GPForum.eu

Autosport => Formule 1 forum => Topic gestart door: 0634 op 12 april 2015 - 10:05:51

Poll
Vraag: Vonden we ervan?
Optie 1: 10 stemmen: 0
Optie 2: 9 stemmen: 0
Optie 3: 8 stemmen: 3
Optie 4: 7 stemmen: 11
Optie 5: 6 stemmen: 6
Optie 6: 5 stemmen: 2
Optie 7: 4 stemmen: 1
Optie 8: 3 stemmen: 0
Titel: China: cijfer voor de race
Bericht door: 0634 op 12 april 2015 - 10:05:51
Zelf ga ik voor een 7-tje. Wel een onderhoudende race.

Gruwelijke domper op het end...  :'(
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Perton op 12 april 2015 - 10:12:30
Toen ik dit topic zag, had ik ook een 7 in mijn hoofd. Tijdens de race dacht ik al: dit is gewoon hoe F1 hoort te zijn. Je hebt natuurlijk altijd de extreem saaie races als Australië of extreem interessante races, maar die races zijn niet voor niets uitzonderingen. Dit was simpelweg een normale race. Een coureur die zijn dag goed heeft en prima inhaalacties maakt (Verstappen in dit geval), een crash (Button/Maldonad), een malloot (Maldonado, uiteraard), leuke gevechten. Vooraan had het natuurlijk wat spannender gemogen, maar daarom is het ook een 7 en geen 8.

Het is vaak makkelijk om te zeggen: "Als je niet meer van F1 geniet, kijk dan niet", maar als mensen de race van vandaag niet een degelijke, vermakelijke race vonden, vraag ik me toch oprecht toch een keer af waarom ze de sport nog volgen. Dit n.a.v. enkele tweets die ik alweer voorbij zag komen.
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Pancake Shield op 12 april 2015 - 10:17:57
Een 7 ook. Om bovenstaande redenen.
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: 0634 op 12 april 2015 - 10:18:57
Wat Perton zegt inderdaad. Helemaal mee eens.
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Kootje op 12 april 2015 - 10:30:24
8

Jammer dat er geen gevecht om de leiding was en de race voor de chauvinisten onder ons (oa ikke :)) als 'n nachtkaars uitging, heb ik volop genoten van de gevechten tussen Ricciardo en Ericsson, Button en Maldonado en de opmars van Max. Heb me geen moment verveeld en ben, ondanks het vroege opstaan met 'n giga-kater van het stappen van gisteren, geen moment weggedommelt. Dat is meestal wel anders na zo'n avond/nacht.  ;D
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Maikel0230 op 12 april 2015 - 10:33:27
Een zes voor mij, vond er buiten de gevechten van Max en Ericsson V.S. Ricciardo niet zoveel aan. Heb er wel van genoten dus daarom het hogere punt.
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: 0634 op 12 april 2015 - 10:34:12
Je geniet van iets waar niet zoveel aan is?  ??? ;)
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Sabai op 12 april 2015 - 10:34:26
Een 6+ niets speciaals maar ook niet saai beetje anti-climax aan het eind.
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: gloudiesaurus op 12 april 2015 - 10:48:36
Een 8, alleen dankzij de acties van Max. Daarnaast gebeurde er in het middenveld nog wel het een en ander.

Maar vooraan was er natuurlijk weinig aan...
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Wallie op 12 april 2015 - 10:56:18
Een 7 leuke race met name door Max.
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Maikel0230 op 12 april 2015 - 10:57:07
Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 10:34:12
Je geniet van iets waar niet zoveel aan is?  ??? ;)

Tja, kan het ook niet goed uitleggen. Vond er niet veel aan maar mij echt ergeren heb ik ook niet gedaan.
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Fietser op 12 april 2015 - 11:10:25
Misschien is het iets vertekend omdat bijv. Hamilton mogelijk op reserve reed, maar de grijze en rode wagens vooraan leken aardig aan elkaar gewaagd. Ook leuke gevechten in het middenveld. Mooi tijdstip voor een ochtendmens (als ik). En dit alles op een fraai en interessant circuit. Een 7Up wat mij betreft.
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: 0634 op 12 april 2015 - 11:12:06
Heerlijk dat tijdstip inderdaad, Fietser! Ben gek op ochtendraces!
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Kootje op 12 april 2015 - 11:22:28
Mwah .... heb ze liever rond dit tijdsstip (11.30 uur), kan ik tenminste uitslapen. :D
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: 0634 op 12 april 2015 - 11:25:01
Luilak!  ;)
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: FolkertE op 12 april 2015 - 12:10:11
Citaat van: Kootje op 12 april 2015 - 11:22:28
Mwah .... heb ze liever rond dit tijdsstip (11.30 uur), kan ik tenminste uitslapen. :D
Hahaha, kan ik toch al niet meer. Maar 12 uur is beter, mocht ik uit kunnen slapen heb je tijd genoeg om wat voor te bereiden op de GP :P.
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Jehoentelaar op 12 april 2015 - 12:15:31
Normaal val ik niet vaak uit de toon wat betreft cijfers voor races, maar veel verder dan een zesje kom ik niet. Kan zijn dat de vroege ochtend daarin heeft meegespeeld.
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Matthijs op 12 april 2015 - 12:45:49
Citaat van: Jehoentelaar op 12 april 2015 - 12:15:31
Normaal val ik niet vaak uit de toon wat betreft cijfers voor races, maar veel verder dan een zesje kom ik niet. Kan zijn dat de vroege ochtend daarin heeft meegespeeld.
Dat mag natuurlijk, maar er waren toch veel mooie inhaalpogingen? Al dan niet geslaagd. Ik heb veel acties gezien en bijna geen was een simpele DRS-acties. Gewoon een race zoals de F1 is.
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Tuesday op 12 april 2015 - 13:52:10
dankzij Max toch nog net een voldoende.
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: robbert op 12 april 2015 - 14:02:55
Citaat van: Perton op 12 april 2015 - 10:12:30
Toen ik dit topic zag, had ik ook een 7 in mijn hoofd. Tijdens de race dacht ik al: dit is gewoon hoe F1 hoort te zijn. Je hebt natuurlijk altijd de extreem saaie races als Australië of extreem interessante races, maar die races zijn niet voor niets uitzonderingen. Dit was simpelweg een normale race. Een coureur die zijn dag goed heeft en prima inhaalacties maakt (Verstappen in dit geval), een crash (Button/Maldonad), een malloot (Maldonado, uiteraard), leuke gevechten. Vooraan had het natuurlijk wat spannender gemogen, maar daarom is het ook een 7 en geen 8.

Het is vaak makkelijk om te zeggen: "Als je niet meer van F1 geniet, kijk dan niet", maar als mensen de race van vandaag niet een degelijke, vermakelijke race vonden, vraag ik me toch oprecht toch een keer af waarom ze de sport nog volgen. Dit n.a.v. enkele tweets die ik alweer voorbij zag komen.
inderdaad, daar geef ik u groot gelijk in. Er zijn er altijd velen die kritiek moeten geven op races die wat minder zijn, en dan vraag ik mij ook af waarom die nog de sport volgen. We moeten idd tevreden zijn met hoe de f1 nu is, men kan niet meer teruggaan naar de jaren 80-90
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: janke op 12 april 2015 - 14:31:48
Verstappen, Maldonado en het tikkie die hij kreeg van Button waren zo'n beetje het enige leuke aan deze race, vind ik. Een 6.
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Jehoentelaar op 12 april 2015 - 15:31:24
Citaat van: Matthijs op 12 april 2015 - 12:45:49
Citaat van: Jehoentelaar op 12 april 2015 - 12:15:31
Normaal val ik niet vaak uit de toon wat betreft cijfers voor races, maar veel verder dan een zesje kom ik niet. Kan zijn dat de vroege ochtend daarin heeft meegespeeld.
Dat mag natuurlijk, maar er waren toch veel mooie inhaalpogingen? Al dan niet geslaagd. Ik heb veel acties gezien en bijna geen was een simpele DRS-acties. Gewoon een race zoals de F1 is.

Zeker waar, denk dat ik niet echt heb opgelet. In ieder geval geen onvoldoende gegeven.
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Franky R. op 12 april 2015 - 17:05:20
Krappe zeven...heel krap, met dank aan een regisseur die zijn ogen niet vast pinde op de rijders vooraan...
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Arthur op 12 april 2015 - 20:25:46
Verder dan een 4 kom ik niet. Wel aardige inhalers van Max maar verder niets als race in het geheel. Na SC uitgezet!
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Perton op 12 april 2015 - 20:37:19
Na SC was de race ook voorbij. Ik ben ook eens na de laatste scène weggelopen bij een film in de bios.
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: 0634 op 12 april 2015 - 20:43:35
Ik zelfs een keertje na de aftiteling.
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Perton op 12 april 2015 - 20:45:15
Ik na de toegift bij een concert.
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: 0634 op 12 april 2015 - 20:47:11
Citaat van: Arthur op 12 april 2015 - 20:25:46
Verder dan een 4 kom ik niet. Wel aardige inhalers van Max maar verder niets als race in het geheel. Na SC uitgezet!

Ieder zijn mening he, dat vooropgesteld, maar ik vind een 4 echt ongelofelijk. Het was geen klassieker of zoiets, maar ik heb toch echt zat actie gezien. Vette inhaalacties, leuke duels. Vooraan ontbrak de spanning, dik minpunt, maar verder toch prima vermaakt.

Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Matthijs op 12 april 2015 - 21:01:30
Ik zie op f1fanatic ook veel dikke onvoldoendes. Ik begrijp daar helemaal niets van. Natuurlijk had de race een aantal minpunten, bijvoorbeeld dat de top 3 finishte op dezelfde posities dat ze startten en dat zij niet eens een inhaalactie konden proberen. Maar daar staan ook pluspunten tegenover: veel (al dan niet geslaagde) inhaalacties, geen dominante DRS, crash zonder letsel, spins, een opgeblazen motor en (klein) drama bij Verstappen.

Dit is wat een gemiddelde race is. Als je dan een dikke onvoldoende geeft, dan verwacht je in mijn ogen teveel. dit is hoe F1 is.

Ik heb trouwens een 7 gegeven.
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: 0634 op 12 april 2015 - 21:02:50
Dat dus. Een 6 okee, een 5,5 misschien ook nog, maar een 4? Dan snap ik het verwachtingspatroon inderdaad niet.
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Tuesday op 12 april 2015 - 21:36:21
Citaat van: Matthijs op 12 april 2015 - 21:01:30
Ik zie op f1fanatic ook veel dikke onvoldoendes. Ik begrijp daar helemaal niets van. Natuurlijk had de race een aantal minpunten, bijvoorbeeld dat de top 3 finishte op dezelfde posities dat ze startten en dat zij niet eens een inhaalactie konden proberen. Maar daar staan ook pluspunten tegenover: veel (al dan niet geslaagde) inhaalacties, geen dominante DRS, crash zonder letsel, spins, een opgeblazen motor en (klein) drama bij Verstappen.

Dit is wat een gemiddelde race is. Als je dan een dikke onvoldoende geeft, dan verwacht je in mijn ogen teveel. dit is hoe F1 is.

Ik heb trouwens een 7 gegeven.
er was een Toro Rosso die een paar Saubers een FI inhaalde, vorig jaar hadden wij dat ook niks bijzonders gevonden. Er zat totaal geen spanning in de wedstrijd. Het was niet vervelend om naar te kijken, maar ik ben geen 1 keertje naar het puntje van mn stoel geschoven. En het ging ook nog eens als een nachtkaars uit. Na de 1e ronde is er in de hele top 7 niks meer veranderd.
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Matthijs op 12 april 2015 - 21:40:35
Let's agree to disagree. Natuurlijk was Verstappen zeer vermakelijk, maar ook de escapades van Button en Maldonado of Ricciardo en de Saubers vond ik leuk.
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: 0634 op 12 april 2015 - 21:59:45
Yup. Er waren een paar leuke gevechten. Tuurlijk kleurt het wat Oranje door Max (waardoor ik wel op het puntje van mijn bank zat), maar een 4 vind ik tamelijk bizar. Wat gaf je dan in vredesnaam voor Australie? Maar nogmaals, ieder uiteraard zijn eigen beleving van de race.
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Arthur op 12 april 2015 - 22:11:38
De beleving was dus duidelijk [voor mij] een vier. Start niet bijzonder, bandenmanagement door Mercedes en Ferrari kon ook niet aanvallen. Wel enkele leuke inhaalacties maar verder niets boeiends. En het einde was echt te triest voor woorden; SC met nog twee ronden te gaan... Gewoon afvlaggen, toen heb ik direct de stekker er uit getrokken.

Ik ga gewoon geen 6 of 7 geven als ik het echt niet waard vond. En hier kon ik echt niet bedenken waarom ik dat zou KUNNEN geven. Maximaal een 5 maar dat zat er [vond ik] ook niet in.

Bizar of niet, ieder zijn beleving ;)
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Perton op 12 april 2015 - 22:20:19
Afvlaggen is onzin. Je moet immers terug naar de laatste volledig afgelegde ronde, wat meestal neerkomt op 2 ronden geleden. Nu weet ik niet of er in die 2 ronden nog inhaalacties hebben plaatsgevonden, maar anders zou dat wel erg oneerlijk zijn voor de benadeelde coureur. Een safety car-finish is niet ideaal, maar (in dat opzicht) wel het meest eerlijke scenario.
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Kootje op 13 april 2015 - 12:07:24
Terug naar 2 ronden daarvoor, had Max gewoon als 8e geklasseerd geweest en hadden de nummers 9, 10 en 11 dus minder punten gehad, om inderdaad maar niet te spreken over eventuele verdere inhaalacties die in die 2 ronden voor de SC plaatsvonden. Leuk voor Max en ons Nederlanders, maar toch ... zou ik zwaar belachelijk hebben gevonden.
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Perton op 13 april 2015 - 13:57:14
Dan zou je voortaan expres kunnen stilvallen op het rechte stuk voortaan inderdaad. Misschien kan Piquet zijn comeback wel maken dan.
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Matthijs op 13 april 2015 - 16:05:44
Wel gek, in 2003 werd Alonso derde tijdens de GP van Brazilië, terwijl hij snoeihard crashte. Toen kwam er wel een rode vlag. Als Verstappen hem niet netjes langs de pitmuur had geparkeerd maar gewoon midden op de ideale lijn had hij nu gewoon 4 punten in de pocket gehad. Of hij werd doodleuk gediskwalificeerd vanwege roekeloosheid, dat kan natuurlijk ook ;)
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Hamilton#44 op 13 april 2015 - 16:14:04
Alonso crashte toen op de brokstukken van Webbers Jaguar geloof ik, dus geen zelf veroorzaakte crash. Dat zal ook wel invloed hebben denk ik. En dat was opkomen rechte stuk bij een soort van blinde bocht, dus nogal gevaarlijk.

Ik vond het cijfer een zes, voornamelijk vanwege Verstappen, anders een vijfje denk ik.

Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Perton op 13 april 2015 - 19:16:47
Citaat van: Matthijs op 13 april 2015 - 16:05:44
Wel gek, in 2003 werd Alonso derde tijdens de GP van Brazilië, terwijl hij snoeihard crashte. Toen kwam er wel een rode vlag. Als Verstappen hem niet netjes langs de pitmuur had geparkeerd maar gewoon midden op de ideale lijn had hij nu gewoon 4 punten in de pocket gehad. Of hij werd doodleuk gediskwalificeerd vanwege roekeloosheid, dat kan natuurlijk ook ;)
Niet meer kunnen herstarten na een rode vlag is wat anders dan de race afvlaggen omdat er toch nog maar 2 ronden te gaan zijn.
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Arthur op 13 april 2015 - 22:27:08
Klopt, maar die twee ronden zijn enkel een formaliteit, gaat HELEMAAL nergens meer over. Zouden de reglementen ook op aangepast moeten worden [alhoewel je dan weer een theoretische mogelijkheid krijgt dat het weer in scene gezet zou kunnen worden...]
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Perton op 13 april 2015 - 22:39:27
Het is helemaal geen formaliteit. Het heeft namelijk invloed op de uitslag als je de race afvlag. Hadden ze dat gedaan had verstappen, zoals al naar voren is gekomen, punten gepakt. Als uitvaller.
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Arthur op 13 april 2015 - 22:46:22
Dat ben ik met je eens [niet bij stil gestaan] maar het ziet er gevoelsmatig niet uit natuurlijk wat er in die resterende TWEE ronden nog kan gebeuren.
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Perton op 13 april 2015 - 23:00:15
Gevoelsmatig is het inderdaad compleet onzinnig. Maar de race afvlaggen heeft simpelweg grotere consequenties dan een anticlimax. Ik zou het ook niet erg vinden als er een systeem als in NASCAR komt in de F1 (voor wie het niet weet: de race wordt in zo'n situatie met 2 groene ronden verlengd), maar dat is misschien niet haalbaar met de huidige brandstofregels.
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Kootje op 13 april 2015 - 23:05:36
Citaat van: Arthur op 13 april 2015 - 22:46:22
Dat ben ik met je eens [niet bij stil gestaan] maar het ziet er gevoelsmatig niet uit natuurlijk wat er in die resterende TWEE ronden nog kan gebeuren.

Mwah ... ook niet helemaal mee eens. Als die Marshalls niet zo hadden lopen stuntelen, dan had Charlie het veld voor de laatste ronde nog los kunnen laten en hadden we nog 'n coole eindsprint kunnen krijgen.  ::)

Ik ben het overigens wel eens met degenen die zeggen dat wanneer duidelijk is dat er geen herstart meer volgt, ze de race net zo goed af kunnen vlaggen. De regel dat dan de uitslag bepaalt wordt aan de hand van 2 rondes eerder moet dan wel afgeschaft worden, maar ja ... dat vind ik sowieso al 'n belachelijke regel. Neem Brazilië 2003. Heeft Kimi  net na 'n eerlijk gevecht de 1e plek weer terug gepakt, raak hij hem weer kwijt omdat er elders 'n aantal gecrasht zijn. Nu snap ik best dat die race afgevlagt werd, maar waarom Fisico uiteindelijk toch tot winnaar werd uitgeroepen is me, behalve dat het de regels zijn, 'n compleet raadsel. ;D

De NASCAR oplossing klinkt op zich ook wel goed.
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: 0634 op 13 april 2015 - 23:12:37
Ik snap de discussie niet zo.  Wat is er mis met een (incidentele) finish achter een SC? Crashes en SCs horen bij autosport. Dat kan ok toevallig eens in de slotfase. Niet spectaculair maar verder weinig mis mee.
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Perton op 13 april 2015 - 23:15:15
Het is niet 2 ronden terug.  Het is de laatste Door iedereen afgelegde ronde. In de praktijk is dat (voor de leider) 2 ronden terug. Die zit immers in bijvoorbeeld ronde 55, de nummers 6 en verder in ronde 54, dus 53 is dan de laatste volledig afgelegde ronde. er is dus niks raars Of een raadsel aan.
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Kootje op 13 april 2015 - 23:38:07
@Perton,

Het is niet 2 rondes terug, maar in de praktijk wel. Nee ... nu wordt het 'n stuk duidelijker.  ;D


Maar goed, dat was het hele punt niet en het raadsel was slechts spreekwoordelijk. Ik ken de regel en ik weet waarom die er is, maar vind het slechts belachelijk dat die er is.  Daarom is het mij 'n "raadsel". ;)


@Jeroen,

Klopt, is ook niets mis mee en kan gebeuren, maar blijkbaar denkt niet iedereen daar zo over. Prima toch? Gaan we daar lekker over discussiëren en kijken of we tot 'n oplossing kunnen komen. Niet dat de FIA daar iets mee zal doen, maar toch ... je kan ook eindeloos discussiëren over Kimi's prestaties. Net zo nutteloos, die zijn ook wat ze zijn.
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Perton op 13 april 2015 - 23:41:00
Citaat van: Kootje op 13 april 2015 - 23:38:07
@Perton,

Het is niet 2 rondes terug, maar in de praktijk wel. Nee ... nu wordt het 'n stuk duidelijker.  ;D
Regeltechnisch gezien wel ja.


CitaatMaar goed, dat was het hele punt niet en het raadsel was slechts spreekwoordelijk. Ik ken de regel en ik weet waarom die er is, maar vind het slechts belachelijk dat die er is.  Daarom is het mij 'n "raadsel". ;)
Wat is dan jouw gouden oplossing waarbij er voor elke coureur een gelijke situatie is? (Waarmee gelijk uiteraard niet hetzelfde hoeft te zijn als eerlijk, want dat is het in zo'n situatie natuurlijk niet altijd)
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Kootje op 13 april 2015 - 23:49:00
Wat ik al zei: Zodra duidelijk wordt dat er van 'n herstart geen sprake meer zal zijn, gewoon afvlaggen en dat is de uitslag. Ik bedoel ... je kan met rood zwaaien en de race stoppen, of je kan hem onder de SC uitrijden. Van positiewisselingen is in beide gevallen geen sprake meer, dus hoe is het dan 'n oneerlijke situatie? Ik kan me geen eerlijker scenario voorstellen eigenlijk.
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Perton op 13 april 2015 - 23:50:40
Oja ik had je eerdere post gelezen als rode vlag. Maar afvlaggen kan inderdaad ook gewoon. Da's eigenlijk best wel een makkelijke oplossing. I feel stupid. ;D
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Kootje op 13 april 2015 - 23:54:56
Don't feel stupid, met afvlaggen bedoelde ik idd dmv de rode vlag. De checkered vlag kan nu eenmaal niet voortijdig gezwaaid worden tot zover ik weet. Maar dan nog ... al stop je de race dmv de rode vlag, of je laat de race doorgaan achter de SC. Wat is het verschil dat het rechtvaardigt om bij de een terug te gaan naar 1 á 2 ronden eerder om de uitslag te bepalen? In beide situaties wordt er toch niet meer geracet zodra de vlag/het bord getoond word?
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Tuesday op 14 april 2015 - 00:01:07
Citaat van: Kootje op 13 april 2015 - 23:49:00
Wat ik al zei: Zodra duidelijk wordt dat er van 'n herstart geen sprake meer zal zijn, gewoon afvlaggen en dat is de uitslag. Ik bedoel ... je kan met rood zwaaien en de race stoppen, of je kan hem onder de SC uitrijden. Van positiewisselingen is in beide gevallen geen sprake meer, dus hoe is het dan 'n oneerlijke situatie? Ik kan me geen eerlijker scenario voorstellen eigenlijk.
Maar dan wel eerst een SC, of moeten ze binnen een paar seconden beslissen dat er geen herstart meer gaat komen en direct de rode vlag uitgooien? Als je eerst een SC doet, dan heb je kans dat er coureurs nog snel naar binnen duiken voor nieuwe banden, zoals bv vorig jaar in Japan. Wat mij betreft kunnen ze het prima zo laten, niks mis mee.
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Arthur op 14 april 2015 - 00:26:27
Citaat van: Perton op 13 april 2015 - 23:50:40
Oja ik had je eerdere post gelezen als rode vlag. Maar afvlaggen kan inderdaad ook gewoon. Da's eigenlijk best wel een makkelijke oplossing. I feel stupid. ;D

Ik ben de weg kwijt nu gewoon afvlaggen wel kan....?
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: robbert op 14 april 2015 - 06:49:11
Citaat van: Perton op 13 april 2015 - 23:50:40
Oja ik had je eerdere post gelezen als rode vlag. Maar afvlaggen kan inderdaad ook gewoon. Da's eigenlijk best wel een makkelijke oplossing. I feel stupid. ;D
niet mee inzitten, ik heb dat ook soms  ;D ;D
Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Kootje op 14 april 2015 - 11:21:38
Citaat van: Tuesday op 14 april 2015 - 00:01:07
Citaat van: Kootje op 13 april 2015 - 23:49:00
Wat ik al zei: Zodra duidelijk wordt dat er van 'n herstart geen sprake meer zal zijn, gewoon afvlaggen en dat is de uitslag. Ik bedoel ... je kan met rood zwaaien en de race stoppen, of je kan hem onder de SC uitrijden. Van positiewisselingen is in beide gevallen geen sprake meer, dus hoe is het dan 'n oneerlijke situatie? Ik kan me geen eerlijker scenario voorstellen eigenlijk.
Maar dan wel eerst een SC, of moeten ze binnen een paar seconden beslissen dat er geen herstart meer gaat komen en direct de rode vlag uitgooien? Als je eerst een SC doet, dan heb je kans dat er coureurs nog snel naar binnen duiken voor nieuwe banden, zoals bv vorig jaar in Japan. Wat mij betreft kunnen ze het prima zo laten, niks mis mee.

Hoezo persé eerst 'n SC?

Als direct duidelijk is dat de race stopt, zwaait men gelijk rood. Indien men in eerste instantie verwacht dat er nog wel gestart gaat worden, stuurt men de SC, totdat men beseft die herstart komt niet meer, en dan zwaait men rood. Lullig voor diegenen die net gestopt zijn voor nieuwe banden, maar ach ... als je de race achter de SC uitrijd heb je net zo goed gegokt en verloren. Ik zie dus geen verschil.

Overigens mag 'n race van mij best achter de SC eindigen hoor, heb ik echt geen moeite mee. Ik probeer slechts mee te denken met diegenen die dat wel hebben. Wel heb ik moeite met die regel dat de uitslag na 'n rode vlag, aan de hand van de doorkomst 1 of 2 ronden eerder bepaald word. Dat vind ik echt de grootste BS regel die er is. Die mogen ze van mij sowieso per direct afschaffen. En nee ... dat komt niet omdat Kimi z'n overwinning in Brazilië hierdoor kwijtraakte, want ik gunde hem Fisico van ganser harte. Maar de regel an sich .... belachelijk.

Titel: Re: China: cijfer voor de race
Bericht door: Jehoentelaar op 14 april 2015 - 17:00:28
Maar voor hetzelfde geld stonden die marshalls niet zo te kloten bij dat hek en hadden ze nog een ronde kunnen racen. Of stond de auto in een gunstigere hoek om die auto sneller weg te krijgen. Volgens mij duurde het best lang in die een-na-laatste ronde om helemaal geen herstart meer te doen.