GPForum.eu

Autosport => Andere Autosport => Topic gestart door: gloudiesaurus op 02 februari 2015 - 21:43:48

Titel: TCR
Bericht door: gloudiesaurus op 02 februari 2015 - 21:43:48
Citaat
Léon Rijnbeek, KNAF Autorensport: "De TCR moet een boost geven aan de Nederlandse autorensport"

Zoals eerder werd aangekondigd, besloten de in Benelux-verband betrokken landen de krachten te bundelen om in 2016 sterker te kunnen uitpakken met de TCR Benelux. TCR, dat staat voor TC Racer, flink opgevoerde tweeliter motoren, ongeveer 350 pk sterke turboaangedreven productie-auto's. Het TCR concept dat werd bedacht door Marcello Lotti, CEO van promotor WSC, bracht de Lage Landen samen.

"Zowel in België als in Nederland was er behoefte aan betaalbare en vooral spectaculaire toerwagenraces," zegt Léon Rijnbeek, bij de Nederlandse KNAF nauw betrokken bij de sectie Autorensport. "Er was al enige tijd overleg met Circuit Zandvoort, KNAF en RACB Sport en het lanceren van de TCR kwam als geroepen. Wij zijn ervan overtuigd dat de TCR voor de Nederlandse racerij op nationaal niveau een sterke impuls zal geven. Toerwagens van verschillende fabrikanten in een startveld zal zorgen voor spektakel."

Al eerder waren er autosportevenementen onder de vlag van de Benelux, maar voor een gelijkaardig toerwagenkampioenschap moeten we al terugkeren naar de jaren zeventig, toen de circuits van Zolder, Zandvoort en het Luxemburgse Colmarberg de handen in elkaar sloegen.

"De sectie Autorensport is goed voor een groot deel van de licentiehouders in Nederland. Met het wegvallen van het NK in 2014 zijn we er bij de KNAF van overtuigd dat er potentieel is bij teams en rijders voor een nieuwe koningsklasse voor toerwagens," vervolgt Rijnbeek. "Vanuit de KNAF zullen we samen met Kronos Events een contact aanstellen voor de communicatie met de Nederlandse teams en rijders. Wij verwachten deze positie binnen afzienbare tijd in te mogen vullen."

Léon Rijnbeek is als amateur meer dan vijftien jaar actief in de racerij en heeft deelgenomen in de Blancpain Series en de Belgische BTCS, evenals de DNRT en Creventic evenementen vanuit Nederland. Ook maakt hij al zes jaar deel uit van het dagelijks bestuur van de KNAF met autorensport in zijn portefeuille. Deze ervaring komt van pas om de visie die er in de Benelux is voor TCR vanuit de KNAF mede te mogen vormgeven.

"De huidige top in de toerwagenklasse is in deze tijd op nationaal niveau onbetaalbaar geworden. De TCR biedt veel meer mogelijkheden en via deze formule moeten we in staat zijn om volle startvelden en spectaculaire races te verkrijgen."

Men wil dus een nieuwe klasse opzetten, nationale autosport in Nederland/ België. Auto's zien eruit zoals op onderstaande foto:
(http://turbomagazine.be/photos/news/mini/16/16788_tcr.jpg)

Ziet er leuk uit, maar ben benieuwd of men het voor elkaar krijgt. Nationale autosport is op sterven na dood...
Titel: Re: TCR
Bericht door: Miguel op 02 februari 2015 - 22:44:21
TC3 is de redding, mark my words. Dit is exact wat Nederland nodig heeft: nauwe samenwerking met België, een échte maar betaalbare tourwagenklasse die als topklasse van de Nederlandse autosport kan fungeren, en een kampioenschap waar CPZ met de tengels van afblijft. Als GT3-fanboy zie ik TC3 helemaal zitten. Zoals GT3 de (inter)nationale GT-racerij nieuw leven heeft ingeblazen en hard op weg is om GT2 van de kaart te vegen, zie ik ditzelfde met TC3 vs. TC1 gebeuren.
Titel: Re: TCR
Bericht door: gloudiesaurus op 02 februari 2015 - 23:10:23
Ik ben benieuwd.

Samenwerking tussen Nederland en België is tot heden bijna altijd mislukt op autosportgebied.
Maar als het betaalbaar is dan geef ik het wel een kans  :)

Dutch Power Pack klinkt ook leuk maar heeft inmiddels ook een erg dun veld...
Titel: Re: TCR
Bericht door: Miguel op 03 februari 2015 - 13:00:29
Samenwerking van Nederland met niemand heeft de nationale autosport de afgelopen 15 jaar zo goed als de nek omgedraaid.
Titel: Re: TCR
Bericht door: Jehoentelaar op 03 februari 2015 - 14:52:32
DPP bestaat niet meer. Formule Ford is weg, Clio Cup is Benelux geworden, de rest is of verdwenen of rijdt in combinatieraces met incidentele raceklassen op CPZ. En die onzin van Porsche is lachwekkend.

Ik ben benieuwd wat dit gaat worden. Het zou in ieder geval schelen als CPZ zich inderdaad niet enorm graag met alles gaat bemoeien, want behalve het circuit zelf levert dat alleen maar narigheid op.
Titel: Re: TCR
Bericht door: gloudiesaurus op 03 februari 2015 - 20:00:37
Waarom moet CPZ van de klasse afblijven?
Titel: Re: TCR
Bericht door: Miguel op 04 februari 2015 - 09:32:13
http://www.touringcartimes.com/2015/02/04/tcr-benelux-to-stage-one-off-event-in-2015-ahead-of-full-2016-launch/ (http://www.touringcartimes.com/2015/02/04/tcr-benelux-to-stage-one-off-event-in-2015-ahead-of-full-2016-launch/)

Eén race dit jaar, volgend jaar races in Zolder, Spa-Francorchamps, Mettet, Assen, Zandvoort en Colmar-Berg. 25 tot 30 auto's verwacht. So far, so good.
Titel: Re: TCR
Bericht door: Sphinx op 04 februari 2015 - 10:01:50
TCR is een uitwerking van een idee van Marcello Lotti, ex-WTCC baas. Niet één Internationale serie, maar een flinke hoeveelheid regionale kampioenschappen naast een internationale serie wedstrijden die een goedkoper alternatief moeten vormen voor de Citroen show (het wtcc dus) De internationale races gaan dit jaar van start vanaf maart in het F1-raceweekend van Maleisië, ook China, Portugal, Spanje, Italië, Argentinië en Rusland krijgen een raceweekend. De TCR-Benelux zal voor volgend jaar zijn, maar zoals Touringcartimes al meldde, er komt dit jaar nog een one-off. Het is gebaseerd op de Seat Leon Supercopa, waar Lotti bijna overal in Europa wel een afdeling van vond: snel, leuk en vrij goedkoop. Behalve dus Seat doet ook grote broer VW mee met een Golf VII (al verschijnt die pas in mei op de baan), Opel laat een paar Astra homologeren en de ex-WTCC Ford's van Motorbase duiken in aangepaste vorm ook hier op. Over WTCC gesproken, Honda-team JAS motorsport werkt ook aan een TCR auto.

(http://www.touringcartimes.com/wp-content/uploads/2014/12/honda_tcr-630x354.jpg)
Titel: Re: TCR
Bericht door: Sphinx op 20 maart 2015 - 16:14:30
Ook Audi heeft een TCR auto gepresenteerd. Ex-Wtcc rijder Frans Engstler zet voor zichzelf en Michael Grachev deze TT TCR in

(http://www.touringcartimes.com/wp-content/uploads/2015/03/audi_tt_tcr-630x354.jpg)

Nog een ex-wtcc rijder heeft onderdak in de TCR gevonden. Michel Nykjaer rijdt voor Seat team Target Competition
Titel: Re: TCR
Bericht door: -Nino- op 22 maart 2015 - 07:37:36
Volgens mij is de TCR dit jaar live te bekijken op Motors TV, in ieder geval volgend weekend.
Titel: Re: TCR
Bericht door: Sphinx op 23 maart 2015 - 01:13:48
Entry List van de TCR in het Formule 1 weekend in Sepang:

No – Driver – Nat – Team – Car
6 – Franz Engstler – GER – Liqui Moly Team Engstler – Audi TT Cup
7 – Lorenzo Veglia – ITA – Liqui Moly Team Engstler – SEAT León Cup Racer
8 – Mikhail Grachev – RUS – Liqui Moly Team Engstler – Audi TT Cup
10 – Gianni Morbidelli – ITA – WestCoast Racing – Honda Civic TCR
17 – Michel Nykjaer – DEN – Target Competition – SEAT León Cup Racer
20 – Igor Skuz – UKR – Campos Racing – Opel Astra OPC
21 – Jordi Oriola – SPN – Campos Racing – Opel Astra OPC
23 – René Münnich – GER – WestCoast Racing – Honda Civic TCR
24 – Kevin Gleason – USA – WestCoast Racing – Honda Civic TCR
25 – Stefano Comini – ITA – Target Competition – SEAT León Cup Racer
33 – Andrea Belicchi – ITA – Target Competition – SEAT León Cup Racer
55 – Ferenc Ficza – HUN – Zengo Motorsport – SEAT León Cup Racer
72 – TBA – TBA – Proteam Racing – Ford Focus RS
74 – Pepe Oriola – SPN – Team Craft-Bamboo Lukoil – SEAT León Cup Racer
77 – Sergey Afanasyev – RUS – Team Craft-Bamboo Lukoil – SEAT León Cup Racer
88 – Jordi Gené – SPN – Team Craft-Bamboo Lukoil – SEAT León Cup Racer
99 – Frank Yu – HKG – Craft-Bamboo Racing – SEAT León Cup Racer
Titel: Re: TCR
Bericht door: Jehoentelaar op 23 maart 2015 - 17:32:44
Is dat van een Europees of intercontinentaal TCR-kampioenschap? Ik heb de ontwikkelingen gemist.
Titel: Re: TCR
Bericht door: Sphinx op 23 maart 2015 - 18:43:50
Het is eigenlijk allebei. Er zijn een aantal regionale initiatieven maar er is ook een intercontinentale versie. Ik quote even mezelf:

CitaatTCR is een uitwerking van een idee van Marcello Lotti, ex-WTCC baas. Niet slechts één Internationale serie, maar een flinke hoeveelheid regionale kampioenschappen naast een internationale serie wedstrijden die een goedkoper alternatief moeten vormen voor de Citroen show (het wtcc dus) De internationale races gaan dit jaar van start vanaf maart in het F1-raceweekend van Maleisië. Het is gebaseerd op de Seat Leon Supercopa, waar Lotti bijna overal in Europa wel een afdeling van vond: snel, leuk en vrij goedkoop

In Italië, Portugal, VS, de Benelux  liggen plannen voor een nationale cup en er komt een TCR Asia series bij

Hieronder de kalender van de International Cup. In drie gevallen zal TCR International in het voorprogramma van de F1 meerijden.

1. Malaysia Sepang International Circuit, Kuala Lumpur    29 March    Malaysian Grand Prix
2. China Shanghai International Circuit, Shanghai    12 April    Chinese Grand Prix
3. Spain Circuit Ricardo Tormo, Cheste    3 May    
4. Portugal Autódromo Internacional do Algarve, Portimão    10 May    
5. Italy Autodromo Nazionale Monza, Monza    24 May    
6. Austria Salzburgring, Salzburg    31 May    
7. Russia Sochi Autodrom, Sochi    21 June    
8. Argentina Autódromo Juan y Oscar Gálvez, Buenos Aires    26 July    
9. Singapore Marina Bay Street Circuit, Singapore    20 September    Singapore Grand Prix
10. Thailand Chang International Circuit, Buriram    25 October    
11. TBA    22 November

Voor de geïnteresseerden, Motors TV verzorgt idd de uitzendingen.
Titel: Re: TCR
Bericht door: Miguel op 24 maart 2015 - 11:53:53
Jammer dat er niets in de buurt is, en naar Monza vliegen voor enkel TCR vind ik wat te veel van het goede. Dan wachten we nog maar een jaartje op de Benelux Series ;)
Titel: Re: TCR
Bericht door: Sphinx op 24 maart 2015 - 16:24:30
Jammer dat de Salzburgring eind mei al is. Twee maanden later en ik had er op vakantie even langs gekund  :P
Titel: Re: TCR
Bericht door: Sphinx op 27 maart 2015 - 10:09:09
CitaatVoor de geïnteresseerden, Motors TV verzorgt idd de uitzendingen.

En voor de geïnteresseerde zonder Motors TV, Youtube streaming is ook beschikbaar

http://www.touringcartimes.com/2015/03/26/tcr-races-to-be-streamed-live-on-youtube/ (http://www.touringcartimes.com/2015/03/26/tcr-races-to-be-streamed-live-on-youtube/)
Titel: Re: TCR
Bericht door: Jehoentelaar op 27 maart 2015 - 11:03:43
Heel chill :)
Titel: Re: TCR
Bericht door: Edwin90 op 27 maart 2015 - 11:12:54
Yeah. Dat betekend waarschijnlijk ook dat we het via Youtube terug kunnen kijken  8)
Titel: Re: TCR
Bericht door: Sphinx op 27 maart 2015 - 11:41:55
Bijna was het weekend in Maleisië heel raar begonnen voor Audi en Honda. De twee TT's van Engstler en Grachev en de Honda's van Gianni Morbidelli, Kevin Gleason en Rene Munnich kregen vlak voor FP1 ineens een Balance of Performance wijziging en moesten FP1 rijden met een gewichtstoename van 50 kilo. FP1 werd vervolgens gedomineerd door de Seat teams, met de Honda op twee tellen achterstand en de Audi's op vier tellen. Voor Fp2 werden de Audi's en Honda's weer van hun ballast ontdaan, niet dat het erg veel verschil maakte overigens, de onderlinge verschillen bleven grotendeels hetzelfde. Ford en Opel hebben tot nu toe een lastig weekend, beide merken kwamen in FP1 de baan niet op en in Fp2 wist Diego Romanini in de Ford Focus zowaar 4 ronden af te leggen voor hij met mechanische pech in de box parkeerde. Igor Skuz startte vier keer een installatieronde, maar zette geen tijd neer in de Opel Astra.
Titel: Re: TCR
Bericht door: Perton op 27 maart 2015 - 20:59:53
Hmm jammer van die grote verschillen. Idee was toch juist om tegen te gaan wat WTCC al die jaren al heeft?
Titel: Re: TCR
Bericht door: Sphinx op 27 maart 2015 - 21:21:29
Als je naar de merken onderling kijkt valt het idd wat tegen, maar de Seat team zitten dichter bij elkaar. Het zijn dan ook de Eurocup/ Supercopa modellen uit 2014 en de meeste teams rijden er al een jaar mee, terwijl eigenlijk alleen Honda en Audi het laatste half jaar serieus werk van hun auto hebben gemaakt, Opel en Ford zijn pas een paar maanden bezig. In FP2 zat er tussen Ferenç Ficza (spreek uit Fixer) en Jordi Gené zat een halve seconde en ook Andrea Belicci zat nog binnen de seconde, Sergei Afanasijev en Michel Nykjear er net buiten (1.3 sec) Het levert helaas wel een Seat lockout op met zes auto's achtereen.
Titel: Re: TCR
Bericht door: Perton op 27 maart 2015 - 21:26:09
Ok. Ik zal wel even kijken of ik morgen ga uitslapen of wel opsta voor de race.
Titel: Re: TCR
Bericht door: Miguel op 28 maart 2015 - 05:23:29
Misschien even met de SRO bellen. Man, man, man....
Titel: Re: TCR
Bericht door: Sphinx op 28 maart 2015 - 09:55:15
In de kwali waren de Honda's beter op dreef. Kevin Gleason verraste de Seat armada met een pole-position, twee honderdsten voor de Target-Seats van Andrea Belicchi en Stefano Comini. Frans Engstler verraste ook met een vierde plaats in de Audi. De eerste zeven auto's zaten vooral dankzij slipstreaming binnen een halve seconde van elkaar.

De eerste race begon iets later dankzij problemen met de startcomputer, en net als in Australië bij de F1 waren er voor de start al drie man weg. De Ford Focus van Diego Romanini had zoveel electrische "gremlins" dat het een wonder was dat hij überhaupt één ronde in kwali kon rijden. De Opels van Campos hadden in de hitte veel koelinsproblemen en kwamen ondanks een 13e en 14e plek niet aan de start: totaal oververhit.

De start was typisch voor een Supercopa meeting: veel enthousiasme, veel contact en een paar uitvallers. Engstler leek te profiteren van een rotslechte start van Belicchi, maar tikte Sergei Afanasyev aan, spinde en viel stil. Gleason, Comini en Rene Munnich gingen tegelijk op bocht 1 af, Gleason kwam er als eerste uit. Achterin botste iedereen wel een keer tegen elkaar aan, alleen Ferenç Ficza werd door Pepe Oriola uit de baan getikt. Gleason hield een paar ronden de leiding, maar Comini had meer topspeed en nam in de laatste hairpin de leiding over.

Oriola stoomde op door het veld en kwam de Audi van Michail Grachev en de Honda's voorbij. Grachev viel uit met motorpech, en Munnich parkeerde in de pits zodat twee Honda's het tegen negen Seats moesten opnemen. Comini was door niemand meer in te halen en won met drie tellen op Oriola. Afanasyev kreeg het nog met de beide Honda's aan de stok, maar Morbidelli en Gleason konden een geheel Seat podium niet voorkomen. Afanasyev derde, Morbidelli vierde, Gleason vijfde.

Morgen in race 2 wordt de grid omgedraaid, waardoor Jordi Gene de pole heeft, voor Ficza en Oriola.
Titel: Re: TCR
Bericht door: Sphinx op 29 maart 2015 - 17:37:53
De tweede race van de TCR werd een prooi voor ex WTCC veteraan Jordi Gene. De coureur van Craft Bamboo vertrok van pole en wist alle aanvallen af te slaan.

Opel kreeg zowaar één Astra aan de start: bij Igor Skuz auto was een grotere radiator aangebracht om de koelingsproblemen tegen te gaan. Voor Jordi Oriola kwam die "operatie"niet meer op tijd, hij zou niet starten. Ook Onyx Ford reist zonder een meter gereden te hebben af, Diego Romanini's auto kampte met een versnellingsbakprobleem. Dit keer ging het bij de start niet mis in de eerste bocht, maar in de derde. Michel Nykjaer probeerde Lorenzo Veglia te verassen maar die tikte hem aan en toen was Nykjaer de controle kwijt. Eerst ramde de Deen Sergei Afanasiev, die weer vol op Michail Grachev botste. Grachev kon na zijn spin verder, Afanasiev trok zich in de pits terug en Nykjaer ging nergens heen met een gebroken ophanging.

Gene had het de eerste ronden met Ferenç Ficza aan de stok, maar ondanks alle pogingen kwam de Hongaar er niet langs. Pepe Oriola kon daardoor inlopen en toen het hem te lang duurde ramde de Spanjaard zich er maar langs, om bij Gene aan te sluiten. De twee Honda's van Gianni Morbidelli en Rene Munnich konden het tempo van de Craft Seats niet echt volgen en kregen de twee overgebleven Target Seats achter zich aan. Frans Engstler reed een tijdlang in deze groep mee, maar moest zich met motorpech terugtrekken.

Ook herhaalde aanvallen van Oriola brachten Gene niet uit zijn doen en na 10 ronden sloot de Spanjaard af met een lights-to-flag overwinning. Oriola werd 2e op 0.7sec. Eén overwinning, twee tweede plaatsen en een derde plaats: een goede oogst voor een team dat pas in Maleisië zijn raceauto's kreeg en de afgelopen maanden één testauto onder drie man moest verdelen. Andrea Belicchi leek de derde podiumplaats te halen, maar Morbidelli zag een klein gaatje in de laatste bocht, dook erin en ramde Belicchi uit de weg. Ik dacht even dat hem een gesprekje met de stewards te wachten stond, maar men vond zijn actie goed genoeg om hem tot "Man of the Race" te benoemen. Of Belicchi daar ook zo over denkt?

In de stand is Stefano Comini nog steeds leider met 40pt, Oriola is nu 2e met 36pt en Gene 3e met 31pt. Bij de teams gaat Craft-Bamboo aan de leiding met 76pt, Target heeft 71pt en WestCoast Racing 49pt. Volgende race is over twee weken in het voorprogramma van de GP van China.
Titel: Re: TCR
Bericht door: Franky R. op 29 maart 2015 - 17:51:02
Het lijkt de F1 wel, allemaal auto's die niet aan de start kunnen komen... :P
;)
Titel: Re: TCR
Bericht door: Sphinx op 29 maart 2015 - 18:05:28
Grinnik, "starring" Onyx Ford driver Diego Romanini as "Will Stevens", also starring Campos Opel driver Igor Skuz as "Fernando Alonso"  ;D
Titel: Re: TCR
Bericht door: Sphinx op 25 november 2015 - 10:10:06
Het raceweekend in Macau is helaas uit de WTCC gevallen, maar het betekent niet dat er niet meer geracet is. De TCR heeft de races als seizoensfinale geadopteerd.

De finale leek wel als vanouds. Drie Seats vochten namelijk om de titel: Stefano Comini van Target Competition en Jordi Gene en Pepe Oriola van Bamboo Racing. Eén special guest verscheen aan de start in de persoon van Rob Huff, die voor West Coast een derde Honda Civic bestuurde: niet in het kenmerkende roodwit, maar knalpaars met geel.

(http://www.touringcartimes.com/wp-content/uploads/2015/11/huff_15112201-630x354.jpg)

Twee nieuwe regels deden hun intreden in Macau. Ten eerste is er naast een 107% regel ook een 115% regel ingevoerd voor de kwalificatie. De tweede regel is dat de uitslag van race 1 de grid van race 2 bepaald. Na Q1 mochten drie gastrijders inrukken omdat hun pace te langzaam was t.o.v. snelste man Kevin Gleason. Gek genoeg wist Opel wél een auto op de grid te krijgen, al was Dan Wells met motorpech uitgevallen en Josh Files bij Lisboa in de muur geramd. Door het chassis van Wells en de motor van Files te combineren kon Files nog een 16e tijd zetten. Huff pakte uiteindeljk de pole voor merkgenoot Gleason en het legertje Bamboo en Target Seats. Huff kwam redelijk weg, maar werd bijna door Comini, Jordi Gene en Oriola overvleugeld. Alleen omdat de Zwitser bij Mandarin inhield wist Huff de leiding te houden. Achter hem ging het mis toen Francisco Mora crashte en Frank Yu vol op het wrak knalde.

! No longer available (http://www.youtube.com/watch?v=0_8xkW4Nx5I#)

Na drie rondjes SC kon Huff rustig bij Gene weglopen, die alle moeite had Comini af te houden. Comini kreeg herhaaldelijk "bezoek" van Oriola die zowel goedschiks als kwaadschiks niet langs de Zwitser kwam. Huff liep daardoor 7.8 sec weg bij Gene en scoort zijn achtste overwinning in Macau, waarmee hij gelijk komt met motorracer Michael Rutter voor meeste overwinningen op het Guia circuit.

In race 2 ging het heel, heel erg mis richting Mandarin. Gene was aan de binnenkant Huff half voorbij, maar de Brit gaf niet bij en beiden gingen de muur in. Hoe negen auto's er nog zonder problemen langs kwamen is een mirakel, maar voor 13 coureurs was de volgende kettingbotsing het einde van race 2

http://www.youtube.com/watch?v=etroz0jUKKM (http://www.youtube.com/watch?v=etroz0jUKKM)

Een rode vlag werd gezwaaid en negen auto's vertrokken opnieuw. Het bleek al vlug dat Comini topspeed mistte tov Oriola, maar wat de Spanjaard ook probeerde, hij kwam er niet voorbij. Ook pikant, Pepe's broer Jordi Oriola reed dit weekend niet voor Opel, maar voor Seat als teamgenoot van Comini. Erg veel moeite om zijn kopman te helpen deed Jordi niet, maar hij viel later uit met schade nadat hij de muur aantikte. Pepe probeerde vanalles om Comini voorbij te komen, tot botweg rammen aan toe. Maar bij de tweede poging ging dat mis en moest ook hij uitvallen, waardoor er maar 7 auto's finishten. Comini won de race en de titel voor teamgenoot Andrea Bellichi, de Rus Michal Grachev werd in een VW Golf 3e. Gene kreeg na de race van de stewards de schuld van de crash en een boete van omgerekend 1000 Euro.

Titel: Re: TCR
Bericht door: Perton op 25 november 2015 - 14:13:54
Er is dus een 107 én een 115 procent? Hoe werkt dat?
Titel: Re: TCR
Bericht door: Sphinx op 25 november 2015 - 15:16:24
Wie de 115% regel niet haalt in Q1 en de trainingen mocht in de races niet starten. Degenen die in Q1 de 107% niet haalden lagen nog "ter beoordeling" bij de stewards, omdat hun resultaten in de trainingen wel binnen 107% vielen. James Nash reed in de Ford bv top10 tijden, maar viel uit Q1 met een bakprobleem, zodat hij als laatste mocht starten. Vijf lokale gastrijders waren in de trainingen ook snel genoeg om na review alsnog de race te mogen rijden. Alain Menu had trouwens ook aan de start willen verschijnen in een Subaru WRX, maar de auto blies in de trainingen zijn motor al op
Titel: Re: TCR
Bericht door: Miguel op 30 november 2015 - 20:07:12
Megasiked voor TCR Benelux volgend jaar! Helaas kan ik alleen bij de eerste en laatste race zijn omdat iemand het een goed idee vond om de rest van de races te laten clashen met VLN dat óók een TC3-klasse heeft...
Titel: Re: TCR
Bericht door: Jehoentelaar op 30 november 2015 - 20:22:02
Daar is weer goed over nagedacht dus.
Titel: Re: TCR
Bericht door: Miguel op 03 december 2015 - 09:59:21
Nah ja, misschien kon het ook niet anders, maar zonde is het wel. Lijkt mij juist voor die Nederlandse teams een mooi uitstapje en vice versa.
Titel: Re: TCR
Bericht door: Jehoentelaar op 03 december 2015 - 17:15:42
Ik hoop wel dat het in de Benelux niet ook zo'n SEAT-feestje wordt. Met een goede afwisseling qua auto's ga ik wel een keer kijken in Zandvoort.
Titel: Re: TCR
Bericht door: Sphinx op 03 december 2015 - 21:03:49
De Seat Leon is nou eenmaal de makkelijkst verkrijgbare auto in de klasse tot op heden:

- Jas Motorsport kreeg maar net op tijd twee Honda's klaar voor Gleason en Morbidelli
- Opel had een jaar nodig om hun TCR auto af te krijgen en in de tussentijd had Campos twee OPC opels gekocht op privebasis, maar die krengen liepen voor geen meter
- Ford probeerde wel één auto af te krijgen, maar een poging de Super 2000 Fords om te bouwen naar TCR-specs mislukte, zodat ze pas in de laatste races verschenen
- Subaru verscheen pas in de laatste twee weekends
- Alfa Romeo had er bij willen zijn in Macau, maar ze kregen de auto niet af.

Allemaal productieproblemen dus, behalve voor de VAG merken. De Seats reden al een tijd rond in hun eigen Eurocup, hoefden zelfs nauwelijks aangepast te worden. De Audi TT was onderhuids ook een Seat en een tussenoplossing voor als de VW Golf TCR klaar zou zijn. Dus ik vrees dat men gewoon de makkelijkste route neemt en toch naar Seat grijpt