat kon opvoeren is wat anders dan Max de hele race druk kon zetten bij Kimi. Dat hij dat niet kon vind ik zelfs geen mening maar een feit. Max is inderdaad binnen 2 seconden gekomen van de Fin maar ook niet meer dan dat. Ik vind het pas drukzetten als een rijder zich binnen de DRS-afstand bevindt. Pas dan kan een rijder aandringen en een kans afdwingen. Daarbuiten niet. Daarbij had Max remproblemen op het moment dat hij bij Kim in de buurt kwam dus was het vrijwel meteen duidelijk dat het niet ging lukken. Maar prima als jij dat heel spannend vond.

Marko : (..) ware het niet dat we in de data zagen dat er van de remmen niet veel meer over was." "We wilden geen risico's nemen en daarom vertelden we Max om de aanval te staken. Dat was geen makkelijke instructie. Jammer genoeg moesten we de aanval afblazen. We zijn ervan overtuigd dat Verstappen anders in de laatste ronde nog een aanval had kunnen doen op de positie van Kimi Raikkonen."

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/224041/max-staakte-aanval-op-raikkonen-uit-voorzorg (https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/224041/max-staakte-aanval-op-raikkonen-uit-voorzorg)

Dat dacht ik dus ook..

Groet,

C.G. de Beaufort
Titel: Re: GP van Australië: cijfer voor de race
Bericht door: C.G. de Beaufort op 28 maart 2017 - 15:07:01
- edit -

(een tweede post, hetzelfde als  hiervoor)


Titel: Re: GP van Australië: cijfer voor de race
Bericht door: C.G. de Beaufort op 28 maart 2017 - 15:09:25
Btw, ik heb het een 6 gegeven.

Groet,

C.G.  de  Beaufort
Titel: Re: GP van Australië: cijfer voor de race
Bericht door: C.G. de Beaufort op 28 maart 2017 - 15:11:22
Citaat van: C.G. de Beaufort op 28 maart 2017 - 15:06:19
Citaat van: Wings op 26 maart 2017 - 18:04:37
Citaat van: Fietser op 26 maart 2017 - 15:41:58
V.w.b. de Raikkonen-Verstappen-situatie: die beleefden we gewoon anders. Dat Verstappen in Melbourne onder normale omstandigheden geen Ferrari kon inhalen, dat wisten iedereen in de paddock, ja zelfs al in Barcelona - en dat besefte hijzelf vast als de beste. Maar ondanks dat wist hij tot minder dan 2 seconden te komen, wat (schijn?)spanning bracht. Dat ervoer kennelijk niet alleen ik, want ook Duitse en Nederlandse commentatoren hoorde ik praten over 'druk opvoeren'. Maar nadat Verstappens rode banden/remmen (zoals anderen hierboven ook al schreven) minder werden, Kon Raikkonen weer overgaan tot controleren/stabiliseren. Als jij 'bijbenen' voor dit alles een prima bewoording noemt, dan hebben we ook daarover verschil van mening. Prima en soit, wat mij betreft.

Dat Max de druk wat kon opvoeren is wat anders dan Max de hele race druk kon zetten bij Kimi. Dat hij dat niet kon vind ik zelfs geen mening maar een feit. Max is inderdaad binnen 2 seconden gekomen van de Fin maar ook niet meer dan dat. Ik vind het pas drukzetten als een rijder zich binnen de DRS-afstand bevindt. Pas dan kan een rijder aandringen en een kans afdwingen. Daarbuiten niet. Daarbij had Max remproblemen op het moment dat hij bij Kim in de buurt kwam dus was het vrijwel meteen duidelijk dat het niet ging lukken. Maar prima als jij dat heel spannend vond.

Marko : (..) ware het niet dat we in de data zagen dat er van de remmen niet veel meer over was." "We wilden geen risico's nemen en daarom vertelden we Max om de aanval te staken. Dat was geen makkelijke instructie. Jammer genoeg moesten we de aanval afblazen. We zijn ervan overtuigd dat Verstappen anders in de laatste ronde nog een aanval had kunnen doen op de positie van Kimi Raikkonen."

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/224041/max-staakte-aanval-op-raikkonen-uit-voorzorg (https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/224041/max-staakte-aanval-op-raikkonen-uit-voorzorg)

Dat dacht ik dus ook..

Groet,

C.G. de Beaufort
Titel: Re: GP van Australië: cijfer voor de race
Bericht door: Wings op 28 maart 2017 - 19:33:32
Marko was alleen even vergeten dat de Fin ook niet voluit ging. Maar kom, laten we niet doen alsof Red Bull hier Ferrari kon verslaan.
Titel: Re: GP van Australië: cijfer voor de race
Bericht door: Arthur op 28 maart 2017 - 19:37:48
Citaat van: Wings op 28 maart 2017 - 19:33:32
Marko was alleen even vergeten dat de Fin ook niet voluit ging. Maar kom, laten we niet doen alsof Red Bull hier Ferrari kon verslaan.

Dat idee heb ik ook geen seconde gehad. Max kwam inderdaad dichterbij maar dat mocht ook van Raikkonen. Daarnaast waren de remmen van Max al veel eerder aan het vergaan dan Mol het opmerkte. Nee, RBR kon hier enkel lijdzaam toezien. Niets meer en niets minder. Kansloos!
Titel: Re: GP van Australië: cijfer voor de race
Bericht door: FolkertE op 29 maart 2017 - 14:49:20
Een 6,5. Eerste race sinds maanden en ik heb best genoten. Al vrees ik ook wel voor saaiheid op de baan. Laten we hopen dat we op zijn minst een strijd om titel hebben tussen 2 teams.
Stiekem hoop ik op een begin alla 2012. Zou mooi zijn als er iig overwinningen zijn van Vettel, Hamilton, Kimi en Bottas.
Titel: Re: GP van Australië: cijfer voor de race
Bericht door: FolkertE op 29 maart 2017 - 14:53:27
Citaat van: Arthur op 28 maart 2017 - 19:37:48
Citaat van: Wings op 28 maart 2017 - 19:33:32
Marko was alleen even vergeten dat de Fin ook niet voluit ging. Maar kom, laten we niet doen alsof Red Bull hier Ferrari kon verslaan.

Dat idee heb ik ook geen seconde gehad. Max kwam inderdaad dichterbij maar dat mocht ook van Raikkonen. Daarnaast waren de remmen van Max al veel eerder aan het vergaan dan Mol het opmerkte. Nee, RBR kon hier enkel lijdzaam toezien. Niets meer en niets minder. Kansloos!
Het positieve is dat er problemen waren met de unit, waardoor ze niet voluit konden gaan tijdens de race en kwalificatie. Ook in de race hebben ze max uit voorzorg niet maximaal laten gaan. Zijn ene kant slechte tekenen, maar andere kant kan er dus veel meer uit komen dan er nu uitkwam. Ferrari en Mercedes staan nog te ver, maar kunnen wel dichter bij komen.
Titel: Re: GP van Australië: cijfer voor de race
Bericht door: Tuesday op 29 maart 2017 - 15:03:31
Citaat van: FolkertE op 29 maart 2017 - 14:53:27
Citaat van: Arthur op 28 maart 2017 - 19:37:48
Citaat van: Wings op 28 maart 2017 - 19:33:32
Marko was alleen even vergeten dat de Fin ook niet voluit ging. Maar kom, laten we niet doen alsof Red Bull hier Ferrari kon verslaan.

Dat idee heb ik ook geen seconde gehad. Max kwam inderdaad dichterbij maar dat mocht ook van Raikkonen. Daarnaast waren de remmen van Max al veel eerder aan het vergaan dan Mol het opmerkte. Nee, RBR kon hier enkel lijdzaam toezien. Niets meer en niets minder. Kansloos!
Het positieve is dat er problemen waren met de unit, waardoor ze niet voluit konden gaan tijdens de race en kwalificatie. Ook in de race hebben ze max uit voorzorg niet maximaal laten gaan. Zijn ene kant slechte tekenen, maar andere kant kan er dus veel meer uit komen dan er nu uitkwam. Ferrari en Mercedes staan nog te ver, maar kunnen wel dichter bij komen.
k had de indruk dat de hele top 4 niet meer maximaal ging na de pitstops. Daarvoor werd RBR in 20 rondjes door Mercedes en Ferrari op dik 20 seconden gereden.
Titel: Re: GP van Australië: cijfer voor de race
Bericht door: Wings op 29 maart 2017 - 19:55:49
Citaat van: Arthur op 28 maart 2017 - 19:37:48
Citaat van: Wings op 28 maart 2017 - 19:33:32
Marko was alleen even vergeten dat de Fin ook niet voluit ging. Maar kom, laten we niet doen alsof Red Bull hier Ferrari kon verslaan.

Dat idee heb ik ook geen seconde gehad. Max kwam inderdaad dichterbij maar dat mocht ook van Raikkonen. Daarnaast waren de remmen van Max al veel eerder aan het vergaan dan Mol het opmerkte. Nee, RBR kon hier enkel lijdzaam toezien. Niets meer en niets minder. Kansloos!

Zo is dat. ;)