De FIA bant het demper systeem op de wagens van onder andere Renault en Ferrari met als reden:
Citaatclaiming that it is a 'moveable aerodynamic device' and they are illegal in the pinnacle of Motorsports.
Die demper zit
binnenin de neus. Op de officiële site is er zelfs een tekening en wat uitleg over te vinden (kijk maar bij Technical Analysis - GB). Als we dan een lijn doortrekken moeten we ook de rest van de schokdempers ook verbieden. Want die hebben ook een aërodynamische invloed...
Dat is inderdaad de uitleg, is toch al enkele dagen langer bekend? Ik wist echter niet dat het binnenin de neus zat. Je hebt gelijk met wat je zegt over de rest van de schookdempers, maar dat zullen ze toestaan omdat het anders veel te hard wordt hé. Wel stom om nu pas, 3 races later, met dat verbod te komen.
Omdat er gewicht in de neus gezet wordt op een relatief hoge plek (net zoals met balansgewicht in de neus) kan dit bij een crash nadelige gevolgen hebben. Daarom kan dit juist zeer gevaarlijk zijn. Echter is voorkomen beter dan genezen, dus is meer grip nodig om juist niet de bocht uit te vliegen..Ben nu zeer benieuwd wat voor effect dit gaat hebben op de performance van de Renaults..aangezien die toch constant behoorlijk over de curbstones vlammen en gemiddeld behoorlijk veel mechanische grip hebben...
Zeg dan dat, maar toch niet dat het om aërodynamische redenen is...
de FIA komt volges mij eg alleen maar met domme dingen aan
net als dat ze de wagens nog langzamer wille maken voor de veiligheid...
met de crashes van Albers en Heidfeld vind ik de veiligheid tot nu toe optimaal..
mja wij kenne er weinig aan verandere
En het hek is van de dam.
http://www.f1pits.net/index.php/nieuws/dempers_van_renault_dan_toch_legaal/
Dan zal het er bij de Ferrari's ook snel terug inhangen.
Bij Ferrari hebben ze ze dus niet gemonteerd omdat ze illegaal zouden zijn en bij Renault wel, en ze zijn dan nog goedgekeurd?
Dat wordt dus Renault overwinning dankzij iets wat volgens de FIA niet mag maar volgens de stewards wel :s
Italië - Duitsland is nu nniet zo ver hé, tegen morgen hangt dat er bij Ferrari ook weer in hoor ;)